Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2006, 18:54   #1
stefano21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Berichten: 36
Kaalwordende 22-jarige jongen zoekt oplossing!

Hallo allemaal,

Even voorstellen
Ik ben niet geheel nieuw op dit forum, want ik nam al af en toe een kijkje, maar dit is mijn eerste bericht. Ik ben Stefan, 22 jaar en merkte zo rond mijn 17e in eens op dat ik inhammen kreeg. Aangezien mijn vader en de vader van mijn moeder ook vroeg kaal werden voelde ik de bui al hangen.

De laatste jaren
Ik heb de afgelopen 5 jaar heel erg op mijn inhammen gelet. Soms zelfs ziekelijk, dat ik echt letterlijk misschien wel een uur of 2 voor de spiegel heb gestaan, controleren en afdekkende kapsels proberen. Op mijn 19e ben ik energie anti-hairloss shampoo van Vichy gaan gebruiken. Ik dacht dat het mij wel ten goede kwam, maar merkte al snel dat dat tussen de oren zat toen ik het weer eens iets korter knipte. Ik heb toen een jaar Guhl shampoo gebruikt voordat ik iets in de Mens Health las over Maxilene lotion en shampoo. Dit zou volgens ene dermatoloog Postma net zo goed werken als Minoxidil, alleen dan zonder bijwerkingen. Ik ben dit een anderhalve maand gaan gebruiken en toen ging het als een speer achteruit. Ik denk dat mijn haarlijn zeker een centimeter hoger is gaan liggen. Wat foto's uit het verleden ook bevestigen. Iets dat ook deels door gebruik van Murrays wax gekomen kan zijn. Waar ik toen ook meteen mee gestopt ben.

Advies
Ik gooide uit woede mijn maxilene rotzooi in de prullenbak en besloot naar Rob Peetoom in Amsterdam te gaan. Een vrij dure maar goede o.a. hairstylingzaak. Hier werd bevestigd door de haarstylistes dat ik kalende was, aan de voorkant voornamelijk. De styliste die mij daar knipte gaf toe dat mijn inhammen al aardig flink waren voor iemand van destijds 21. De bekendste stylist (een andere) uit die zaak raadde mij aan om Redken Vivagen anti-thinning shampoo voor het schoonhouden van mijn haar te gebruiken, Redken Vivagen anti-thinning lotion om mijn haar dikker te maken/houden en Redken Regenerate (ampullen kuur met aminixil) te gebruiken om mijn haarzakjes "gezonder" te maken en het kalingsproces te vertragen.

Ik heb deze alle 3 aangeschaft en was inclusief een knipbeurtje en 20% korting zo'n 140 euro kwijt. Een behoorlijke smak geld vond ik zelf, maar als het hielp was het dat natuurlijk allemaal waard. En ze bleken inderdaad beter te werken. Vooral het Redken Regenerate werkte volgens mij beter dan al mijn voorgaande producten, maar het uitdunnen stopte niet maar deels. Maar het was beter dan niks dacht ik.

Huidige producten:
Toen mijn Redken Vivagen Anti-thinning Shampoo op was en mijn Regenerate kuurtje er allang op zat besloot ik terug te gaan naar de zaak. Dit keer bleek alleen de "gewone" shampoo van de 3 bovengenoemde producten niet verkrijgbaar te zijn, wat ik vreemd vond. De vrouw aan de bali had er zelfs niet van gehoord, maar was wel een andere styliste dan die mij de shampoo destijds had geadviseerd. Toen ik haar vertelde over mijn haarproblemen, raadde ze mij aan om extra Vitamine-B complexen naast mijn voeding te slikken en Redken Soft shampoo te kopen. Tegen droog en futloos haar, wat mijn haar ook is. Ik heb haar advies opgevolgd en ben dit gaan gebruiken.

Dilemma
Ik heb dit nu ongeveer anderhalve maand gebruikt en merk dat boven op mijn hoofd m'n haar iets dikker is geworden, mijn kruin hetzelfde is gebleven en dat de voorkant nog steeds naar achteren schuift (vooral links). Ik vind het om eerlijk te zijn echt vreselijk, aangezien ik van mezelf ook al aardig een ijdeltuit ben en ook niet gezegend ben met het meest ideale hoofdvorm voor een kaal iemand. Ook heb ik van mezelf een behoorlijk bleke huid wat ook vaak minder mooi samen gaat met kaal zijn.

Foto's:
Dit zijn foto's van ongeveer een half jaar geleden. Momenteel is het al een stuk meer naar achtergeschoven in het midden aan de voorkant. Zeker een centimeter. Zodat de inhammen kleiner nu lijken, maar het voorhoofd wel langer is. Helaas heb ik nog geen foto's van hoe het nu is. Maar die ben ik van plan wel te gaan maken. Eerst maar even de oude:

Voorkant 1 Voorkant 2 Zijkant1

Mogelijk vinden jullie dat ik me aanstel, mijn excuses dan maar voor mijzelf is het al een aardig probleem.

