Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 maart 2005, 20:32   #1
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
De grens is bereikt, wat nu?!?!

Ik geef het op, mijn haar is volgens mij reddeloos verloren.
Even de story so far:
Begin zomer 2004 kwam ik erachter dat mijn haar op de kruin toch echt een stuk dunner aan het worden was, dat ik mijn mooie krullen echt aan het verliezen was. Veel informatie gezocht, en uiteindelijk in juli begonnen met propecia. Eigenlijk precies vanaf dat moment begon de haaruitval pas echt goed uit te slaan. Ook frontaal en op de inhammen begon het echt hard uit te vallen. Ik hoopte nog dat het een shedding was, maar ik merk nog steeds niks van een ιcht positief effect. De haaruitval verminderde wel iets, maar ging nog steeds in rap tempo door. Mijn huisarts is zeer behulpzaam maar zei dat er gewoon weinig aan te doen was. Heeft me nog wel verwezen naar een dermatoloog, maar meer zodat ik dan het idee kreeg dat ik er in ieder geval alles aan gedaan had. Ondertussen ben ik ook begonnen met Minoxidil, ook na uitgebreid onderzoek. Vanaf dat moment (vier weken geleden) werd de haaruitval opeens weer net zo erg als toen ik met propecia begon.
Het bezoek aan de dermatoloog werd een ware ramp. Ik kreeg de bevestiging dat mijn 'regimen' van propecia en minoxidil echt het allerbeste was wat ik maar kon doen, dat er voor de rest ιcht niks aan te doen was, en dat ik dus gewoon dikke pech heb. Een haartransplantatie was eveneens geen optie omdat ik te weinig donorhaar zou hebben, en een ht sowieso niet echt geschikt is voor mensen die in de toekomst nog meer haar zullen verliezen.

Ik ben echt ten einde raad nu, zit echt dνep in de put. Elke ochtend sta ik echt verdrietig op, omdat ik er gewoon elke dag minder uit ga zien, en dat alleen maar erger zal worden. Kaal worden is vele male erger dan kaal zijn volgens mij.
Ik heb eigenlijk constant gedacht, als het nu maar niet erger wordt dan dit dan kan ik er nog wel mee leven. Welnu, die grens is nu bereikt. Het ziet er echt niet meer uit. Een zooi lange haren die doordat ze krullen mijn hoofd enigszins bedekken, maar waar geen enkel model inzit. Waar ik eerst aan het vechten was om mijn haar te behouden, daar wil ik me er nu bij neerleggen en naar een oplossing zoeken die juist de andere richting opgaat.
Mijn haar milimeteren is iets wat mijn naaste omgeving mij niet bepaald aanraadt. Het idee van een kale gabberkop speelt daar in mee volgens mij, maar mijn hoofd is er volgens mij ook niet echt geschikt voor. Te groot hoofd, en vooral, te hoog voorhoofd. Ik ben bang dat ik er uit kom te zien als een of andere alien, maar toch, misschien moet ik die optie toch maar overwegen.
Maar hoe maak ik daarbij de juiste beslissing?! Ik wil er gewoon fatsoenlijk uitzien, hoef geen Brad Pitt te zijn, maar wil me niet meer elke ochtend en avond klote voelen, mijn leven leiden zonder enige vorm van zelfvertrouwen en mezelf langzaam laten verpieteren.
Ik blijf ondertussen gewoon doorgaan met de propecia en minoxidil, maar wil wel van dit ellendig gevoel van kaal worden af. Wat kan ik doen?!
Een depressie kan twee kanten op, dit is echt een ultieme poging om hem de goede kant op te laten gaan....
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2005, 21:31   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Hoe lang heb je Fina en later Minoxidil gebruikt? En wel consistent?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2005, 22:50   #3
arjan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2004
Berichten: 38
Ja klote voor je jongen,ik heb precies hetzelfde probleem en dat al 15 jaar.

Met dat kaal zijn kan ik leven nu,maar ik ook zie er niet uit zonder haar,in tegenstelling tot mn broer die een goede schedel heeft.

