Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 januari 2003, 18:01   #1
Michiel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Berichten: 18
van fin naar duta

Hallo,

Ik ben nieuw op deze forum. Ik gebuik nu zon drie en half jaar
fin, met veel succes. Helaas de laatste maanden verlies ik in een keer veel haar, ik begrijp niet waar dit in een keer vandaan komt, maar het lijkt wel of fin zijn kracht heeft verloren. Herkend iemand dit? Is dit een fase, waaarna het weer teruggroeid?

Ik denk erover om nu duta te gaan slikken, wellicht geeft dit medicijn weer een volle haardos voor een aantal jaren?
Ik heb het al besteld via Medicall wearness, dus nog even afwachten, Ik vroeg me af of iemand al duta slikt, na het gebruik van fin? en of dit inderdaad beter werkt?

Heel graag en reactie

Groet
Michiel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2003, 13:34   #2
Sjakie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 18
Hoi Michiel,
Ik had precies hetzelfde. Het lijkt opeens of de werking afneemt. Ik gebruik 2,5 jaar fina. Heb ook duta besteld bij MCW. Alleen kan ik je niet verder helpen aan gebruikservaring aangezien ik het nog niet binnen heb. De eersten die het bestelden zijn nu ongeveer een maand bezig, denk ik. Dus misschien kunnen zij je verder helpen.
Succes.
Sjakie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2003, 16:15   #3
Michiel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Berichten: 18
andere middelen

Gebruik jij ook nog andere middelen?
Michiel is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2003, 20:10   #4
Sjakie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 18
Nee, ik gebruik geen andere middelen. Ik wacht eerst even af wat dutasteride voor mij kan betekenen. De ondervindingen van de gebruikers zien er hoopvol uit. Het resultaat zal wel van persoon tot persoon verschillen. Maar toch, even afwachten.

Groet,
Sjakie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2003, 23:48   #5
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
reactie

Wat lees ik nou weer allemaal! dat fina na ongeveer 2,5 jaar zijn werking min of meer verliest, nou daar heb ik anders nog niks over gehoord, van o.a. dhr boersma!!
Wat is hier het preciese van>...
alvast bedadnkt cees
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2003, 01:35   #6
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Cees

Citaat:
Wat lees ik nou weer allemaal! dat fina na ongeveer 2,5 jaar zijn werking min of meer verliest,
Fina verliest niet zijn werking, dit is een feit. Maar de rede waarom je haaruitval bij gebruik van Fina toch gaat uitvallen na een aantal jaar is, je lichaam probeert de DHT balans weer te herstellen door mee 5ar type 1 te produceren. Fina gaat alleen 5ar type 2 tegen en geen ( nauwelijks ) 5ar type1.

Je DHT niveau stijgt gewoon weer na een paar jaar. Ook speelt de halveringstijd van Fina ( 6-8 uren ) wel een rol op lange termijn.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2003, 07:34   #7
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi Rocco

Betekent dit dat het in feite geen zin heeft om na een aantal jaren door te gaan met Finasteride? Immers, het DHT niveau stijgt weer na verloop van tijd...

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2003, 16:43   #8
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
He Alonso, hoe gaat ie makker ?

De 5 jaren resultaten van Fina laten zien dat de mensen in hun 5e jaar minder haar hadden dan bijv in hun 2e jaar.

Je moet niet stoppen met Fina, want dankzij Fina wordt je haaruitval VERTRAAGD, stop je met Fina, dan zullen je haren genadeloos binnen een paar maanden ( uitvallen ) terug gaan naar je begintoestand, toen je nog geen Fina gebruikte.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2003, 09:49   #9
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Hmmmm..... je haaruitval wordt vertraagd door finas, dus je haaruitval gaat weliswaar in vertraagde vorm door. Als je stopt met finas dan gaat je haar weer naar de begintoestand toe. Die begintoestand moet toch beter zijn? Maar hoe zit dat nu precies met duta? Zorgt die ook voor vertraging, of zorgt die er voor dat het hele proces wordt gestopt? Of misschien genihiliseerd??
Groet,
Johnny
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2003, 20:39   #10
Michiel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Berichten: 18
Dut zorgt er in ieder geval voor dat ook type I
wordt geblokkerd, dit zal zeker meer efect hebben dan fina doet.
Probleem vormt wel, dat niet zeker is welke doces exact dient te worden genomen. Gisteren is dut na 11 dagen uit Amerika gestuurd. Ik heb nog niks genomen, wil eerst nog een aantal gesprekken met wa docters over de voordelen en nadelen.

Wellicht biedt het voor vele een goede oplossing om naast fin of dut ook minox te gebruiken. deze middelen versterken elkaar, omdat ze een verscchillende werking hebben.

Succes
Michiel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2003, 15:53   #11
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Ja oke, maar het probleem van minox is wel dat het een min of meer 'verslavende' werking heeft voor je haar. Dus mocht er in de toekomst het wondermiddel uitgevonden worden, dan weet je niet of je wel met minox kunt stoppen. Dit is anders bij een product als finas of duta.
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2003, 22:47   #12
Michiel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Berichten: 18
MIchiel

Ja en nee, Alle haren die 'gered' worden door minox, of de nieuwe haren die door minox weer groeien, verdwijnen geheel als je stop met minox. Bij het stoppen van fin gebeurd dit ook!!!
alleen op een iets langere termijn!
Michiel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2003, 16:23   #13
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Dat is natuurlijk flauwe kul
Ik zie dat hier vaker, maar dat lijkt me zo'n onzin.
In principe verdwijnen de met minox teruggewonnen haren als je stopt omdat de DHT even hard doorgaat en de positieve werking v/d minox stopt. Dat is logisch. Het heeft ook mn effect op de haren die de meeste last krijgen en dus ook weer snel zullen verdwijnen door de vernietigende werking v/d DHT. Maar het zijn gewoon normale haren, ik weiger te geloven dat het andere haren zijn of zoiets. En als met Duta goed de DHT geblokt wordt, zullen die haren in principe gewoon blijven staan, lijkt me.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2003, 09:42   #14
vincent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 66
ik mag het hopen dat de haren die je met fina hebt behouden, er met het gebruik van duta niet uitvallen.

ikzelf merk behoorlijke terugroei van haren na 13 maanden fina (ook inhammen). weliswaar geen volle dikke, maar ze worden wel steeds langer en dikker.

ik zit er dan ook over te denken om binnenkort op duta over te stappen. Ik neem aan dat het verbeterings proces dan gewoon gestaag doorgaat. Of vallen eerst alle haren weer uit en moeten ze opnieuw opgebouwd worden met duta? lijkt me niet logisch, je lichaam zal vast moeten wennen aan duta maar als het product zoveel beter is en meer dht blokt, dan zou het binnen een paar weken in ieder geval net zo goed als fina moeten werken.

Wie weet er meer?

groeten
vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2003, 15:25   #15
Sjakie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 18
Hoi Vincent,

Ik denk er precies zo over wat betreft de betere werking van duta t.o.v. fina. Ik ben alleen een beetje verontrust geraakt door de vele berichten over extra haaruitval bij aanvang van duta-gebruik. Ik heb het spul zelfs al binnen gekregen. Ik heb nog aardig wat fina dus wil ik dit eerst opmaken. Ook wil ik, alvorens te beginnen met duta, weten wat ik kan verwachten. Hopelijk kan iemand ons vertellen wat de eerste weken van gebruik opleveren.
Sjakie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.