Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2015, 18:35   #16
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Je lichaam geeft aan als er iets mis is en als je jeuk hebt op diverse plekken op je hoofd is er natuurlijk iets aan de hand. heb je wel eens last gehad van een jeukerige hoofdhuid toen je tien jaar was of veertien? Ik ben hier actief geworden toen ik ook last kreeg van haaruitval en sindsdien is het symptoom jeuk schering en inslag. Het zou natuurlijk kunnen dat je spontaan te maken hebt gekregen met een eczeem net zoals bij ieder ander die ineens haar begint te verliezen, maar begin gewoon niet aan shampoos en rotzooi die een huisarts voorschrijft. Als een remedie tegen hoofdhuidjeuk en haarverlies bestond hadden we het met zijn allen al geweten. Lees daartoe ook ajb even dit onder ad 1. Mijn advies zou zijn, veel spoelen met water als je jeuk hebt en zo min mogelijk krabben. Met krabben sloop je je hoofdhuid nog verder en dat is wat de jeuk je wil laten doen. Het beschermingslaagje houdt je haardos bij elkaar en roos met veel verschilfering is een teken dat het kaalwordingsproces dit weefsellaagje aan het aanvallen is. Ooit wel eens vrouwen gezien die last hadden van veel roos, terwijl zij veel vaker lang haar hebben en dat echt niet dagelijks wassen. Ooit wel eens een kale gezien met een glimmende knikker, met schouders vol met roosschilfers? En dat is toch raar aangezien men altijd beweert dat roos veroorzaakt wordt doordat de hoofdhuid zich vernieuwt?
De huisarts zal heus niet zeggen, hey je gaat kaal worden en daar is niets aan te doen, dan constateert hij ineens een zogenaamd eczeem zodat je een tijdje zoet bent met middeltjes uit de farmaceutische maffiawereld dat zoutzuur bevat je je beschermlaag nog sneller wegwast. Lees hier de laatste regel onder hulpstoffen. Ben je wel even van je jeuk af omdat je lichaam even geen beschermlaag meer heeft om aan te vallen. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Bedankt voor de uitleg.

Ik heb vroeger toen ik 14-15 jaar ook last gehad van roos, dus in die zin is het niet compleet iets nieuws dat mij treft. De jeuk is mij enkel meer en meer beginnen opvallen maar misschien is dit ook deels psychologisch. Ik ga alleszins proberen minder de krabben.

Ondervond jij zelf veel haaruitval door veel in je haar te wrijven of te krabben? Heb je zelf een specifieke aan te raden actie ondernomen?
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2015, 23:57   #17
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Hier zijn enkele foto's. De laatste zijn na een kappersbezoek. Wat denk je?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (89,3 KB, 57x gelezen)
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2015, 23:59   #18
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Nog een
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (133,9 KB, 49x gelezen)
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2015, 00:00   #19
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Nog een extra
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (145,1 KB, 53x gelezen)
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2015, 22:52   #20
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Je lichaam geeft aan als er iets mis is en als je jeuk hebt op diverse plekken op je hoofd is er natuurlijk iets aan de hand. heb je wel eens last gehad van een jeukerige hoofdhuid toen je tien jaar was of veertien? Ik ben hier actief geworden toen ik ook last kreeg van haaruitval en sindsdien is het symptoom jeuk schering en inslag. Het zou natuurlijk kunnen dat je spontaan te maken hebt gekregen met een eczeem net zoals bij ieder ander die ineens haar begint te verliezen, maar begin gewoon niet aan shampoos en rotzooi die een huisarts voorschrijft. Als een remedie tegen hoofdhuidjeuk en haarverlies bestond hadden we het met zijn allen al geweten. Lees daartoe ook ajb even dit onder ad 1. Mijn advies zou zijn, veel spoelen met water als je jeuk hebt en zo min mogelijk krabben. Met krabben sloop je je hoofdhuid nog verder en dat is wat de jeuk je wil laten doen. Het beschermingslaagje houdt je haardos bij elkaar en roos met veel verschilfering is een teken dat het kaalwordingsproces dit weefsellaagje aan het aanvallen is. Ooit wel eens vrouwen gezien die last hadden van veel roos, terwijl zij veel vaker lang haar hebben en dat echt niet dagelijks wassen. Ooit wel eens een kale gezien met een glimmende knikker, met schouders vol met roosschilfers? En dat is toch raar aangezien men altijd beweert dat roos veroorzaakt wordt doordat de hoofdhuid zich vernieuwt?
De huisarts zal heus niet zeggen, hey je gaat kaal worden en daar is niets aan te doen, dan constateert hij ineens een zogenaamd eczeem zodat je een tijdje zoet bent met middeltjes uit de farmaceutische maffiawereld dat zoutzuur bevat je je beschermlaag nog sneller wegwast. Lees hier de laatste regel onder hulpstoffen. Ben je wel even van je jeuk af omdat je lichaam even geen beschermlaag meer heeft om aan te vallen. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Sorry dat ik me met het topic bemoei ...

