Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 april 2009, 20:35   #1
hopeful
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2007
Berichten: 18
In de zomer laseren

Beste allemaal,

Ik ben niet zo actief op het forum, dus ik weet niet of er al een discussie bestaat rondom dit onderwerp...

Op de website van korpos staat dat ze vanaf april tot oktober ong. niet laseren, omdat de UV lichten vlekken kunnen creeren op de huid..

Toch zijn er veel klinieken die dit wel doen.

Ik wil graag binnenkort beginnen met laseren op mijn gezicht, maar twijfel dus door de informatie op de korpos website...

Wie kan mij meer hierover vertellen?

Gr. Hopefull
hopeful is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 21:28   #2
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Waar ik ben raadt het ook af ivm pigment... dus denk dat korpos wel gelijk heeft
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 10:56   #3
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Hopeful,


Ik laat mijn gezicht laseren bij Korpos.
Met een beetje geluk heb ik mijn laatste behandeling voor dit seizoen over 4 weken, maar het kan ook niet doorgaan doordat het nu al zulk goed weer is.
In de zomer mag ik inderdaad niet behandeld worden.
Het is namelijk redelijk onvermijdelijk dat je gezicht verkleurt als er eenmaal zon is. Als je toch gaat laseren op een verkleurde huid krijg je pigmentvlekken. Dit zijn witte vlekjes die redelijk lang kunnen blijven zitten. Hoe het allemaal precies zit weet ik niet. Je kunt gerust een mailtje sturen naar Korpos, maar het zal vast ook wel ergens duidelijker op de website staan.

Als je naar een goede kliniek gaat zullen ze je hopelijk toch zeker afraden om je gezicht te laseren in de zomer. Ik ben bang dat je dus zult moeten wachten tot oktober om te beginnen met je behandeling. Ligt ook wel aan je huidtype. Ik mag zelfs pas in november beginnen.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2009, 12:56   #4
Laser vrouw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 56
Beste Hopeful,

Tijdens een laser behandeling wordt de huid extra overbelicht in combinatie met uv licht van de zon of zonnebank gaat de huid overpigmentatie aanmaken (donkere vlekken).
Dit risico is tot aan 6 weken na een behandeling, u kunt uw huid tegen die vlekken beschermen door 30 min. voordat u naar buiten gaat een sunblock F50 te gebruiken u moet dit echter wel elk uur herhalen.
Op deze manier heeft u geen risico (behalve als u veel irritatie heeft na de behandeling dan is het niet verstandig om in de zon te gaan dit levert witte vlekjes op).

Zonnebaden tussen de behandelingen raden wij af omdat uw huid tijdens de behandeling zo blank mogelijk moet zijn omdat de laser op die manier goed verschil kan zien tussen huid en haar en om witte vlekjes te voorkomen.

Laat ik het zo zeggen de zomermaanden zijn niet de meest iedeale maanden om te laseren wanneer u gek bent op zon maar met een mooie zonnehoed en sunblock F50 kunt u gerust een dagje fietsen.

Als u nog vragen heeft dan hoor is het graag!

Groeten Laser vrouw

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hopeful Bekijk bericht
Beste allemaal,

Ik ben niet zo actief op het forum, dus ik weet niet of er al een discussie bestaat rondom dit onderwerp...

Op de website van korpos staat dat ze vanaf april tot oktober ong. niet laseren, omdat de UV lichten vlekken kunnen creeren op de huid..

Toch zijn er veel klinieken die dit wel doen.

Ik wil graag binnenkort beginnen met laseren op mijn gezicht, maar twijfel dus door de informatie op de korpos website...

Wie kan mij meer hierover vertellen?

Gr. Hopefull
Laser vrouw is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2009, 09:21   #5
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
Ik zit ook te twijfelen of ik mij in de zomer nog zal laten behandelen. Volgende afspraak is begin mei. Ik laat alleen bikinilijn en oksels behandelen dus die zijn niet zo vaak in de zon als het gezicht, maar het wordt nu wel lekker weer en als iedereen straks naar het strand gaat wil ik toch graag mee... Nu vroeg ik mij af: er wordt gezegd dat je je met factor 50 redelijk goed kan beschermen. Betekent dit dat je met factor 50 alsnog vol in de zon kunt liggen na de behandeling of moet je dit alsnog bedekken met kleding..? Ben benieuwd naar de reactie!
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 00:11   #6
hopeful
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2007
Berichten: 18
Laservrouw, hartelijk dank voor de informatie!
Ik ben bezig met sunblocken en ik hou het wel vol tot in oktober!
Na de eerste behandeling nog geen veranderingen in mijn gezicht, en ik hoop dat het ook zo blijft!

Juutje, ik ben toch maar begonnen met laseren omdat ik me heb laten overtuigen door tevreden 'klanten', en natuurlijk door mijn ongeduldigheid.

Ik gebruik SPF 50, en soms alleen SPF 15 (gezichtscreme)

Ik heb gevoelige ogen en kan daarom slecht tegen teveel zonlicht. Daarom heb ik niet zoveel last van zonlicht, en zit altijd in de schaduw.

Ik denk dat jij met bedekken sunblocken door kunt gaan met laseren.
Natuurlijk is het afhankelijk van je huidtype. Ik ben niet zo bleek en heb een normale huid die een stootje wel aankan.

Laat je toch goed adviseren hierover. Het is natuurlijk fijner als je niet lang moet wachten voor de behandelingen
hopeful is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gezicht Laseren Magnolia Hirsutisme - Behandelingen 4 21 juli 2009 16:09
Laseren bij gevoelige huid? Juutje Hirsutisme - Behandelingen 5 19 juni 2008 23:48
Laseren tepelhaartje gevaarlijk voor melkklieren o.i.d.? N!cole Hirsutisme - Behandelingen 2 26 maart 2008 22:32
Hoe vaak laseren Ava Hirsutisme - Behandelingen 2 18 augustus 2006 02:25
Laseren in de salon. Voorstellen.... Edith Hirsutisme - Behandelingen 2 1 april 2002 20:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.