Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 december 2019, 13:34   #1
Rick_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2019
Berichten: 25
Geslacht:
Prohairclinic - 2.000 grafts - 30 december 2019

Na een aantal klinieken bezocht- en intakegesprekken gedaan te hebben besloten ik en twee vrienden om in december een haartransplantatie te ondergaan. We hadden een goed gevoel bij een Turkse kliniek en 23 december 2019 zouden we daar allen naar toe.

Nadat we de boeking hadden gedaan kregen we meer informatie en begon ik (toch iets te laat denk ik nog steeds) aan een wat intensievere zoektocht over de kliniek en eventuele arts. Met name omdat op het forum hier (veel dank) erg nuttige informatie stond.

Ik kreeg na het stellen van een aantal kritische vragen toch een ietwat gevoel dat ik me afvroeg of het wel de goede kliniek zou zijn, met name gezien mijn leeftijd (32, bijna 33) en het feit dat ik mijn donor gebied misschien nog eens nodig zou hebben.

Ik ben wederom in de auto gesprongen en heb een aantal duurdere klinieken bezocht. Niet dat goed altijd duur is, maar prijs was in de eerste zoekronde wel een belangrijk element .

Lang verhaal kort; na vele goede verhalen op het forum en een fijne intake bij Bart ben ik gisteren (30/12) bij Prohairclinic onder behandeling geweest.

Tot op dit moment verloopt alles erg fijn. Ik heb zowel tijdens de behandeling als daarna geen enkele pijn of narigheid ervaren. Waar een van mijn vrienden naar Turkije is gegaan (ik noem de naam van de kliniek bewust niet, omdat dat niet mijn ervaring is) en veel pijn heeft ervaren van de verdovingen, had ik daarvan totaal geen last.

In het ochtenddeel werd ik geschoren, getekend en werden de 2.000 grafts (het zouden er naar mijn weten 1850 zijn, maar Sabine had het over 2.000) uitgehaald. Vlekkeloos.

Ietwat groggy van de spierverslapper denk ik heb ik een lekkere lunch naar binnengewerkt en voor het thuisfront wat foto's gemaakt. Ik mocht hierna op mijn rug plaatsnemen, Netflix aanslingeren en op naar verdovingsronde twee. Ik keek hier een béétje tegenop, omdat de huid / schedel daar dichter op elkaar zitten, maar ook deze ronde viel erg mee.

Tijdens het zetten van de sneetjes vroeg Sabine herhaaldelijk of ik iets voelde (los van pijn, überhaupt gevoel) en toen bleek dat dat op twee puntjes enigszins het geval was, werd direct bij verdoofd. Volgens mij met name omdat de behandeling nog wel even zou duren.

Enfin; na het zetten van de sneetjes zijn (volgens mij) Isabel en Nancy zorgvuldig aan het planten geweest en onder het mom van een serie, gesprek met de dames, een boekje lezen en een klein powernapje kon ik half vier van de tafel af.

Samen met Bart werd e.e.a. nog doorgenomen qua nazorg en rond de klok van vier zaten we in de auto richting huis

Ik kan niet anders zeggen dan dat álles me enorm is meegevallen. Ook na de eerste nacht (nog geen last, afkloppen) heb ik nog geen pijn o.i.d. ervaren. Het donorgebied oogt ook al erg rustig.

Foto's
In de bijlage een aantal foto's van vooraf. Velen vroegen mij "waarom", maar met name de dichtheid voorop irriteerde mij al lange tijd. De inhammen an sich vond ik niet erg, maar die zijn ook direct opgevuld. Ook twee foto's van na transplantatie.

Ik zal volgende week een aantal foto's plaatsen van het eerste resultaat.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto_1.jpg‎ (127,8 KB, 839x gelezen)
Bestandstype: jpg foto_2.jpg‎ (132,5 KB, 638x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6880.JPG‎ (95,6 KB, 782x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6885.JPG‎ (118,8 KB, 569x gelezen)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2019-12-31 om 12.33.59.jpg‎ (53,4 KB, 686x gelezen)
Rick_ is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2020, 21:24   #2
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Vrij klein oppervlak voor 2.000 grafts, ben benieuwd naar de dichtheid.
Succes voor nu!
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2020, 12:21   #3
Rick_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2019
Berichten: 25
Geslacht:
Inmiddels aangekomen op dag vijf en ik kijk reikhalzend uit naar dag zeven; douchen / wassen.

