Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 april 2005, 23:34   #1
haartje87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 3
Question 18 jaar en amper baardgroei!?!

hoi

ik weet niet precies of ik hier goed zin maar ik wil het toch nog even vragen:

ik ben namelijk 18 jaar en ik heb alleen een beetje snorharen en een paar haartjes op mijn kin...
ik heb voor de rest overal haar, ook op plekker waat ik het liever niet heb, maar de baardgroei wil niet echt flotten....

is dit normaal?
wat is de normale leeftijd voor de baardgroei?
ik durf er niet echt mee naar de dokter hebben jullie misschien tips of kennen jullie goede pilletjes ofzo die zonder recept te verkrijgen zijn?

graag jullie hulp!
alvast bedankt!
haartje87 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2005, 23:55   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartje87
hoi

ik weet niet precies of ik hier goed zin maar ik wil het toch nog even vragen:

ik ben namelijk 18 jaar en ik heb alleen een beetje snorharen en een paar haartjes op mijn kin...
ik heb voor de rest overal haar, ook op plekker waat ik het liever niet heb, maar de baardgroei wil niet echt flotten....

is dit normaal?
wat is de normale leeftijd voor de baardgroei?
ik durf er niet echt mee naar de dokter hebben jullie misschien tips of kennen jullie goede pilletjes ofzo die zonder recept te verkrijgen zijn?

graag jullie hulp!
alvast bedankt!
Het verschilt erg per persoon of je veel/weining vroeg/laat baardgroei krijgt. Dit is allemaal genetisch bepaald dus veel zal je er niet aan kunnen doen. Je kan wel Minoxidil 5% proberen...
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 00:18   #3
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Het verschilt erg per persoon of je veel/weining vroeg/laat baardgroei krijgt. Dit is allemaal genetisch bepaald dus veel zal je er niet aan kunnen doen. Je kan wel Minoxidil 5% proberen...
Ja kevin een goed idee maar ik zou die minox niet in je gezicht gaan lopen smeren. Ga er gewoon even mee naar de huisarts. Die hoort wel vaker vragen over ijdelheid aan hoor..

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 01:01   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hoi,

Ik zou mij er niet zo druk over maken, joh. Eén van mijn eerste berichten hier ging over hetzelfde als jouw bericht, namelijk of het wel goed zou komen met de baardgroei. Inmiddels ben ik 2 jaar verder en moet ik mij dagelijks scheren (niet dat ik dat dagelijks doe, maar dat terzijde ). Het is dus enorm snel gegaan bij mij. Wat Kevin zegt, het verschilt enorm per persoon.

Trouwens, vrienden van mij hoeven zich slechts één keer in de week te scheren en dan is het nog vrijwel niet noemenswaardig.

Waarom zou je er uberhaupt mee naar de huisarts gaan? Wat zou dat voor zin hebben denk je? Niet iedereen krijgt een stevige, volle baardgroei namelijk.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 13:35   #5
haartje87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 3
@haarmannetje

hoe oud was je toen je dat poste?
en wanneer begon bij jou de echt baardgroei?
haartje87 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 14:03   #6
jean-bob
HaarWeb lid
 
jean-bob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 40
dude, toen ik 18 was had ik ook al haargroei op andere plekken, zoals borsthaar, maar mijn baardgroei was nabij nihil. Als ik een keer in de 2 maanden mijn 3 baardharen afschoor kon ik weer een hele tijd vooruit zonder scheren. Toen ik 20 was stelde mijn baardgroei ook nog niet veel voor en zelfs nu, op mijn 23e, kan ik nog steeds geen volle baard kweken, terwijl sommige 18 jarigen dat wel kunnen. Kortom, maak je niet druk, baardgroei loopt bij iedereen verschillend. Om hiervoor naar de huisarts te gaan is, naar mijn mening, misschien wat overdreven.
__________________
regime:

-proscar (sinds 08-12-'04)
-minoxidil 5%
-rooscure (3x per week)


jean-bob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 14:47   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartje87
@haarmannetje

hoe oud was je toen je dat poste?
en wanneer begon bij jou de echt baardgroei?
Even denken, dat was in 2003, dus toen was ik 21 jaar. Het heeft zich in 2 jaar tijd in rap tempo ontwikkeld tot echt een volledige zware donkere baardgroei (geen kale plekken meer zeg maar). Maar het begon al op mijn 16de of 17de ofzo. Toen kwamen de eerste haartjes.

Ik was al vrij vroeg behaard op mijn benen en nu ook veel meer op mijn armen dan een aantal jaar geleden en ook op mijn borst begint het al goed.

