Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 maart 2007, 01:08   #1
stubborn-me
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2
voorstellen wimpertrekker

hallo ik zal me even voorstellen ben daphne ben nu 16 bijna 17 en heb ongveer vanaf me 7de last van ttm ik trek mijn wimpers eruit ik had voor 2007 voorgenomen om te stoppen met al me wimpers eruit te trekken en dat is me gelukt een paar maanden tot nu vanavond ik heb een hele tijd last van stress gehad waardoor ik automatische weer wimpertjes eruit trek.
dus nu is mij rechter oog kaal en de andere voor de helft en ik heb er een hekel aan maar aan de andere kant ben ik blij dat het gebeurd is en dat vindt ik nog wel het ergste omdat ik de laatste tijd juist de dingen deed die ik nooit zou doen zoals sochtends me hondjes uitlaten zonder makup zonder eyeliner.
of juist extra mooi opmaken ik was blij met mezelf en nu is de oudeme weer trug.
nu zit ik te denkenom naarde huisarts te gaan zodat hij me kan doorsturen naar een therapeut.
maar ik heb hier geen goede ervaringen mee omdat ik vroeger alleen maar volgepropt werdt met medicijnen maar ik wil er van af in de 9 jaar tijd is het me maar 2 keer gelukt en moet er echt vanaf want wordt er doodziek van straks ben ik jarig en heb ik nog niet me mooie wimpers ik weet het niet meer hoor
stubborn-me is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 13:52   #2
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Join the club. Ik ben 21 en doe het vanaf mn 12e. Ik slik medicijnen tegen depri gevoelens (géén antidepressivia) door deze depri gevoelens ben ik onbewust blijkbaar ook wimpers gaan trekken..De dokter heeft mij deze pillen btw voorgeschreven. Zit nu een stuk beter in mn vel en blijf bijna helemaal van mn wimpers af, ondanks die ene terugval van een paar weken geleden.. Miss zit jij ook niet echt lekker in je vel?
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 20:27   #3
Zonnestraaltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Locatie: Randstad
Berichten: 29
Thumbs up Dapper!

Dag Daphne, goed dat je ook naar dit forum bent gekomen! Zelf heb ik het forum begin deze week ontdekt en daar ben ik blij om. Ik ben nu 35 en heb al 20 jaar last van wimpertrekken. Het gebeurt vooral als ik niet lekker in mijn vel zit. Het helpt als ik bij de drang om te trekken hardop zeg: waar pieker ik over? Dan zoek ik een oplossing door bijvoorbeeld een vriendin te bellen (gewoon praten, ookal weet zij niet van de ttm), naar dit forum te gaan, te gaan wandelen, iets op te ruimen of een warme douche te nemen. Letterlijk afleiding: zodat ik met m'n handen met iets bezig ben. Daarna geef ik mezelf ook hardop een compliment, want je mag best trots op jezelf zijn als je jezelf een halt hebt toegeroepen met haartrekken.

Met de hulp van (lotgenoten op) dit forum hoop ik mijn ttm onder controle te krijgen. Het gaat al een paar dagen goed, vind ik zelf. Ik ben blij met dit forum, omdat jullie weten wat ik doormaak en ik me hier niet hoef te schamen . Verder staan er goede tips op en veel bemoedigende woorden. Mijn doel is ook dat ik 's ochtends lekker naar buiten kan zonder make-up. Ik wens je veel sterkte en als je er aan toe bent zou ik zeker naar je huisarts gaan om hulp te vragen. Als je kiespijn hebt kan ook alleen de tandarts helpen. Daar zijn ze voor en hebben ze voor geleerd.

En breng gerust een bezoekje aan het forum als je het niet ziet zitten. Zoals je ziet ben je niet de enige die worstelt met ttm. Het geeft mij een sterk gevoel dat ik er niet alleen voor sta. Ik hoop dat het voor jou ook zo gaat werken. Liefs!

P.S.: Sinds gisteren heb ik fotolijstjes gevuld met mooie plaatjes van strand, zee enzo. Ik heb ze opvallend neergezet, zodat ik ze steeds zie om me eraan te herinneren dat ik in de zomer lekker kan gaan zonnen en zwemmen als ik nu mijn wimpertrekken onder controle hou. Misschien ook een tip voor jou en andere forum-ers?!
Zonnestraaltje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 22:43   #4
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hoi Debs 85,
mag ik vragen welke medicijnen je slikt tegen depri gevoelens? Ik herken het fenomeen 'depri gevoelens' erg bij mezelf (al 15 jaar ups en down, een paar maanden up en weer een paar maanden down) Momenteel down...
Ik wil geen anti-depressiva slikken, dus ben benieuwd naar andere, natuurlijkere middelen...?

groeten Eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 09:20   #5
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hoi Eus,

Ik weet even de naam niet van de medicijnen. Ik ben nu niet thuis maar zodra ik vanavond thuis ben zal ik kijken en zet ik het zsm hier op het forum.
Ik denk niet dat het een medicijn is op natuurlijke basis want het is alleen op doktersrecept verkrijgbaar. Ik denk wel dat het een lichter medicijn is dan een antidepressivium. Het is bijv. ook een medicijn tegen paniekaanvallen en angstige gevoelens.
De bijwerkingen van de medicijnen zijn de eerste 2/4 weken best heftig hoor, je kan nog depressiver worden dan je al was, je kan paniekaanvallen hebben, je eetlust is weg, je heb huilbuien, maar dit verdwijnt na 2 a 4 weken.
Ik moet elke 4 weken op controle komen bij de dokter en ik slik ze nu ongeveer 3 maanden. Ik ben echt blij met de medicijnen. Volgens mn moeder straal ik weer, ik zit lekker in mn vel en eindelijk na jaren kan ik weer eens zeggen dat ik tevreden ben met mezelf. Ik sta nu veel zekerder in het leven en volgens de dokter kan dit allleen maar beter worden. Maar natuurlijk heb ik ook wel eens een dipje, dat is normaal dat heeft iedereen wel eens.
En voor het eerst sta ik nu ook eindelijk eens voor de volle 100% achter het niet trekken en ik moet zeggen het gaat hartstikke goed, rechts is er al bijna helemaal alleen nu links nog.
Maar gaat het niet goed met jou dan? Ik dacht dat je sinds 1 november gestopt was met het trekken? Of gaat dat nog steeds goed en zit je gwoon met jezelf in de knoop?

Vanavond weet je in ieder geval hoe ze heten, ze zullen je echt helpen!
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 20:27   #6
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Voor Eus

Beste Eus

De medicijnen heten Lexapro. Hier op internet staan (oude) bijsluiter die vermelden dat het een antidepressivium is. Maar dit is volgens mijn (nieuwere) buisluiter niet het geval.
Succes en hou me op de hoogte,
Liefs, Debby
debs85 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
voorstellen wimpertrekker stubborn-me TTM - Algemeen 0 12 maart 2007 01:06
Voorstellen en in de war FrankAmsterdam AA - Algemeen 4 12 juni 2006 22:15
me even voorstellen liene TTM - Algemeen 2 11 april 2006 16:20
mezelf even voorstellen Nele TTM - Algemeen 4 22 december 2004 21:45
even voorstellen roosje TTM - Algemeen 5 21 april 2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.