Kijk, op zo'n duidelijke uitleg over jeuk en schilfers zat ik al langer te wachten, bedankt! Maar wat ik me dan afvraag, krijgen mensen die opeens aan de fina gaan hier dan minder last van? Hersteld de hoofdhuid dan automatisch ook als je haar beter wordt?

Toen ik een jaar of 13 was is de jeuk begonnen, maar nog lang niet zo erg als nu. Toen ben ik dus met anti-roos shampoo begonnen, de laatste jaren shampoo waar ketoconazol in zit. Haaruitval begon ik pas te merken toen ik 18 was.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2015, 22:05   #21
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Iemand een reactie op de foto? Ik heb het gevoel dat het snel achteruit gaat en het haar snel uitdunt, zeker als ik het vergelijk met vorig jaar. Op zich is het nog goed te verbergen, maar aan dit tempo zal het moeilijk worden, zeker aan de voorkant. Mijn afspraak met een dermatoloog ligt in april, dus ik hoop dat dit nog niet te laat gaat zijn.
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2015, 15:27   #22
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Mijn mening over foto -1 is dat je duidelijke inhammen hebt.
Op foto -2 en -3 kan je het nog een (klein) beetje verbergen. Je zegt dat je in april een afspraak hebt met je dermatoloog. Kun je niet beter deze week met de dokter een afspraak maken om alvast medicatie te bestellen, iets zoals finasteride om mee te beginnen? en natuurlijk, als je wilt, dit in combinatie met minoxidil. Dan kan je nog altijd later overwegen om te stoppen als het je niet bevalt of juist een stapje hoger te gaan.

Het hangt er verder vanaf wat je wilt, of je geheel je haardos wilt verbeteren of slechts wat wilt behouden. Dan zou je voorbij de inhammen een haartransplantatie kunnen overwegen. Als je het ervoor over hebt en spaart is dat zeker geen verloren zaak Maar een beetje plankgas geven.

Ik weet niet of je dergelijke medicatie neemt zoals finasteride. Mijn excuus als ik dat nog niet ergens gelezen had. Ik wens je veel succes in je besluit.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 2 december 2015 om 15:31
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2015, 23:29   #23
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Mijn mening over foto -1 is dat je duidelijke inhammen hebt.
Op foto -2 en -3 kan je het nog een (klein) beetje verbergen. Je zegt dat je in april een afspraak hebt met je dermatoloog. Kun je niet beter deze week met de dokter een afspraak maken om alvast medicatie te bestellen, iets zoals finasteride om mee te beginnen? en natuurlijk, als je wilt, dit in combinatie met minoxidil. Dan kan je nog altijd later overwegen om te stoppen als het je niet bevalt of juist een stapje hoger te gaan.

Het hangt er verder vanaf wat je wilt, of je geheel je haardos wilt verbeteren of slechts wat wilt behouden. Dan zou je voorbij de inhammen een haartransplantatie kunnen overwegen. Als je het ervoor over hebt en spaart is dat zeker geen verloren zaak Maar een beetje plankgas geven.

