Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 oktober 2013, 19:49   #316
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi meiden,
Een tante van mij heeft ook dun haar, verder niemand in de familie. Dus ik weet het ook niet. Ik denk dat ik gewoon 'pech' heb. En ook al weet je waar het vandaan komt, wat kan je er dan mee ? Je kan wel blijven zoeken, maar word je daar vrolijk van??

Het enige wat je kan proberen is gebruik minox bij AGA en anders is er weinig aan te doen. Een volle haardos, waar wij allemaal van dromen blijft een droom, want ik lees weinig tot geen succesverhalen van vrouwen die door gebruik van medicatie nu met een volle haardos rondlopen. Het blijft triest, vervelend en vechten tegen de bierkaai.

Kijk naar andere dingen om je heen; waar word je wel vrolijk van, wat helpt je om je haarproblemen op een ander pad te krijgen ... als je haaruitval echt ondraaglijk wordt en je er niet meer mee kan leven kijk eens wat een haarwerk of haarstukje voor je kan betekenen. Er is zoveel te koop en zelfs synthetisch haar lijkt op echt haar. Het is niet meer zoals vroeger dat je een 'pruik' draagt....

Veel BN'ers en celebrity lopen met een haarwerk of haarstukje rond, dus waarom wij 'de gewone vrouw' niet ? Probeer de cirkel te doorbreken, pak door en kijk vooruit ... succes & sterkte meiden.

Lief groetjes van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2013, 21:20   #317
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Ik ben het zo ontzettend met je eens Astrid!!

Ik kijk op het forum eigenlijk weinig op de draadjes die samenhangen met medicatie etc..... In mijn ogen helpt het je niet op weg richting acceptatie omdat je blijft hopen op iets (dat volgens mij op basis van alles dat ik heb gelezen bij het merendeel van de vrouwen niet voldoende aanslaat). Dus blijf je je ook iedere keer rot voelen als het niet brengt wat je hoopt. Ik heb een jaar van hopen en hopen en hopen achter de rug....het brengt je inderdaad echt nergens. Alleen maar stress, en ook dat schijnt alles behalve goed voor je haar te zijn.

Liefs,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2013, 07:14   #318
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
Astrid26, van zoeken naar de oorzaak word je inderdaad niet vrolijk. Ik lig er heus niet wakker van, al kijk liever niet naar foto's van vroeger waar ik nog op sta met een hele dikke bos haar. Verder ben ik gewoon blij dat ik gezond ben. Dat ik een lieve man heb en een leuk leven.
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2013, 17:13   #319
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Je algehele gezondheid is belangrijker dan dat stomme haar van ons.

Vandaag gewinkeld met mijn dochters (5 en 7 jaar) natuurlijk weer teveel gekocht en teveel geld uitgegeven, maar je had hun gezichtjes moeten zien
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2015, 14:44   #320
Laris
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Haaruitval

Sinds dat ik gestopt ben met de die 35 (2 jaar geleden) heb ik enorme haaruitval. Me haar is veel dunner geworden met name boven op.. had 2 jaar geleden nog een mooie bos krullen en nu hangen mijn haren zo dun langs me gezicht.. Heb echt zoveel haar producten geprobeerd en heb het eigenlijk opgegeven. Ben nu begonnen aan de Yasmin pil een maandje geleden en nog steeds haaruitval. Wordt er echt gek van. blijkbaar gaat het nooit over tot ik kaal ben....:crybab y:
Laris is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2015, 00:50   #321
Kikimamanyny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2015
Berichten: 17
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sipke Bekijk bericht
ik heb zelf gekozen helemaal geen pil meer te slikken
na alle toestanden met m'n haar er door.
Voel me er prettig bij.
Ik slik al 4 jaar geen pil meer! En toch ineens in 3 weken tijd universalis kaal geworden! Zou de pil helpen of juist verergeren? Bij mij komt het in elk geval niet door het slikken van de pil! Misschien moet ik fit toch maar gaan slikken! Maar de ervaringen lijken elkaar tegen te spreken!

