Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 december 2018, 12:23   #1
Jerry36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
slechte ervaring Veldhoven

Na lang wikken en wegen heb ik begin vorig jaar een HT laten uitvoeren bij kliniek Veldhoven. Mijn haaruitval vond ik psychisch zo belastend dat ik besloten heb er wat aan te laten doen.
Ik dacht bij Veldhoven in goede handen te zijn…dat bleek helaas niet het geval.


We waren 2100 grafts overeengekomen, een dichtheid van van 50 gr bij de inhammen en een dichtheid van 35 grafts tussen de inhammen zeg maar.
Het resultaat is verre van goed. Zeker de helft van de grafts is niet uitgekomen, er zitten kale plekken en met een relatief sterke haarlijn geeft het nogal een onnatuurlijk resultaat. Eigenlijk ben ik verder van huis


Wat ik het meest storend vind is dat de risico's op zo een slecht resultaat bewust niet verteld worden. Ik vroeg aan Malous tijdens het consult in hoeverre een HT niet kon aanslaan ook al houd je je strikt aan de voorschriften. Dat gebeurde volgens haar niet, 'hoogstens pakten een paar plekjes niet die naderhand opgevuld konden worden'.
Toen het definitieve resultaat niet goed bleek te zijn vertelde ze doodleuk dat dit helaas kan gebeuren en dat dit in elke kliniek weleens voorkomt.

Ik begrijp dat dit erg naïef klinkt maar gezien het slechte resultaat voelt dit ook erg misleidend.

Maar goed, deze situatie geeft natuurlijk ook veel stress dus je wilt dat het wordt opgelost. Dan krijg je de optie een hersteloperatie te ondergaan van 500 grafts (veel te weinig) inclusief de offerte om tegen bijbetaling het middenstuk meer te verdichten. Ik stuurde vervolgens een uitgebreide mail waarin ik aangaf vetrouwen kwijt te zijn geraakt door de eerdere onjuiste voorstellingen en dat ik graag de oorzaak zou willen weten van dit resultaat zodat er wat aan gedaan kan worden tijdens de hersteloperatie. Anders wordt het weer zomaar een gok en dat is vrij stressvol met de wetenschap dat het weer zo slecht kan uitpakken. Dit ook met het oog op je beperkte donorgebied.

Deze mail zou worden behandeld door een bepaald persoon die de klachten doet en in twee weken tijd zou ik hier bericht over ontvangen. Krijg ik na twee weken inderdaad een bericht van die persoon. Onder het mom van 'na zorgvuldige behandeling en interne bespreking' kreeg ik exact dezelfde eerdere offerte weer toegestuurd ????!!! Mijn hele mail is niet eens behandeld geweest, of gewoon genegeerd

Zoveel onprofessionaliteit had ik niet verwacht en wat mij betreft is het vertrouwen volledig weg.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_6109.jpg‎ (98,1 KB, 731x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6110.jpg‎ (92,5 KB, 677x gelezen)
Jerry36 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2018, 14:02   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Dit is echt jammer voor jou om zoiets te moeten meemaken.
Hoe lang geleden heeft de behandeling plaatsgevonden want het ziet er precies nog altijd rood uit?
Al eens naar een dermatoloog geweest hiermee?
Ik moet ze wel bijtreden dat zoiets bij ieder kliniek kan gebeuren en ook gebeurt.
Om één of andere redenen slaat het bij een minderheid niet aan.
Een maand na mijn behandeling was bij mij alles nog goed rood en ontstoken, kon de kliniek niets aandoen want het komt door mijn zeer gevoelige huid.
Ik ben evenwel niet bij de pakken blijven zitten en heb dit in een telefonisch gesprek die bij de nabehandeling hoort dan ook aangegeven.
Ze handelden direct door foto's voor te leggen aan hun dermatoloog en kwamen met een passende behandeling.
Ik diende de antibiotica terug op te starten en een zalf aan te smeren.
Toch ben ik naar mijn eigen dermatoloog gegaan voor een tweede opinie maar die gaf hetzelfde advies.
Na enkele weken was het leed voorbij en kwam het allemaal goed.
Ik kan mij niet voorstellen dat Veldhoven hier niets voor ondernomen heeft tenzij je ze niet informeerde.
Met een gepaste behandeling kan dit nog goed komen.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2018, 14:12   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Gewoon weer contact opnemen met je verhaal en dit keer misschien wat brutaler zijn. Klinkt stom maar dan kom je wat verder. En is het nog niks of heb je geen vertrouwen meer dan kun je altijd nog naar een andere kliniek of MHP overwegen. In ieder geval niet bij de pakken neerzitten!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2018, 15:53   #4
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Het blijft altijd vervelend om te zien dat een resultaat niet is wat je verwacht. Is dit de foto van het eindresultaat ? het lijkt mij een foto van redelijk kort na de behandeling.

