Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juli 2014, 20:58   #1
agnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2005
Berichten: 99
BIO Hair Implant ofwel BHI - haar en haargroei zonder chirurgisch ingrijpen

Mensen,

ik heb iets gezien en wilde graag weten of mensen hier ervaring mee hebben. Het is al iets dat bestaat maar ik weet niet of dit nou echt iets is om enthousiast over te zijn en echt een redmiddel is of dat het slechts een scam is.

Het gaat om BIO Hair Implant ofwel BHI dat in Zwisterland te doen isé

http://www.cliniclemanic.ch/cms/inde...t-surgery.html

Ik weet niet of ik de link mag weergeven. Dit is geen reclame, meer nieuwsgierigheid of meer mensen het kennen, ervaring mee hebben, of dat het een oplossing kan bieden voor ons lotgenoten.

Het moet een soort vervangend haar iets zijn dat het haar kan vervangen en ook lang mee gaat. Echt veel begrijp ik er niets van. Het is in ieder geval zonder chirurgische ingreep dat direct geimplementeerd kan worden. Dus ik verwacht dat er geen beroep op bestaand haar gedaan hoeft te worden.

Het is wel een soort gekweekt haar van iets dat niet van onszelf afkomstig is. Ik krijg bijna het idee dat het een soort haarwerk is maar dan wel organisch te noemen. Maar dan niet van onszelf.

Anyway, zolang mijn haar natuurlijk lijkt en geen side effects hebben en het door blijft groeien lijkt het me prima.

weten jullie hier iets meer over, dan hoor ik dat graag!!!!!
agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2014, 21:09   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het gaat om kunststof haren die in je huid worden verankerd. Deze kliniek en deze specifieke monofilamenten ken ik niet, maar ik ken wel veel negatieve ervaringen uit het verleden. Ontstekingen, restanten die er niet uit wilden groeien. Het haar zelf groeit dus echt niet, maar het slijt uiteindelijk wel.

Overigens leg je gewoon de term biocompatible verkeerd uit. Het betekent niet dat de haren organisch zijn of gekweekt worden. Het betekent dat het niet afgestoten wordt door je lichaam. Titanium is ook biocompatible en er zijn diverse plastics die in de medische wereld worden toegepast die ook biocompatible zijn.

Feitelijk is het een kunststof haarwerk waarbij de haren niet op lace worden geknoopt of in siliconen worden gevat, maar waar de individuele haren met weerhaakjes in je huid worden verankerd.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2014, 22:16   #3
agnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2005
Berichten: 99
Ah dankje voor je uitleg. Ik dacht al dat het te mooi is om waar te zijn. Erg jammer. Nou maar hopen op bestaande ontwikkelingen die positief uitpakken
agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 12:28   #4
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Kunsthaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agnes Bekijk bericht
Ah dankje voor je uitleg. Ik dacht al dat het te mooi is om waar te zijn. Erg jammer. Nou maar hopen op bestaande ontwikkelingen die positief uitpakken
Ik heb inmiddels verdere info aangevraagd. Indien interessant kom ik daar nog op terug.

Gegroet,
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 21:58   #5
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Volgens mij is de techniek al wat ouder. Heb jaren terug wel eens gehoord dat Tina Turner dit in het verleden heeft gedaan.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 23:15   #6
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Jaren terug was er ook zoiets in Nederland beschikbaar.
Toen noemden ze het Nido. Was zeker geen succes en een hoop complicaties.
Ik geloof zelfs dat het nu verboden is.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 01:07   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat was het, Nido! Ik zocht me kleurenblind ernaar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 21:21   #8
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ben ik toch nog ergens goed voor!
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 21:58   #9
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Er komt 'iets' vreemds in je lichaam (kunststof haar) en je lichaam ziet dat als iets wat niet van jou is en 'kan' het afstoten met alle complicaties en infecties van dien ....
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 13:07   #10
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Als het bio-compatible is zullen afstotingsreacties etc. wel meevallen. Maar je kunt iig nooit meer je haar kort knippen en vervolgens weer lang laten groeien want de haren groeien niet mee. Ik vraag me ook af hoe vast ze zitten (is het voelbaar als iemand door je haar gaat met zijn/haar hand?) En wat gebeurt er als de haren na een paar maanden (of een jaar) slijten.. laat je ze vervangen? Moet dit elke keer? Gaan ze er (zonder littekens achter te laten) goed uit?

Denk dat er echt veel van dit soort complicaties zijn en niet zozeer de ontstekingsreacties o.i.d.
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2014, 13:53   #11
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Haarinplant zonder chirurgie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
Ik heb inmiddels verdere info aangevraagd. Indien interessant kom ik daar nog op terug.

