Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2008, 10:06   #1
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Afspraak Korpos 22 juli

Hoi Forummers,


Ik ben nieuw hier, maar heb al wel het een en ander doorgelezen.
Ik ben een meisje van 20 jaar, en heb helaas ook last van haar waar ik het toch liever niet zie.
Eigenlijk vind ik het haar op mijn benen,buik,armen etc. nog niet zo'n ramp, maar in mijn gezicht wel.
Elke ochtend voordat ik ga werken eerst epileren voordat ik weg kan. Hierdoor ziet mijn huid er ook helemaal niet mooi meer uit.
Mijn probleemgebieden zijn mijn kin en mijn bakkebaarden.

Na flink gezocht te hebben op het internet ben ik op haarweb terecht gekomen. Ik heb toen veel positieve verhalen gelezen over Korpos, en ik heb maandag besloten om ze eens een mailtje te sturen.

Gisteren kreeg ik een reactie per mail, en heb 's avonds gebeld om een afspraak te maken.

Ik was toch wel wat zenuwachtig voor het telefoontje, omdat het toch een onderwerp is waar ik me voor schaam.
Maar al direct voelde ik me op mijn gemak. De mevrouw aan de andere kant van de lijn wist meteen dat ik dat mailtje had gestuurd en klonk heel vriendelijk. Ze reageerde helemaal niet raar, net alsof ik een afspraak bij de kapper maak eigenlijk.

Komende dinsdag staat mijn afspraak. Ze gaan dan een stukje testen op mijn bovenbeen, omdat dit haar lijkt op dat van bakkebaarden. Bij de bikinilijn gaan ze een stukje testen als vergelijking met de kin.

Ik ben blij dat ik eindelijk een stap heb gezet naar een manier van definitief ontharen en ben erg benieuwd naar het verloop.

Het enige waar ik me zorgen om maak is het scheren.
Tijdens de behandeling mag ik niet epileren, alleen scheren.
Nu zitten er wel zwarte haren op mijn kin, maar niet zoals een man met een baard.

Ik ben heel erg bang dat ik door ook de blonde haren te scheren een echte baard krijg zeg maar.
Ik zal hier ook wel info over vragen bij Korpos, maar ik denk dat er op dit forum wel mensen zullen zijn die al meer ervaring hebben hiermee?

Ik verwacht maar niet te veel van de behandeling, maar ik hoop toch dat ik over een paar jaar 's ochtends alleen maar hoef te douchen en me aan te kleden en naar mn werk kan. Nu is het douchen, epileren, gezichtscreme tegen de rode huid, foundation voor de beschadigingen van het epileren..en me alsnog onzeker voelen en de angst hebben dat het iemand opvalt.. Ik ben het helemaal zat .
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2008, 08:55   #2
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Nou, ookal zijn er geen reacties in mijn topic, ik zie dat het wel is gelezen.. Dus ik schrijf gewoon op hoe het is gegaan gisteren..

Om kwart over zes had ik een afspraak met brigit (of birgit? ik ben niet zo goed in namen).
We hadden eerst het intake gesprekje over mijn gezondheid, wat allemaal geen problemen op zou moeten leveren.
Ze zei wel dat het verstandig is als ik een keer een hormoon onderzoek laat doen. Dit omdat ik last heb van overbeharing en ik ook iets te zwaar ben. Onregelmatige ongesteldheid zou ook een aanduiding zijn dat er iets niet goed is met mijn hormonen, maar daar kan ik niet veel over zeggen omdat ik al sinds mijn 15e de pil slik, en sinds 2,5 jaar een spiraal heb.. Daarvoor was het geloof ik wel erg onregelmatig, maar dat heeft dus niet zo lang geduurd...

In ieder geval was er niks aan de hand waardoor ik niet behandeld zou kunnen worden. Omdat ik een lichte huid heb en dikke zwarte haren zou de Elos niks zijn voor mij, en ben ik behandeld met de Laser.
Het proefstukje was op mijn bovenbeen, tegen de bikinilijn aan. Een stukje van 3 bij 3 cm ongeveer.
Ik vond de pijn erg meevallen, het was of je heel de tijd geprikt werd door een naaldje ofzo. Maar zeker niet onoverkomelijk.

Volgens Brigit reageerde mijn huid ook goed. Het was rood, maar ik had geen bobbeltjes. Toen ik 1,5 uur later thuis was was zelfs de rode kleur al bijna weggetrokken.
Vanochtend kon je nog wel zien dat er iets is gebeurd, wat rode vlekjes. Maar als dat straks in mijn gezicht ook zo is dan vind ik het best. Beetje camouflage erop en niemand die het ziet.

