Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 november 2015, 18:04   #1
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Jeuk

Dag iedereen

In het voorbije jaar had ik vaak last van jeuk op mijn hoofdhuid. Ik merkte plots ook op dat mijn haar uitviel. Is er een vaststaand verband tussen de 2?

Sinds kort gebruik een shampoo op basis van plantaardige middelen en een supplement voor vitaminen. De jeuk is al sterk verminderd, maar geen idee of de haaruitval nu ook gaat minderen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2015, 00:03   #2
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
iemand? Heb de indruk dat die jeuk en acne samenhangen met de haaruitval.. op een jaar tijd is er redelijk wat uitdunning gebeurd.
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2015, 00:59   #3
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Jeuk op de hoofdhuid wordt meestal veroorzaakt door seborroïsch eczeem, een chronisch overmatig schilferende huid met roodheid, roos en soms jeuk als gevolg.
Het roos kan zich rond haartjes vastzetten en daardoor kan het haar uitvallen, maar deze groeit terug. Het zal nooit zorgen voor permanente kaalheid.

Goede shampoos tegen hoofdroos zijn die van head & shoulders.
Om de eczeem zelf aan te pakken kan je een shampoo met corticosteroïden proberen, wat wel op doktersvoorschrift is.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2015, 20:37   #4
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Bedankt voor het antwoord. Het lijkt echter wel dat het haar niet terug groeit.. Bovendien ziet mijn huid niet echt rood, met uitzondering van wat schilfers en af en toe een klein puistje.

Het is dus een mythe dat jeuk een voorteken is van haaruitval?
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2015, 22:00   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatio Bekijk bericht
Bedankt voor het antwoord. Het lijkt echter wel dat het haar niet terug groeit.. Bovendien ziet mijn huid niet echt rood, met uitzondering van wat schilfers en af en toe een klein puistje.

Het is dus een mythe dat jeuk een voorteken is van haaruitval?
Ik spreek uit mijn eigen ervaring. Ik heb SE. Op sommige plekken ziet m'n hoofdhuid een beetje rood (vooral thv de haarscheiding), en ik heb soms een beetje roos. Jeuk heb ik nooit, maar die kan bij SE wel eens voorkomen.
'Puistjes' heb ik nooit, dus daar weet ik het niet van.

Er zijn eigenlijk maar 3 'aandoeningen' op de hoofdhuid die zich kenmerken door schilfering, roodheid en soms jeuk en dat zijn seborroïsch eczeem, psoriasis en contacteczeem.

Als je er echt last van hebt, ga eens naar een dermatoloog. Wij, de helden van het internet, zijn enkel maar informatief en zijn betrouwbaar genoeg om een ziekte te diagnoseren.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2015, 17:10   #6
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Bedankt voor de info. Toch heb ik het gevoel dat er meer aan de hand is. Het laatste jaar heeft er toch een serieuze uitdunning plaatsgevonden.

Onlangs werd ik zelfs nog eens wakker en lagen er 15 haren in mijn hoofdkussen.

Ik twijfel dus of eczeem de enige oorzaak is
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2015, 01:20   #7
Glas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2015
Berichten: 11
Geslacht:
Probeer eens voedsel te eten wat niet voorbewerkt is. Dus niets waar e stoffen ed in zitten. Dus rijst, vis, groente, fruit etc etc. zelf lekker kruiden.

Mijn jeuk is weg
Glas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2015, 19:51   #8
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Bedankt voor de tip. Heb ondertussen mijn haar 3dagen niet gewassen, en merk nu wel op dat ik nog steeds jeuk heb en vrij veel schilfers heb.

Je ziet ook dat mijn haarlijn aan de inhammen (buitenkant) verminderd is. Ik hoop dat dit louter door de schilfers komt, maar vrees van niet.
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2015, 19:58   #9
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenhaaruitval Bekijk bericht
Let u op dit moment goed op uw voeding?
Voeding kan zeer belangrijk zijn voor het tegengaan van haaruitval.
Vitamine B en C, zwavel, L-cysteïne, kiezelzuur en zink worden gezien als haarverbeteraars. Ook horen wij steeds positieve reacties over de Better Living Anti-Haaruitval Elektrische Haarborstel met Accessoires. Deze borstel masseert de hoofdhuid waardoor de stress wordt vermindert. hieronder de link naar bol.com. We zijn benieuwd of deze tips u verder heeft geholpen.
http://www.bol.com/nl/p/adore-better...5c151160036996
Oké, goed verkooppraatje.
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 21:39   #10
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Met erfelijke kaalheid heb je weinig of niets aan zo`n haargroei-borstel als je geen serieuze harenmedicatie neemt.
Op de link bij Bol.com heb ik tot zover geen reviews gelezen over de haargroei-borstel.

Voor 32 euro (zonder verzendkosten) wil ik best wel zo`n haargroei-borstel kopen, als deze de hoofdhuid zo fijn kan masseren
Ikzelf heb een harenverzorgingsborstel van Marlies Möller en die kamt ook zeer fijn.

