Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 oktober 2018, 19:46   #1
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Advies medicatie/middelen

Beste lotgenoten,

Sinds een week ben ik begonnen met 1 mg finasteride. Van de huisarts krijg ik 5 mg tabletten (kosteloos) en deze deel ik door 4 (+ snij met de mes nog een stuk weg).

Zelf ben ik nog steeds in twijfel of ik het wel goed doe door deze medicatie te gebruiken en toch met mijn hormonen te spelen... ook twijfel ik of ik daarnaast ook minoxidil zal gaan gebruiken. Ik hoor en lees vaker dat de combinatie namelijk nog beter is. Ik zou graag jullie advies en mening willen vragen. Zijn er lotgenoten die beiden gebruiken met positief resultaat?

Tot slot heb ik na een consult het advies gekregen op een lotion te gebruiken met zowel minoxidil en finasteride erin.
Dit is de url: https://www.minoxidilmax.com/Essengen-6_Plus

Ik vroeg mij af of er lotgenoten zijn die ervaring hebben met deze lotion en hoor ook graag of jullie het als effectief ervaren.

Ik hoor graag van jullie, bedankt alvast!

Groet,
Mike
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2018, 13:05   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSweb Bekijk bericht
Beste lotgenoten,

Sinds een week ben ik begonnen met 1 mg finasteride. Van de huisarts krijg ik 5 mg tabletten (kosteloos) en deze deel ik door 4 (+ snij met de mes nog een stuk weg).

Zelf ben ik nog steeds in twijfel of ik het wel goed doe door deze medicatie te gebruiken en toch met mijn hormonen te spelen... ook twijfel ik of ik daarnaast ook minoxidil zal gaan gebruiken. Ik hoor en lees vaker dat de combinatie namelijk nog beter is. Ik zou graag jullie advies en mening willen vragen. Zijn er lotgenoten die beiden gebruiken met positief resultaat?

Tot slot heb ik na een consult het advies gekregen op een lotion te gebruiken met zowel minoxidil en finasteride erin.
Dit is de url: https://www.minoxidilmax.com/Essengen-6_Plus

Ik vroeg mij af of er lotgenoten zijn die ervaring hebben met deze lotion en hoor ook graag of jullie het als effectief ervaren.

Ik hoor graag van jullie, bedankt alvast!

Groet,
Mike
De grote drie zijn finasteride, minoxidil, en keto-shampoo. De enige wetenschappelijk bewezen middelen die werken, al werkt het ene middel beter voor de één, en het andere middel beter voor de ander.

Als je de beslissing hebt genomen fina te gebruiken (het middel met de meeste bijwerkingen), zie ik niet echt een reden waarom je minoxidil links zou laten liggen. Reageer je er slecht op (geirriteerde hoofdhuid bijvoorbeeld) stop je gewoon weer.

Ik ken die lotion niet: het hele concept van topische fina (in tegenstelling tot pillen) is nieuw en hoe goed het nou eigenlijk werkt is niet duidelijk. ik blijf liever de pillen slikken, die voor mij zonder bijwerkingen werken, dan een nieuw product (of althans: hetzelfde product maar met een andere manier van toedienen waardoor je niet zeker weet of er genoeg op de juiste plek in je lichaam terecht komt) te gebruiken zonder die garantie, maar dat is uiteindelijk je eigen afweging.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2018, 13:31   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
De fina is niet kosteloos. Die gaat van je eigen risico af. Uiteraard wel veel goedkoper dan propecia!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2018, 15:48   #4
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
De grote drie zijn finasteride, minoxidil, en keto-shampoo. De enige wetenschappelijk bewezen middelen die werken, al werkt het ene middel beter voor de één, en het andere middel beter voor de ander.

Als je de beslissing hebt genomen fina te gebruiken (het middel met de meeste bijwerkingen), zie ik niet echt een reden waarom je minoxidil links zou laten liggen. Reageer je er slecht op (geirriteerde hoofdhuid bijvoorbeeld) stop je gewoon weer.

Ik ken die lotion niet: het hele concept van topische fina (in tegenstelling tot pillen) is nieuw en hoe goed het nou eigenlijk werkt is niet duidelijk. ik blijf liever de pillen slikken, die voor mij zonder bijwerkingen werken, dan een nieuw product (of althans: hetzelfde product maar met een andere manier van toedienen waardoor je niet zeker weet of er genoeg op de juiste plek in je lichaam terecht komt) te gebruiken zonder die garantie, maar dat is uiteindelijk je eigen afweging.
Bedankt voor je reactie! Het gebruik van minox vind ik toch een hele investering en veel moeite. Een pilletje heb je snel geslikt en hoef je (als je geen/weinig last hebt van de bijwerkingen niet naar om te kijken. Het aanbrengen van minox twee keer per dag (met een haarlengte van 10cm), het laten drogen etc. is toch wat meer moeite. Alhoewel het uiteindelijk wel tot positieve resultaten kan leiden en het de haaruitval kan verminderen.. vandaar mijn dilemma.

De lotion roept bij mij ook veel vragen op en kan er nog heel weinig over lezen omdat het nieuw is. Mag ik vragen of/ wat voor medicatie jij zelf gebruikt?
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2018, 15:49   #5
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
De fina is niet kosteloos. Die gaat van je eigen risico af. Uiteraard wel veel goedkoper dan propecia!
Hmm, is dat zo? Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van. Ik had gedacht dat mijn zorgverzekering het mogelijk vergoed. Ik heb de medicijnen zo meegekregen van de apotheek.
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2018, 16:06   #6
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSweb Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie! Het gebruik van minox vind ik toch een hele investering en veel moeite. Een pilletje heb je snel geslikt en hoef je (als je geen/weinig last hebt van de bijwerkingen niet naar om te kijken. Het aanbrengen van minox twee keer per dag (met een haarlengte van 10cm), het laten drogen etc. is toch wat meer moeite. Alhoewel het uiteindelijk wel tot positieve resultaten kan leiden en het de haaruitval kan verminderen.. vandaar mijn dilemma.

De lotion roept bij mij ook veel vragen op en kan er nog heel weinig over lezen omdat het nieuw is. Mag ik vragen of/ wat voor medicatie jij zelf gebruikt?
Tsja, dat van die minoxidil is uiteindelijk je eigen afweging; die kan een ander niet voor je maken. Het is maar hoe belangrijk je je eigen haaruitval vlndt.

Ik ben ooit begonnen met keto-shampoo: dat hield de haaruitval niet tegen. toen minoxidil toegevoegd: dat hield de haaruitval niet tegen. toen fina toegevoegd en mijn haar stabiliseerde. geen hergroei ofzo, maar gewoon stabiel en dat inmiddels al een jaar of zeven. gelukkig ben ik op tijd begonnen, waardoor er nog iets te redden viel.

Ik heb geen idee of alleen de fina bij mij iets doet, of de combinatie van de drie, maar ik laat het nu maar zo. never change a winning team zeg maar. minox gebruik ik zelf maar 1x per dag, een uurtje voordat ik naar bed ga. volgende ochtend douche ik en spoelt het er weer uit, dus geen gezeur met je haar dat raar zit. Maar nogmaals, dat is persoonlijk, de één is veel extremer in zijn regime dan de ander.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2018, 19:59   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSweb Bekijk bericht
Hmm, is dat zo? Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van. Ik had gedacht dat mijn zorgverzekering het mogelijk vergoed. Ik heb de medicijnen zo meegekregen van de apotheek.
Ja. Tenzij je eigen risico op is krijg je nog een mooie rekening! Je woont in Nederland toch? Voor niks gaat de zon op. En zelfs dat niet...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.