Gr
Kikimamanyny is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2016, 22:04   #322
neinie
verwijderdaccount
 
Geregistreerd: 7 februari 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Een vervolg op mijn verhaal

We zijn een jaar verder na mijn vorige post. (http://www.haarweb.nl/forum/showpost...&postcount=127)

Het is bijna bizar. Ik kan weer een middenscheiding.

Mijn redding: stoppen met de pil.

Verhaal:
Mijn haar is, als ik terugkijk, al langzaam dunner geworden sinds ik aan de pil was. Op een gegeven moment ging het opvallen. Ik was ten einde raad en heb net als velen hier heel veel dingen geprobeerd in vitamines, sprays, shampoos etc.

Tot een vriendin van mij zei dat ze dikker haar had gekregen na het stoppen van de pil. Ik ben toen oa. haarweb door gaan spitten en las eigenlijk veelal tegenovergestelde reacties. Velen kregen verschrikkelijke haaruitval. Ik vond de pil sowieso al troep, dus wou ik het gewoon eens proberen.

Ja hoor. Gigantische haaruitval. Na een tijdje kon ik me, voor mijn gevoel, echt niet meer vertonen zonder het te camoufleren met sjaaltjes in m'n haar(wat ik overigens niet erg vond omdat het best leuk staat). Voor jullie idee: ik kon de haartjes tellen voor op mijn hoofd, net achter de haargrens). Er zaten echt kale plekken.

De dokter constateerde AGA. In mijn familie komt ook veel dun haar voor. Eigenlijk niet kalend. Elke ochtend een haarstukje opdoen was inmiddels een vast onderdeel geworden van m'n ochtendroutine. Maar ik vertikte het om weer aan de pil te gaan ondanks alle gemakken. De erge haaruitval verdween een jaar na het stoppen met de pil gok ik. Het heeft dus echt wel lang geduurd voor het stabiliseerde.

Ik denk dat ik 3 kwart jaar met een haarstuk heb gelopen. Aan het eind van die periode waren er veel nieuwe haartjes op de oude plek terug gekomen. Zoveel dat ik de stap zette om zonder haarstuk de deur uit te gaan. Nog wel met sjaaltje. Met periodes kwamen er steeds meer nieuwe haartjes bij. En leek het alsof een kind mijn haar had geknipt :-)

Een jaar later nu, heb ik mijn haar in een leuk kort kapsel en het is bijna net zo 'dik' als toen ik een jaar of 17 was. Voordat ik was begonnen met de pil.
Het ziet er op dit moment naar uit dat ik m'n haar langer kan laten groeien. Ik geniet nu zelfs van de wind die door m'n haar waait.

Tijdlijn (ongeveer):
17 jaar - begonnen pil, normaal fijn haar
27 jaar - heel dun haar
28 jaar - gestopt met pil
29 jaar - dun haar, kalend. Haarstukje
29 jaar - terugkomende haartjes
30 jaar- normaal fijn haar

Misschien ben ik gewoon toevallig in een nieuwe haar-fase terecht gekomen, maar voor mijn gevoel is de pil de grote boosdoener met mijn haar problematiek.

Ik weet niet of jullie iets met dit verhaal kunnen, maar wie weet een aantal van jullie wel :-)

Als jullie willen kan ik een voor- en na foto maken.

