Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 augustus 2004, 10:05   #1
annemie
HaarWeb lid
 
annemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Locatie: aalst
Berichten: 7
Arrow herkenning : ik trek ook wimpers

Ik keek gisteren ook naar de uitzending op canvas. Ik heb zelf in meer of mindere mate last van controledwang. De laatste jaren is dit beter. Ik ben nu 37 jaar.
Zolang als ik me kan herinneren echter trek ik mijn WIMPERS uit. Nu weet ik dat ik dit niet alleen doe. Soms lukt het om ze te laten groeien maar dat kan ook weer op korte tijd volledig om zeep zijn. Op dit moment is mijn ene oog voorzien van 3/4 wimpers en mijn andere oog voor 1/4. Ik doe het vooral als ik een boek lees of naar televisie kijk. Vroeger beet ik ook op mijn nagels, dat heb ik wel volledig kunnen laten. Ik ben nogal een zenuwpees en denk dat het daardoor komt.
Ik ben blij dat ik nu weet dat het een naam heeft. Ik zal hier op de site nog veel te lezen hebben denk ik. Groetjes, Annemie

Laatst gewijzigd door annemie; 14 augustus 2004 om 12:39
annemie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 18:33   #2
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
nog een reaxie op tv-programma

Aha, het tv-programma heeft dus toch nog wat opgeleverd: je hebt het forum gevonden.
Elders heb ik kritiek geleverd op het programma, maar ik merk nu dat ik die een beetje moet herzien...

Ik trek ook wimpers (onder andere...) en zit momenteel ook met op elk oog 'gaten' waar er geen meer staan. Met zwart oogpotlood camoufleer ik het een beetje weg. Ik ben nog steeds bang dat mensen het zien. Ik kan ook heel moeilijk mensen aankijken. Ik denk dat dat gekomen is door het uittrekken van de wimpers: toenemende onzekerheid enzo...

Fijn dat we ons 'leed' hier met elkaar kunnen delen. Sterkte
J
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2004, 12:32   #3
annemie
HaarWeb lid
 
annemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Locatie: aalst
Berichten: 7
bedankt

Hoi Janika,

Bedankt voor je steun. Ik ben weer eens gemotiveerd om mijn wimpers niet meer uit te trekken. ik hou jullie op de hoogte. Ik zal ook eens beginnen met dagen te tellen. Vroeger probeerde ik het ook weg te stoppen met make-up maar dat doe ik niet meer. Ik doe het al zolang ik me kan herinneren en iedereen kent me zo. Mijn moeder maakte er soms opmerkingen over vroeger. Nu merkt mijn tienerdochter het wel op. Ze zegt dan : stop er dan toch mee mama het is lelijk.
Kennissen hebben er nog nooit iets van gezegd. Ik heb al gelezen op de site dat het dikwijls gepaard gaat met paniekaanvallen en depressies. Bij mij is dit ook het geval. Ik ben gestopt met studeren omdat ik tijdens de examens altijd paniekaanvallen kreeg. Als ik niet trek aan mijn wimpers, dan pruts ik wel ergens anders aan : bv. mijn hielen : ik trek er dan droge velletjes af. Dan zit ik daar ook met wondjes. Nou veel groetjes en moed van Annemie

PS ik ben van Haaltert tegen Aalst
annemie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik ben nieuw Saar AA - Algemeen 18 28 mei 2009 14:02
hallo weer een nieuw lid erbij bassline AA - Algemeen 3 7 april 2004 20:49
Nieuw miriam26@wanado TTM - Algemeen 10 24 februari 2004 20:06
nieuw enfant_terrible TTM - Algemeen 14 17 januari 2004 20:27
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.