Begrijp ik goed uit jouw verhaal dat je niet bent ingegaan op een herstelbehandeling die is aangeboden ?
Dat is de enige oplossing die een kliniek kan aanbieden. Weigeren is natuurlijk niet handig, onafhankelijk van het wel of niet hebben van vertrouwen.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2018, 12:28   #5
Moes38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2018
Berichten: 7
Geslacht:
Ey broer, Je zegt vorig jaar, dus je haartransplantatie is langer dan een jaar geleden?heb je foto van ervoor? Sorry dat ik het zeg man, ik vind het niet goed en dit is eigenlijk waar ik zelf ook bang voor ben. Investeren van geld , tijd , rondlopen met een kale kop voor een matig resultaat.

Ik heb mijn kennis gezien vorige week die ook bij velthoven was geweest.
Ik denk erover een haartransplantatie te laten doen, ga zeker niet bIj velthoven. Bij hem vond ik t ook tegenvallen. Vrij dun, je ziet duidelijk verschil met natuurlijke groei. Maar hij heeft krulhaar. Volgens hem is dat moeilijker.

Ik zou zeker geen hersteloperatie laten doen door ze. Of heb je dat al laten doen? Krijg je geld terug? Dan maar weer sparen
Sterkte broer
Moes38 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2018, 11:00   #6
Jerry36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
Het blijft altijd vervelend om te zien dat een resultaat niet is wat je verwacht. Is dit de foto van het eindresultaat ? het lijkt mij een foto van redelijk kort na de behandeling.

Begrijp ik goed uit jouw verhaal dat je niet bent ingegaan op een herstelbehandeling die is aangeboden ?
Dat is de enige oplossing die een kliniek kan aanbieden. Weigeren is natuurlijk niet handig, onafhankelijk van het wel of niet hebben van vertrouwen.
Jerry36 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2018, 11:04   #7
Jerry36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Gewoon weer contact opnemen met je verhaal en dit keer misschien wat brutaler zijn. Klinkt stom maar dan kom je wat verder. En is het nog niks of heb je geen vertrouwen meer dan kun je altijd nog naar een andere kliniek of MHP overwegen. In ieder geval niet bij de pakken neerzitten!
thanks man
Jerry36 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2018, 11:53   #8
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Zeg ik iets geks ? Ik heb zelf ook een mislukte haartransplantatie gehad in het verleden (niet bij deze kliniek), teruggegaan naar de kliniek, maar kreeg alleen te horen dat er te veel factoren zijn die het eindresultaat beïnvloeden. Ik kon met mijn staart tussen de benen weer terug. € 7.000,- weg ! Hadden ze toen maar een herstelbehandeling aangeboden.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2018, 20:22   #9
gilles
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Waarom reageer je niet op de vragen die jou zijn gesteld? Ze proberen mee te denken om jou te helpen
gilles is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2018, 19:46   #10
Jerry36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
Zeg ik iets geks ? Ik heb zelf ook een mislukte haartransplantatie gehad in het verleden (niet bij deze kliniek), teruggegaan naar de kliniek, maar kreeg alleen te horen dat er te veel factoren zijn die het eindresultaat beïnvloeden. Ik kon met mijn staart tussen de benen weer terug. € 7.000,- weg ! Hadden ze toen maar een herstelbehandeling aangeboden.
Hai Advisor, ik begrijp je nu beter...klote dat het bij jou ook niet goed ging en dat je die keus niet kreeg.