Neinie
neinie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2016, 15:09   #323
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Veel BN'ers en celebrity lopen met een haarwerk of haarstukje rond, dus waarom wij 'de gewone vrouw' niet ? Probeer de cirkel te doorbreken, pak door en kijk vooruit ... succes & sterkte meiden.
Dit heb ik me ook weleens afgevraagd waarom er hier nog zo´n taboe op rust. Misschien dat het in Amerika anders is, hier lopen ze immers voor met veel dingen. Daar zijn veel vrouwen die haarstukken dragen en zelfs volledige haarwerken terwijl ze hun eigen haar gewoon nog hebben. Ik kijk weleens naar het programma Catfish op MTV, en ik heb al heel wat donkere dames met haarwerken voorbij zien komen. Het lijkt onder deze groep zelfs een trend. Misschien ook onder invloed van Beyonce die ook regelmatig een haarwerk draagt (lace). Al denk ik wel dat er een verschil is tussen er zelf voor kiezen, of omdat je je haar bent verloren, en dus of het gebruikt wordt om te camoufleren, of als accessoire. Want als een BN´er (maar net zo goed een celebrity wonend in Amerika) vanwege kaalheid een haarwerk gaat dragen, dan zal het zeker genoemd worden door de roddelpers. Waarschijnlijk wordt kaalheid nog teveel met ´ziek zijn´ geassocieerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neinie Bekijk bericht
Een jaar later nu, heb ik mijn haar in een leuk kort kapsel en het is bijna net zo 'dik' als toen ik een jaar of 17 was.
Fijn voor je Neinie dat het goed met de haartjes gaat!

Laatst gewijzigd door Effie; 27 juli 2016 om 09:11
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 17:35   #324
jorienes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Dag allemaal,

Ik ben opgelucht, maar ook heel geschokt, te lezen dat er meerdere vrouwen zijn met dezelfde problemen die ik ervaar. Vanaf mijn 18de heb ik zo'n zes jaar de Diane-pil geslikt tegen heftige acné. Toen in het nieuws kwam dat deze pil grote gezondheidsrisico's met zich mee brengt, ben ik acuut gestopt en overgestapt op een lichtere pil. Ongeveer een half jaar later, op mijn 24ste, begon mijn haar enorm uit te vallen én kreeg ik last van een jeukende en schilferige hoofdhuid. Na een paar maanden aanhoudende haaruitval ben ik naar dermatoloog gegaan en zijn alle welbekende haartesten bij mij uitgevoerd; hier kwam niets uit. Voor het hormoononderzoek moest ik stoppen met de pil. Toen na drie maanden mijn menstruatie weer op gang kwam, stopte mijn heftige haaruitval ook. Ik vermoed dat de uitval van mijn haren een hormonale oorzaak heeft gehad. En nu ik jullie verhalen lees, weet ik het zeker: de Diane-pil is de grote boosdoener.

Inmiddels draag ik zo'n anderhalf jaar een haarwerk (crownextension, Europees haar). Sinds ik deze draag, heb ik me geen zorgen meer hoeven maken om mijn dunne haar. Voor mij geen pil meer of andere hormonale anti-conceptie, omdat ik weet wat voor gevolgen dit heeft gehad op mijn lichaam. De laatste maanden merk ik duidelijk dat mijn haarbos weer voller aan het worden is, maar het is nog lang niet zoals het was. De jeukende hoofdhuid was bij mij de een aantal maanden weg, maar is nu weer lichtelijk terug gekomen. Tegen de jeuk en schilfering gebruik ik af en toe de teershampoo Denorex (afschuwelijke geur trouwens) en Eucerin Urea DermoCapillaire Kalmerende Hoofdhuidbehandeling (zonder allerlei toevoegingen).

En voor alle vrouwen die op dit moment kampen met haaruitval en overwegen om de Diane-pil te slikken of heftige haargroeimiddelen te gebruiken: ik wil jullie graag op het hart drukken om goed te na te denken over de gezondheidsrisico's die hieraan kleven. Voor mij persoonlijk is het haarwerk, én het delen van mijn verdriet en onzekerheid met familie en vrienden, het beste medicijn geweest.
jorienes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 19:26   #325
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Hoi Jorienes,

heel erg bedankt voor je berichtje hier.

Mag ik vragen of je meer last hebt van je hoofdhuid als je je haarwerk draagt?