Gegroet,
Dit is de info die ik ontving. Oordeel zelf. Geen studie resultaten of andere medische info.

Gegroet, Hans


Dear Mr. Diks,

We thank you for your interest in our clinic and the services we provide.

Nido hair is one of types of hair implants, it is one of the first generations of artificial hair implants. The technology remains without important updates during around 10 years. Basic chemical element of Nido hair is polyester, that is why the implants are hard, not flexible and quite thick. In fact the technology of Nido hair is Japanese, thus the hair implants were made as hair of Japanese. Chemical composition of Nido hair was a bit improved by adding of collagen, however the quality of Nido hair implants were not really changed.

Nido hair implants were used mostly by Japanese clinics since the product was not adapted to needs of Europeans: not the same physical characteristics, not enough colors (only black and dark), only straight style (Bio Hair Implants are available at two styles more: wavy and curly). European clinics had many bad feed-backs from their patients, thus Nido hair implants did not become popular in Europe.

The substantial difference of Bio Hair Implants (BHI) is chemical composition: BHI are exclusively made with biocompatible materials; therefore hair is soft, flexible, fine but very resistant (the effect remains up to 10 years). Advanced technologies used for BHI allow to choose the hair that will perfectly match to your natural ones. Hair is available in more than 20 colors (in addition, the particular color can be ordered on a request), different length, and 3 styles – straight, wavy and curly – to enable the best possible aesthetic results.

Bio Hair Implant procedure is performed by special implanters that hook the reversible knot and inserts the hair one by one under the anaesthetized scalp until the desired hair density is obtained. Normally, up to 800 implants are inserted per session. The risk of allergic reaction or rejection is minimum. 48 hours after the treatment hair implants can be washed normally, you can treat BHI implants like natural hair. You can also apply a coloration to your hair by ammonia-free, perhydrol-free and resorcinol-free products.
BHI are not able to grow. You have to take this fact into consideration making your hair cut. You will get detailed information at the consultation.

The price of the treatment depends of many factors, first of all of a number of implants. Normally it is starting from 2000 implants, the rate is CHF 7’600.- including topical anesthesia, course of antibiotics and medical shampooing to use it during some days after the treatment. The treatment is preceded by a consultation with our Medical Director, Dr. Veronique Emmenegger (dermatologist, allergist, immunologist) during which the patient undergoes a diagnostics of his/her skin state. The rate of the consultation with Dr. Emmenegger is CHF 300.-

To appoint a number of Bio Hair Implants, length and style of Bio Hair Implants convenient exactly to you we invite you to come to Clinic Lémanic for a consultation with Dr. Emmenegger.

Please be informed we could also propose your another way, it means the program of his own hair stimulation which include laser therapy, PRP injections, 3S injections, electro-stimulation, carboxy-therapy, vitamin injections. The program takes 5 working days, the rate is CHF 8’300.-. Number of sessions of each therapy is determined on the base of previous specific check-up.

Please do not hesitate to contact us for further information.

Waiting for your answer we remain with best regards,
Marina Oshchepkova
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2014, 16:51   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Wat je er verder ook van mocht vinden, een net verhaal. Goed dat je even verder hebt geďnformeerd. Al vraag ik me natuurlijk heel veel zaken af ...

Wat moet ik me voorstellen bij een reversible knot?
Wat gebeurt er na 10 jaar?
Hoe lang wordt het product al gebruikt?
Zijn er langjarige gebruikerservaringen?
...

Maar ik denk dat het weinig zinvol is om hier achteraan te trekken. Met 6000 euro voor 2000 haren (let: haren, niet grafts) is het vrij prijzig en met 800 haren per sessie en de kliniek in Zwitserland lijkt het me sterk dat hier mensen zijn die een behandeling gaan overwegen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2014, 11:10   #13
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
BMI haren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Wat je er verder ook van mocht vinden, een net verhaal. Goed dat je even verder hebt geďnformeerd. Al vraag ik me natuurlijk heel veel zaken af ...

Wat moet ik me voorstellen bij een reversible knot?
Wat gebeurt er na 10 jaar?
Hoe lang wordt het product al gebruikt?
Zijn er langjarige gebruikerservaringen?
...

Maar ik denk dat het weinig zinvol is om hier achteraan te trekken. Met 6000 euro voor 2000 haren (let: haren, niet grafts) is het vrij prijzig en met 800 haren per sessie en de kliniek in Zwitserland lijkt het me sterk dat hier mensen zijn die een behandeling gaan overwegen.
Helemaal meer eens.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.