Je vraagt... wat nu?
Voor dat je met ht s ,pruiken,wondermiddeltjes in de weer gaat,probeer het verlies aan zelfvertrouwen te compenseren,met sucses in sport of je baan of je gezin,heb je veel meer aan,zeker als je ouder wordt.
Want door dat gedonder met dat klotehaar loopt je kwaliteit van leven gevaar. Schud het van je af jongen en ontwikkel je persoonlijkheid.
sterkte
arjan is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2005, 00:31   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Petro, heel naar dat je het zo allemaal mee moet maken. Je vraagt wat je nu het beste verder kunt doen. Als kaalscheren geen optie is, waarom dan niet gewoon netjes kort houden? Dat doen er ook zoveel, dat kan prima lijkt mij.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2005, 01:00   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Er zijn nog veel meer mogelijkheden dan propecia en minoxidil. Neem eens een kijkje in het haarwoordenboekje.

Het is echter wel zo dat je met propecia icm minox een flink stevig regimen hebt, dus als dat niet werkt heb je verder inderdaad niet echt goeie kansen. Maar je kunt een overstap naar dutasteride maken en bijvoorbeeld spiro en de lasercomb aan je regimen toevoegen... Verder weet ik niet hoe sterk de minox is die je nu gebruikt, maar je kunt overstappen van 2% naar 5% of zelfs 15%. En gebruik je wel ketoconazol-shampoo??

Mijn inschatting is dat een regimen van duta, spiro, keto, minox en LLLT bij 99% van de mensen met AGA gewoon goed moet werken (los van het feit of het bijwerkingen geeft of niet).

Het is dus zeker niet zo dat je alles uit de kast hebt getrokken. Ook is het nog niet reddeloos: je bent er nu nog redelijk vroeg bij. Hergroei behoort nog tot de mogelijkheden (als je geluk hebt). Maar je moet ook oppassen dat het allemaal geen obsessie voor je wordt. Hoe meer je naar de middelen gaat grijpen, hoe groter straks de teleurstelling wordt als het wιιr niet werkt. Van dat oogpunt bekeken is het misschien geen slecht idee de strijd nu gewoon op te geven.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgiλ
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 19 maart 2005 om 01:07
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2005, 13:10   #6
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
De propecia slik ik nu sinds 19 juli. Elke ochtend vaste prik, al zal ik het best wel eens een dagje vergeten zijn. Slik inmiddels 1,25 mg per dag. Minoxidil gebruik ik nu net een maand, dus over de resultaten daarvan kan ik nog niets zeggen. Blijf er ook stug mee doorgaan, maar echt veel vertrouwen heb ik er niet in. Natuurlijk kan ik nog met allerhande andere medicijnen experimenteren, maar als dit al niet aanslaat, dan kan ik de rest ook wel gewoon vergeten, zo simpel is het.

Waar ik eerst nog het gevoel had dat ik mijn haarverlies terug kon dringen en het vooral ikzelf was die zag dat ik kaal werd, daar ben ik inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat ik ιcht kaal aan het worden ben en dat het ook ιcht zichtbaar is voor andere mensen.
En dat vreet echt enorm aan me. Ik ben vrijgezel, heb al niet zo'n grote vijver om uit te vissen, en dan dit er nog bij, dat kan ik gewoon echt niet meer hebben. Tuurlijk in een ideale maatschappij kijken mensen niet alleen naar uiterlijk blabla, maar helaas moet ik het doen met deze steeds meer amerikaanse maatschappij waar kaal worden gewoon echt een nadeel is. Tenminste, als het niet bij je past, zoals bij mij dus. En dat is geen waanbeeld want ik krijg het soms letterlijk te horen.

