Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2010, 00:36   #46
Beginner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 50
Post

OK, ik heb het middel inmiddels ook in huis gehaald. Het is inderdaad gewoon bij het Kruidvat te halen:

http://online.kruidvat.nl/product/50....html?token=-1

Er bestaan twee versie doosjes, groot en klein, waarvan alleen de hoeveelheid creme verschilt: 15 g creme en 30 g creme. De werkzame stof is: miconazolnitraat. Op het doosje staat verder: "bij schimmelinfecties van de huid".

*Merk (staat op doosje): Daktarin 15 g creme, 20 mg miconazolnitraat per g
*Kuur: onbepaalde tijd / 5 days on, 2 off: 2 maal daags, sochtends na het douchen, voor aanbrengen gel en savonds voor het slapen gaan. Aanbrengen op de haarlijn, maar voornamelijk op de inhammen.
*Eerste gebruik: 21-04-2010
*Andere medicijnen/haarmiddelen: Groeihormonen (HGH) sinds 09-03-2010
*Haarstatus: Vernachelde, rafelige inhammen (averechtse werking fina) en hoop op herstel op iig een 'scherpe' haarlijn zodat ik mijn haarlijn bij de inhammen weer aan de buitenwereld durf te tonen.

Vanmorgen voor het eerst aangebracht en zojuist voor ik straks ga slapen. Sochtends doe ik het na het douchen, dan de creme aanbrengen op de inhammen, tanden poetsen 3 min (intrekken), en dan eventueel de gel erin. Dat laatste gaat probleemloos, de creme trekt namelijk goed in.

Ben benieuwd! Ik post hier wel mijn ervaringen!

Bombarie, jij nog vorderingen te melden ?
__________________
*Periode 2005-September tm 2006-Augustus (12 mnd): "Gouden Driehoek": Rooscure + Finasteride Proscar + Minoxidil 5%
*Periode 2006-Oktober tm 2007-November (14 mnd): Minoxidil 5% + Saw Palmetto + Spironolacton 5% + Folligen Spray
*Periode 2010-Maart tm 2010-Augustus (6 mnd): Groeihormonen (HGH) 24 wk 5 on 2 off, 1,67 iu + L-Thyroxine (T4) 100 mcg + Miconazolnitraat 2%
*Periode 2011-Januari tm 2011-Augustus (8 mnd): ASC-J9 + Minoxidil 5% @ 8 mnd 2 ml/0,42 mg per dag

*STATUS: Tjaaaa Fina bleek averechts te werken en heeft de status flink vernacheld helaas: heeft mooie, scherpe NW 0,3-lijn op een lelijke, rafelige manier doen wijken. Vervolgens gaf ook SP mij een constant, ziekelijk haarverlies. HGH 6mnd-kuur had geen effect op mijn haren. ASC-J9 deed de uitval doen stoppen en gaf me een goede basis voor acceptatie (en tonen) van de inhammen. Helaas was dit tijdelijk, want de uitval kwam terug. Nu OC000459?
Beginner is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 15:14   #47
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
Uhm ik smeer het ook na het douchen s`avonds over heel mijn hoofd en s`morgens alleen op de haarlijn, 7 dagen in de week!
Verlies nog steeds wel kleine haartjes als ik met mijn hoofd boven de wasbak hang en met mijn handen door mijn haar ga schudden. Heb het idee dat mijn inhammen iets voller worden, alleen hoop ik dat die haartjes dikker en langer zullen worden. Ik gebruik het nu 5 weken en kan nog niets concreets zeggen, misschien net als andere middellen eerst 3 tot 6 maanden afwachten! Heb in elk geval pas mijn haar kort geknipt, bovenop 2,5 cm en zijkanten 5mm dus eens kijken of het 4cm langer is over een maand
Wel lekker trouwens zo`n korte kop, ziet er stukken beter en voller uit!
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2010, 22:11   #48
Beginner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 50
Post

Mijn ervaringen (gedurende 5 maanden af en toe 1 a 2 weekjes achter elkaar gesmeerd): Leuk spul, ik vermoed dat het haar inderdaad sneller erdoor groeit, maar bij mijn geen nieuwe haartjes of stabilisatie, helaas!
__________________
*Periode 2005-September tm 2006-Augustus (12 mnd): "Gouden Driehoek": Rooscure + Finasteride Proscar + Minoxidil 5%
*Periode 2006-Oktober tm 2007-November (14 mnd): Minoxidil 5% + Saw Palmetto + Spironolacton 5% + Folligen Spray
*Periode 2010-Maart tm 2010-Augustus (6 mnd): Groeihormonen (HGH) 24 wk 5 on 2 off, 1,67 iu + L-Thyroxine (T4) 100 mcg + Miconazolnitraat 2%
*Periode 2011-Januari tm 2011-Augustus (8 mnd): ASC-J9 + Minoxidil 5% @ 8 mnd 2 ml/0,42 mg per dag

*STATUS: Tjaaaa Fina bleek averechts te werken en heeft de status flink vernacheld helaas: heeft mooie, scherpe NW 0,3-lijn op een lelijke, rafelige manier doen wijken. Vervolgens gaf ook SP mij een constant, ziekelijk haarverlies. HGH 6mnd-kuur had geen effect op mijn haren. ASC-J9 deed de uitval doen stoppen en gaf me een goede basis voor acceptatie (en tonen) van de inhammen. Helaas was dit tijdelijk, want de uitval kwam terug. Nu OC000459?
Beginner is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2011, 00:54   #49
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Iemand nog nieuws over Miconazole? Op hairlosstalk zijn sommigen wel aardig positief http://www.hairlosstalk.com/interact...sd=a&start=100. Ik ben serieus aan het overwegen om maar aan de Micozanole te gaan, het kost toch bijna niks.