Vooralsnog ziet het er dus positief uit! Ik ben benieuwd of ik de komende weken iets zal gaan merken van de behandeling.
Als het echt goed werkt heb ik er nu al zin in om niet alleen mijn gezicht, maar ook mijn armen,benen,oksels,buik,tepelhof,nek en alles eigenlijk te laten doen.

Enige nadeel is dat mijn verzekeraar helemaal niets vergoedt. Dus het wordt dan wel erg duur. Maar ik ga liever zonder overbeharing door het leven en met wat minder geld, dan andersom

5 november staat de 1e afspraak voor mijn gezicht. Ik zie wel een beetje op tegen het scheren de weken daarvoor, maar dat moet maar. Epileren vind ik ook niet leuk, dus misschien maakt het wel niet eens zoveel verschil. Of je nu stoppels ziet, of de helft van de haren die ik tijdens het epileren heb gemist..

In ieder geval is Korpos volgens mij erg goed, en willen ze je ook echt goed helpen en niet alleen maar zoveel mogelijk verdienen.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2008, 16:43   #3
SatouSei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 35
Hoi Padje,

fijn dat je de eerste stap hebt gezet om je te laten behandelen! Het zal vast wel meevallen met het scheren. Ik moet momenteel ook alles scheren wat ik normaal epileer, maar niet in mijn gezicht want daar laat ik me niet behandelen (is bij mij gelukkig ook niet nodig). Het is inderdaad niet heel leuk om niet te kunnen epileren, maar aan de andere kant heb ik nu geen last meer van ingegroeide haren! Maarja wel van veel haar en vaak moeten scheren . Ik weet niet hoe de haartjes in je gezicht precies zijn, maar het zal vast wel meevallen met hoe het eruit ziet als je het scheert. En laat zoiets tijdelijks je vooral niet tegenhouden, denk aan hoe blij je zult zijn als ze voor altijd weg blijven door de behandelingen!! Succes!
SatouSei is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 08:56   #4
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi SatouSei,

Bedankt voor je reactie .

Ik laat me ook zeker niet tegenhouden door dat scheren. Het is eigenlijk geen optie om niet te laseren voor mij, want dat epileren elke ochtend gaat steeds langer duren en het ziet er steeds slechter uit.

Ik denk dat ik voor de ontharingscreme ga, dat vind ik dan toch wat minder 'eng' dan scheren.

Wel fijn om te horen dat er meer mensen zijn die nu precies hetzelfde ondergaan. Ookal is het niet je gezicht. Moet wel zeggen dat ik mn gezicht wel echt het ergst van alles vind. De rest wil ik in de toekomst ook laten doen als ik er geld voor heb, maar is geen prioriteit voor mij.
Ookal zit ik vandaag toch maar weer met lange mouwen..
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 12:34   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag padje,

wat fijn dat je je verhaal en ervaringen hier opschrijft(je kunt ook een blog aanmaken als je wil en daar je verhaal opschrijven), dit is altijd fijn voor de andere leden.

Wat dat scheren betreft, ja dat is absoluut neit leuk, maar daar moet je je gewoon overheen zetten, bedenk dat het maar tijdelijk is en voor een goed doel!! (je eigen minder behaarde huid). kijk wel uit met ontharingscreme want die geeft makkelijker ontstekingen en ingegroeide haartjes dan scheren met een goed scheermesje!! heel veel succes!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 13:21   #6
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Marte,

Bedankt voor de tip! Wanneer het zover is zal ik eens kijken wat me het beste bevalt. De weken voor de 1e behandeling schijnen het ergst te zijn, dus daarna zal het (hopelijk) alleen maar beter gaan.

