Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juni 2008, 14:49   #1
Nipo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2008
Berichten: 11
Androcur

Hoi

Ik ben 19 en heb als ik het zo lees ook hirustisme. Ik wax tegenwoordig m'n benen zelf en zo kom ik nog wel aan het dragen van een korte broek en over het haar op m'n armen schaam ik me ook al niet meer, maar het haar op mijn buik enz vind ik vreselijk.
Dat zien de mensen juist niet, maar mij stoort dat vreselijk...
Ik neem nu de Diane pil, voor acne, maar dat zou ook tegen overbeharing moeten werken, maar nu kwam ik Androcur tegen.
Werkt Androcur beter en hoe moet ik me dat dan voorstellen, verdwijnen de haren gewoon of worden ze lichter?

Bedankt en groetjes
Nida
Nipo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 22:59   #2
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
welkom

Hallo Nida,

Welkom op dit forum, ik weet veel van apparatuur maar heb geen ervaring met Androcur maar ik ben er van overtuigd dat onder de leden genoeg kennis is.

succes

lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 15:16   #3
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag nida,

wat je vraag over androcur betreft;

tja, in feite is het een medicijn dat ook aan mannen van seksuele delicten en met onweerstaanbare seksuele drang wordt voorgeschreven om hun drang onder controle te houden(vaak dan in combi of veroorzaakt door verhoogde testosteronwaarden). Wat androcur doet is in feite hetzelfde tot een versterking van hetgeen de diane doet, kortom, het heeft een antiandrogene werking, dwz, onderdrukt of vermindert de aanmaak van androgenen die een stimulerende invloed hebben op de haargroei.

Omdat het ook hier dus gaat om hormonen en hormoonbeinvloedende medicatie moet je toch wat voorzichtig zijn in het nemen ervan, en dus een aantal aspecten goed in de gaten houden(bijsluiter lezen, tweejaarlijkse controle gynecologe, ...), voor mensen die alles al geporbeerd hebben zonder resultaat, en de diane niet werkt, kan het een mogelijke oplossing bieden. het is alleen helaas wel prijzig, en je krijgt, in België, niets vergoed(tss de 35 en 40 euro voor 50 tabletten van 50 mg, gem doe je daar 30-60 dagen mee, afh van de voorgeschreven dosering)

De haren vallen er niet mee uit, worden ook niet dunner, haren(en haarvaatjes) die er zitten blijven er over het algemeen zitten, tenzij ze behandeld worden, het enige wat het wel doet is mogelijke verergering tegengaan of verminderen.

Ik weet niet of dit voldoende info voor je is??
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2008, 13:09   #4
Nipo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2008
Berichten: 11
Bedankt. Dus als ik het goed begrijp, ga ik niet minder haar hebben of minder werk hebben met ontharen?
Ik neem de Diane nog niet lang dus misschien dat daar nog iets uitkomt en anders kan ik nog raad vragen aan een dokter.

Groetjes, Nida
Nipo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2008, 18:01   #5
janneke1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2008
Berichten: 1
moet je die androcur dan blijven gebruiken? of heeft het een blijvende werking als het eenmaal aanslaat?
groetjes
janneke1 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2008, 16:56   #6
Wendy79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janneke1 Bekijk bericht
moet je die androcur dan blijven gebruiken? of heeft het een blijvende werking als het eenmaal aanslaat?
groetjes
Dat vraag ik me ook af. Het lijkt me een kuur, aangezien ik dit op internet vond...

Duur van de behandeling. De duur van de behandeling hangt af van de ernst van de androgenisatie en de respons op de behandeling. In het algemeen moet men bij hirsutisme rekening houden met een tijdsduur van 6-9 maanden, terwijl bij acne en seborroe vaak al eerder, na 3-6 maanden, een verbetering zichtbaar is

Maar volgens mij heb ik hier juist gehoord dat het allemaal terugkomt zodra je stopt met de behandeling. Bij de Diane is dat in ieder geval wel zo, toen ik stopte met die pil begon de ellende.