Stylingsproducten
Voor ik het over mijn haarstylings producten ga hebben wil ik nog even aangeven dat ik zo ongeveer 4 a 5 keer in de week mijn haar was. Ik gebruik om mijn haar in model te brengen nu elke dag Hairshaper van Andrélon of Remix van Loreal, is een soort gum, plakkerig wit spul.

Weten jullie misschien wat ik verkeerd heb gedaan met mijn haar of tips voor producten die ik beslist niet meer of beslist moet gaan gebruiken? Ik begin namelijk echt een beetje hopeloos te worden.

Alvast erg bedankt!

Laatst gewijzigd door stefano21; 20 augustus 2006 om 18:56 Reden: spelfoutje
stefano21 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 19:29   #2
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Hallo, Stefano.
De produkten die je tot nu al gebruikt hebt zijn niet bewezen (aminexil).
Lees eens het haarwoordenboekje door. Zeker de middelen met een voor.
Bv. minoxidil, finasteride, ketoconazole.
Deze middelen zijn bewezen en kunnen je goed helpen.
Grappig je hebt ongeveer dezelfde haarlijn als mij.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 18:04   #3
stefano21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Berichten: 36
Hallo, Vrosjnivosj.

Ik heb inderdaad even het haarwoordenboekje doorgenomen en ben tot de conclusie gekomen dat aminexil in ieder geval niet beter werkt dan minoxidil.
Maar wat Minoxidil betreft, daar ben ik nog niet echt van de bijwerkingen van op de hoogte dus daar ga ik mij nog in verdiepen.

Als het moet wil ik wel wat tegen kaal worden slikken maar het liefst natuurlijk niet. Omdat ik al medicijnen slik namelijk. Ik slik overigens ook vitamine b en multivitamine van supradyn (weight-smart). Is er ook een soort ideale combinatie in shampoo's, lotions en vitamines?

Ik zit er trouwens over na te denken om het weer te millimeteren. Hoewel het mij minder mooi staat is het wel een heel stuk minder gekloot. Het steeds maar smeren van troep in je haar om het in model te krijgen lijkt me ook niet erg bevordelijk.
stefano21 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 18:37   #4
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
ja..

haal bij de drogist Rooscure erg goed tegen jeuk en houd de hoofdhuid schilver en roosvrij enzo en gezond..

zorg dat je propecia pillen krijgt via dokter of bestel online, kost wat maar dat is gewoon het enige wat er op het moment tegen mannelijk kaalheid is en wat goed bewezen is..

probeer het en als je bijwerking krijgt gewoon stoppen, je hebt pas resultaat naar 4 tot 6 maanden ofzo, ik in ieder geval wel.. terug groei moet je nie verwachten.. maar het stopt haaruitval enzo.. en zorgt dat het haar weer stukken dikker en gezonder word en beter in model te brengen dan dus.
en hergroei is gewoon goed meegenomen!

deze 2 dingen moet je gewoon nemen als je je haar wil behouden en ijdel bent.. valt eigenlijk nie verder over te discuseren vind ik.. het is gewoon verdomt kloten dat mannelijk haaruitval.. kut erfelijke genen haha

succes ermee
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 19:41   #5
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Leeftijdgenoot..

Je haarbos ziet er nog uitstekend uit! Geniet er nog van zolang je kan. Het zou zo maar kunnen dat de kaalheid zich pas na jaren weer voorzet. Finasteride is wel een product wat de meeste je zullen aanraden maar denk hier goed over na.

Wel heb ik nog een vraag over de shampoo die je gebruikte. Welke gebruikte je precies:

https://hairloss1.introweb.nl/cgi-bi...L/catalog/1043

Want ik ben eigenlijk ook zoekende naar een goede shampoo en heb dun, droog, beschadigd en ook futloos haar. Aangezien jij hier goede resultaten mee heb bereikt is het voor mij misschien ook wel het proberen waard.
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 19:51   #6
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
ik vind stefano niet kaal. Beste remedi is een langer kapsel nemen en in een middenscheiding kammen. Niemand die iets ziet. Ik denk dat het doorzetten wel mee zal vallen. Je haar ziet er nog goed uit
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 21:29   #7
stefano21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Berichten: 36
Heey Mike en DikkieD,

Allereerst bedankt voor jullie complimenten.. Maar het is zoals ik al eerder aangaf een aardig stukje kaler geworden aan de voorkant bij de inhammen en in het midden. Het probleem zit hem ook niet zo zeer in het dunner worden van het haar maar meer bij het verdwijnen. Het is ook vooral de laatste 2 jaar een stuk erger geworden. Haren worden bij de inhammen en voorop in het midden spontaan dunner van de ene op de andere week. En de andere week kan het verdwenen zijn.