@ Beginner: Ik denk dat je het wel echt elke dag moet gebruiken voor het effect. En de 4% versie werkt misschien ook beter dan de 2%, ik heb die alleen nog niet kunnen vinden in NL
__________________
regime:
status:
nw3


Laatst gewijzigd door Jkkezh; 14 februari 2011 om 01:00
Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2011, 21:08   #50
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Erg interessant.. Ben benieuwd naar meer resultaten van gebruikers..

Wat zijn de sides? Het is bedoeld voor 10 dagen gebruik? wat is het effect op lange termijn?
__________________
MSM 1000 gr
Omega 3
2x/3x mok groene thee
Chastberry
Vitamine C

Laatst gewijzigd door magnetron01; 15 februari 2011 om 21:14
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2011, 22:21   #51
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door magnetron01 Bekijk bericht
Erg interessant.. Ben benieuwd naar meer resultaten van gebruikers..

Wat zijn de sides? Het is bedoeld voor 10 dagen gebruik? wat is het effect op lange termijn?
Voor huidinfecties staat er 2 tot 6 weken voor. Nagelinfecties ten minste acht maanden behandeling. Ik neem dus aan dat lange termijn gebruik niet tot problemen zal leiden. Het is net als ketoconazole een anti-schimmel middel, en ketoconazole kan je ook zonder probleem lange tijd gebruiken.

In de engelse forums worden ook wat bronnen genoemd dat Miconazole mogelijk als groei-stimulant kan werken (ala minoxidil) en een anti-androgene werken zou kunnen hebben (DHT vermindering). Wat de werking tegen haarverlies zou kunnen verklaren. Maar daar is het middel oorspronkelijk niet voor bedoelt, dus er is geen hard bewijs voor dat het werkt...

PS: voor de beste opname dus de creme op een vochtige hoofdhuid aanbrengen(na douchen). 2x per dag zou waarschijnlijk nog beter zijn. Ik ga er morgen mee beginnen
__________________
regime:
status:
nw3


Laatst gewijzigd door Jkkezh; 15 februari 2011 om 22:35
Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2011, 23:39   #52
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Zou goed kunnen zijn dat het ook enig effect heeft op de Androgeen receptor zoals ketoconazole.

Die heeft AR meerdere functies zoals gezien bij asc-j9, wond genezing enz...
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2011, 23:43   #53
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Widely used conazole antifungals were tested for endocrine disruptive effects using a panel of in vitro assays. They all showed endocrine disrupting potential and ability to act via several different mechanisms. Overall the imidazoles (econazole, ketoconazole, miconazole, prochloraz) were more potent than the triazoles (epoxiconazole, propiconazole, tebuconazole). The critical mechanism seems to be disturbance of steroid biosynthesis. In the H295R cell assay, the conazoles decreased the formation of estradiol and testosterone, and increased the concentration of progesterone, indicating inhibition of enzymes involved in the conversion of progesterone to testosterone. Prochloraz was most potent followed by econazole~miconazole>ketoconazole>tebuconazole>epo xiconazole>propiconazole. In the MCF-7 cell proliferation assay, the conazoles showed anti-estrogenic effect, including aromatase inhibition, since they inhibited the response induced by both 17β-estradiol (miconazole>econazole~ketoconazole>prochloraz>tebu conazole>epoxiconazole>propiconazole) and testosterone (econazole>miconazole>prochloraz>ketoconazole>tebu conazole>epoxiconazole>propiconazole). The triazoles were anti-androgenic in an androgen receptor reporter gene assay (epoxiconazole∼tebuconazole>propiconazole). This effect could not be evaluated for the pharmaceutical imidazoles due to cytotoxicity.
bron
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 14:58   #54
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Ik las op het forum van eerder deze post het volgende:

yea, i suffer from receeding hairline and i can tell u from personal experience (almost 3 months) that mico really has thickened up my hairline.. initially i felt mild headaches, some pressure on my head but this all just went. Now, i aplly it in the evenings along with topical fin/proscar no more than 4 times a week., I only just got my hair cut the other day and for the first time, i let my fringe grow out and looks fantastic.. i cant stress it enough. After years on minox with pretty much maintenance,, i can honestly say that mico in almost 3 months has reversed my hairline by 5 years. Good luck guys

Dit werkt dus beter dan minox en al die andere bende? Kan dat bevestigd worden? Het is mij alleen niet duidelijk hoevaak te gebruiken er dag / week?! En stopt de haargroei als je stopt met dit?!

