Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 oktober 2017, 11:20   #1
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Haartransplantatie - 3900 grafts - 16-10-2017

Hallo allemaal!

Ik ben maandag behandeld in Istanboel, 3900 grafts geplaatst door HWI.
1900 grafts voor en 2000 op de kruin. Hieronder mijn verhaal:

Zoals afgesproken ben ik keurig opgehaald op het vliegveld door een nederlands sprekende chauffeur. Ik werd naar het ziekenhuis gebracht voor bloedafname en vervolgens afgezet in het hotel.

De volgende ochtend even ontbeten vanaf 6.30 en vervolgens om 7 uur richting het ziekenhuis. Daar kreeg ik opnieuw een intake gesprek (controle) en kreeg ik een half tabletje dormicum. Dormicum werkt rustgevend en wordt daar preoperatief standaard gegeven. Verder weren er foto's genomen, en was er een intake gesprek met de chirurg. Er werd zoals in Nederland werd afgesproken een mooie natuurlijke haarlijn getekend. Ik zou aanvankelijk 3200 grafts van achter naar voren laten plaatsen, maar omdat mijn donor erg goed bleek werd er getracht 3900-4000 grafts uit te nemen. Mijn reactie was: "zolang je mijn donorgebied niet beschadigd ben ik akkoord". Hij vertelde dat ze op een groot gebied gingen uitnemen om beschadiging te beperken/ voorkomen. Hierna kon ik naar een kamertje waar mijn haar werd afgeschoren.

Na het scheren kon ik naar de operatiekamer waar ik op mijn buik moest liggen om grafts te oogsten. Maar voorafgaand aan het oogsten moest ik nog wel even de verdovingsspuitjes krijgen.. man man wat een hel. Dat was echt bikkelen en afzien. Na de spuitjes wordt de huid volgespoten met zoutoplossing en verdere verdoving om de huid op te bollen zodat ze makkelijk kunnen oogsten. Voor je gevoel is je hoofd zo groot als een skippybal.. echt bizar en onwerkelijk. 1 man ging aan de slag met een boortje van 0.6 mm om de grafts rondom vrij te boren. De grafts oogst hij vervolgens met een pincet ofzo, waarna ze in een bakje gaan. 2 andere dames gaan de grafts vervolgens keuren en sorteren op "aantal haren per grafts".
Ik had prachtige donor haren werd mij verteld. Alleen maar 2-3 tot wel 4 haren per graft. Hij was er erg enthousiast over. Ik dus ook. Na 2-3 uur oogsten waren er 3900 gezonde grafts geogst. De verhouding 2 of 3 haren per graft was 50/50. Ook honderden 4-en.

Na het oogsten en sorteren begon het transplanteren. De chirurg kwam met een speciaal boortje de kanaaltjes aanbrengen. In ieder geval 3900 kanaaltjes dus. Hij maakte 1900 kanaaltjes voor en 2000 kanaaltjes achterop mijn hoofd. Dit was binnen 2 uur gedaan gok ik. Vervolgens kon ik lunchen met vochtige doeken om mijn hoofd. Ik was verassend fit eigenlijk. Na de lunch gingen de doeken eraf en gingen 3 man aan de slag om de grafts te plaatsen. Ik lag op mijn rug met 2 man naast me en 1 achter me. Echt monnikenwerk! Je hoort dat ze bezig zijn op je hoofd, maar door de verdoving heb je het idee dat dit 1 meter van je vandaan plaatsvindt.. echt bizar. Ondertussen was er ook steeds Nederlandse begeleiding die steeds de stappen hebben uitgelegd. Alle stappen werden ook gefotografeerd. Na ongeveer 4 uur waren de grafts geplaatst. Ik was echt ziekelijk gesloopt. Ik kreeg antibiotica en pijnstillers via het infuus. Er werd bloed afgenomen waar de bloedplaatjes uit werden gehaald na centrifuge. Dit werd vervolgens met de FUE CT groeicocktail ingespoten in mijn hoofdhuid. Daarna was het echt klaar. Man man wat een zit.. ik ben slecht in stilzitten dus ik was behoorlijk gesloopt. Ik had voor mijn gevoel een mega dikke kop en voelde me misselijk. In de avond vooral op bed gelegen en me zielig gevoeld. De ochtend daarop werd mijn verband verwijderd en vloog ik weer naar Nederland. De dag na de ingreep voelde ik mij eigenlijk weer zoals vanouds! Vandaag voel ik mij weer helemaal top. Ik heb geen bloedingen gehad en alles ziet er rustig uit. Als onderhoudsmedicatie gebruik ik de BIG 3.

Ik hou jullie op de hoogte. Ik zal ook even wat fotos uploaden.

Groet,
Nicolaas Diederik.

