Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 26 oktober 2004, 20:22   #286
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Idd zeer fijn voor je!!!Maar zou je nu mss ook een antwoord op mijn vraag kunnen geven??

Alvast bedankt
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2004, 20:24   #287
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Volgens mij is duta iig duurder als fina, maar hoeveel duurder weet ik niet.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2004, 20:39   #288
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Idd zeer fijn voor je!!!Maar zou je nu mss ook een antwoord op mijn vraag kunnen geven??

Alvast bedankt
volgens mij is t ongeveer even duur als fina (propecia dan wel), ongeveer €1,30 per pilletje dus.
maar ligt er ook aan waar je het koopt en of je originele avodart neemt. Daarbij kunnen de verzendkosten variëren (als je het op i'net bestelt).
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 27 oktober 2004 om 13:05
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2004, 21:55   #289
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik denk dat mijn proscar zo'n 40€ per maand kost. Mijn moeder betaalt het dus ik moet daar niet op letten Maar als ik duta wil slikken en het kost veel meer zou ze het mss niet willen betalen.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2004, 22:00   #290
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Proscar 30 stuks kost exact 39,49 euro

Avodart 30 stuks kost exact 39,97 euro

De prijzen zijn dus vrijwel gelijk. Je kunt het vinden op http://www.medicijnen.nl

Ik moet natuurlijk wel even vermelden dat als je bij Proscar de AGA-dosis gebruikt, je natuurlijk veel goedkoper uit bent. Beide medicijnen zijn geregistreerd voor het behandelen van BPH en niet voor AGA. Een grote voordeel voor fina is, is dat het niet dosisgebonden is. Jammer dat dat niet geldt voor duta, anders waren dutagebruikers ook in het voordeel, helaas.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 26 oktober 2004 om 22:07
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 16:57   #291
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
het moet niet veel gekker worden. ik ging net naar de apotheek om mn duta op te halen, gaan ze daar een beetje moeilijk lopen doen. "Uhh dutasteride wat is dat? welke merknaam? avodart? oh? maar je gebruikte eerst al propecia staat hier in de computer en daarna proscar en nu dit? oh wat apart, ga je dan wel door met proscar? Nee? oh waar is het dan precies voor?"

pfff de brutaliteit!

ik kan je vertellen dat ik bijna ontplofte. Ik zeg tegen die tante sidonia dat ik mijn medisch dossier niet zomaar bij de eerste de beste apotheekster op tafel ga gooien en dat haar werk alleen bestaat uit het geven van medicijnen die artsen voorschrijven. nou zij met de staart tussen de benen naar achter en toen gaf ze me dat doosje avodart.

