Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juli 2011, 00:28   #1
Alpha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 4
Exclamation 15 jaar en kalend?

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en wil alle mensen die inhoudelijk reageren op mensen met haarproblemen bedanken.

Ik ben 15 jaar en heb volgens mij en anderen een heel dunbevolkt hoofd, ik wil er graag wat aan doen of de haaruitval vertragen want ik ben nog te jong om kaal rond te lopen naast mijn vrienden met allemaal een bos haren op hun hoofd.

Ik zelf denk dat mijn haaruitval komt door roos omdat mijn hoofdhuid heel vaak jeukt en schilvert want als ik mijn hand over mijn haren beweeg lijkt het wel alsof het sneeuwt. heb hiervoor 2 weken geleden brandnetelshampoo gekocht om het te bestrijden.
En ik heb een heel vettig hoofdhuid als ik 1 dagje niet heb gedoucht lijkt het wel alsof er olie zit op mijn haar.

Het kan ook komen door erfelijke oorzaken omdat mijn vader kaal is en mijn broer ook nu op z'n 20'ste bijna helemaal kaal is tevens had/heeft mijn broer ook last van roos.

mijn vraag is welke aannemelijker is?

Ik heb voor aanstaande maandag een afspraak gemaakt bij de huisarts om het aan iemand te laten zien welke ervoor is opgeleid of mij kan door sturen naar een dermatoloog.

Ik ben een mentaal sterke jongen en ik heb mijn toekomstige kaalheid al geaccepteerd maar ik wil niet een uitzondering worden op de middelbare school waar ik nog een vijfde klas moet doorstaan

een paar fotos van mijn haren die nu gemillimeterd zijn


en eentje van 3 weken geleden van wnr ze nog niet gemillimeterd waren:


met vriendelijke groeten

Laatst gewijzigd door Alpha; 29 juli 2011 om 00:37
Alpha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2011, 00:39   #2
Alpha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 4
Exclamation

Ik denk dat ik hem in een verkeerde rubriek heb geplaatst kunnen de mods het even rechtzetten?

alvast bedankt
Alpha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2011, 00:41   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je hebt dit gepost in de afdeling Alopecia Areata... en daar lijkt 't helemaal niet op. Dit lijkt meer op Alopecia Androgenetica met een lichte vorm van seborroïsch eczeem. Goed dat je al een afspraak gemaakt hebt met de huisarts.
Tegen de jeuk kun je morgen wel even andere shampoo kopen bij de Etos of het Kruidvat; veel lotgenoten hebben geschreven dat bij hun Rozemarijnshampoo van Guhl of van Weleda goed heeft geholpen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2011, 18:46   #4
BobRoss
Dunner haar op kruin.
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha Bekijk bericht
Ik ben 15 jaar en heb volgens mij en anderen een heel dunbevolkt hoofd, ik wil er graag wat aan doen of de haaruitval vertragen want ik ben nog te jong om kaal rond te lopen naast mijn vrienden met allemaal een bos haren op hun hoofd.
Een vijftienjarige die geen spelfouten maakt. Mes compliments! Wat je vraag betreft. Ik ben vijf jaar geleden begonnen met Finasteride (1/4e tabletje) en na vijf jaar heb ik nog steeds evenveel haar. Ook kreeg ik een vollere bos na ongeveer 7 maanden. Familieleden die ik amper zag, zeiden: "wat is je haar dik geworden." Mijn een jaar oudere broer slikt geen Finasteride en in die vijf jaar heb ik zijn haar een stuk dunner zien worden. Nu weet ik niet of het verstandig is om Finasteride te slikken als je 15 bent. Als het om erfelijke kaalheid (komt kaalheid in je familie voor?) gaat, zul je uitgegroeid zijn. In dat geval lijkt het mij geen probleem om met Finasteride te beginnen. Je huisarts zal er meer vanaf weten.
Je bent in ieder geval in de goede tijd geboren (op de muziek na dan). Er komen steeds betere behandelmethodes tegen haaruitval en over een paar jaar kun je gewoon je beste haren laten klonen.
BobRoss is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2011, 19:07   #5
Alpha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 4
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BobRoss Bekijk bericht
Een vijftienjarige die geen spelfouten maakt. Mes compliments! Wat je vraag betreft. Ik ben vijf jaar geleden begonnen met Finasteride (1/4e tabletje) en na vijf jaar heb ik nog steeds evenveel haar. Ook kreeg ik een vollere bos na ongeveer 7 maanden. Familieleden die ik amper zag, zeiden: "wat is je haar dik geworden." Mijn een jaar oudere broer slikt geen Finasteride en in die vijf jaar heb ik zijn haar een stuk dunner zien worden. Nu weet ik niet of het verstandig is om Finasteride te slikken als je 15 bent. Als het om erfelijke kaalheid (komt kaalheid in je familie voor?) gaat, zul je uitgegroeid zijn. In dat geval lijkt het mij geen probleem om met Finasteride te beginnen. Je huisarts zal er meer vanaf weten.
Je bent in ieder geval in de goede tijd geboren (op de muziek na dan). Er komen steeds betere behandelmethodes tegen haaruitval en over een paar jaar kun je gewoon je beste haren laten klonen.
Bedankt voor uw compliment(ik doe het gewoon onbewust) en uw advies.