Misschien dat ik wel een blog zal beginnen wanneer mijn echte behandeling begonnen is.
Ik vind het op zich zelf wel fijn om kwijt te kunnen, mensen die er geen last van hebben zal het echt niet interesseren op welke stand de laser stond ed..
En daarbij vind ik het zelf vooral ook heel fijn om te lezen over de ervaringen van anderen, en ik denk niet dat ik de enige ben!
We zitten hier toch allemaal een beetje in hetzelfde schuitje.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 14:54   #7
SatouSei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 35
Inderdaad, het is erg fijn om je ervaringen hier kwijt te kunnen en die van anderen te lezen. Je kunt hier toch meer kwijt omdat mensen weten waar het precies over gaat. Bovendien begrijpen veel andere mensen in mijn ervaring de ernst van de problemen niet zo goed, die denken 'hoezo laseren, je kunt toch gewoon scheren?' Fijn dus om hier ervaringen uit te wisselen.
SatouSei is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2008, 15:13   #8
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dat is ook de bedoeling satousei, en idd, iemand die het zelf heeft doorgemaakt of in die situatie zit, begrijpt meestal beter wat je bedoelt en doormaakt. T is niet voor niets een site door en voor lotgenoten, he

Fijn dat je er iets aan hebt!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 12:43   #9
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Dag Padje,
Tis net of ik mijn eigen verhaal lees over dat steeds weer eplieren en dan creme/foundation op mijn kin en hals om de roodheid te camoufleren.
Ik zou ook erg blij zijn als dat voor mij verleden tijd zal zijn, ik ga je behandeling eens volgen maar wie weet neem ik ook wel eerder de stap om eens een behandeling te ondergaan.
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 13:25   #10
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi zilverspar,

Niet om je te ontmoedigen, maar mij voor zijn met een laserbehandeling gaat niet meer lukken als je het goed wilt doen.
Je moet namelijk minimaal 6 weken van te voren stoppen met epileren en harsen. Je mag alleen nog maar scheren of ontharen met ontharingscreme.
Dit zijn voor zover ik het nu kan inschatten dan ook meteen de 6 zwaarste weken van de hele behandeling..

Als je aan elektrische epilatie denkt geldt dit dan natuurlijk weer niet .
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 13:31   #11
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door padje Bekijk bericht
Hoi zilverspar,

Niet om je te ontmoedigen, maar mij voor zijn met een laserbehandeling gaat niet meer lukken als je het goed wilt doen.
Je moet namelijk minimaal 6 weken van te voren stoppen met epileren en harsen. Je mag alleen nog maar scheren of ontharen met ontharingscreme.
Dit zijn voor zover ik het nu kan inschatten dan ook meteen de 6 zwaarste weken van de hele behandeling..

Als je aan elektrische epilatie denkt geldt dit dan natuurlijk weer niet .
Hoi,

Hoezo jou voor zijn? Dat wil ik niet hoor, wat geeft jou dat idee?
Ik ben aan het nadenken of ik het wil, en ga je eens volgen hoe het je vergaat met je behandeling. Ik heb bovendien veel witte keiharde haren in mijn gezicht en hals en kom ik maar voor een deel in aanmerking voor mijn zwarte en donkerblonde haren lees ik overal. De rest zal idd wel electrisch epileren worden............
Dat scheren lijkt me echt vreselijk maar ja wat moet dat moet natuurlijk (denk dat ik gewoon een aantal weken met een grote pleister op mijn kin ga lopen)
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 15:30   #12
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Dat idee kreeg ik doordat je zei, ik ga je behandeling eens volgen maar misschien ik zelf wel eerder de stap.

Daar maakte ik uit op dat je al eerder dan over zes weken wilde beginnen met laseren.
Maarja, misschien verkeerd begrepen.

Het scheren is inderdaad geen pretje, maarja, epileren was misschien nog wel erger. In ieder geval tijdrovender.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 15:32   #13
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door padje Bekijk bericht
Dat idee kreeg ik doordat je zei, ik ga je behandeling eens volgen maar misschien ik zelf wel eerder de stap.

Daar maakte ik uit op dat je al eerder dan over zes weken wilde beginnen met laseren.
Maarja, misschien verkeerd begrepen.

Het scheren is inderdaad geen pretje, maarja, epileren was misschien nog wel erger. In ieder geval tijdrovender.

Oh zo bedoel je, ik bedoelde dat ik je ga volgen over het verloop van je behandeling op het forum......
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies Huidarts Tegen Korpos!!!! Sjacco Hirsutisme - Behandelingen 35 23 september 2011 20:26
Haartoevoeging, eindelijk afspraak, toch nog vraagje Anoniempje82 Haarwerken 1 4 december 2007 12:08
2de afspraak bij de dokter , neemt me weer niet serieus kalevandale AGA - Algemeen 11 12 maart 2007 21:42
Afspraak dr munte medisch erasmus haarmens2 AGA - Algemeen 4 13 maart 2006 23:01
afspraak pas 19 januari, hoe kom ik eerder aan finasteride duuuuus Medicijnen/haargroeimiddelen 8 18 november 2004 15:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.