Het is denk ik lastig te zien van een afstandje maar ik denk dat jij er ook voor had bedankt als je in mijn schoenen stond. Je gaat gewoon niet meer in zee met een partij wiens woord niet veel betekend en onproffesioneel overkomt. je hebt een beperkte donor en voor hetzelfde geld mislukt het weer! Ze konden niet echt het vertrouwen teruggeven, sterker nog, het werd gewoon triest. Paar maanden geleden ging ik langs om over mijn situatie te praten. Het was gewoon een genant ongemakkelijk gesprek waarbij niet eens naar mijn haarsituatie is gekeken. In plaats daarvan sturen ze gewoon meerdere keren dezelfde offerte met een veels te laag (herstel) aantal waarbij je wel mag bijbetalen als je meer grafts wilt. Er wordt niet echt geluisterd naar mijn idee.
Jerry36 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2018, 21:37   #11
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Ik zou daar niet direct vanuit gaan. Mijn mislukte behandeling was bij een zogenaamde top arts uit een van onze buurlanden. Ook al was ik teleurgesteld, ik zou direct in zijn gegaan op een herstelbehandeling, maar helaas kreeg ik dat niet aangeboden. Zelf heb ik geen ervaring met Veldhoven, behalve dat ik een aantal mensen ken die er zijn geweest. met succes, ik zou over dit wantrouwen heen stappen en de optie tot een herstel met 2 handen aanpakken. vraag een nieuw gesprek aan en maak duidelijk wat je wilt.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2018, 09:32   #12
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Beste Jerry,

Het is niet gebruikelijk voor ons dat wij openbaar reageren op een persoonlijk verhaal hier op het forum. Wij vinden het jammer dat u voor deze weg kiest.
Er ligt al maanden een voorstel klaar waarin is toegezegd dat wij uw resultaat graag willen verbeteren zodat het meer aan uw wens voldoet. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht! Uw onvrede mag u hier rustig ventileren maar geef geen beeld van een situatie die niet klopt. U geeft nu een weergave van een situatie die niet is zoals het hier wordt weergegeven. Uw geplaatste foto heeft niets te maken met het werkelijke eindresultaat. Ook is er uitgebreid met u gecommuniceerd. Van bijbetalen is geen sprake, dit is een optie waar u gebruik van kunt maken. Enkel als er zones moeten worden aangepast die buiten het originele behandelplan vallen, dan valt dit natuurlijk niet onder een vorm van garantie. Zoals eerder al aan u is aangegeven kunt u nog steeds gebruik maken van ons aanbod!
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2018, 10:37   #13
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Beste Jerry,

Het is niet gebruikelijk voor ons dat wij openbaar reageren op een persoonlijk verhaal hier op het forum. Wij vinden het jammer dat u voor deze weg kiest.
Er ligt al maanden een voorstel klaar waarin is toegezegd dat wij uw resultaat graag willen verbeteren zodat het meer aan uw wens voldoet. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht! Uw onvrede mag u hier rustig ventileren maar geef geen beeld van een situatie die niet klopt. U geeft nu een weergave van een situatie die niet is zoals het hier wordt weergegeven. Uw geplaatste foto heeft niets te maken met het werkelijke eindresultaat. Ook is er uitgebreid met u gecommuniceerd. Van bijbetalen is geen sprake, dit is een optie waar u gebruik van kunt maken. Enkel als er zones moeten worden aangepast die buiten het originele behandelplan vallen, dan valt dit natuurlijk niet onder een vorm van garantie. Zoals eerder al aan u is aangegeven kunt u nog steeds gebruik maken van ons aanbod!
Netjes aangeboden!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2018, 13:05   #14
Jerry36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Beste Jerry,