Kaalheid komt nadrukkelijk voor in de familie en waarschijnlijk ben ik ook uitgegroeid omdat ik al baardgroei heb. Tevens ben ik vanochtend geweest bij de huisarts en ze beweerde dat producten die haaruitval verminderen zonde van m'n geld zouden zijn, en dat ik er maar mee moest leren leven. Maar nu u mij finasteride voorstelt denk ik bij mijzelf dat het wel moeilijk gaat worden om een recept los te krijgen van haar

Met vriendelijke groeten

Laatst gewijzigd door Alpha; 1 augustus 2011 om 19:11
Alpha is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2011, 23:59   #6
BobRoss
Dunner haar op kruin.
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha Bekijk bericht
Tevens ben ik vanochtend geweest bij de huisarts en ze beweerde dat producten die haaruitval verminderen zonde van m'n geld zouden zijn, en dat ik er maar mee moest leren leven. Maar nu u mij finasteride voorstelt denk ik bij mijzelf dat het wel moeilijk gaat worden om een recept los te krijgen van haar
Als je je huisarts wilt overtuigen, kun je artikelen uit erkende medische tijdschriften aan haar voorschotelen. Zie hier:
http://scholar.google.com/scholar?hl..._ylo=&as_vis=0
Volgens mij zijn wetenschappers het erover eens dat finasteride werkt. Of sluit anders een weddenschap met je huisarts af. Als zij een recent artikel vindt uit een degelijk medisch blad, waarin staat dat finasteride niet werkt tegen erfelijke kaalheid, dan hoeft ze jou het niet voor te schrijven. ;-) Die weddenschap ga jij winnen!

Laatst gewijzigd door BobRoss; 2 augustus 2011 om 00:02
BobRoss is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 03:26   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vermoed dat er nergens een arts is te vinden die finasteride gaat voorschrijven aan een jongen van 15 jaar. Veel te jong!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2011, 23:05   #8
BobRoss
Dunner haar op kruin.
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik vermoed dat er nergens een arts is te vinden die finasteride gaat voorschrijven aan een jongen van 15 jaar. Veel te jong!
Ik denk dat een arts zich op literatuur zou moeten beroepen. Als de 15-jarige in kwestie uitgegroeid is, zou er geen bezwaar moeten zijn. Of wel?
BobRoss is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2011, 23:08   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BobRoss Bekijk bericht
Ik denk dat een arts zich op literatuur zou moeten beroepen. Als de 15-jarige in kwestie uitgegroeid is, zou er geen bezwaar moeten zijn. Of wel?
Als iemand op zijn 15e volledig is uitontwikkeld, dan vrees ik dat er iets serieus mis is. Waarschijnlijk een ernstig probleem met de hormoonhuishouding. Het blijft ondenkbaar dat een arts dan zelfs maar zou overwegen om finasteride voor te schrijven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2011, 23:09   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een 15-jarige is niet uitgegroeid, hormonaal nog niet in balans en psychisch al helemaal niet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2011, 23:55   #11
BobRoss
Dunner haar op kruin.
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Berichten: 12
Smile

