Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Inspiratie

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2002, 17:07   #1
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Lightbulb Van jeZelf houden - door Louise Hay.

VAN JEZELF HOUDEN
-------------------------------------------------------------------

Door Louise L. Hay


1. Hou op met alle kritiek.
Kritiek verbetert nooit iets ten goede. Weiger jezelf te bekritiseren. Aanvaard jezelf precies zoals je bent. Iedereen verandert. Als je jezelf bekritiseert, zijn je veranderingen negatief. Als je jezelf goedkeurt, zijn je veranderingen positief.

2. Maak jezelf niet bang.
Hou op met jezelf terroriseren met je gedachten. Het is een onaangename manier van leven. Vind een mentaal beeld dat je plezier geeft (het mijne is gele rozen), en verander je angstgedachte direkt in een plezierige gedachte.

3. Wees zacht, vriendelijk en geduldig.
Wees zacht voor jezelf. Wees vriendelijk voor jezelf. Wees geduldig met jezelf terwijl je deze nieuwe manier van denken leert. Behandel jezelf als iemand van wie je veel houdt.

4. Wees vriendelijk tegen je gedachten.
Zelfhaat is je gedachten over jezelf haten. Haat jezelf niet omdat je deze gedachten hebt. Verander je gedachten geleidelijk.

5. Waardeer jezelf.
Kritiek breekt je innerlijke kracht. Zelfwaardering bouwt die juist op. Prijs jezelf zoveel je kunt. Zeg tegen jezelf hoe goed je bent - ook in kleine dingen.

6. Steun jezelf.
Vind manieren om jezelf te steunen. Zoek vrienden op en sta ze toe je te helpen. Om hulp vragen als je die nodig hebt is sterk zijn.

7. Wees liefdevol voor je negativiteit.
Realiseer dat je die gecreëerd hebt om in een behoefte te voorzien. Nu vind je nieuwe, positieve manieren om in deze behoefte te voorzien. Laat dus liefdevol de oude patronen los.

8. Verzorg je lichaam goed.
Zorg dat je iets te weten komt over voeding en lichaamsbeweging. Wat voor brandstof heeft je lichaam nodig voor een optimale energie en vitaliteit? Van welke lichaamsbeweging kun jij genieten? Bemin en vereer de tempel waarin je leeft.

9. Spiegelwerk
Kijk jezelf vaak in de ogen. Kommuniceer met het groeiend gevoel van liefde dat je nu voor jezelf hebt.
Kijk naar jezelf in de spiegel en vergeef jezelf. Kijk in de spiegel en spreek tegen je ouders. Vergeef hen ook. Zeg minstens één keer per dag tegen jezelf in de spiegel: 'Ik hou van jou. Ik hou echt van jou’.

10. Doe het nu.
Wacht niet tot je weer beter bent of afgeslankt of een nieuwe baan hebt of een nieuwe relatie. Begin nu -en doe het zo goed als je kunt.

Laatst gewijzigd door Grover; 6 september 2002 om 17:18
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2002, 22:54   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wink op ééntje wil ik nu reageren...

Citaat:
Kijk jezelf vaak in de ogen. Kommuniceer met het groeiend gevoel van liefde dat je nu voor jezelf hebt.
Kijk naar jezelf in de spiegel en vergeef jezelf.
Dit vind ik persoonlijk een hele mooie!
Zal ik vertellen waarom?
Omdat ik dertig jaar lang in de spiegel keek en alleen maar boven mijn ogen keek. Ik zag mijn haar en ik zag dat het niet goed was. Ik vond er altijd wel één of meerdere tussen zitten die er uit moèsten!
Sinds in mezelf 'stabiel' noem, maar vooral de laatste maanden, betrap ik mezelf erop dat ik nog steeds heel dikwijls in de spiegel kijk. Ik kijk eerst nog steeds naar mijn haar en ik zie dat het goed is. Dan ben ik zo fier en zo blij. Ik kam het elke keer en geniet van mijn krullende lokken en dan... dan doe ik een stap achteruit.
Ik kijk recht in mijn ogen en ik lach. Ik voel me zo'n tevreden mens, ondanks alle zorgen...
Maar zorgen hebben is niet hetzelfde als ongelukkig zijn.
En misschien huil ik te veel, of misschien lijk ik niet zo sterk omdat ik inderdaad om hulp vraag.
Hoe gek toch, sinds ik mijn emoties niet meer voor mezelf houd, sindsdien ebt de trekdrang geleidelijk weg...
Ik kijk in de spiegel en ik heb mezelf die dertig jaar vergeven.
Ik heb er geen schuld aan, het is tijd nu, om te lèven!!!
Bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2005, 15:42   #3
1Thought
Leonette
 
1Thought's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Locatie: thé Netherlands
Berichten: 2
Lightbulb =Sjézus daar alweer

persoonlijke reactie t.a.v. deze publicatie

Hoe vèr gaat toeval..,
staat de mens dan zo dichtbij en in contact met mekaar?
1spirituele tip welke mijn persoontje ontving in 2002
was het gaan lezen van de geweldige zinnen van Louise L. Hay

Ik gunde het mezelf weer eens niet om hetgeen ik verdien
aan mezelf te openbaren.
Begin er nu meer&meer in te geloven
dat ik hoe-dan-ook uiteindelijk zal ontvangen
wat er voor mij in deze ongelooflijke wereld is weggelegd!

met dank aan mijn persoonlijke bode
__________________
*1Thought*
1Thought is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.