Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2020, 14:26   #31
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Dit is de Turkse methode. Prednison wordt voornamelijk gegeven voor de zwelling en antibiotica is profylactisch.

Beiden zijn niet nodig, maar is gebruikelijk in turkije (en dus bij visus).
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2020, 16:49   #32
E1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2019
Berichten: 40
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjds Bekijk bericht
De medicatie die namelijk wordt voorgeschreven om onstekingen en infecties bij een HT te voorkomen zijn:
Opzicht ga ik gewoon uit van het positieve, maar omdat niets tegenwoordig zeker is en ik achteraf spijt heb gekregen van een paar keuzes die ik om ijdele redenen heb gemaakt ga ik eerst met mijn huisarts overleggen in hoeverre deze medicatie kwaad kan voor mijn lichaam en zo ja in hoeverre er alternatieven zijn.
Hoe is je gesprek met je huisarts gegaan hieromtrent? En zijn er ook alternatieven genoemd?
E1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2020, 22:07   #33
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Afspraak gemaakt bij Visus

Goed dat je het vraagt @E1983,

Vorige week had ik een geruststellend gesprek gehad met mijn huisarts.

Volgens de huisarts is het wel verstandig om deze medicatie in te nemen om te voorkomen dat kansen worden vergroot op ontstekingen en/of infecties. Als dat gebeurt, dan ben je verder van huis.

Drie dagen 1x per dag Prednisolon is heel weinig volgens de huisarts voor een grote kans op de bijwerkingen.
Vijf dagen 4x per dag Flucloxaciline is volgens de huisarts een gewoonlijke hoeveelheid antibiotica die normaal gesproken wordt voor geschreven.

Al met al zijn het kleine hoeveel heden die een vrij korte periode in genomen moeten worden. Mocht het maanden lang ingenomen moeten worden, dan zijn er grote kansen op bijwerkingen.

Ook mijn fysieke geschiedenis is gelukkig niet een factor dat mijn lichaam gevoeliger maakt voor de bijwerkingen.

Uiteindelijk heb ik de afspraak gemaaktbij Visus. Moet eerlijk zeggen dat ik heel veel meer rust ervaar in mijn hoofd over de zorgen op mijn hoofd. De afspraak staat eind juli gepland. Hier na zullen jullie wellicht veel meer van mij horen.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2020, 21:38   #34
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 1

Yes, yes, yes!

Vandaag is het dan de dag waarop ik mij HT ben ondergaan. Wat ik er in het algemeen over kan zeggen is dat het anders is verlopen dan ik mij had voorgesteld. Ik had never nooit gedacht dat ik mij zou verslapen, waardoor ik gehaast naar de kliniek ging. Mentaal was dat geen lekker begin voor mij. Daarnaast had ik het verdoven onderschat. De behandeling zelf is sneller gegaan dan ik dacht en heb daar een positief gevoel over. Hieronder wat meer details over een aantal dingen.

Week voor de HT

Precies een week geleden was ik naar de kapper gegaan, omdat ik de komende 6 maanden voorlopig niet naar de kapper mag gaan voor opscheertjes.
In deze week ook de medicatie opgehaald bij de apotheek en extra boodschappen gedaan, omdat ik in de week (misschien twee weken) daarna geen zware dingen mag tillen.
Laatste klussen afgerond omdat ik ook ga verhuizen. Was hierdoor best pittig weekje, vandaar dat ik mij helaas had verslapen. Ik droomde overigens ook dat ik er al was en dat ik behandeld werd. Maar goed dat terzijde.