Zij willen natuurlijk dat iedereen aan de peperdure propecia blijft, kan die apotheker mooi in zn Alpha Romeo 156-series blijven rijden. Puh!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 17:00   #292
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hehe Laurens, ik had je wel willen zien daar . Wat een domme doos zeg. Het gaat haar inderdaad geen reet aan waar je het voor nodig hebt; dat is iets tussen jou en je huisarts... en ons .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 17:23   #293
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ach, nieuwsgierige Aagjes moeten ook wat doen om hun dag door te komen... Desalniettemin (gekozen tot het mooiste Nederlandse woord ) irritant. Heb een keer meegemaakt dat ik vanwege een teek op een zeer gevoelige plek naar de eerste hulp van het Academisch Ziekenhuis ging. Een van de stagiaires die er naar zou kijken, kende ik van gezicht (en naam). En zij mij ook.. Later kwam ik haar ergens tegen in de stad met een aantal vriendinnen, waarop ze de meiskes aanstootte en in proestend gelach uitbarstte. Kortom, enige mate van discretie is de medische stand meestal vreemd.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 18:02   #294
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Tiuri, je kunt ook je duta via medcijnen.nl krijgen. Je hoeft alleen je recept op te sturen (het originele) en dan wordt 't binnen no time naar je toegestuurd, kunnen ze je ook nooit lastige vragen stellen.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 december 2007 om 21:05
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 20:13   #295
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik wil ook duta nemen. Maar ik weet niet goed hoe ik mijn arts erover moet aanspreken. Hoe kun je zo'n mens overtuigen om je een middel voor te schrijven dat niet geregistreerd staat als haargroeimiddel.
Tips graag
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 23:04   #296
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Ik wil ook duta nemen. Maar ik weet niet goed hoe ik mijn arts erover moet aanspreken. Hoe kun je zo'n mens overtuigen om je een middel voor te schrijven dat niet geregistreerd staat als haargroeimiddel.
Tips graag
Laurens geeft al een uitgebreide "handleiding". Het is simpel: lees je in over het onderwerp, verzamel relevante en betrouwbare informatie (artikelen, rapporten, gebruikerservaringen enzovoort) en wees open tegenover je huisarts. Laat hem of haar zien dat je weet waar je mee bezig bent. Dat is heel wat prettiger dan op slinkse wijzen aan je medicatie te komen; voor jezelf, maar ook voor de arts. Want stel nu wanneer er iets met je gebeurt? Je ervaart bijvoorbeeld gyno? Vrij genant en in extreme gevallen zelfs gevaarlijk, wanneer je arts dan niet op de hoogte is.

Eerlijkheid, daar gaat het om.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 17:13   #297
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Dus gewoon zeggen dat je wel inzit met je haarverlies. En dat die 3 pdf bestandjes afdrukken en laten zien?? Is er iets dat je zeker moet zeggen ofzo?? Wat moet ik zeker zeggen om te laten zien waarmee ik bezig ben. Ik slik al 14 maanden fina. Mss hem dat voorschrifje laten zien en zeggen dat duta gewoon een sterkere versie ervan is. Hulp gevraagd aub.

Alvast bedankt.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 19:39   #298
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Dus gewoon zeggen dat je wel inzit met je haarverlies. En dat die 3 pdf bestandjes afdrukken en laten zien?? Is er iets dat je zeker moet zeggen ofzo?? Wat moet ik zeker zeggen om te laten zien waarmee ik bezig ben. Ik slik al 14 maanden fina. Mss hem dat voorschrifje laten zien en zeggen dat duta gewoon een sterkere versie ervan is. Hulp gevraagd aub.

Alvast bedankt.
Als je geluk hebt kun je fatsoenlijk je verhaal kwijt en sta je misschien met een duta recept buiten. Ga er van uit dat het niet lukt, geef het wel aan als je het toch wil gaan gebruiken. Het moet wel in je dossier opgenomen worden. Het is ook niet een hele moeilijk expeditie, wees gewoon eerlijk, meer kun je toch niet doen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2004, 09:08   #299
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Wie is er hier van fina naar duta gegaan???En hoelang hebt je fina geslikt??
Ik gebruik zelf al 14 maanden fina. Ik ben 18 jaar en ik heb een NW 1.5 denk ik. Fina zorgt voor mij voor stabilisatie en een klein beetje hergroei. Maar dat het aan kracht verliest wil ik toch op tijd zijn met duta.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2004, 15:52   #300
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Ach, nieuwsgierige Aagjes moeten ook wat doen om hun dag door te komen... Desalniettemin (gekozen tot het mooiste Nederlandse woord ) irritant. Heb een keer meegemaakt dat ik vanwege een teek op een zeer gevoelige plek naar de eerste hulp van het Academisch Ziekenhuis ging. Een van de stagiaires die er naar zou kijken, kende ik van gezicht (en naam). En zij mij ook.. Later kwam ik haar ergens tegen in de stad met een aantal vriendinnen, waarop ze de meiskes aanstootte en in proestend gelach uitbarstte. Kortom, enige mate van discretie is de medische stand meestal vreemd.
Schandalig.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.