De eerste dagen zijn erg goed gegaan, al vind ik de nachten erg lastig. Slapen gaat moeizaam en is in zekere mate ook nog wat eng. Ik wil voorkomen dat ik op het transplantatie gebied ga liggen, dus lig nog braaf stokstijf op mijn rug.

De voorgaande twee dagen heeft mijn hoofd de nodige rare vormen aangenomen door het vocht en met name gister werd ik er ook op de een of andere manier moe van. Alsof je hoofd toch een tikkeltje zwaarder is en je dat de ganse dag meetilt.

Verder lijkt de huid rustig, maar dat is ook direct lastig in te schatten aangezien ik geen kenner ben

Enfin; so far, so good. Geen pijn of iets dergelijks, puur wat angstig voor gebruik zeg maar
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4587.jpg‎ (130,8 KB, 298x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_4589.jpg‎ (114,9 KB, 402x gelezen)
Rick_ is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2020, 14:57   #4
TomUng
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2019
Locatie: Den Haag
Berichten: 34
Geslacht:
Ziet er allemaal rustig en netjes uit! Ik ben erg benieuwd naar hoe het er op dag 7 (na het douchen&wassen) uit is komen te zien
TomUng is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2020, 17:31   #5
Rick_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2019
Berichten: 25
Geslacht:
So far, not so good

Tot nu toe een drietal douches gehad (daarom ook nog niet geplaatst) en veel overleg met Bart over het resultaat van de douche / wassen. Hier overigens ook de complimenten voor Bart en PHC, want weekends, vrije dagen, vroeg of laat.. Hij reageert plezierig snel!

Douche 1: een half uur + wassen, nog te veel korst laten zitten
Douche 2: zelfde dag (avond) half uur + wassen, eveneens te veel korst laten zitten

Ik heb vandaag douche 3 gehad; half uur + wassen en nog geen resultaat opgestuurd (dat doe ik morgen). Elke keer dacht ik overigens zelf; het lijkt wel aardig, dus daar doe ik nu geen uitspraken over

Overigens is dat het enige dat tegenvalt hoor; tot nu toe valt alles reuze mee! Het halve uur douchen is wel even een dingetje, vooral ook niet lekker of ontspannend, maar wat moet, dat moet
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4680.jpg‎ (137,5 KB, 334x gelezen)
Bestandstype: jpeg IMG_4679.jpeg‎ (109,6 KB, 228x gelezen)
Rick_ is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2020, 16:52   #6
TomUng
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2019
Locatie: Den Haag
Berichten: 34
Geslacht:
Ik zie geen korsten meer dus het douchen en wassen heeft in dat opzich wel z`n werk gedaan volgens mij!

De hoofdhuid is nog wat rood maar dan zal wel minderen na wat dagen de huid rust te hebben gegeven. Misschien ook iets van een smeersel als advies gehad van de kliniek?

Verder ziet het er netjes uit na een week hoor!
TomUng is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2020, 16:55   #7
Rick_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2019
Berichten: 25
Geslacht:
Ondertussen inderdaad - gelukkig - bericht gehad dat het qua korsten goed zit / zat !

Ik zal komend weekend een nieuw fotootje posten en daarna de komende weken / maanden een update doen
Rick_ is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2020, 17:02   #8
Rick_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2019
Berichten: 25
Geslacht:
Kleine update na ~ 12 dagen. Vanaf nu zal ik een langere periode tussen de updates laten, omdat ik ook verwacht dat het komende tijd uit zal vallen.

Tot nu toe bevalt alles prima. Ik kan weer gewone nachten maken, heb vrijwel geen pijn (af en toe jeuk). Mijn achterzijde is hier en daar nog wel eens gevoelig als ik er lang op lig / leun.

Volgens mij (en volgens Bart) gaat het lange wachten nu beginnen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4832.jpg‎ (133,0 KB, 285x gelezen)
Bestandstype: jpeg IMG_4805.jpeg‎ (141,9 KB, 375x gelezen)
Bestandstype: jpeg IMG_4829.jpeg‎ (124,4 KB, 295x gelezen)
Rick_ is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2020, 21:01   #9
AJT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2020
Locatie: Eindhoven
Berichten: 72
Geslacht:
Ziet er goed uit rick! Ben zelf nu 33 dagen verder moet zeggen dat het bij mij nog wel gevoelig is en indd wat jeuk. Wat gebruik je allemaal als nazorg?
AJT is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2020, 22:18   #10
Rick_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2019
Berichten: 25
Geslacht:
Thanks !