Ik ben er ook zo één die haaruitval heeft door (het stoppen van) de Diane pil. Inmiddels slik ik het weer, maar de haaruitval blijft dit keer maar doorgaan. Ik durf er niet meer mee te stoppen omdat ik weet dat het stoppen de haaruitval zal verergeren en ook zeer zeker de schilfers en hierdoor de jeuk die ik nu al ondraaglijk vind. Ik ben uit wanhoop ook Androcur erbij gaan slikken. Maar soms gaat toch de gedachte door mijn hoofd om met dit alles te stoppen. Ik wil namelijk niet dat de Diane nog meer kapot maakt. Het heeft mijn hoofdhuid kapot gemaakt, mijn haar, en ik ben bang dat ik daar over een paar jaar mijn lichaam er misschien wel bij op kan tellen als ik ermee doorga, en dat de lijst langer wordt. Maar ik ben zo ontzettend bang voor nog meer jeuk, dat is ook geen fijn leven om steeds maar jeuk te hebben, en als ik zo sterk ben om een haarwerk te kunnen accepteren dan heb ik er vrees voor dat een haarwerk de jeuk nog erger maakt, en dat kan ik niet hebben, ik word er nu al gek van..

In mijn familie komt geen haaruitval voor, en ook geen vet haar, roos etc. Ik heb met dit alles ook nooit eerder last gehad. Ik vind het zo erg dat het steeds dunner en dunner wordt, en dat dit niet was gebeurt als ik nooit de Diane pil zou hebben geslikt (of er nooit mee zou zijn gestopt). En te bedenken dat ik maar heel lichte acné had.. gecombineerd met een juist heel droge huid voordat ik die pil ging slikken (die nu vet is door het stoppen van de Diane na het geslikt te hebben), en als ik nu terug kijk naar foto´s van vroeger, dan denk ik dat het niet eens acné was.. Te bedenken dat ik voor die kleine bultjes de Diane ben gaan slikken met als gevolg dat ik nu een ondraaglijke jeuk heb, en steeds dunner wordend haar. Ik zou zo graag willen accepteren dat het is zoals het is, maar ik ben er zo verdrietig over..

Laatst gewijzigd door Effie; 16 augustus 2016 om 19:48
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 00:12   #326
jorienes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Dag Effie,

Ik begrijp je verdriet, frustratie en angst. Het is zo verschrikkelijk om je haar uit te zien vallen, bang te zijn dat anderen je haarverlies opmerken en met de angst te leven dat je de volgende dag kaal wakker wordt. Ik keek op een gegeven moment nauwelijks meer in de spiegel en durfde mijn haar nauwelijks meer te borstelen of los te dragen. De aanschaf van een haarwerk heeft mij veel goed gedaan: ik voelde me eindelijk weer mooi, kreeg complimenten over mijn haar (iedereen dacht dat ik naar de kapper was geweest) en maakte mij geen zorgen meer omdat ik nu iets achter de hand had voor als mijn haar nog meer uit zou vallen. Mijn hoofdhuid moest natuurlijk wel wennen aan de clip-ins, maar dit was bij mij naar een paar weken helemaal over. Meer jeuk dan normaal heb ik niet gehad van mijn haarwerk.

Probeer alsjeblieft niet teveel te zitten met je vroegere keuze voor de Diane-pil. Het zij zo en je kunt hier nu niets meer aan veranderen.. Natuurlijk, als ik dit op mijn 18de had geweten, had ik nooit voor deze pil gekozen. Maar op dat moment waren deze bijwerkingen nog niet bekend en nu kan ik nog steeds begrijpen dat ik toen, in die situatie, de Diane-pil ben gaan slikken.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Mocht je meer willen weten of je verhaal bij me kwijt willen, stuur me dan gerust een privéberichtje.
jorienes is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 09:39   #327
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Hoi Jorienes,

heel erg bedankt voor je lieve berichtje terug. Ik heb heel veel aan je woorden, en ook doet het me goed om te lezen dat jij het hebt kunnen accepteren. Ik haal hier voor mezelf kracht uit, en de hoop dat ik dat op een gegeven moment ook kan.