Verdoving
Nogmaals, dit had ik echt onderschat. Aangezien ik bij mijn oogoperatie een naald in mijn oog kreeg en dit opzicht best meeviel, dacht ik dat alle andere verdovingen die ik voor de rest van mijn leven zou krijgen dit nooit zouden kunnen overtreffen. Dus wel.
Ik lees veel hier dat het ff doorbijten is. Dat is het in feite ook wel, maar ik had de veronderstelling dat ik één gemene tik zou krijgen, vervolgens één gemene prik en dat het wel even pijn zou doen en daarna "lekker" alles gevoelloos en Netflixen. Het is ook niet zo dat ik mensen bang wil maken, maar zelf had ik het wel fijner gevonden als ik meer gedetailleerde ervaringen had gelezen.
Overigens begeleide de arts mij heel goed en hij vertelde vooraf ook wat ik qua verdoving kon verwachten. Dat was ook heel fijn.
De eerste verdoving was zonder naalden,om de pijn van de verdoving met naalden te verzachten. Deze eerste verdoving werd uiteraard eerst gedaan bij mijn donorgebied. Het voelt aan als een harde tik of als een klein stroomschokje. Op zichzelf is dit inderdaad goed te doen, maar het werd meerdere malen gedaan vrij direct achter elkaar over het donor gebied. Dat maakte het best pittig en moest het ook even uitkreunen. Hoorde de arts zeggen dat dat helemaal niet raar is, want hij heeft zelfs patiënten meegemaakt die het echt gingen uitschreeuwen.
Vervolgens de naalden. Omdat je weet hoe naalden aanvoelen weet je wat meer wat je ervan kan verwachten. Daarnaast was het gebied al verdoofd, waardoor de naalden alleen gemeen aanvoelden. Ook hier werden er meerdere prikken gedaan. Vooral bij de zijkanten en onderkant was het meest gevoelig, maar om eerlijk te zijn vond ik de naalden veel fijner dan die andere.

Gevoelloos
De behandeling ging verder gevoelloos. Echt niets was te voelen. Alleen als je er aandacht aan geeft en probeert in te beelden hoe het zou voelen als de verdoving zou uitwerken ga je de "pijn" opeens inbeelden. Dus dit moet je vooral niet doen dus. Door lekker te Netflixen wordt de aandacht weerlegd en merk je gewoon niet dat ze in je hoofd zitten te werken.
Wel één ding wat goed is om te weten is dat je niks, maar ook niks voelt op je hoofd. Toen de assistente mij vroeg om mijn achterhoofd neer te leggen op de hoofdsteun van de stoel, voelde ik gewoon niet of mijn hoofd er wel of niet op lag. En als zij je gaan helpen om je hoofd goed neer te zetten weet je wel dat ze je hoofd vastpakken, maar je voelt hun handen niet en je voelt ook niet dat je hoofd beweegt, maar je merkt wel dat je hoofd beweegt omdat je zicht beweegt. Beetje vaag verhaal inderdaad, maar je gaat het vanzelf wel merken.

De Behandeling
De behandeling was sneller verlopen dan gedacht. De assistentes gaven ook aan dat dit ermee te maken had dat ik een soepele huid heb, waardoor de DHI-methode makkelijker gaat en waardoor ik weinig bloedingen had. Om 8:00 uur had ik de afspraak staan, maar om 10:00 uur ging ik onder het mes. Verdoving, donor oogsten en beginnen met voorhoofd (2000 - 2500 grafts). Om 12:00u lunchpauze en 12:30 uur verder met de HT. Nog verder gegaan met de voorzijde en vervolgens ook de kruin en middengedeelte (500 grafts). Uiteindelijk 13:30 uur klaar.
Ik merkte vooral aan mijn hersenen dat ik vermoeid was. Alsof je uren lang naar een felle beeldscherm zit te kijken. Daarna nog foto's laten maken (foto's van voor en na de behandeling krijg ik nog en zal ik hier uploaden).

Nazorg
Heel prettig dat er nog tijd werd genomen om verdere vragen enzo door te nemen (lijkt mij ook vrij normaal overigens). Kreeg ook een tasje mee met instructies, nekkussen en neutrale shampoo.
Uiteindelijk zelf naar huis gereden. Is goed te doen, alleen wel beetje spannend als je van je auto naar je voordeur gaat lopen, vanwege nieuwsgierige buren.
Nu goed de medicatie innemen, gezond blijven eten, veel slapen en vooral heel veel water drinken (3 liter per dag).
Op de derde dag heb ik weer een afspraak om voor het eerst te gaan wassen en de gaas weg te halen.

