Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 oktober 2013, 19:07   #61
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Haren tellen slaat helemaal nergens op. Je verliest ook haren onderweg en als je op je werk zit of in een winkel loopt. Ga je dan op de grond kruipend de winkel door om je verloren haren te zoeken? Anders klopt je telling niet

Wat is dat toch met dat harentellen!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2013, 19:10   #62
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Haren tellen slaat helemaal nergens op. Je verliest ook haren onderweg en als je op je werk zit of in een winkel loopt. Ga je dan op de grond kruipend de winkel door om je verloren haren te zoeken? Anders klopt je telling niet

Wat is dat toch met dat harentellen!

Bij mij vind je buiten de badkamer om nergens haren, ik draag ze gedurende de hele dag in een staart of vlecht. Pas als ik de boel ga uitkammen en uitborstelen komen de uitgevallen haren los. Ik zit gemiddeld op de 70-90 per dag. Soms zelfs rond de 50.

Na het haren wassen komt er iets meer los, zo rond de 100 stuks.

Maar ik merk er op mijn hoofd niks van, de langste losse haar die ik gemeten heb is ruim 56 tot 60 cm lang!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2013, 19:15   #63
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@hakuna; als je al die getelde haren nou bewaard had in een doosje had ik er een haarwerkje van kunnen maken
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2013, 19:27   #64
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Bij mij vind je buiten de badkamer om nergens haren, ik draag ze gedurende de hele dag in een staart of vlecht. Pas als ik de boel ga uitkammen en uitborstelen komen de uitgevallen haren los. Ik zit gemiddeld op de 70-90 per dag. Soms zelfs rond de 50.

Heb je uiteindelijk wel bijna 4.000.000 haren verloren als je tachtig bent

Laatst gewijzigd door Elser; 11 oktober 2013 om 19:30 Reden: ik bedoel 4 miljoen of vertel ik me nu
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2013, 19:32   #65
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
@hakuna; als je al die getelde haren nou bewaard had in een doosje had ik er een haarwerkje van kunnen maken
Correctie; meerdere haarwerken had ik van Hakuna kunnen krijgen ..... Opsparen die haren!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2013, 21:03   #66
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
@hakuna; als je al die getelde haren nou bewaard had in een doosje had ik er een haarwerkje van kunnen maken

Het is best wel een grote haarbol als ik ze uit het kleine prullenbakje uit de badkamer leegmaak. Een keer per maand doe ik dat. en daar zou je op jaarbasis best wel een behoorlijk haarwerk van echt koperkleurig haar van kunnen maken. Dus Geen nep haar!

Heb dan ook gelezen dat een mens gemiddeld zo'n 30 tot 35 meter haargroei per dag heeft. Als alle haren per dag zo'n 0,3 mm groeien.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2013, 20:26   #67
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Mijn haaruitval gaat nog steeds door. Tenminste.. weinig uitval, maar de haren die uitvallen zijn korte dunne haartjes.. niet echt een goed teken helaas..

Ben uiteindelijk niet naar de dermatoloog in Rotterdam geweest. Is voor mij twee uren heen en twee uren terug rijden voor waarschijnlijk een consult van hooguit twee minuten.. en hij gaat toch zeggen Alopecia Androgenetica.. want ik heb toch echt een bredere middenscheiding..

Ik wil nu eigenlijk beginnen met Spectral DNC-N.. dit is alleen niet klinisch bewezen volgens mij, maar het proberen waar toch? Iemand hier ervaring mee??

XXX Tumtummetje
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2013, 20:35   #68
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tumtummetje Bekijk bericht
want ik heb toch echt een bredere middenscheiding..

Ik wil nu eigenlijk beginnen met Spectral DNC-N.. dit is alleen niet klinisch bewezen volgens mij, maar het proberen waar toch? Iemand hier ervaring mee??

XXX Tumtummetje

Je middenscheiding die op de eerdere fotos toch wel redelijk breed was zal met Minox niet veel dichter meer groeien, wel kun je als het middel aanslaat stabilisatie bereiken bij je scheding. En dat is al heel wat.

Maar toch afgaande op die foto lijkt het allemaal erger dan het in werkelijkheid is, het is en blijft naar mijn bescheiden mening gewoon een soort uit de hand gelopen uitgroei.

Je haren opnieuw verven in je eigen haarkleur, dan valt het wat minder op.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2013, 20:42   #69
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Nou.. inmiddels heb ik mijn haar weer donker hoor, maar het ziet er echt niet beter uit .... helaas.. maar Spectral is toch niet hetzelfde als Minoxidil?
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 20:38   #70
dorky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2010
Berichten: 33
Wat vervelend voor je dit allemaal! Heb met je meegelezen maar had telkens niks toebte voegen. Nu ook niet maar wil je toch laten weten dat ik aan je denk!! Hoe voel je je nu?