Ik weet niet of je dergelijke medicatie neemt zoals finasteride. Mijn excuus als ik dat nog niet ergens gelezen had. Ik wens je veel succes in je besluit.
Bedankt voor jouw antwoord. Op zich storen de inhammen mij niet, ik wil voornamelijk de situatie zoals die nu is behouden.. Ik neem geen medicatie op dit moment. Minoxidil lijkt mij nog een optie, maar ik heb de indruk dat het resultaat sterk varieert.

Op zich heb ik gewoon schrik dat de toestand snel achteruit zal gaan. Ik wrijf namelijk veel in mijn haar en door dat de doen komen m.i. ook veel haren los.
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2015, 11:58   #24
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ook hier weer. Wat is veel?

Heb je wel eens bij dames gekeken met lang haar? Die haren achtervolgen die dames ook altijd, overal.

Dan zeggen ze altijd; jaaa maar die hebben lang haar. Maar dat zegt niks.

Het haar kan wel lang zijn, en daardoor valt een haar sneller op. Maar als ik zie wat mijn vriendin eruit kamt, en als die zich dan druk maakt om elk haartje......nou maak je borst maar nat.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2015, 20:47   #25
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ook hier weer. Wat is veel?

Heb je wel eens bij dames gekeken met lang haar? Die haren achtervolgen die dames ook altijd, overal.

Dan zeggen ze altijd; jaaa maar die hebben lang haar. Maar dat zegt niks.

Het haar kan wel lang zijn, en daardoor valt een haar sneller op. Maar als ik zie wat mijn vriendin eruit kamt, en als die zich dan druk maakt om elk haartje......nou maak je borst maar nat.
Soms valt het mij gewoon op als ik bijvoorbeeld 5 à 6 maal aan de voorkant van mijn haar met mijn hand ga dat er plots 20 haren meekomen. Dat is toch relatief veel dacht ik.
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2015, 00:07   #26
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatio Bekijk bericht
Soms valt het mij gewoon op als ik bijvoorbeeld 5 à 6 maal aan de voorkant van mijn haar met mijn hand ga dat er plots 20 haren meekomen. Dat is toch relatief veel dacht ik.
Savonds spoel of was ik mijn haar. Was mijn haar zo'n 2-3x per week. Zo min mogelijk. Rest uitspoelen.

Smorgens gel erin en savonds uitspoelen. Voor ik ga douchen ga ik aantal keer goed met een kam door het haar. Om de gel er alvast uit te kammen. Dan vang ik de haren op in de wasbak dan schrik ik soms. Maar als ik ze tel. Zijn het er misschien 40. Max. Tijdens het douchen dan nog enkele. Thats it. Op mn kussen vind ik nooit wat en smorgens tijdens haren doen hooguit 15-20 die aan mn handen blijven plakken. Overdag verlies ik er 0 omdat ik gel/lak gebruik waardoor alles aan elkaar blijft plakken. Dus pas als ik er savonds met de kam doorheen ga zie ik ze pas. K blijf daarmee ruim onder de 100 als ik check tussen na douchen dag 1 tot ik t uitkam en weer ga douchen dag 2 dus volgende dag (is ongeveer 24u). En dat is prima.

Als jij zegt 20 haren komen er mee. En dat gaat heel de dag door....dan is er iets
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2016, 09:06   #27
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Bij deze een kleine update: nat haar naar achter gekamd. Reacties?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (113,3 KB, 36x gelezen)
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2016, 14:12   #28
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Deze foto is met nat haar.

IK ziet niets schrikbarends. het is ook afhankelijk van het type haar wat je hebt. Ik heb best fijn haar en ook nog eens stijl. dan valt het sneller op dan dik en krullend.....
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2016, 17:04   #29
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Heeft iemand een reactie hierop? Dit is een foto met flits..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (149,5 KB, 19x gelezen)
agatio is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2016, 11:35   #30
agatio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Iemand opmerkingen?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (134,4 KB, 27x gelezen)
agatio is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
jeuk haaruitval


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.