Het gaat hard nu, je kijkt echt door de krullen heen. Maar goed, die krullen zorgen er dus wel voor dat alles nog een beetje bedekt is, ik ben bang dat als ik alles kort laat knippen het juist veel meer opvalt dat ik kaal ben.
God, ik weet echt niet wat ik moet doen.
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2005, 13:15   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Natuurlijk kan ik nog met allerhande andere medicijnen experimenteren, maar als dit al niet aanslaat, dan kan ik de rest ook wel gewoon vergeten, zo simpel is het.
Waar baseer je dat op?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgiλ
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2005, 16:10   #8
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgiλ
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
De propecia slik ik nu sinds 19 juli. Elke ochtend vaste prik, al zal ik het best wel eens een dagje vergeten zijn. Slik inmiddels 1,25 mg per dag. Minoxidil gebruik ik nu net een maand, dus over de resultaten daarvan kan ik nog niets zeggen. Blijf er ook stug mee doorgaan, maar echt veel vertrouwen heb ik er niet in. Natuurlijk kan ik nog met allerhande andere medicijnen experimenteren, maar als dit al niet aanslaat, dan kan ik de rest ook wel gewoon vergeten, zo simpel is het.

Waar ik eerst nog het gevoel had dat ik mijn haarverlies terug kon dringen en het vooral ikzelf was die zag dat ik kaal werd, daar ben ik inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat ik ιcht kaal aan het worden ben en dat het ook ιcht zichtbaar is voor andere mensen.
En dat vreet echt enorm aan me. Ik ben vrijgezel, heb al niet zo'n grote vijver om uit te vissen, en dan dit er nog bij, dat kan ik gewoon echt niet meer hebben. Tuurlijk in een ideale maatschappij kijken mensen niet alleen naar uiterlijk blabla, maar helaas moet ik het doen met deze steeds meer amerikaanse maatschappij waar kaal worden gewoon echt een nadeel is. Tenminste, als het niet bij je past, zoals bij mij dus. En dat is geen waanbeeld want ik krijg het soms letterlijk te horen.

Het gaat hard nu, je kijkt echt door de krullen heen. Maar goed, die krullen zorgen er dus wel voor dat alles nog een beetje bedekt is, ik ben bang dat als ik alles kort laat knippen het juist veel meer opvalt dat ik kaal ben.
God, ik weet echt niet wat ik moet doen.
shit man ..heb dat gevoel ook hoor op dit moment..op een gegeven moment lijkt het dat al de produkten volledig zijn uitgewerkt in je lichaam en niets meer helpt..ben voor de moment ook aan het overwegen om alles heeeeel kort te knippen.maar dan gaat het meer opvallen..
het is zoals "moby" nog van de week vertelde op een Belgische zender op een vraag van een fan..waarom hij zijn hoofd helemaal kaal heeft geschoren..zijn antwoord was.."tja , ik wil er na verloop van tijd er niet bijlopen als Phil Collins,die met een lapje haar,heel zijn schedel probeert te verdoezelen..nee , ik heb het gedaan om mijn waardigheid te behouden..niet dat Phil geen waardigheid meer heeft ..maar die heeft het al via zijn bekendheid"..nou ja de waarheid denk ik..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2005, 16:26   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wat een onzin dat iemand direct zijn hoofdhuid probeert te bedekken bij verre kaalheid, alleen omdat hij zijn haar niet volledig afscheert.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2005, 15:04   #10
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
gewoon millimeteren, stoere militaire look, doet je image misschien wel goed .
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2005, 14:55   #11
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Nog niet opgeven Petro. Je hebt nog kans dat de fina alsnog aanslaat - onder het mom van 'een stap terug, twee vooruit', of realistischer misschien; 'een stap terug, pas op de plaats'. Volhouden.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2005, 21:02   #12
michael
HaarWeb lid
 
michael's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Berichten: 43
Hι Petro,

Ik herken mezelf in je verhaal. Ik ben 23 en mijn inhammen worden steeds erger. Ik ben inmiddels op het punt gekomen dat er niks meer mee valt te beginnen. Ik heb inmiddels al het een en ander aan medicijnen geprobeerd maar niks helpt echt.

Ik zit er ook over na te denken om mijn haar te milimeteren maar ik ben nogal bang voor de reacties. Ik heb het al eens eerder gedaan 3 jaar geleden en dat was niet zo'n succes. Ik denk dat ik het binnenkort toch ga doen, dit schiet ook niet op nl.

