Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juli 2006, 12:44   #1
ali
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2004
Berichten: 7
19 jaar dun haar en uitval

hallo,

ik ben een jonge jongen van 19 jaar en sinds 2 jaar heb ik last van haaruitval.
Sinds een paar maanden geleden heb ik erge last van deze uitval en ik heb nu al op mijn 19e te dun haar en grote inhammen.
Ik lees hier op deze site veel over producten die zogenaamd werken, maar volgens mij is dat gewoon onzin.
Daarom gebruik ik op dit moment geen enkel product.
Ik vraag jullie hierbij om mij advies te geven over producten en behandelingen die het best zullen werken bij mij.
Ik heb het dan over producten die haaruitval stoppen en mogelijk ook voor haargroei zorgen.

Alvast bedankt
ali is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 13:17   #2
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Zeg Ali,

Ik kan hier wel een paar produkten opnoemen,
maar dat is volgens jou toch onzin.

Of begrijp ik je niet helemaal?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 13:32   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Zeg Ali,

Ik kan hier wel een paar produkten opnoemen,
maar dat is volgens jou toch onzin.

Of begrijp ik je niet helemaal?
Laten we het dan in ieder geval maar niet hebben over dutasteride, finasteride en minoxidil inderdaad, de meest genoemde (onzin)producten op dit formum die haaruitval kunnen stoppen en voor hergroei kunnen zorgen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 15:40   #4
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Nee precies.


Ik heb wel een middeltje wat wel 100% helpt!
Appelmoes.

Gewoon op je hoofd smeren, een paar dagen wachten en je hebt weer haar!

Enigste nadeel is wel dat het groen haar is.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 16:17   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Ik heb wel een middeltje wat wel 100% helpt!
Appelmoes.

Gewoon op je hoofd smeren, een paar dagen wachten en je hebt weer haar!

Enigste nadeel is wel dat het groen haar is.
Get nee joh, na drie dagen wordt het dan zo vreselijk pluizig, het gaat muf ruiken en die witte schimmelbolletjes her en der zie ik toch als een minder smakelijk bijverschijnsel

Maar Ali, zonder gekheid, de middelen die ik noemde zijn dus middelen waarvan de werking bij een flink percentage van de mensen aantoonbaar is. Geen onzin dus, maar dat je skeptisch bent is op zich heel goed!. Natuurlijk kan niemand je de werking bij jou beloven, maar zeg eerlijk, je wordt nu sowieso kaal.

Mijn advies zou in eerste instantie luiden om gewoon door te gaan met wat je doet (niks dus) en te accepteren dat je kaal wordt. Kies wel een kapsel dat bij je dunnere haardos past. Dat scheelt een hoop geld en een hoop frustratie als middelen uiteindelijk toch niet blijken te werken.

Is kaal worden voor jou echt geen optie, dan kun je je heil zoeken bij allerlei onbewezen middelen of serieus aan de slag gaan met bijvoorbeeld een combinatie van finasteride (of het nog sterkere dutasteride) en minoxidil. De kans dat je in ieder geval het haar behoudt dat je nu hebt is groot en er is zelfs een kansje dat je weer wat van het haar dat je verloren hebt terug wint.

Je kunt meer over finasteride, dutasteride, minoxidil en een heleboel andere middelen lezen in het haarwoordenboekje. Check ook eens de regimes van de mensen hier (onderaan hun berichten), dan kun je in ieder geval zien waar zij het meeste van verwachten.

Ik kan je in ieder geval uit eigen ervaring melden dat minoxidil en finasteride bij mij heel goed werken. Mijn haarsituatie is nu stukken beter dan toen ik 4 jaar geleden ermee begon.

Succes en sterkte!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2006, 15:21   #6
david.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Get nee joh, na drie dagen wordt het dan zo vreselijk pluizig, het gaat muf ruiken en die witte schimmelbolletjes her en der zie ik toch als een minder smakelijk bijverschijnsel

Maar Ali, zonder gekheid, de middelen die ik noemde zijn dus middelen waarvan de werking bij een flink percentage van de mensen aantoonbaar is. Geen onzin dus, maar dat je skeptisch bent is op zich heel goed!. Natuurlijk kan niemand je de werking bij jou beloven, maar zeg eerlijk, je wordt nu sowieso kaal.

Mijn advies zou in eerste instantie luiden om gewoon door te gaan met wat je doet (niks dus) en te accepteren dat je kaal wordt. Kies wel een kapsel dat bij je dunnere haardos past. Dat scheelt een hoop geld en een hoop frustratie als middelen uiteindelijk toch niet blijken te werken.