Op grond van wat maakt zo'n arts dan de keuze om het niet voor te schrijven aan kalende pubers? Finasteride wordt wel vaker voorgeschreven aan adolescenten en zelfs kinderen. Bijvoorbeeld bij sikkelcelanemie of het syndroom van Gilles de la Tourette. Als het middel slechter zou zijn dan de kwaal, dan zouden artsen het niet voorschrijven, lijkt mij. Een tik of ongecontroleerd vloeken is ook te behandelen met psychotherapie, wat mij heel wat veiliger lijkt dan zo'n medicijn. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de bijwerkingen, mochten ze optreden, van tijdelijke aard zijn. Stoppen met finasteride zou de bijwerkingen ook moeten stoppen. Veel bijwerkingen worden ook overdreven, zo blijkt uit onderzoeken. Dan heb ik het ook over de prevalentie van de bijwerkingen. De erectiestoornissen of de grotere kans op heftige kanker die je op forums leest, moeten we bijvoorbeeld met een korreltje zout nemen (http://www.medscape.com/viewarticle/562917, onderaan literatuurverwijzingen). Finasteride heeft zover ik weet ook geen negatieve invloed op je psychische stabiliteit. Dat het de hormoonhuishouding bij mannen ernstig zou verstoren lijkt mij ook sterk, want het blijft van testosteron af en remt alleen het enzym 5-alfa-reductase.
Kortom, op grond van wat zou een arts er dan voor kiezen om geen finasteride voor te schrijven aan kalende pubers? Ik vind "finasteride is slecht voor pubers" even weinigzeggend als "koffie is slecht voor kinderen" of "Van spek word je sterk". Zonder theoretische onderbouwing, is het niet meer dan een kreet. (Even voor de duidelijkheid. Deze post is geen aanval of twijfel aan jullie kennis over finasteride. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het feit waarom finasteride bij mannelijke jongvolwassenen en kaalwordende jongeren anders zou werken dan bij mensen die iets ouder zijn).

Laatst gewijzigd door BobRoss; 3 augustus 2011 om 23:59
BobRoss is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2011, 00:14   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ook al word het voorgeschreven, ik zou er nog niet aan beginnen als ik 15 was.
Misschien heb je al goede resultaten met de shampoo die Hanna al aangaf.

@BobRoss
1) Er komen steeds meer gevallen dat de bijwerkingen blijven, ondanks dat men gestopt is. Tuurlijk zijn hier ook veel paniekverhalen van, maar tussen het bos door zitten hier naar mijn mening absoluut bomen (oftwel waarheden).

2) Er zijn alleen al op dit forum velen bekend met zogenaamde 'Brainfogs' en vormen van depressie.

Jouw idee over fina is wel HEEL optimistisch. Het doet niks met je hormonen, alleen de 5-ar omzetting..... Ja dat zou mooi zijn, maar dat is helaas niet het geval. Meet je testosteron eens voor dat je fina gebruikt, 2 weken weken in gebruik en 3 maanden later. Wedden dat die anders is? (en dan heb ik het niet over natuurlijk fluctuatie).
------------------

Oftwel. Testosteron (en alles wat daarom heen hangt, inclusief DHT dat MEER doet dan alleen haren uitvallen) is op lagere leeftijd cruciaal voor een goede ontwikkeling. Specifiek voor de geslachtsorganen en sexuele drift.
Als je er op deze leeftijd mee gaat knoeien heb je dus meer kans dat je blijvende afwijkingen opwekt.

Misschien wel zelfde redenering waarom je niet moet drinken voor je 18e (ofja, eigenlijk je 23e).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2011, 00:23   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BobRoss Bekijk bericht
Op grond van wat maakt zo'n arts dan de keuze om het niet voor te schrijven aan kalende pubers?
Op grond van de leeftijd.

Je kunt een ernstige ziekte als sikkelcelanemie niet vergelijken met haaruitval.

Koffie/cafeïne is een drug die door zwangere vrouwen en hartpatiënten vermeden moet worden. Gezond is het dus niet, zeker niet voor kinderen.

Verder is er op dit forum ook al door menigeen melding gemaakt van depressies door finasteride.

En hier onder is nog meer te vinden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zameer Bekijk bericht
Finasteride heeft zowat de tegengestelde werking van anti-depressiva.
http://www.propeciahelp.com/forum/viewtopic.php?t=2129

Mensen klagen hier over angststoornissen, stoornissen in het semantisch geheugen, naast nog "normale" depressivieit.

Hier nog iemand die de studies hierop bijelkaar heft gezocht:
http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=25985&FTVAR_MSGD BTABLE=

In "normaal" nederlands staat er dat het enzym wat finasteride blockt, ook nodig is voor een gezond functioneren van je neurotransmitter-receptoren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2011, 13:51   #14
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
Ik kan alleen maar beamen dat het toch echt wel iets met je geestelijke
gesteldheid KAN doen.

Mensen om me heen merken merkbare verbetering in mijn gemoedtoestand
toen ik met duta gestopt was. Om te zeggen dat het allemaal broodje aap verhalen zijn en dat het totaal geen kwaad kan is wel een beetje erg kort door de bocht..

IK vind ook niet dat je dit soort medicijnen aan 15- jarige kan voorschrijven.
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2011, 16:53   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Overigens vind ik dat de eerste foto van de topicstarter totaal iemand anders lijkt te zijn dan de tweede foto.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.