Het is niet gebruikelijk voor ons dat wij openbaar reageren op een persoonlijk verhaal hier op het forum. Wij vinden het jammer dat u voor deze weg kiest.
Er ligt al maanden een voorstel klaar waarin is toegezegd dat wij uw resultaat graag willen verbeteren zodat het meer aan uw wens voldoet. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht! Uw onvrede mag u hier rustig ventileren maar geef geen beeld van een situatie die niet klopt. U geeft nu een weergave van een situatie die niet is zoals het hier wordt weergegeven. Uw geplaatste foto heeft niets te maken met het werkelijke eindresultaat. Ook is er uitgebreid met u gecommuniceerd. Van bijbetalen is geen sprake, dit is een optie waar u gebruik van kunt maken. Enkel als er zones moeten worden aangepast die buiten het originele behandelplan vallen, dan valt dit natuurlijk niet onder een vorm van garantie. Zoals eerder al aan u is aangegeven kunt u nog steeds gebruik maken van ons aanbod!
Ik weet mijn god niet wie je bent maar zo is het exact gegaan. Ik begrijp ook die verontwaardiging niet zo goed dat ik dit op het forum zet, ik zei toch dat ik dit zou doen? En toen hoorde ik er niemand over...

Wat nogal storend is dat je nu gaat doen alsof ik alles loop te verzinnen? Is dat je poging om je reputatie te redden...door te doen alsof ik lieg ofzo? Is dat hoe jullie werken?

En met communiceren bedoel je: herhaaldelijk dezelfde offerte opsturen met een veels te laag herstelaantal, Niks weten te zeggen als ik op bezoek kom, doen alsof je mijn mails behandeld om vervolgens 'na zorgvuldige behandeling' weer exact dezelfde standaardofferte verstuurd met een veel te lage herstelaantal? Als ik schrijf dat andere klinieken hebben geconstateerd dat ca 1100-1200 grafts niet gepakt hebben, dat ik mijn twijfels uit om nog een keer in zee te gaan met jullie omdat jullie risicos hebben verzwegen en omdat je geen duidelijke oorzaak aangeeft en je blijft vervolgens na twee weken beraad en 'na zorgvuldige interne behandeling' exact dezelfde offertes sturen van 500 herstelgarfts + bijbetaling voor de rest; wat moet ik dan denken?

Geef gewoon toe dat mijn brief nooit behandeld is geweest en stop met dat gelul.

Kijk, jullie zullen best wel goede resultaten behalen over het algemeen maar in mijn geval is er een zooitje van gemaakt. Dit is al stressvol maar voornamelijk hoe het is opgepakt, of juist niet, is een trap na. En nu ga je nog doen alsof ik alles loop te verzinnen???

Maar dat terzijde, leg eens uit hoe mijn foto niets te maken heeft met het eindresultaat? Het IS het eindresultaat...

Laatst gewijzigd door Jerry36; 18 december 2018 om 13:25
Jerry36 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2018, 13:20   #15
Jerry36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moes38 Bekijk bericht
Ey broer, Je zegt vorig jaar, dus je haartransplantatie is langer dan een jaar geleden?heb je foto van ervoor? Sorry dat ik het zeg man, ik vind het niet goed en dit is eigenlijk waar ik zelf ook bang voor ben. Investeren van geld , tijd , rondlopen met een kale kop voor een matig resultaat.

Ik heb mijn kennis gezien vorige week die ook bij velthoven was geweest.
Ik denk erover een haartransplantatie te laten doen, ga zeker niet bIj velthoven. Bij hem vond ik t ook tegenvallen. Vrij dun, je ziet duidelijk verschil met natuurlijke groei. Maar hij heeft krulhaar. Volgens hem is dat moeilijker.

Ik zou zeker geen hersteloperatie laten doen door ze. Of heb je dat al laten doen? Krijg je geld terug? Dan maar weer sparen
Sterkte broer
Ey Moes,
die ht is van begin vorig jaar...ik zal eens kijken naar een foto van ervoor...effe zoeken.

Tja, dat is wel klote als dat gebeurd ja. Heb je al een keuze kunnen maken?
Die kennis van je, Laat hij het niet herstellen of kan hij ermee leven?

Ik kreeg geen deel van mijn geld terug, ik had er uiteindelijk wel om gevraagd. je wilt toch een soort van genoegdoening of afsluiting ofzo. het vreet energie allemaal, vooral als je je niet gehoord voelt en ze doen alsof hun neus bloed. maar goed, daar gingen ze dus niet mee akkoord
Jerry36 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.