Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2003, 10:29   #1
Sjakie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 18
Avodart updates

Laten we nog een rondje doen. Mijn ervaring tot nu toe. Nog steeds niet positief. Ik heb het gevoel dat alles in hetzelfde tempo door gaat als met finasteride. Inhammen worden groter, haar wordt dunner bovenop. Ik ben nu 3 maanden bezig met Avodart 0.5 mg en eenmaal in de week Nizoral. Hopelijk gaat het beter na de 4e maand, zoals ik wel een beetje kan opmaken uit reacties van andere gebruikers. Ik verwacht niet zozeer hergroei. Als het bestaande haar maar dikker wordt ben ik al geholpen.

Ik ga mijn 2e potje bestellen en daarna oordeel ik.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten,
Sjakie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2004, 18:48   #2
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie
Laten we nog een rondje doen. Mijn ervaring tot nu toe. Nog steeds niet positief. Ik heb het gevoel dat alles in hetzelfde tempo door gaat als met finasteride. Inhammen worden groter, haar wordt dunner bovenop. Ik ben nu 3 maanden bezig met Avodart 0.5 mg en eenmaal in de week Nizoral. Hopelijk gaat het beter na de 4e maand, zoals ik wel een beetje kan opmaken uit reacties van andere gebruikers. Ik verwacht niet zozeer hergroei. Als het bestaande haar maar dikker wordt ben ik al geholpen.

Ik ga mijn 2e potje bestellen en daarna oordeel ik.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten,

Hoe gaat het nu?
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 12:15   #3
Bobbie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2
Ik ben inmiddels Bobbie,
Had lang niet gekeken en kon niet meer inloggen. Intussen gaat het best goed. Ik ben nu meer dan een jaar bezig en het lijktnu te stabiliseren. Alles zit er nog op. Wel dunner, maar toch. Laatst had ik een nieuw potje besteld dat maar niet binnen kwam. Door toedoen van de douane en andere communicatie problemen heb ik toen 4 weken geen duta kunnen slikken. Na een week kreeg ik al extra uitval. Deze weken hebben mijn haar geen goed gedaan. Nu gaat het weer goed. Voorlopig blijf ik het gebruiken.

Groeten,
Bobbie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 17:28   #4
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobbie
Ik ben inmiddels Bobbie,
Had lang niet gekeken en kon niet meer inloggen. Intussen gaat het best goed. Ik ben nu meer dan een jaar bezig en het lijktnu te stabiliseren. Alles zit er nog op. Wel dunner, maar toch. Laatst had ik een nieuw potje besteld dat maar niet binnen kwam. Door toedoen van de douane en andere communicatie problemen heb ik toen 4 weken geen duta kunnen slikken. Na een week kreeg ik al extra uitval. Deze weken hebben mijn haar geen goed gedaan. Nu gaat het weer goed. Voorlopig blijf ik het gebruiken.

Groeten,
Tjeetje , na een week al uitval ? ik dacht dat DUTAsteride een heel sterk middel was met een halveringstijd van wel 2 tot 3 maanden , dat is dus toch niet zo dan , mischien is dutasteride dan toch wel zwakker dan we allemaal denken.?
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 17:43   #5
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobbie
Door toedoen van de douane en andere communicatie problemen heb ik toen 4 weken geen duta kunnen slikken. Na een week kreeg ik al extra uitval. Deze weken hebben mijn haar geen goed gedaan.
Dit hoeft niet persé een tekort aan duta te zijn, heb een paar maanden geleden ook zoiets gehad, `t kan net zo goed een periodieke-shedding zijn geweest.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 17:50   #6
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Nou Pindakaas , als ik goed lees zegt hij dat hij precies in die periode weer last van uival kreeg , of zou dit toeval zijn ? , en dat toen hij weer met Duta begon zijn haar weer stabiliseerd , doet veel denken aan Minox , als je daar een week of twee mee stopt vallen al je minox haartjes weer uit.
Ik drink trouwens sinds kort groene thee , dus ik slik duta om de dag en nu ook 2 a 3 koppen groene thee per dag , en het lijkt alsof mijn haar hierdoor beter aanvoelt , dikker ofzo ...mischien wel een goeie combo , DUTA en groene Thee ?
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 18:02   #7
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Nou Pindakaas , als ik goed lees zegt hij dat hij precies in die periode weer last van uival kreeg , of zou dit toeval zijn ? , en dat toen hij weer met Duta begon zijn haar weer stabiliseerd
Ik zeg ook niet dat het beslist een shedding was geweest, maar die mogelijkheid is er gewoon, zeker omdat al je duta na een week tijd, niet uit je lichaam kan zijn. Volgensmij kun je, wanneer je duta/fina uit je lichaam is, niet gelijk een mega-uitval krijgen. Omdat je met die verschillende fases zit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Ik drink trouwens sinds kort groene thee , dus ik slik duta om de dag en nu ook 2 a 3 koppen groene thee per dag , en het lijkt alsof mijn haar hierdoor beter aanvoelt , dikker ofzo ...mischien wel een goeie combo , DUTA en groene Thee ?
Doe ik zelf ook, `k houd meestal één pot groene thee per dag aan (ongeveer 5 koppen) en zonder suiker he..
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 18:04   #8
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobbie
Ik ben inmiddels Bobbie,
Door toedoen van de douane en andere communicatie problemen heb ik toen 4 weken geen duta kunnen slikken.
Groeten,
Dat is dus de reden dat ik een eigenlijk te grote voorraad fina aanhoud Ik heb naar schatting nog een jaar aan voorraad
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 18:05   #9
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
en slik je iedere dag een Avo pilletje ? en krijg jij die verdomde inhammen aan de praat ? , ik niet , die inhammen willen maar niet opvullen ?
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 20:35   #10
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
en slik je iedere dag een Avo pilletje ? en krijg jij die verdomde inhammen aan de praat ? , ik niet , die inhammen willen maar niet opvullen ?