Hieronder ook alvast foto's die ik zelf gemaakt heb als indruk.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200725_152404.jpg‎ (150,3 KB, 408x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200725_192238.jpg‎ (149,9 KB, 329x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2020, 23:26   #35
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Fijn dat je dit doorgezet hebt.
Ik blijf je blog volgen.
Heb zelf ook contact gehad maar ze zitten vol tot ergens eind aug.
Hebben ze uiteindelijk 3000 grafts geplaatst?
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 13:14   #36
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Thanks, tof on te horen @Harryhak.

Volgens mij hebben ze inderdaad 3000 grafts gedaan. 2000 - 2500 voor/midden en 500 kruin. Dit werd vooraf gezegd, maar ik ga het morgen weer navragen.
Gister had ik na de ingreep best hoofdpijn (van binnen) waardoor ik niet meer zo veel wilde aanhoren en gelijk naar huis wilde gaan.
Ik vond het nog wel belangrijk om de instructies over de nazorg en medicatie aan te horen, dus daar probeerde ik nog mijn energie voor te sparen.

Toen ik in juni ging bellen had ik ook weinig opties in deze periode. Ik hoop dat je alsnog een plek gaat krijgen.
Mocht nog iets willen vragen ofzo, laat het gerust weten.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 13:39   #37
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Ik sta op de reservelijst voor de komende weken mocht iemand afbellen.
Ben nu nog vrij maar over 4 weken niet meer.
Ik wil het liefst een paar weken nadien vrij zijn vandaar.
Als het te lang duurt dan maak ik wel een afspraak voor okt/nov.
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 00:37   #38
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
@Harryhak Het zou wel het beste zijn als het in jouw vrije dagen gepland kan worden. Je kan dan volop gaan focussen op het herstel.
Hopelijk gaat het voor jou goed uitkomen!
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 00:52   #39
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 2

Vandaag voelde ik mij een stuk beter dan gisteren. Slaap heeft mij daar heel erg bij geholpen. Ik heb geprobeerd om zo veel mogelijk te gaan slapen om het herstel te bevorderen.

Ik heb mij vandaag ook vooral gericht op de momenten wanneer ik wel/niet mocht eten i.v.m. inname van medicatie.
Dit zal tot en met de vijfde dag zo doorgaan, ik kan niet wachten totdat ik geen medicatie meer hoef te slikken. Ook minimaal 3 liter water drinken is best een ding, vooral als je hierdoor vaker naar de toilet moet.

Gister merkte ik al aan het einde van de dag dat ik weer gevoel kreeg op de plekken waar mijn hoofd verdoofd was. Vandaag is het gevoel gelukkig alweer terug.

Aangezien er vocht in mijn donorgebied werd gespoten, zodat de grafts beter gepakt konden worden, werd mij ook gister verteld dat ik niet moet schrikken als er veel wondvocht uit mijn achterhoofd komt. Gister was de gaas op mijn donor nog helemaal wit, maar vandaag lijkt het erger vanwege de rode kleur. Opzicht geen reden om zorgen te maken. Hieronder een foto.

Verder eigenlijk geen bijzonderheden vind ik. Morgen eindelijk weer terug naar de kliniek om de gaas weg te halen, de eerste wasbeurt en instructies om thuis te wassen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200726_105224.jpg‎ (143,8 KB, 245x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 12:00   #40
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Goed om te horen/lezen dat je je beter voelt.
Ook fijn als het gaas eraf gaat en je de eerste washing krijgt.
Ik volg je met plezier aangezien ik hier ook mijn HT ga doen en met dezelfde(DHI) methode. Ik ben benieuwd naar het aantal totale grafts die ze geplaatst hebben.
Sterkte en een goed herstel gewenst.
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 16:50   #41
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Thanks @Harryhak!