Het klote van kaal worden is dat je al je zelfvertrouwen verliest. Zoals iemand anders op dit forum zei 'je kan beter kaal zijn dan kaal worden' Ik denk dat je er wel aan went aan een kale kop, maar aan kaal worden zal je nooit kunnen wennen.

Voor de meeste mensen op dit forum kunnen medicijnen nog uitstel van excecutie brengen, maar voor sommige is het echt het beste om de boel er af te scheren en verder te gaan met je leven. Als ik iemand op tv zie die echt kaal word vraag ik me altijd af waarom zo iemand niet gewoon alles er afscheerd, dan heb je tenminste nog een beetje eigenwaarde.

Dus het lijkt me gewoon het beste om de tondeuse er over te halen. Een jongen uit mijn klas werd ook echt kaal (zag er niet uit) sinds 2 maanden heeft hij alles er af geschoren en nou lult niemand meer over zijn haar of over zijn kaalheid.

serieus, het went vanzelf
__________________
-Als je haar maar goed zit-
michael is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 00:06   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Goed verhaal Michael! Maar dit...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael
Als ik iemand op tv zie die echt kaal word vraag ik me altijd af waarom zo iemand niet gewoon alles er afscheerd, dan heb je tenminste nog een beetje eigenwaarde.
...gaat er bij mij even niet in. Sommige mensen houden er niet van om hun kop kaal te scheren en als je het gewoon netjes kort houdt, is dat ook helemaal niet nodig. Ik snap ook helemaal niet wat eigenwaarde ermee te maken heeft. Die mensen interesseert het kennelijk niet, dat is pas eigenwaarde!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 08:49   #14
michael
HaarWeb lid
 
michael's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Berichten: 43
Op zich heb je wel gelijk haarmannetje, maar dan moeten ze het wel kort houden. IK vind het echt geen gezicht als iemand bijna kaal is maar toch nog een soort van kapsel probeert te houden.

Maar idd, als je het kort heb dan heeft dat niks met verlies van je eigenwaarde te betekenen.
__________________
-Als je haar maar goed zit-
michael is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2005, 01:02   #15
Steve1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2005
Berichten: 25
Ik ben al van mijn 17de aan het kalen. Toen ik 17 was zeiden ze al amai wat is er met jou haar!! Ik had het toen nog redelijk lang en ik deed er alijd lekker veel brylcream in. Toen heb ik het ff zonder gel gedaan maar jah lang dun haar is niet mooi. Op mijn 19de heb ik het afgeschoren en de reacties waren wel erg positief. Ik slik vanaf vandaag ook Propecia en gebruik ook Minoxidil. Ik verwacht dat het wel zal aanslaan en dat m'n haar wat dikker wordt en de inhammen misschien wat kleiner. De kans dat ik een volledige hergroei krijg is natuurlijk erg klein maar moest dat gebeuren dan laat ik mijn haar natuurlijk weer groeien. Maar mijn doel is gewoon m'n resterende haar te houden en het wat dikker te laten lijken. Maar ik zal het nog altijd wel afscheren met de tondeuse. Ik ben al voorbereid om met een kale kop rond te lopen iedereen is het wel gewoon. Maar voor velen is het inderdaad een nachtmerrie.
Steve1983 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HaarWeb bereikt 1 MILJOEN hits per maand! Webmaster Mededelingen 5 3 oktober 2018 23:05
HaarWeb bereikt 2 MILJOEN hits per maand! Webmaster Mededelingen 5 5 oktober 2004 22:13
Nieuwe mijlpaal: HaarWeb bereikt 2000 leden! Webmaster Mededelingen 5 26 juni 2004 17:13
Mijlpaal : HaarWeb bereikt 1000 leden! Webmaster Mededelingen 5 7 januari 2004 11:27
(100 t/m) 500 leden bereikt! Webmaster Mededelingen 34 30 oktober 2002 17:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.