Conclusie: lichaamshaarontwikkeling is individueel en niet volgens een vast algemeen patroon.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 17:12   #8
haartje87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 3
Talking

oke dan bedankt he!
haartje87 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 18:35   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartje87
oke dan bedankt he!
Geen dank ... de factuur zal nog het weekend op je deurmat liggen .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 00:40   #10
Boemi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 53
wees blij man


ik ben nu 17 en heb volle baard groei moet om de 2 dagen scheren is ECHT GEEN PRETJE
__________________
18 jaar, diepe inhammen, dons haartjes




Proscar finastiride 5 mg (deel het door 4) dagelijks 1/4 tablet (6-5-2005)

Minoxidil 5% Kirkland 2maal daags s'morgen en voor het slapen gaan. (2-9-2005)

Rooscure
Boemi is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2005, 17:39   #11
Narf717
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 19
idd, scheren vind ik niet leuk meer

om mijn 15e kreeg ik me snor en sikkie zegmaar, toen vond ik het vet cool, omdat ik eigenlijk de eerste was enzo.... inmiddels 3 jaar later heb ik er genoeg van, ik moet me om de dag scheren ongv....

net zoals er al gezegd werd, hoeft dat niet
en wat eigenlijk ook al gezegd is: veel vrienden van me hebben geen baardgroei, na een week een beetje een snor en sik maar meer ook niet...

persoonlijk zou ik liever glad en baardloos zijn.... borsthaar vind ik helemaal niet erg, rughaar lijkt me wel vervelend, aangezien me vader het erg heeft krijg ik het misschien ook wel...

mahja, er zijn ergere dingen dan dat ^^ zoals, geen haar op je hoofd waar ik nu heel erg mee bezig ben... vader kaal --> ik later ook, maar dat misschien met een middel is te voorkomen...
Narf717 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2005, 23:21   #12
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
ik ben ook 18 en heb ook niet zoveel baardgroei. Maar aan de andere kant mijn haren zijn ook blond dus ze vallen een stuk minder op. Maar een baard of snor laten staan zal mij niet lukken
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 18:58   #13
Juhziz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Berichten: 2
Hallo om even een toevoeging op deze posts te doen:

Ik ben nu bijna 20 jaar,

En heb dus ook nog steeds nihile baardgroei. Pas na 2 - 3 dagen komen er zwarte stoppels door en na een week is het een blond donsje geworden, wat er dus absoluut niet uitziet. En heb dus al vaker pogingen gewaagd om een baardje te laten staan. Mislukt eigenlijk dus. Hoe ken dat nou, dat terwijl ik al heel vroeg veel haar op mijn benen had en bv scheren bij de schaamstreek moet dan wel weer wekelijks want dat groeit als kool. Me hoofdhaar groeit ook als de nete.. Dus hoe lang gaat dit nog duren? Wegens werk zit ik nu een half jaar in het buitenland, dus ik ben nu bezig me gewoon vrijwel elke dag te scheren droog / met schuim. Als ik dit 2 - 3 maanden volhoud word het dan iets? Graag jullie mening

Groeten Robin
Juhziz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 22:23   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juhziz
Wegens werk zit ik nu een half jaar in het buitenland, dus ik ben nu bezig me gewoon vrijwel elke dag te scheren droog / met schuim. Als ik dit 2 - 3 maanden volhoud word het dan iets? Graag jullie mening
Ik geloof niet in dat verhaaltje dat je baardharen harder gaat groeien als je ze vaker scheert (je haarwortel merkt er niks van dat een scheermes een paar mm hogerop de haar afsnijdt). Het is gewoon zo dat de meeste mensen beginnen met scheren op een leeftijd dat baardhaar van zichzelf al harder gaat groeien.

Maak je niet al te veel zorgen. Als je nu toch al stoppeltjes hebt na een week, dan komt je baardgroei vast wel op gang uiteindelijk.

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 9 juni 2005 om 08:57
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 07:33   #15
Juhziz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Berichten: 2
OKe dankje maar het is stoppels na 2-3 dagen, een donsje na een week.. maar goed ik zie wel hoe het loopt dan.. *Afwachtende houding*
Juhziz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"Wondermiddel" binnen 10 jaar op de markt? Ja of nee. Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 6 1 december 2004 17:55
Mijn 20 jaar ervaring. Elena AA - Algemeen 4 20 oktober 2004 10:44
propecia na 3 jaar........... jornkielman Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 oktober 2004 21:31
Jubileum: 5 mei 2004 - HaarWeb bestaat 3 jaar! Webmaster Mededelingen 2 5 mei 2004 18:13
Wie gebruikt propecia al langer dan 3 jaar en... melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 0 28 mei 2003 22:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.