Houd je ons op de hoogte hoe het gaat?

Liefs
dorky is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 21:22   #71
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Dat vind ik lief van je!
Ik vind het moeilijk om het te accepteren! Sterker nog, ik accepeer het niet en hoop nog steeds dat mijn haar terug komt. Ik heb denk ik alles gelezen wat er te lezen valt over haaruitval, ook veel amerikaanse artikelen en ik heb ook haar miniturizatie (schrijf ik dat goed?).. Dus dat klinkt wel echt als aga, maar ik ben verdorie nog maar 27 en vrouw! Het maakt mij eigenlijk zo boos. Ik wil dit niet. Ik wil gewoon "normaal" zijn. Ik bekijk alle vrouwen en hun haar en het lijkt of ik de enige ben, vreselijk. Vorig jaar had ik haar tot aan mijn billen en super dik. Toen wist ik niet eens wat aga was!

Zo, dat lucht op, haha

Xxx Tumtummetje
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 21:24   #72
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tumtummetje Bekijk bericht
Nou.. inmiddels heb ik mijn haar weer donker hoor, maar het ziet er echt niet beter uit .... helaas.. maar Spectral is toch niet hetzelfde als Minoxidil?
Hi Tumtummetje, vervelend joh dat het er niet beter uit ziet.
Meestal zie je bij donker haar je scheiding nog erger dan bij blond haar. Hoe donkerder het haar, hoe meer hoofdhuid je ziet.

Volgens mij is sprectral en minoxidil hetzelfde hoor. Google anders even voor de zekerheid. Succes & sterkte meid !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 21:36   #73
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tumtummetje Bekijk bericht
Dat vind ik lief van je!
Ik vind het moeilijk om het te accepteren! Sterker nog, ik accepeer het niet en hoop nog steeds dat mijn haar terug komt. Ik heb denk ik alles gelezen wat er te lezen valt over haaruitval, ook veel amerikaanse artikelen en ik heb ook haar miniturizatie (schrijf ik dat goed?).. Dus dat klinkt wel echt als aga, maar ik ben verdorie nog maar 27 en vrouw! Het maakt mij eigenlijk zo boos. Ik wil dit niet. Ik wil gewoon "normaal" zijn. Ik bekijk alle vrouwen en hun haar en het lijkt of ik de enige ben, vreselijk. Vorig jaar had ik haar tot aan mijn billen en super dik. Toen wist ik niet eens wat aga was!

Zo, dat lucht op, haha

Xxx Tumtummetje
Ja dat lucht zeker op. Goed dat je het van je afschrijft. Hier kan je je frustraties wel delen !

Je bent absoluut niet de enige met dun haar, hoor, kijk maar eens goed om je heen. Veel vrouwen kampen met dun haar; sommige doen er niets aan (helaas), een aantal kan het nog camoufleren en dan zijn er nog een aantal (waaronder ik) die een haarwerk draagt.
Zodra je kan accepteren dat je niets aan je haaruitval kan doen en je geen mooie haardos meer hebt van jezelf zijn er voldoende mooie hulpmiddelen (houd die gedachte maar in je achterhoofd).

Succes & sterkte meid.

Heb je minoxidil al geprobeerd (ik weet het niet meer en heb geen zin om nu je berichten terug te lezen, vandaar mijn vraag). Minoxidil "kan" helpen bij haaruitval.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 03:48   #74
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht

Volgens mij is sprectral en minoxidil hetzelfde hoor. Google anders even voor de zekerheid. Succes & sterkte meid !


Is ook het zelfde product, maar alleen de Spectral DNC-N is wat ''luxer' qua uitvoering en een stuk duurder, maar bevat gewoon Minoxidil als werkzame stof.

Je hebt Opel en Mercedes, met allebij de autos kun je van A naar B rijden, alleen die Mercedes rijdt wat ''luxer'' en is beduidend duurder dan een Opel.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 09:08   #75
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Astrid: waarom is het nou 'helaas' dat sommige vrouwen niets aan hun dunne haar doen? Misschien hebben ze er geen moeite mee & dat is dan alleen maar fijn voor ze. Ik wou dat ik dat had. En misschien hebben ze er geen geld voor.
De enige 'helaas' die ik kan bedenken is als je dunne haar je leven (negatief) beïnvloed & je doet er niks aan terwijl dat misschien wel zou kunnen.

Laatst gewijzigd door GHG; 7 november 2013 om 12:35
GHG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.