Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 december 2014, 14:09   #1
Aliciatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2014
Berichten: 28
Geslacht:
Haaruitval, herkennen jullie mijn verhaal? Tips welkom!

Hoi allemaal,

Ik ben een vrouw van 30 jaar en heb in het verleden wel vaker perioden van haaruitval gehad en mijn haar was al wat dunner geworden, maar sinds deze zomer heb ik wel zodanig last van enorme haaruitval gekregen, dat ik op meerdere plekken echt mijn hoofdhuid kan zien. Ik moet echt opletten hoe ik mijn haar kam, om het nog een beetje te kunnen verbergen, maar dat gaat steeds moeilijker.

Ik zal mijn situatie beschrijven en hoop dat ik wat reacties en tips krijg van mensen die zich in mijn verhaal herkennen en mij advies kunnen geven. Ik heb dit onder AGA geplaatst, omdat ik denk dat ik dit weleens zou kunnen hebben.

Herfst/winter 2010: periode van haaruitval, ik was echt bang dat ik toen kaal ging worden, ook last van jeuk. Denorex shampoo geprobeerd, alleen maar meer jeuk van gekregen. Uiteindelijk ging het vanzelf(?) weer wat beter. Echter, mijn haren zijn wel wat dunner gebleven hierna, het is er niet meer bij gegroeid zeg maar.

Sinds 2012 gestart met Microgynon 30 i.v.m. endometriose. Eind 2012 overgestapt op Diane 35 omdat ik wilde zien of mijn lichaamsbeharing zou afnemen.

Herfst/Winter 2013: weer haaruitval, wel weer enigszins vanzelf gestopt, maar ik kon echt merken dat ik minder haar had overgehouden hierna.

Juni 2014: gestopt met Diane 35, overgegaan op Microgynon 30, omdat de huisarts dit beter vond i.v.m. nieuwsberichten over Diane. Hiermee akkoord gegaan omdat het nooit heeft geholpen tegen mijn lichaamsbeharing. Ook gevraagd om iets tegen de roos/vette hoofdhuid. Ik heb toen ketoconazol shampoo gekregen.

Augustus 2014: gestart met Perindopril 4 mg en later 8 mg, vanwege mijn bloeddruk.

Eind augustus is mijn haar enorm gaan uitvallen en dat doet het tot op de dag van vandaag nog steeds. Mijn hoofdhuid jeukt, mijn haar is dunner en ik kan mijn hoofdhuid zien. Voornamelijk bovenop mijn hoofd, als ik mijn scheiding in het midden zou doen zeg maar. Maar ook over de rest van mijn hoofd is het aardig uitgedund, het is dus niet zo dat ik op andere plaatsen op mijn hoofd wel een volle haardos heb.

Ik heb zelf al gedacht: komt het door perindopril? Maar aan de andere kant.. daarvoor had ik er ook al last van.. en het lijkt me dat het haarverlies dan een paar maanden na het starten had moeten optreden en niet direct tegelijk.

Ook heb ik gedacht: komt het door overstappen op microgynon en stopppen met Diane? Maar aan de andere kant.. toen ik Diane gebruikte had ik ook al last van wat haaruitval, een jaar geleden.

Ook gedacht: komt het door de ketoconazol shampoo? Maar aan de andere kant.. daarvoor had ik ook al last..

Zou het dan toch AGA kunnen zijn en hield de Diane pil het een (klein) beetje tegen?

Ik zal mijn haar en huid beschrijven: ik heb van mezelf al dun haar, en sinds de puberteit is mijn haar altijd al snel vet geweest. Dat is nu ook zo. Als ik het gewassen heb, is het de volgende dag al vet. Verder heb ik snel last van roos, hier hielp de ketoconazol shampoo wel tegen. En mijn hoofdhuid jeukt enorm, dit gaat gepaard met de haaruitval. Ik krab er zo min mogelijk aan, haast nooit eigenlijk.
Verder heb ik geen gele schilfers oid, de roos zijn echt mini witte korreltjes. Mijn hoofdhuid is niet rood, wel gevoelig. Ook heb ik geen wondjes of pukkels op mijn hoofdhuid.

Mijn gezicht is wel snel vet, de T zone. Dit lijkt wat verergerd te zijn na stoppen met Diane pil.

Onlangs ben ik eindelijk bij de dermatoloog (in opleiding.. academisch ziekenhuis..) geweest. Het was er druk en een beetje een onrust consult daardoor vond ik. Zij heeft een haarwortelonderzoek laten doen, is vorige week gedaan, dus volgende week krijg ik de uitslag.
Ik ben benieuwd.. zijn er volgens jullie nog dingen waar ik op moet letten? Of dingen die ik aan de dermatoloog moet vragen?

Ohja, ik ben zo'n 3 weken geleden uit mezelf gestopt met de Microgynon. Ik wil eens weten wat mijn lichaam nu gaat doen, want ik heb de pil (microgynon/diane) bij elkaar zo'n 2,5 jaar zonder stopweek moeten slikken. Wil eens weten of ik nu weer normaal regelmatig ongesteld zal worden.. ben benieuwd.

Alvast bedankt!
Aliciatje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.