[EDIT:] er zijn meer mensen positief dan negatief, sommige beweren veel haargroei terug te krijgen en niet zo'n beetje ook (ze plaatsen geen fotos van voor en na). Ik heb er voor gekozen dit ook te testen.

Bron:
http://www.hairlosstalk.com/interact...sd=a&start=100

Laatst gewijzigd door 26jaar; 21 februari 2011 om 15:24
26jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 20:43   #55
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Ik ga denk ik hier mee aan de gang, gebruik nu de helft van wat de mensen gebruiken qua ASC-j9 gemixed met minox en glycerine. Dit breng ik s ochtends aan de haarlijn. Spoel dit uit voordat ik weg ga (na 45 ong.) Wil dit 's avonds gaan aanbrengen. Zag vandaag de daktarin creme liggen.. is nog goedkoop ook. Ben benieuwd!
__________________
MSM 1000 gr
Omega 3
2x/3x mok groene thee
Chastberry
Vitamine C
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 22:09   #56
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 26jaar Bekijk bericht
Ik las op het forum van eerder deze post het volgende:

yea, i suffer from receeding hairline and i can tell u from personal experience (almost 3 months) that mico really has thickened up my hairline.. initially i felt mild headaches, some pressure on my head but this all just went. Now, i aplly it in the evenings along with topical fin/proscar no more than 4 times a week., I only just got my hair cut the other day and for the first time, i let my fringe grow out and looks fantastic.. i cant stress it enough. After years on minox with pretty much maintenance,, i can honestly say that mico in almost 3 months has reversed my hairline by 5 years. Good luck guys

Dit werkt dus beter dan minox en al die andere bende? Kan dat bevestigd worden? Het is mij alleen niet duidelijk hoevaak te gebruiken er dag / week?! En stopt de haargroei als je stopt met dit?!

[EDIT:] er zijn meer mensen positief dan negatief, sommige beweren veel haargroei terug te krijgen en niet zo'n beetje ook (ze plaatsen geen fotos van voor en na). Ik heb er voor gekozen dit ook te testen.

Bron:
http://www.hairlosstalk.com/interact...sd=a&start=100
Het middel is nog nooit officieel getest voor de werking tegen haarverlies dus wat dat betreft heb je geen enkele zekerheid. Als je het gaat gebruiken zou ik aanraden minimaal 1x per dag (max 2) en dan bij voorkeur na het douchen (absorbeert je huid beter).
Waarschijnlijk is de werking van Miconazole vergelijkbaar met Ketoconazole, (waar wel meer onderzoek naar gedaan is) Dus als je stopt zal je haarverlies weer gewoon verder gaan. (zie ook deze studie naar Keto: http://www.hairsite.com/hair-loss/fo...st_answer.html)
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2011, 08:47   #57
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jkkezh Bekijk bericht
Het middel is nog nooit officieel getest voor de werking tegen haarverlies dus wat dat betreft heb je geen enkele zekerheid. Als je het gaat gebruiken zou ik aanraden minimaal 1x per dag (max 2) en dan bij voorkeur na het douchen (absorbeert je huid beter).
Waarschijnlijk is de werking van Miconazole vergelijkbaar met Ketoconazole, (waar wel meer onderzoek naar gedaan is) Dus als je stopt zal je haarverlies weer gewoon verder gaan. (zie ook deze studie naar Keto: http://www.hairsite.com/hair-loss/fo...st_answer.html)
Ik had deze foto's al eens gezien, als ik zo veel haar terug zou kunnen krijgen ik heb zeker NW2. Zit te denken om aan de minox te gaan maar dit is mij te duur gezien je dit moet blijven doen misschien beter een haartransplantatie. Wat langer meegaat.
26jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2011, 13:05   #58
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 26jaar Bekijk bericht
Ik had deze foto's al eens gezien, als ik zo veel haar terug zou kunnen krijgen ik heb zeker NW2. Zit te denken om aan de minox te gaan maar dit is mij te duur gezien je dit moet blijven doen misschien beter een haartransplantatie. Wat langer meegaat.
Maar je moet er bij een haartransplantatie ook wel rekening mee houden dat je daarna nog een middel moet gebruiken om je haar in stand te houden. Meestal gebruikt men finasteride geloof ik, omdat dat het best bewezen middel is om verder haarverlies te voorkomen.
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2011, 14:54   #59
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik heb Daktarin geprobeerd op m'n dunste haarplekken (inhammen en kruinen). Maar ik kreeg al na een paar dagen een allergische reactie dus ben weer snel gestopt.
Nou heb ik wel een hele gevoelige huid hoor........
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2011, 15:48   #60
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Ik gebruik het 2x per dag 's ochtends voor het werk.. s' avonds voor het slapen / na het douchen. Nog geen enkel resultaat dus ook geen allergie o.i.d.

Ik denk dat we blij moeten zijn dat er altijd iemand met minder haar is dan jezelf.

Zie ook:

http://www.youtube.com/watch?v=1U_gm...yer_detailpage

Laatst gewijzigd door 26jaar; 22 februari 2011 om 20:15
26jaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.