Het heeft inderdaad helemaal geen zin om steeds maar te denken dat ´als ik die pil toen niet was gaan slikken..´ Het maakt mij alleen maar gefrustreerder en verdrietiger.
Ik ben alleen nog maar met mijn haar bezig (voor de haaruitval helemaal niet). Ik probeer het de laatste tijd overigens wel wat meer te relativeren maar net op die momenten dat ik me sterker denk te voelen, komt de jeuk weer opzetten. Ik weet niet wat ik erger vind, de haaruitval, of constant die jeuk. Wel heel fijn om te lezen dat een haarwerk bij jou de jeuk in elk geval niet erger heeft gemaakt!

Bedankt voor je uitnodiging om je eventueel een privéberichtje te sturen. Ik vind het fijn dat ik de mogelijkheid heb om een lotgenoot te schrijven.

Laatst gewijzigd door Effie; 17 augustus 2016 om 13:33
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2016, 04:07   #328
meisje1994
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop - na werkelijk het hele forum doorgespit te hebben - dat er iemand is die zich misschien herkent in mijn verhaal en/of een tip heeft voor mij.

Ik ben 21 jaar, had van mijzelf heel lang en dik haar. Nooit uitval, wel wat haren als ik mijn haar borstelde, maar verder eigenlijk nooit. In januari 2016 merkte ik steeds meer haren op mijn truien op en ook tijdens het douchen vielen er meer haren uit. Ik kreeg in diezelfde periode een zware griep, 2 weken lang met hevige koorts etc. De haaruitval bleef doorgaan. Nu gaat het bij mij vooral om veel losse haren die onderaan mijn eigen haren "hangen". Het is niet zo dat mijn kussen vol ligt na een nachtje slapen, maar kijk ik dan 's ochtends in de spiegel dan zie ik heel veel haren hangen. Met een haal door mijn haar haal ik dan zo'n 20 haren weg. En dit dan meerdere keren na elkaar en meerdere keren per dag (om over tijdens het douchen nog maar te zwijgen).

Ik heb bloed laten prikken op vitamines (ijzer etc.), schildklier en immuunsysteem. Alles was in orde. De dermatoloog merkte op dat ik roos had op mijn hoofdhuid en daarvoor kreeg ik een shampoo. De roos is weg, maar de haaruitval blijft.

De haaruitval schommelt heel erg en ik heb zelf het idee dat de uitval de laatste 10 dagen van mijn pilstrip het ergste is. In de stopweek is het weer wat minder. Ik slik de Yasmin-pil en deze zou toch eigenlijk bedoeld zijn om haaruitval tegen te gaan, of in ieder geval niet te "activeren" om het zo maar te zeggen. Ik slik de Yasmin-pil nu zo'n 3,5 jaar; daarvoor slikte ik ongeveer 2/3 jaar Microgynon.

Het is nu augustus 2016 en dit duurt dus al zo'n 7 a 8 maanden. Ik word er echt super onzeker door, mede omdat ik niet weet wat er met mij aan de hand is en hoeveel haar er nog uit gaat vallen. Van mijn bos haar is nu nog maar 1/3 over, als het niet minder is.

Zou het kunnen dat het, ondanks het gebruik van de Yasmin-pil, iets hormonaals is? Dat mijn lichaam anders op die hormonen reageert? Mijn ouders hebben overigens allebei altijd dik haar gehad; mijn vaders haar begint nu wel erg dun te worden; hij is nu 51. Ik weet niet of dit een rol speelt voor mij.

Misschien nog zinvol om te vermelden: het haar dat ik heb groeit wél. Ondanks de haaruitval, wordt mijn haar wel langer.

Alvast bedankt, mocht je de moeite hebben genomen om dit te lezen!

Laatst gewijzigd door meisje1994; 18 augustus 2016 om 04:13
meisje1994 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2016, 10:46   #329
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Hoi Meisje1994,

allereerst welkom op het forum!

Wat vervelend voor je dat je zoveel haren verliest (ik weet er helaas alles van ..)

