Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 januari 2015, 11:39   #1
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Sls/sles

Even een mededeling van mijn kant.

Sinds jaren heeft de 'groene beweging' ("al wat natuurlijk is, is beter") zich verder gezet, ook in het shampoo landschap. En mensen die last hebben van haaruitval zijn natuurlijk de makkelijkste slachtoffers.

Shampoos met 'SLS/SLES' zijn slecht voor je hoor je dan ook overal, zonder treffelijk bewijs. Bij deze een beetje tegenwind van mijn kant. Misschien moet ik gewoon nog dé perfecte SLS free shampoo vinden, maar tot nu toe zijn dergelijke shampoos altijd al minder prettig geweest voor mij. Ze irriteren namelijk steevast mijn hoofdhuid, met juist meer jeuk tot gevolg. Dat ik niet de enige ben hierin, moge duidelijk wezen.

Ik zeg niet dat shampoos mét SLS beter zijn, dit is gewoon een oproep om iets kritischer te zijn. Wedden dat bijv. je douchegel ook SLS bevat? En valt je borsthaar uit door deze zeep te gebruiken? Wellicht niet. De 'anti chemicals' beweging is gewoon zo sterk geweest dat ze in veel gevallen de zin voor nuance verloren heeft. Een gebruiker op een ander forum vatte het eigenlijk prima samen als volgt:

Citaat:
(...) SLS gets a bad rep but it's really about finding what works for you, and healthy hair begins at the scalp.
De ene zal door geen SLS shampoo meer te gebruiken, er wel bij varen. De ander zal er juist helemaal niet tegen kunnen. En bij nog een andere zal het afhangen van de andere ingrediënten in de shampoo. Gebruik wat het prettigst voelt, mensen!
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2015, 19:52   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Het is omdat ik helaas weinig naar het subforum "Overige (haar)discussies" keek want sinds ik er wat over wilde schrijven, en zocht waar ik deze het beste kon plaatsen, las ik deze bericht. Het lijkt me goed als deze onderwerp omtrent SLS wat meer in de spotlights komt.

Je zult vast wel ergens gelijk hebben, @Hairpilot, en de andere zijde die dat tegenspreken zullen vast ook hun redenen hebben. Waar rook is, is vuur.
Ik ben verder ook erg benieuwd of dit alleen maar om 'groene' redenen gaat en of deze 'groene' redenen werkelijk positief zijn. Uiteindelijk zijn wijzelf de wetenschappers in deze zaken doordat wij de spullen uittesten en ervaren.

Zelf gebruikte ik vanaf jongs aan shampoo dat SLS bevatte en sinds de kapper mij aanraadde SLS vrije shampoo te nemen, zag mijn haar er na verloop van tijd iets beter uit. Ik denk niet dat SLS schadelijk is en dat het misschien een sterker schoonmaakproduct is dat uiteraard net zo veilig is als shampoo zonder SLS. Misschien dat een middel met SLS minder goed is voor de conditie van de hoofdhuid, zoals elke dag wassen met zeep ongezond is.
Tot zover gebruik ik vrijwel nooit of zeer zelden douchegel en zeep, want water doet net zo goed Ik houd me tot zover bij SLS vrije shampoo.

Een vrouw uit de reform vertelde mij dat het lichaam een orgaan was en je de shampoo in werkelijk ook zou moeten kunnen eten, pas dan is het een goede shampoo
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2016, 06:03   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
SLS feiten en ficties

Nog over de SLS, zijn hier nog andere mensen met hun voor of nadeelverhalen omtrent SLS? Ik ben er best benieuwd naar.

Zelf heb ik dan nooit een geïrriteerde hoofdhuid gehad van een SLS- vrije shampoo of andersom en op google vind je veel info over SLS(vrije) shampoos. Goed, ik ben benieuwd naar wat meer hierachter, want SLS is toch best een issue onder het harenonderwerp en zeker ook bij mensen met AGA, zoals ik.

Ik ben er niet voor om SLS-vrij te verdedigen noch aanvallen maar liefst wat feiten en ficties op tafel te leggen.

Verder wil ik nog zeggen dat ik soms een kleurspoeling neem (dat is niet haar verven), sls- vrije shampoo (toen van Agadir) zou mijn haar
volgens de kapster langer mooi houden. Na het gebruiken daarvan en ik terugkwam na een aantal weken, zei ze dat ze mijn haar er beter
uit vond zien, dan voorheen ik de 'agressievere' shampoos gebruikte. Hé, kan natuurlijk ook een mooi verkooppraatje zijn. Maar evenzo zag
mijn haar er prima uit. Deze gebeurtenis was nog ruim (een aantal jaren) voor de tijd dat ik AGA opmerkte. Die shampoo van Agadir is dan
wel heel erg goed, vind ik eerlijk. Maar ben overgestapt naar goedkopere sls-vrije shampoos vanwege de prijs; eerst Timotei, nu de reform.
De Agadir shampoo was 20 euro en de Agadir conditioner ook + de Agadir olie van 40 euro (die ik graag nog neem) kwam uit op 80 euro.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 6 januari 2016 om 06:21
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
shampoo, sls

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.