Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2013, 15:58   #1
Marisje0102
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2013
Berichten: 3
TTM/ Trichofagie bij mijn dochter (22 maanden)

Hallo iedereen,

Ik hoop zo dat iemand me kan helpen... Ben echt ten einde raad.

Mijn dochter haar haren sinds ongeveer een half jaar uit en eet deze ook op. Dit heeft zelfs geresulteerd in een bijna kaal achterhoofd. Ook als ze (bijvoorbeeld van mij) haren tegen komt eet ze deze op. De haren zie je ook weer terug in haar ontlasting. Het grootste probleem was voor het slapen, daarom heeft ze nu speciale wantjes aan om dit iig te voorkomen. Helaas blijft ze het ook overdag doen. In elk onbewaakt moment zit ze weer aan haar achterhoofd te plukken en/ of haren op te eten.
Het is verder een ontzettend vrolijk en actief meisje, echt zonder achterliggende reden dat ze haar haren opeet.
Aangezien de huisarts ons niet kan helpen hoop ik echt dat ik iemand me hier iets verder richting een oplossing kan helpen. Ben echt ten einde raad!
In mijn idee gaat kaal scheren bij haar dus niet helpen aangezien ze alle haren eet die ze tegen komt...
Marisje0102 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2013, 16:38   #2
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Vaak is dit tijdelijk gedrag. Kan ze geen handschoentjes overdag aan? Ik zou in ieder geval voldoende stofzuigen voor eigen haren. Bij die kleintjes is er wel kans op het ontstaan van een bezoar, dus geheel onschuldig is het niet. Is ze voor de rest gezond, geen bloedarmoede?
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2013, 18:10   #3
Marisje0102
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2013
Berichten: 3
Hai Polydox,

Dank je wel voor je reactie. Ga het inderdaad proberen met de handschoenen overdag, Ben alleen bang dat ze heel erg gefrustreerd gaat worden omdat ze met haar handschoentjes aan haar duimen echt niet kan bewegen.
Mbt bezoar, geen idee maar volgens mij niet, ze eet gewoon prima en de ontlasting is in meer dan voldoende hoeveelheid aanwezig (alleen dus met haar).
Stofzuigen doe ik inderdaad al elke dag om de losse haren zoveel mogelijk te voorkomen. Overigens ga ik donderdag naar de huisarts met een foto van voor en na. Iets meer pro-activiteit vanuit de HA lijkt me iig wel zinvol. Aangezien ze al een half jaar aan het plukken is lijkt het me niet echt een tijdelijk probleem meer...

Mochten er nog meer ideeen/ aanvullingen zijn... ik hou me echt aanbevolen!

Grt Mariska
Marisje0102 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2013, 12:34   #4
Marisje0102
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2013
Berichten: 3
Verwijzing van huisarts

Kleine update, we zijn door de huisarts doorverwezen naar een kinderpsycholoog om het gedrag te veranderen. Is wel een gok omdat ze nog maar zo jong is maar kan wellicht helpen. In januari wordt er al gestart (ondanks de wachtrij van eigenlijk 4 maanden).
Wellicht een tip voor ouders met hetzelfde probleem?

Groeten Mariska
Marisje0102 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2013, 18:16   #5
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marisje0102 Bekijk bericht
Wellicht een tip voor ouders met hetzelfde probleem?
Hoi Mariska,

Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn als je dochter naar de kinderpsycholoog gaat. Ik wens je dochter alle genezing toe. Zou je hier willen meedelen met ons hoe het gaat de komende tijd? Als deze behandelingen je dochter goed helpen, dan zal het nl. inderdaad een waardevolle tip/weg kunnen zijn voor andere ouders die kampen met hetzelfde probleem met hun kinderen.

Heel veel succes toegewenst,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2013, 21:02   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Marisja, mijn dochter heeft in haar jonge levensjaren zitten draaien en plukken aan haar haren, tot kale plekken toe. Ze at de haren niet op, maar de haren lagen wel overal door het hele huis verspreid. Ik ben ook diverse keren bij de huisarts geweest en zij raadde mij steeds aan: er niet teveel aandacht aan te besteden en - als ik het zag - haar handen uit haar haren halen zonder wat te zeggen; keer op keer herhalen. Ook goed opletten wanneer ze het doet; in bed, tijdens tv kijken, rustmomenten, als ze zich verveelt?
Het is vaak een soort van 'tic' wat veel kinderen hebben en onbewust doen (het ene kind trekt aan haar haren, het andere kind knippert steeds met haar ogen enz; er zijn zoveel verschillende tics en gradaties).
Het heeft wel een tijd geduurd, maar bij mijn dochter is het vanzelf over gegaan (gelukkig). Google eens op: tics bij kinderen.

Hoe oud is je dochtertje?
Mijn huisarts vond naar een kinderpsycholoog gaan op jonge leeftijd geen goed plan; zij was hier geen voorstander van en vond dat te ver gaan / te zwaarwegend !

Succes & sterkte. Lief groetje van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2014, 13:53   #7
Karel64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2014
Berichten: 2
Geslacht:
Ttm en trichofagie

Marisje,
Ik zit nu naast het ziekenhuisbed van mijn dochter. Zij heeft net een spoedoperatie achter de rug na een week van buikpijn en overgeven. Uit haar maag is een grote haarbal gehaald (ong 75 procent van maagcapaciteit) en uit haar dunne darm is ook een haarbal gehaald. Mijn dochter is nu 11 en ze heeft vanaf 6 maanden tm 9 jaar oud haren uitgetrokken en opgegeten. Ze is daar nu al 2 jaar vanaf ( ging vanzelf over) maar toch bleek er nog zoveel haar in haar lichaam te zitten dat ze er 2 jaar later voor geopereerd moet worden. Dus wees bij buikpijn in de toekomst bedacht op haren in darm of maag.

Mvgr

Karel
Karel64 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 13:57   #8
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Dank voor je waarschuwing Karel en veel sterkte toegewenst met en voor je dochter.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
ttm kind haren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.