Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 november 2011, 22:47   #1
alopeciaphobia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 22
Wat moet ik hiermee [Foto's]

Dag mensen, ik kamp al sinds mijn eind17e/begin-18e met inhammen.
Op een gegeven moment ben ik hiermee naar de dermatoloog gestapt en ook hij constateerde ook dat ik een achteruitgaande haarlijn had.
Ongeveer een maand of 7 geleden ben ik begonnen met 1,25mg finasteride per dag.
Ik wilde al gelijk met minox starten maar dacht hier beter even mee te wachten zodat ik weet van welk middel mogelijke bijwerkingen komen.
Nu vraag ik me eigenlijk af wat ik van de meds kan verwachten, is het nuttig om met minox te starten?

De dermatoloog zei nogal optimistisch dat mijn haaruitval volledig gestopt was vanwege korte haartjes aan mijn haarlijn (die ik inderdaad nooit eerder had). Maar ik dacht dat dit misschien ook haartjes konden zijn die vechten voor hun leven?

Hierbij wat foto's van de voorkant, en zijkanten, los en strak. Helaas van boven en naar niet rechtvooruit kijkend genomen, lijkt daardoor minder erg
Heeft het nut met minox te beginnen, wat kan ik van de toekomst verwachten? :S

Ik ben overigens 20 jaar
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg F.jpg‎ (131,0 KB, 201x gelezen)
Bestandstype: jpg L.jpg‎ (153,1 KB, 223x gelezen)
Bestandstype: jpg R.jpg‎ (142,3 KB, 252x gelezen)
Bestandstype: jpg LA.jpg‎ (144,6 KB, 225x gelezen)
Bestandstype: jpg RA.jpg‎ (139,3 KB, 220x gelezen)

Laatst gewijzigd door alopeciaphobia; 8 november 2011 om 23:31
alopeciaphobia is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 22:47   #2
alopeciaphobia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 22
Nog een random foto
Hier lijkt het wel het ergst, wel zie je korte haartjes
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg RAND.jpg‎ (132,2 KB, 259x gelezen)
alopeciaphobia is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 23:05   #3
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alopeciaphobia Bekijk bericht
Nog een random foto
Hier lijkt het wel het ergst, wel zie je korte haartjes
Ik ben ook 20, en gebruik dutasteride. Ik heb ook redelijk wat hergroei aan de haargrens, en veel kleine haartjes die uitgroeien tot volwassen haren. Is dit werkelijk een teken dat de haaruitval is gestopt?
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 23:08   #4
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
kort antwoord nee

lang antwoord nee..

je haar ziet er goed uit, blijf gewoon bij fina ga niet meer dingen toevoegen waardoor de kans op serieuse bijwerkingen alleen maar groter worden. Wat zal minoxidil moeten bewerkstelligen dan.. hergroei.. waar dan precies ? ja haarlijn is perfect en het aantal haren daar tekent menigeen hier meteen voor. ik heb verhalen gelezen dat als je stopt met minox dat de kans is dat het veel erger als voorheen wordt omdat al je haren minox dependant zouden zijn.. of dat waar is betwijfel ik.. maar waarom het risico lopen ?

hou het hierbij en geniet van je haar zolang het nog kan .
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 23:09   #5
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Tja tja tja tja tja, het is nooit verkeerd om er vroeg bij te zijn, maar ik zou in deze situatie nooit aan de fina begonnen zijn.

Het zijn normale inhammen die ook nog eens optisch bedriegen door je lange haar. De randen zijn nog stevig en zou hier nooit en te nimmer fina voor voorschrijven als ik dermatoloog was.

Maar ik ben geen dermatoloog, ik ben financieel adviseur.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 23:31   #6
alopeciaphobia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jmj91 Bekijk bericht
Ik ben ook 20, en gebruik dutasteride. Ik heb ook redelijk wat hergroei aan de haargrens, en veel kleine haartjes die uitgroeien tot volwassen haren. Is dit werkelijk een teken dat de haaruitval is gestopt?
Dat lijkt mij wel, ik bedoel, als je bij je inhammen vergroei hebt, dan zal de haaruitval niet ergens anders voortzetten denk ik. De inhammen zijn de allergevoeligste plek voor haaruitval, als er daar al hergroei plaatsvind dan zal de rest niet achteruit gaan zou je toch denken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gwennie Bekijk bericht
kort antwoord nee

lang antwoord nee..