Ik zit af en toe ook te denken over Androcur, maar wil idd ook eerst weten of het resultaat blijvend is. De bijwerkingen vind ik te heftig voor alleen een tijdelijke oplossing. Maar als het een blijvend effect heeft heb ik er alles voor over!

Als je googled op Androcur kun je een hoop info vinden.
Wendy79 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2008, 09:42   #7
Nipo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2008
Berichten: 11
Ik heb het ook ingegeven in google en je vindt inderdaad vanalles, maar nooit wat de resultaten zijn. Wel dat het gebruikt voor overbeharing, maar ze zeggen niet wat je er dan van kan verwachten.
Daarom dat ik hier de vraag stelde, maar ik denk dat ik het toch eens aan de dokter ga moeten vragen.
Nipo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2008, 15:02   #8
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
eventjes de reactie die ik ook naar wendy gestuurd had, en hier mss toch wat vragen kan beantwoorden;

wat de androcur betreft; ik betwijfel dat je daarmee een blijvend effect gaat kunnen beogen. Tenslotte heeft het enkel tijdens het slikken een verandering van de hormonenspiegel tot gevolg, zodra je stopt doet die hormonenspiegel toch weer wat hij, zij zelf wil, en meestal betekent dat terug naar de oude vorm(lees erfelijk vastgelegde). Idd, normaal gezien wordt het enkel als kuur voorgeschreven, alleen zie ik daar persoonlijk niet zo het nut van in. Zodra ik langere tijd stop, wordt het idd erger, hoewel ik nu wel de dosis heb knn verlagen, wat al heel wat is, maar ook enkel als ik vooral op de oorzaken van overbeharing let en die zoveel mogelijk minimaliseer, enkel dan heeft het een (enigszins beperkte)remmende werking.

Wat de depressies en andere bijwerkingen betreft; die zijn inderdaad niet min, ik ben minstens 10 kilo bijgekomen, sinds het slikken van diane en androcur, ik heb vrij veel last van couperose en spataderen, waar helaas niets aan te doen is. Wat de depressieve stemmingen betreft, als je weet dat je er gevoelig voor bent depressief te worden, denk ik dat je vooral je levensstijl of levensinstelling moet veranderen en de oorzaken die je depressief knn maken zoveel mogelijk uitsluiten. En, indien dat allemaal echt niet helpt kun je natuurlijk altijd nog stoppen of evt medicatie nemen(hoewel ik dat eerder in het uiterste geval zou doen, aangezien die ook meestal hun bijwerkingen hebben). Ikzelf slik niets dergelijks, en heb enkel door mijn levensinstelling te veranderen en mogelijke oorzaken enigszins onder controle te houden depressies uit mijn leven gebannen.

kortom; ik vrees dat je ofwel blijvend moet slikken; ofwel er mee moet leren leven, ofwel een poging moet doen om te ontdekken of er specifiek uitlokkende elementen zijn bij jou die de overbeharing verergeren(bij mij, en bij de meeste mensen is dat zowel lichamelijke(tekort aan slaap, maar ook bv te weinig eten, te weinig eiwitten) als mentale stress).

Het gaat hier hoe dan ook om hormonen en iedereen reageert daar anders op, de een kan daar al beter tegen of is er gevoeliger voor dan de ander, bij de een zijn er geen bijwerkingen(of andere), bij de ander wel. Bovendien hebben hormonen nu eenmaal veel invloed op je lichaam.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 18:58   #9
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
niet aan beginnen, het is troep je krijgt je hele enge-ziekte namen van En het werkt toch niet als een wondermiddel
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HELP!!!!!! (androcur 50mg en diane35....) foto's Tilly Haarproblemen bij vrouwen 75 11 december 2009 14:07
Overgaan diane-pil naar Androcur? Lon Haarproblemen bij vrouwen 15 11 november 2007 16:59
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
HELP!!!!!! (androcur 50mg en diane35....) met foto's Tilly Haarproblemen bij vrouwen 3 21 maart 2006 20:13
HELP!!!!!! (androcur 50mg en diane35....) foto's Tilly Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 maart 2006 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.