Bedankt voor de weetje, Tegenhaaruitval.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2015, 16:20   #11
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Met erfelijke kaalheid heb je weinig of niets aan zo`n haargroei-borstel als je geen serieuze harenmedicatie neemt.
Op de link bij Bol.com heb ik tot zover geen reviews gelezen over de haargroei-borstel.

Voor 32 euro (zonder verzendkosten) wil ik best wel zo`n haargroei-borstel kopen, als deze de hoofdhuid zo fijn kan masseren
Ikzelf heb een harenverzorgingsborstel van Marlies Möller en die kamt ook zeer fijn.

Bedankt voor de weetje, Tegenhaaruitval.
123hallo,

Ik zie dat je minoxidil gebruikte. Ben je hier tevreden over?
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 15:28   #12
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
@Agatio.

Ben gematigd tevreden over minoxidil. Ik ben sinds een paar weken overgestapt naar nanoxidil en daar ben ik nu al meer tevreden over. Bij minoxidil kreeg ik wel een beste shedding (reactie van haaruitval). Dit is dan misschien gebruikelijk en zorgt ervoor dat je betere en sterkere haren ervoor terug krijgt. Ik vind het evenzo dat moeite waard dat ik minoxidil heb gebruikt, omdat ik simpelweg het beste heb voor mijn haarbos.

Heden heb ik weinig last van haaruitval en sta dus positief tegenover de producten (voornamelijk over de finasteride) die ik heb gebruikt.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 19 november 2015 om 15:35
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2015, 20:09   #13
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
En waar je heb het vaakst jeuk? Op kale inhammen / plaatsen waar je haarverlies het ergst is of over je gehele hoofdhuid? Als je jeuk het hevigst is op bv het middelpunt van je kruin zou je mijns inziens een voordehand liggende conclusie kunnen trekken.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2015, 01:14   #14
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
En waar je heb het vaakst jeuk? Op kale inhammen / plaatsen waar je haarverlies het ergst is of over je gehele hoofdhuid? Als je jeuk het hevigst is op bv het middelpunt van je kruin zou je mijns inziens een voordehand liggende conclusie kunnen trekken.
Op de kruin is er vaak jeuk maar soms ook aan de zijkanten en achterkant. Aan de inhammen, vooral de linker, komen zeer makkelijk los. De rechterkant is veel beter.

Door cystiphane te gebruiken alsook een aangepaste shampoo is de jeuk veel verminderd, maar de roos niet. Soms zijn het echt serieuze 'brokjes' en als ik met mijn hand er door ga valt er veel roos uit. Zoals gezegd vooral de linkerkant bij de inhammen zijn erg qua haaruitval als ik met mijn hand zachtjes aan de haren trek.

Wat is anders jouw conclusie? Hangt jeuk samen met haaruitval?

Alvast bedankt
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2015, 17:22   #15
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Je lichaam geeft aan als er iets mis is en als je jeuk hebt op diverse plekken op je hoofd is er natuurlijk iets aan de hand. heb je wel eens last gehad van een jeukerige hoofdhuid toen je tien jaar was of veertien? Ik ben hier actief geworden toen ik ook last kreeg van haaruitval en sindsdien is het symptoom jeuk schering en inslag. Het zou natuurlijk kunnen dat je spontaan te maken hebt gekregen met een eczeem net zoals bij ieder ander die ineens haar begint te verliezen, maar begin gewoon niet aan shampoos en rotzooi die een huisarts voorschrijft. Als een remedie tegen hoofdhuidjeuk en haarverlies bestond hadden we het met zijn allen al geweten. Lees daartoe ook ajb even dit onder ad 1. Mijn advies zou zijn, veel spoelen met water als je jeuk hebt en zo min mogelijk krabben. Met krabben sloop je je hoofdhuid nog verder en dat is wat de jeuk je wil laten doen. Het beschermingslaagje houdt je haardos bij elkaar en roos met veel verschilfering is een teken dat het kaalwordingsproces dit weefsellaagje aan het aanvallen is. Ooit wel eens vrouwen gezien die last hadden van veel roos, terwijl zij veel vaker lang haar hebben en dat echt niet dagelijks wassen. Ooit wel eens een kale gezien met een glimmende knikker, met schouders vol met roosschilfers? En dat is toch raar aangezien men altijd beweert dat roos veroorzaakt wordt doordat de hoofdhuid zich vernieuwt?
De huisarts zal heus niet zeggen, hey je gaat kaal worden en daar is niets aan te doen, dan constateert hij ineens een zogenaamd eczeem zodat je een tijdje zoet bent met middeltjes uit de farmaceutische maffiawereld dat zoutzuur bevat je je beschermlaag nog sneller wegwast. Lees hier de laatste regel onder hulpstoffen. Ben je wel even van je jeuk af omdat je lichaam even geen beschermlaag meer heeft om aan te vallen. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
jeuk haaruitval

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.