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 18 oktober 2017 om 11:37
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2017, 11:32   #2
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Herkenbaar verhaal, de lange zit, de spuitjes.... Je moet het er maar voor over hebben haha.

Je graft count en verhoudingen klinken heel goed, ik ben benieuwd!


Succes met je herstel
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2017, 12:09   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Bedankt! Er staan foto's in mijn album!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2017, 16:00   #4
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Bedankt! Er staan foto's in mijn album!
Nice, veel succes!
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2017, 16:23   #5
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Bedankt! Er staan foto's in mijn album!
Gezien! Haarlijn ziet er mooi uit, extractie gebied lijkt ook groot.
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2017, 17:12   #6
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Thanks! Ja je kunt zien tot hoever extractiegebied doorloopt op de close up tempel foto.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2017, 23:52   #7
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Hey Nicolaas,

Ziet er goed uit op de foto`s. Mooie haarlijn aangehouden en een goede verdeling van de grafts zo te zien.

Je had ook nog veel haar dus ik denk dat 3900 grafts het plaatje afmaakt voor jou. Ik wens je veel succes bij je herstel.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2017, 14:06   #8
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Foto dag 4 postoperatief staat in mijn album.

Alles ziet er rustig uit. Ik heb geen bloedingen gehad en de korstjes gaan er al goed af.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2017, 18:55   #9
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
ziet er goed uit. Mooi donor, 3900 grafst voor deze oppervlakte. Dat moet goed komen. Succes!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2017, 10:10   #10
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hallo allemaal,

Dit zijn foto's van dag 8! Het herstel gaat erg goed en de korstjes gaan er goed af.

Groet,
Nicolaas
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20171023_122524_01.jpg‎ (142,5 KB, 1008x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20171023_162916_01.jpg‎ (138,8 KB, 902x gelezen)
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2017, 16:22   #11
Tony90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2017
Berichten: 6
Geslacht:
En?? Hoe is het verder met je?
Tony90 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2017, 01:43   #12
moham
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2017
Berichten: 10
Geslacht:
Hi,

Ik ben ook zeer benieuwd naar je voortgang, omdat ik binnenkort naar HWI ga voor een consult.
moham is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2017, 10:09   #13
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ha Moham,

Zie mijn album. Ik heb 3 foto's toegevoegd.

Ik zit nu op 9 weken na behandeling. De groei zie ik stilletjes aan inzetten, al merk ik daar cosmetisch nog weinig van. Mijn donor is volledig hersteld en zelfs in daglicht zie je er niks meer van. Er zijn 1900 grafts voor geplaatst en 2000 op de kruin. Ik heb het idee dat de kruin er nu al beter uitziet dan op baseline!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2018, 19:24   #14
jess2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2011
Berichten: 15
Hi Nicolaas, hoe gaat het bij jou met de groei??

Hadden ze bij jou trouwens opmerkingen of andere werkwijze vanuit HWI omdat je oa minoxidil gebruikt? Zit eraan te denken om ook minox op te starten. Gebruik je het ook gewoon op de getransplanteerde haren?

Groet,

Maarten
jess2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2018, 13:30   #15
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hi Jess,

Het gaat goed met de groei! Maar nog niet echt de moeite waard om uitgebreid te posten. Bijgevoegd een foto van hoe het er nu globaal uitziet na 3 maanden en 1 week. Ik denk dat ik niet mag klagen..

Ik gebruik de Minoxidil omdat ik de argumenten om dit niet te gebruiken erg slecht vond. Daarnaast heb ik zelf een medisch/ wetenschappelijke achtergrond en heb ik veel kennis opgedaan over de beschikbare middelen. Aangezien ik last heb van AGA wil ik absoluut medicamenteus ingrijpen om ook op de lange termijn nog een mooie bos haar te hebben. Dit laat ik niet gebeuren omdat een kliniek zonder goede onderbouwing zegt dat ik deze middelen niet mag gebruiken...

Daarnaast raden de meeste klinieken juist aan om Minoxidil/Finasteride te gebruiken. Ik zie met logica en de huidige literatuur niet in waarom deze middelen slecht kunnen zijn voor de resultaten van je HT.

Ik ben 2 maanden preoperatief begonnen met Minoxidil/Finasteride en heb echt nul shockloss ervaren. Er is na het wegnemen van de 3900 grafts ook geen beschadiging te zien aan het donor gebied. In de literatuur is evidence te vinden om preoperatief Minox/Fina te geven om shockloss te verminderen. Veel chirurgen geven dit advies ook op basis van ervaring. Echt grote studies ontbreken helaas.

Daarnaast merk ik dat je haar sneller groeit met Minoxidil. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten straks! Het effect van Minoxidil/Finasteride en het eindresultaat van de HT komen straks samen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (124,2 KB, 875x gelezen)
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.