Mischien moet je innovate eens proberen
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 10:52   #11
Bobbie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2
Wat beterft die uitval zou het ook een periodieke uitval geweest kunnen zijn. Zou puur toeval zijn, maar kan wel. Ik was wel al drie weken om de dag aan het innemen aangezien mijn vooraad slonk. Zou ook invloed kunnen hebben. Dat Innovate weet ik nog niet. Het lijkt of de gebruikers al minder enthousiast zijn dan in het begin.
Bobbie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 18:45   #12
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
en slik je iedere dag een Avo pilletje ? en krijg jij die verdomde inhammen aan de praat ? , ik niet , die inhammen willen maar niet opvullen ?
De inhammen zullen naar mijn mening niet dichtgroeien, wel kunnen de haren op de haarlijn een normale groeifase bereiken met duta.

Sommige dunne, korte en bijna pigmentloze haren willen niet meegroeien, hierover zijn veel verschillende meningen. De een beweert dat als die haren zwaar aangetast zijn door DHT, het niet meer te herstellen is en de haren zullen dan ook doorgaan met uitdunnen/uitvallen, terwijl een ander zegt dat het wel te herstellen is. Ik geloof zelf wel dat hoe langer je lijdt aan AGA, des te moeilijker wordt de herstelling van de haarwortels. Daarnaast spelen natuurlijk ook andere belangrijke factoren mee zoals gezond of ongezond leven, denk maar aan roken, overmatig alcohol, slechte voeding etc.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 22:41   #13
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
tja de tijd zal het leren , ik denk ook dat je gelijk hebt , hoe langer je AGA hebt hoe lastiger het zal worden om je haar zakjes nieuw leven in te blazen , m.a.w. de schade is dan onherstelbaar.
trouwens vandaag een heel down moment , mischien herkent iemand dese situatie ook: je loopt en ziet ineens voor je ogen een haar die je eigenlijk niet zou moeten kunnen zien want zo lang is je haar niet , je kijkt nog en er gaat een schok door je heen , Neee het zal toch niet ??? jawel .. een haar die los zit en nog voor je ogen bengelt , langzaam pak je 'm beet en neemt 'm in je handen en ziet ook nog hoe lang en dik hij is , en dan endan denk , hoe kan dit nou hoe kan deze haar er zomaar uitvallen terwijl hij er nog zo gezond en dik eruit ziet , en ook nog eens op die plek .. precies frontaal ..
ik was hierdoor de hele dag depressief van , door die ene haar , kan je nagaan , zo erg is het als je aan haaruitval lijd .. .. .
als ik zou mogen kiezen , al mijn haar terug maar mijn hand erafgehakt , dan zou ik voor het laatste kiezen.
ik blijf hopen (maar het is heel moeilijk soms)
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 23:51   #14
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
en gewoon milimeteren bv, kabouterplop....is vaak een hele opluchting. Je omgeving heeft toch wel door dat je kaal wordt en over het algemeen krijg je dan positieve reacties op die zet. en je kunt makkelijker topicals toedienen en je loopt geen haren meer te tellen. en het is ook goed voor de haren en de hoofdhuid. De haren worden ook wat dikker wat dichter bij de wortel...als je het dan weer langer laat groeien heeft dat een wat voller effekt.

misschien een idee.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.