je haar ziet er goed uit, blijf gewoon bij fina ga niet meer dingen toevoegen waardoor de kans op serieuse bijwerkingen alleen maar groter worden. Wat zal minoxidil moeten bewerkstelligen dan.. hergroei.. waar dan precies ? ja haarlijn is perfect en het aantal haren daar tekent menigeen hier meteen voor. ik heb verhalen gelezen dat als je stopt met minox dat de kans is dat het veel erger als voorheen wordt omdat al je haren minox dependant zouden zijn.. of dat waar is betwijfel ik.. maar waarom het risico lopen ?

hou het hierbij en geniet van je haar zolang het nog kan .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Tja tja tja tja tja, het is nooit verkeerd om er vroeg bij te zijn, maar ik zou in deze situatie nooit aan de fina begonnen zijn.

Het zijn normale inhammen die ook nog eens optisch bedriegen door je lange haar. De randen zijn nog stevig en zou hier nooit en te nimmer fina voor voorschrijven als ik dermatoloog was.

Maar ik ben geen dermatoloog, ik ben financieel adviseur.
Bedankt voor de aardige woorden, dit geeft toch nog een beetje vertrouwen.
Een perfecte haarlijn is het echt niet, in ieder geval niet voor mijn leeftijd, toen mijn haar op mijn 18de nog kort met gel was ben ik er meerdere keren op geattendeerd, misschien dat het aan de foto's ligt... Op de frontale foto zie je toch wel dat het aan de linkerkant ongetwijfeld al is teruggetrokken. (Die tweede foto (die erna) geeft een erg fout beeld, t lijkt hier veel mooier dan het is)
Maar zoals Lucky al zei wilde ik er heel graag vroeg bij zijn, omdat fina de uitval eerder pauzeert dan terugspoelt. En van fina bijwerkingen merk ik toch nog altijd zo goed als niets, dus waarom niet? Bovendien slik ik sandoz wat ik in vieren snij, dus het kost me ook niet veel geld. De pillen geven mij ook iets meer zekerheid zelfs.

Overigens excuses als ik wordt opgevat als een paranoia mazzelaartje die nergens last van heeft... maar zo voel ik het zelf helemáál niet als kalend zijnde sinds 18
__________________
Achteruitgang @ inhammen sinds ~18 jaar
Huidige status ~NW2 (Een behoorlijke "mature hairline", met een hoop kleine kroezige hergroeihaartjes aan de rand)
Regime:
Kwart pil 5mg Sandoz finasteride per dag
1 Pil Supradyn Complex Forte per dag (multivitamine)

Laatst gewijzigd door alopeciaphobia; 8 november 2011 om 23:35
alopeciaphobia is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2011, 00:01   #7
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Neuh zo beschouw ik het niet, maar meerdere keren op geattendeerd ? Zit je nu in de rockscene of de mietenscene ?

Als mensen je hier op gaan attenderen, dan zit er ergens iets niet snor bij iemand. Meen ik serieus.

Wat is perfect, natuurlijk heb je inhammen, maar dat wil niet zeggen dat je meteen kalende bent. Ik zie geen duidelijke aga kenmerken. Mannen krijgen tijdens de pubertijd en nadien een andere haarlijn en je lange haar versterkt dit nog eens. Finasteride is een serieus medicijn.

Ik zou ook niet wachten totdat je een eiland gecreeerd hebt, maar zou niet beginnen met enkel wat terugtrekkende inhammen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2011, 00:18   #8
alopeciaphobia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Neuh zo beschouw ik het niet, maar meerdere keren op geattendeerd ? Zit je nu in de rockscene of de mietenscene ?

Als mensen je hier op gaan attenderen, dan zit er ergens iets niet snor bij iemand. Meen ik serieus.

Wat is perfect, natuurlijk heb je inhammen, maar dat wil niet zeggen dat je meteen kalende bent. Ik zie geen duidelijke aga kenmerken. Mannen krijgen tijdens de pubertijd en nadien een andere haarlijn en je lange haar versterkt dit nog eens. Finasteride is een serieus medicijn.