Is kaal worden voor jou echt geen optie, dan kun je je heil zoeken bij allerlei onbewezen middelen of serieus aan de slag gaan met bijvoorbeeld een combinatie van finasteride (of het nog sterkere dutasteride) en minoxidil. De kans dat je in ieder geval het haar behoudt dat je nu hebt is groot en er is zelfs een kansje dat je weer wat van het haar dat je verloren hebt terug wint.

Je kunt meer over finasteride, dutasteride, minoxidil en een heleboel andere middelen lezen in het haarwoordenboekje. Check ook eens de regimes van de mensen hier (onderaan hun berichten), dan kun je in ieder geval zien waar zij het meeste van verwachten.

Ik kan je in ieder geval uit eigen ervaring melden dat minoxidil en finasteride bij mij heel goed werken. Mijn haarsituatie is nu stukken beter dan toen ik 4 jaar geleden ermee begon.

Succes en sterkte!


hee, ik had een vraagje. ik zie onderin . NW links/rechts. En ook iets met grafts. Hoe bepaal/bereken je dat ???

en ik heb al 3 jaar last van haaruitval. type aga Maar de laatste 2 jaar extreem. ik heb ZEKER 60 procent van mijn haar verloren. Mede dankzij mijn huisarts die zei dat er niks aan te doen is. Ben onlangs verhuisd naar en ook van huisarts. Die schreef propecia voor. 1 mg.

Denk je dat mijn haar ook terug kan komen ? wat zijn de kansen !

bedankt.
david. is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2006, 16:49   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door david.
hee, ik had een vraagje. ik zie onderin . NW links/rechts. En ook iets met grafts. Hoe bepaal/bereken je dat ???

en ik heb al 3 jaar last van haaruitval. type aga Maar de laatste 2 jaar extreem. ik heb ZEKER 60 procent van mijn haar verloren. Mede dankzij mijn huisarts die zei dat er niks aan te doen is. Ben onlangs verhuisd naar en ook van huisarts. Die schreef propecia voor. 1 mg.

Denk je dat mijn haar ook terug kan komen ? wat zijn de kansen !
Ik moest even denken, maar je bedoelt in mijn regime.

NW is de Norwood-schaal. Een methode om aan te geven hoe 'kaal' je bent, zodat anderen een beetje weten waar je over praat. In het haarwoordenboekje vind je onder de n van Norwood de plaatjes die erbij horen.

Grafts is een term die bij haartransplantaties wordt gebruikt. Haren groeien meestal met 2 of 3 heel dicht tegen elkaar aan. Als ze zo'n plukje wegnemen om te transplanteren spreken ze over een graft of een 'follicle unit (FU)'. Gemiddeld zitten er dus iets meer dan 2 haren in een graft. Ik heb zelf niet bepaald hoeveel grafts ik nodig heb om de haarlijn die ik wil weer terug te krijgen, dat heeft iemand met veel meer ervaring dan ik bepaald. Maar het komt ruwweg neer op 50 tot 60 grafts voor iedere cm2 die je opgevuld zou willen zien.

60% van je haar verliezen in zo korte tijd is heel erg. Dat moet niet makkelijk zijn geweest en als je dan ook geen begrip of goede voorlichting kreeg van je huisarts is dat erg bitter.

Je kansen op hergroei kan niemand inschatten. Het enige dat iemand kan zeggen is dat een middel als finasteride je daar wel een kansje op geeft en dat het in ieder geval een grote kans geeft dat de haaruitval niet verder gaat. Maar finasteride geeft ook altijd een kleine kans op bijwerkingen waar je je wel bewust van moet zijn.

De meeste kans op hergroei lijk je te maken wanneer je een middel als finasteride gebruikt in combinatie met minoxidil (informatie over beide middelen vind je in het haarwoordenboekje). En daarbij is de kans op positieve resultaten bij de kruin weer veel groter dan bij de inhammen.

Maar lees eens rustig op dit forum wat er allemaal bekend is over haar, haargroei en middelen om iets tegen haaruitval te doen. En doe wat je bij mij al deed ... bestudeer de regimes van de deelnemers hier, dan weet je in welke middelen of combinatie van middelen zij vertrouwen hebben.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Lang haar en AGA Guoy AGA - Algemeen 19 17 mei 2006 22:54
Haar uitval met ketoconazol tijdelijk? Moederskindje Haarproblemen bij vrouwen 1 30 december 2005 00:45
Bestelinfo Boek: 'Met de handen in het haar', van Daniëla over haar leven met TTM Webmaster Boeken en artikelen 1 2 augustus 2005 12:18
haarwerk voor dochter (7 jr.) lizanne Haarwerken 11 4 juni 2005 07:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.