De shampoo die ik nu een paar keer in de week gebruik is de bovenste van deze producten:

https://hairloss1.introweb.nl/cgi-bi...e/Catalog/1047

Best wel een lekkere shampoo waar je haar minder droog en futloos van wordt. Je krijgt het makkelijker in model als je het gebruikt hebt. Maar het helpt niks tegen kaal worden.

Zijn er nog meerdere tips? Ik zoek dus vooral een shampoo of lotion die je kan gebruiken. Geen minoxidil omdat je hier afhankelijk van wordt en geen pillen die ik moet slikken. Maxilene shampoo en lotion was ruk. Amenixil werkte niet genoeg..

Overigens gebruik ik ook nog alle producten die je ziet na het klikken op deze link:

https://hairloss1.introweb.nl/cgi-bi...e/Catalog/1060

Laatst gewijzigd door stefano21; 21 augustus 2006 om 21:32
stefano21 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2006, 09:49   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefano21
Hallo allemaal,

Even voorstellen
Ik ben niet geheel nieuw op dit forum, want ik nam al af en toe een kijkje, maar dit is mijn eerste bericht. Ik ben Stefan, 22 jaar en merkte zo rond mijn 17e in eens op dat ik inhammen kreeg. Aangezien mijn vader en de vader van mijn moeder ook vroeg kaal werden voelde ik de bui al hangen.

[...]

Alvast erg bedankt!
Redken producten ken ik en zijn prima producten. Volgens mij kun je de gewenste shampoo gewoon op de internet-site van redken nog steeds bestellen.
Het is prima spul maar heb niet de illusie dat het aga kan stoppen he?
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 augustus 2006 om 11:38
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2006, 11:46   #9
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Tja klassieke AGA.

het enigste wat echt werkt is:
-fina
-duta (paardenmiddel)
-minox

minox is 2x daags werk en je mag niet vergeten het op te brengen. haar wordt afhankelijk
duta is een middel die mensen gebruiken als fina niet werkt of de werking van fina niet meer volstaat.
fina is tegen AGA momenteel de beste oplossing. ik zou kijken of je het niet gewoon kunt slikken icm die andere medicijnen.

shampoo's en dergelijke werken niet tegen aga. ze kunnen alleen een cosmetisch beter effect creeren.
ik gebruik american crew als optisch middel en het haar wordt idd dikker:
https://hairloss1.introweb.nl/cgi-bi...duct/View/1531
https://hairloss1.introweb.nl/cgi-bi...duct/View/1538
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2006, 18:04   #10
raichu85
HaarWeb lid
 
raichu85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 48
pff ik weet niet of dit wel aga is!! het kan ook zijn dat het gewoon zo blijft, en doordat je 21 bent geworden je een nieuwe haarlijn hebt, je hebt dik haar.dus ik vind eigelijk dat je je om niets drukmaakt, als ik heel eerlijk bent.
een kapper wil graag zijn spullen verkopen en hebben meestal nauwlijks verstand.
ga naar je huisarts!! die kan vertellen wat je daadwerkelijk hebt.
raichu85 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2006, 19:09   #11
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
elvive haarverdikker en rooscure zijn voldoende voorlopig

welke american crew werkt er?
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 16:22   #12
JroenHaans
JroenHaans
 
Geregistreerd: 24 augustus 2006
Berichten: 3
[mod-edit]Reclame[/mod-edit]

Laatst gewijzigd door ugh; 24 augustus 2006 om 17:41
JroenHaans is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 17:36   #13
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
anders kap je met je domme copypaste reacties in topics waar mensen om raad vragen
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 17:38   #14
stefano21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Berichten: 36
Ja, als het nou serieus is dan is het natuurlijk een zeer nuttige post van hem.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nogal twijfel aan zijn motieven om dit te posten.
stefano21 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 18:13   #15
JroenHaans
JroenHaans
 
Geregistreerd: 24 augustus 2006
Berichten: 3
Je hebt gelijk Darkster, zal niet meer gebeuren.

Ik heb PRECIES hetzelfde als Stefano, ik heb zelfs zo'n lichte huid dat je bij m'n slaap aders kan zien lopen. Vroeger was dat geen probleem omdat ik halflang haar had en dat bedekte alles. Door m'n inhammen krijg ik nu een soort wannabe look. Lang haar maakt inhammen visueel dieper... VRESELIJK...

Overgestapt naar korter haar dus, iets wat meer psychologische moeilijkheden met zich meebracht dan ik had verwacht. Door de fina ben ik echter wat zelfverzekerder geworden.

[en weer een mod-edit, als je geld wilt verdienen kun je naar een uitzendbureau, niet naar haarweb.
~Tiuri]


Twijfelen mag... informeren ook

Laatst gewijzigd door Tiuri; 24 augustus 2006 om 18:18
JroenHaans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.