Ik zou ook niet wachten totdat je een eiland gecreeerd hebt, maar zou niet beginnen met enkel wat terugtrekkende inhammen.
Nou, dit was rond mijn 17e bedenk ik me nu, dan zijn inhammen bij jongens nog heel zeldzaam en kreeg ik wel eens te horen van mensen van: "hee, jij hebt helemaal geen haar hier! *wijzend naar de slaap*".
Ook toen ik het eens halflang in een zijscheiding had is het me zelfs door mn familie gezegd, alle mannen in mijn familie begonnen namelijk ook redelijk snel te kalen (begin twintiger jaren) en die hebben nu écht weinig haar over kan ik je vertellen.
Entja, kan toch moeilijk zeggen dat die mensen allemaal onzin praten.

Het mature hairline verhaal ken ik inderdaad al jaren, ik heb mezelf ook heel erg vaak wijsgemaakt dat dit gewoon is wat ik had en dat het maar kleine tijdelijke recessie was. Toch leek het erger te worden, tot ik het op een gegeven moment doorkreeg dat niet-kalende 40ers betere haarlijnen hadden dan ik. Dus ging ik naar de huisarts, die mij naar de huidarts doorverwees (beide vonden dat ik duidelijk haaruitval had).

Maar, stel dat je gelijk hebt en ik ben niet kalend, hoe kan het nou dat er sinds het slikken van fina kleine haren aan de bovenste haarlijn zijn gekomen en juist voorál aan de zijkanten?

En misschien begin ik té vroeg, maar nu heb ik al vaak dat er als het ware een gat komt tussen mijn haar aan de voorkant en er een loshangende lok zit met een gigantisch stuk huid erachter. Begin ik later en heb ik een later beginstadium, kan ik dit hele kapsel waarschijnlijk niet eens meer goed dragen
__________________
Achteruitgang @ inhammen sinds ~18 jaar
Huidige status ~NW2 (Een behoorlijke "mature hairline", met een hoop kleine kroezige hergroeihaartjes aan de rand)
Regime:
Kwart pil 5mg Sandoz finasteride per dag
1 Pil Supradyn Complex Forte per dag (multivitamine)

Laatst gewijzigd door alopeciaphobia; 9 november 2011 om 00:23
alopeciaphobia is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2011, 00:26   #9
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alopeciaphobia Bekijk bericht
Nou, dit was rond mijn 17e bedenk ik me nu, dan zijn inhammen bij jongens nog heel zeldzaam en kreeg ik wel eens te horen van mensen van: "hee, jij hebt helemaal geen haar hier! *wijzend naar de slaap*".
Ook toen ik het eens halflang in een zijscheiding had is het me zelfs door mn familie gezegd, alle mannen in mijn familie begonnen namelijk ook redelijk snel te kalen (begin twintiger jaren) en die hebben nu écht weinig haar over kan ik je vertellen.
Entja, kan toch moeilijk zeggen dat die mensen allemaal onzin praten.

Het mature hairline verhaal ken ik inderdaad al jaren, ik heb mezelf ook heel erg vaak wijsgemaakt dat dit gewoon is wat ik had en dat het maar kleine tijdelijke recessie was. Toch leek het erger te worden, tot ik het op een gegeven moment doorkreeg dat niet-kalende 40ers betere haarlijnen hadden dan ik. Dus ging ik naar de huisarts, die mij naar de huidarts doorverwees (beide vonden dat ik duidelijk haaruitval had).

Maar, stel dat je gelijk hebt en ik ben niet kalend, hoe kan het nou dat er sinds het slikken van fina kleine haren aan de bovenste haarlijn zijn gekomen en juist voorál aan de zijkanten?

En misschien begin ik té vroeg, maar nu heb ik al vaak dat er als het ware een gat komt tussen mijn haar aan de voorkant en er een loshangende lok zit met een gigantisch stuk huid erachter. Begin ik later en heb ik een later beginstadium, kan ik dit hele kapsel waarschijnlijk niet eens meer goed dragen
Ook ik heb kleine haren aan de bovenste haarlijn en zijkanten, echter met dutasteride ipv finasteride. Dit zal hergroei zijn. Misschien aangezien we jong zijn begonnen met medicatie?
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2011, 23:20   #10
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Sorry maar ik vind he haarlijn echt heel sterk, zelfs voor 20 jaar. Zou hier inderdaad nooit fina voor gebruiken maar ik kan me voorstellen dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen. Vooralsnog zie ik weinig sporen van AGA.
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.