Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2005, 10:39   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wereld Jongeren Dagen 2005 in Keulen

Ja beste mensen,

De afgelopen dagen was Keulen het pelgrimsoord van de Rooms-Katholieke jongeren uit de hele wereld. Daar werden de Wereld Jongeren Dagen gehouden. Nu ben ik niet echt een Rooms-Katholiek in hart en nieren, maar omdat ik er wel mee ben opgegroeid zal ik het nooit helemaal los kunnen laten. Er blijft toch een soort van verbondenheid bestaan. Als ik bij tijden eens ergens in een Rooms-Katholieke dienst bijwoon of enkel een kerk bezoek, dan geeft dat toch altijd een vertrouwd en gelukkig gevoel.

Gisterochtend zag ik de eucharistieviering op het Marienveld bij Keulen waarmee het einde van het gebeuren werd gemarkeerd.

Hoe is de ervaring van de HaarWebber en wellicht meer algemeen met dit soort gebeurtenissen?

Wat plaatjes:






Enkele links voor de geïnteresseerden:
Nederlandse officiële website
Duitse officiële website
WJD special op Katholiek Nederland (met onder andere ook diverse activiteiten in beeld en geluid)
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2005, 11:49   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik hoorde op het NOS-journaal dat de jongeren deze man over het algemeen veel te star vinden. Doordat hij zeer traditioneel en inflexibel is over onderwerpen waar RK-jongeren veel mee bezig zijn (zoals AIDS-bestrijding, homoseksualiteit en vrouwengelijkheid) is hij er niet in geslaagd om meer eenheid te scheppen in het roomskatholiek denken onder jongeren. Ze bejubelen hem als een popidool, maar kunnen inhoudelijk weinig met deze man. Aldus het NOS-journaal.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2005, 12:17   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik hoorde op het NOS-journaal dat de jongeren deze man over het algemeen veel te star vinden. Doordat hij zeer traditioneel en inflexibel is over onderwerpen waar RK-jongeren veel mee bezig zijn (zoals AIDS-bestrijding, homoseksualiteit en vrouwengelijkheid) is hij er niet in geslaagd om meer eenheid te scheppen in het roomskatholiek denken onder jongeren. Ze bejubelen hem als een popidool, maar kunnen inhoudelijk weinig met deze man. Aldus het NOS-journaal.
Het was inderdaad wel zo dat bij de eerste preek die hij hield voor de menigte het wat stroef liep allemaal. Hij kwam afstandelijk over en de sfeer was wat bedrukt, maar de viering van gisteren werd als zeer prettig ervaren door het publiek. Het viel mij inderdaad wel op dat het nogal popconcert achtig overkwam. Met hippe 'acts' is het natuurlijk makkelijk scoren, dus ik geef toe dat het beeld wat misleidend kan zijn.

Gisteravond heb ik nog even Kruispunt gekeken, maar daar werd juist een ander beeld gepresenteerd (natuurlijk moet je je daarbij wel bedenken dat het van de RKK omroep is ). Daarin kwam een meisje aan het woord van een Nederlandse katholieke jongeren vereniging en zij stelde dat die zaken als AIDS-bestrijding en andere "uiterlijke" (zoals zij dat noemde) standpunten van de RKK veel te veel worden benadrukt maar er in essentie onder het gevoel van die jongeren er niet toe doen. Dat het veel meer is dan dat.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.