Een heel zware griep kan haaruitval triggeren, maar volgens mij schreef je dat de haaruitval hiervoor, en tijdens de griep al gaande was. En ook heb je zo´n 8 maanden na de griep nog steeds last van. Volgens mijn dermatoloog loopt het haar gemiddeld zo´n 2 á 3 maanden achter, dus als je haaruitval krijgt zou je dus eigenlijk zover terug in de tijd moeten zoeken (en ook duurt het dan weer 2 á 3 maanden voordat de haaruitval stopt nadat de uitlokkende factor weg is) . Dit tenzij je een hoofdhuidaandoening hebt, want dan kan je huid bijvoorbeeld heel slecht reageren op een product met een verergering van eczeem, psoriasis of wat dan ook, en dan (zo is mijn ervaring althans), kan het in een paar dagen al een verergering van huidklachten geven met haaruitval als gevolg.

Het is lastig te zeggen of het door de Yasmin pil komt, aangezien je deze pil al een paar jaar slikte voordat de haaruitval zich voor ging doen (in acht genomen dat het haar volgens de dermatoloog dus een paar maanden achterloopt, en niet een paar jaar). Desalniettemin zou het evengoed natuurlijk wel iets hormonaals kunnen zijn. Dit kan immers ook hoofdklachten geven zoals jij hebt gehad.

Je schreef dat de schilfers weg zijn, heb je verder ook geen jeuk, en is je huid niet rood of geïrriteerd? Met welke shampoo heb je de schilfers eigennlijk weggekregen?

Wat zegt je dermatoloog er verder over?

Laatst gewijzigd door Effie; 18 augustus 2016 om 10:48
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2016, 22:01   #330
jorienes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Dag Meisje1994,

Je haar verliezen en niet weten waar het door komt is echt verschrikkelijk. Ik was zelf 24 toen het mij overkwam en het laatste waar je je als begin twintiger constant mee bezig wilt houden, is je steeds dunner wordende haar. Misschien helpt deze gedachte je: meestal ziet de buitenwereld niet eens wat aan je haar. Er moet vaak zoveel haar uitvallen, willen anderen het zien. Maar zelf heb je een hyperfocus op je eigen haar én op het haar van anderen (de hele wereld lijkt ineens een volle bos te hebben).

Ik weet niet hoe het met de Yasmin-pil en haaruitval zit, maar aangezien je die pil al zo'n lange tijd slikt, lijkt dit niet de meest voor de hand liggende boosdoener.

Haaruitval kan aan heel veel verschillende factoren liggen (stress, hormonaal, schildklier, erfelijkheid) en het kan zijn dat de oorzaak niet gevonden wordt.. Wat je nog zou kunnen doen, is aan je dermatoloog vragen of er onderzoek gedaan kan worden naar je hormoonhuishouding. Aan de hand van een bloedtest wordt er naar je testosterongehalte gekeken. Een hoge waarde kan namelijk wijzen op alopecia androgenetica (een mannelijke vorm van haaruitval bij vrouwen). Daarnaast kan er ook nog een trichogram worden afgenomen. Hierbij wordt, onder plaatselijke verdoving, een aantal haren met haarzakjes weggesneden. Ze kunnen dit preparaat dan onder een microscoop bekijken en zien of er iets mis is met je haargroei en of je nog nieuwe haren aanmaakt. Er zijn dus nog wat mogelijkheden om achter de oorzaak van je haaruitval te komen!

Zoals ik in een vorig bericht al schreef, heeft een haarwerk bij mij alle twijfel, onzekerheid en angst over mijn haaruitval weggenomen. Het is misschien nog een grote stap, maar het kan je ontzettend helpen om rust in én op je hoofd te geven. Voor mij gaf het een gevoel dat ik eindelijk iets kon doen, in plaats van afwachten en verdrietig zijn over mijn haar.

En nog het volgende: de haaruitval bij je vader is heel normaal bij mannen op die leeftijd, dit kan voor zover ik weet geen oorzaak zijn van jouw haaruitval.
jorienes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.