Tot op heden is dat het volgende (geweest).
  • De spray die ik heb meegekregen van PHC. (week 1)
  • De shampoo die ik heb meegekregen van PHC (vanaf week 2)

Verder
  • Biotine tablet
  • Zink en koper tablet

Daarbij slik(te) ik al vitamine B12 en Magnesium (met name voor de nachtrust), vitamine B12 staat overigens los van het herstel.

Mocht de shampoo die ik heb meegekregen op zijn, dan heb ik de neofollics o.b.v. een ander topic hier op het forum.

Mede op aanraden van een topic / Inesmoll heb ik calendula zalf, welke ik nu elke avond op mijn donorgebied smeer. Omdat ik daar direct mee ben begonnen weet ik niet of dat helpt

De vriend van mij die in Turkije geweest is spuit (geen grap) neusspray op zijn donorgebied, ook tegen de jeuk. Gaat om de Kamillosan neusspray (voor wie het interessant vind). Ik kan me daar overigens wel iets bij voorstellen, omdat het ook een jeukerig gevoel in de neus tegen kan gaan.
Rick_ is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2020, 09:26   #11
Rick_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2019
Berichten: 25
Geslacht:
We zijn inmiddels een maand verder en tot op heden alles goed. Het uitvallen viel me in het begin redelijk mee, maar begint nu toch wel echt te tekenen. Overigens probeer ik daar enkel het positieve in te zien; het had toch echt wel zin om de transplantatie te doen

Af en toe ietwat jeukerig, maar het is allemaal goed te verdragen.

Volgende maand een nieuwe update!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg IMG_5238.jpeg‎ (145,0 KB, 427x gelezen)
Bestandstype: jpeg IMG_5239.jpeg‎ (125,4 KB, 305x gelezen)
Rick_ is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2020, 16:55   #12
Rick_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2019
Berichten: 25
Geslacht:
Allright. Het is een tijdje stil geweest, maar dat is meer omdat ik het gevoel had dat in de maanden februari / maart niet heel veel gebeurt. Dat zijn voor mij maand 2 en 3.

We zijn inmiddels 4 maanden verder en ik begin nu echt resultaat te zien. Daarbij moet ik eerlijk bekennen dat ik wat gemengde gevoelens heb. Als ik in de spiegel kijk, ben ik blij. Als ik er met mijn neus op sta, zie ik haar =) Tof, top, vet, daar doe je het voor.. Als ik nu de foto's bekijk, zie ik nog veel hoofdhuid en lijkt alles heel summier en dun.

Enfin; foto's zeggen meer dan duizend woorden
Maanden maart / april en mei in beeld
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg maart.jpg‎ (143,4 KB, 470x gelezen)
Bestandstype: jpg april_IMG_0386.jpg‎ (156,6 KB, 334x gelezen)
Bestandstype: jpg mei_1.jpg‎ (147,3 KB, 401x gelezen)
Bestandstype: jpg mei_2.jpg‎ (146,9 KB, 315x gelezen)
Bestandstype: jpg mei_3.jpg‎ (144,5 KB, 364x gelezen)
Rick_ is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2020, 22:44   #13
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Kerel, 4 maand... het begint nu pas heb geduld
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2020, 08:35   #14
Rick_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2019
Berichten: 25
Geslacht:
Ik meende juist - maar dat is meer mijn eigen conclusie op basis van de verhalen - dat in maand 3-4 de meeste groei plaatsvindt.. Maar dan ben ik wellicht iets te voorbarig (en kritisch) =))
Rick_ is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2020, 11:53   #15
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick_ Bekijk bericht
Ik meende juist - maar dat is meer mijn eigen conclusie op basis van de verhalen - dat in maand 3-4 de meeste groei plaatsvindt.. Maar dan ben ik wellicht iets te voorbarig (en kritisch) =))
Hi Rick!,

Bieden zij ook nog iets van een nabehandeling aan?

Gr,
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.