Uiteindelijk zijn er in totaal 3000 grafts gedaan, waarvan 2350 grafts aan de voorkant en 650 op de kruin.

Het gaas is er afgehaald en ik zal nog de foto's die ik heb gekregen en wat meer info hieronder delen.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 16:55   #42
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Foto's vóór de HT

Deze foto's zijn gemaakt op 25 juli 2020 vlak vóór de behandeling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200727_155921.jpg‎ (94,2 KB, 253x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200727_160013.jpg‎ (86,7 KB, 196x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200727_160033.jpg‎ (96,3 KB, 217x gelezen)
Bestandstype: jpeg Before treatment (4).jpeg‎ (114,9 KB, 234x gelezen)
Bestandstype: jpeg Before treatment (5).jpeg‎ (79,7 KB, 218x gelezen)

Laatst gewijzigd door mjds; 27 juli 2020 om 17:06
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 17:08   #43
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Foto's na de HT

Deze foto's zijn gemaakt op 25 juli 2020 vlak na de behandeling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200727_160049.jpg‎ (75,6 KB, 211x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200727_160124.jpg‎ (89,3 KB, 197x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200727_160109.jpg‎ (87,8 KB, 161x gelezen)
Bestandstype: jpeg After treatment (4).jpeg‎ (73,4 KB, 164x gelezen)
Bestandstype: jpeg After treatment (5).jpeg‎ (115,1 KB, 212x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 17:31   #44
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 3

Vandaag werd ik wakker met beetje jeuk op mijn hoofd. Ervan afblijven was nog wel te doen. Maar nu rond 16:00 uur is de jeuk wel veel meer aanwezig. Ervan afblijven lukt opzicht wel, omdat het anders negatief effect zou kunnen hebben op het herstel, maar ik zou nu wel heel erg graag willen krabben.
De gaas is ervan af gehaald en ik heb de eerste wasbeurt gehad.

Donor
Allereerst werd de gaas losgeweekt en er voorzichtig afgehaald. Er werd aangegeven dat mijn donor er rustig uitziet. Mijn donor voelt overigens gevoelig aan. Als je er lichtjes tegenaan drukt, voelt het alsof je tegen een blauwe plek aandrukt. Heeft vast te maken met die tikken van die eerste verdoving.

Wasbeurt
Het getransplanteerde gebied ziet er goed uit, hoorde ik. De stollingen zien er al stabiel uit, wat een goed teken is.
  • Verder werd er eerst met een spray op gespoten die 20 minuten moest inwerken.
  • Vervolgens met lauw water er rustig afspoelen.
  • Daarna met een neutrale shampoo in de hand opschuimen en het getransplanteerde gebied lichtjes op deppen.
  • Vervolgens mag mijn overige haren en donor gebied ook met de shampoo lichtjes ingemasseerd worden.
  • Zonder in te laten trekken kan het weer met lauw water uitgespoeld worden.
  • Dit zal ik dan de komende 10 - 15 dagen één keer per dag moeten blijven herhalen, totdat de korstjes loslaten.
  • Daarna kan het wassen 2 - 3 keer per week gedaan worden met alleen de neutrale shampoo.

Hieronder nog de foto's die vandaag gemaakt zijn zonder de gaas en na het wassen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200727_155737.jpg‎ (78,1 KB, 151x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200727_155839.jpg‎ (84,7 KB, 138x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200727_155821.jpg‎ (88,4 KB, 127x gelezen)
Bestandstype: jpeg Inspection (4).jpeg‎ (88,9 KB, 193x gelezen)
Bestandstype: jpeg Inspection (5).jpeg‎ (103,4 KB, 147x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 23:22   #45
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Super dat je dit zo deelt.
Heel fijn gedetailleerd voor iedereen die hier heen wil.
Er is tussen bestaand haar geplaatst en er is niets geknipt in het ontvangstgebied?

Laatst gewijzigd door Harryhak; 27 juli 2020 om 23:39
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.