Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 juni 2014, 23:55   #166
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Marleen.
Ik weet niet hoe je met vervoer zit; anders zou ik je adviseren eens een afspraak te maken bij Tophaar in Eindhoven. Zij verkopen daar haarwerken van echt haar, maar ook mooie synthetisch haarwerkjes. Dun geknoopt.
Zijn vrouw, Chantal, knipt de haarwerken, ook synthetische.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2014, 09:31   #167
Marlyscka
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Belgium, Antwerp
Berichten: 24
Geslacht:
Hallo Astrid,

Het probleem is dat ik geen auto meer heb, en met het openbaar vervoer vind ik dat nogal ver.
Marlyscka is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2014, 17:21   #168
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlyscka Bekijk bericht
Hallo Marleen,

Ik heb dat haarwerk dus nooit opgezet en uiteindelijk weggegooid. Ik heb er zelfs niet aan gedacht om dat te laten herstellen. Ik had dat in een pruikenwinkel gekocht en ik denk niet dat die herstellingen deden. Dat is ook al héél lang geleden, mee dan 15 jaar geleden denk ik. En ik heb nog altijd niet de stap kunnen zetten om een haarwerk te dragen.

Het probleem is dat ik geen goede haarwerker ken in de omgeving van Antwerpen.

Groetjes, Marleen
Dag Marleen,

Ik hoop dat ik je kan motiveren om de stap te zetten naar een haarwerk. Ik heb ook veel te lang gewacht, veel te veel en te lang hoop gesteld in medicatie, vitamines, voedingssuplementen, transplantatie.
Gewoon doen ! Vraag een zus, schoonzus, of heel goede vriendin mee naar een haarwerkzaak.
Als je op de website van de Gouden Gids zoekt naar pruikenzaken in Antwerpen, vind je er een stuk op 20. Overloop deze eens en bel voor een afspraak zonder verplichtingen naar 2 of 3 zaken.
Ik zie Madena in Geel erbij staan. Heb je al de blog van Jessica gelezen ? Zij werkt samen met Madena. Deze zaak lijkt me een heel goed adres. Voor mij is dit wel te ver. Ik heb een hwzaak op 10 km van mijn woonplaats.
http://www.jessicablogtvoormadena.be/

Veel succes en... doen hé !!!

Groetjes.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2014, 20:23   #169
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@Marlyscka, ik sluit me aan bij Marleen. Wacht niet te lang en ga op pad; laat je informeren en oriënteren voor een mooi haarwerk. Hier op het forum zijn al verschillende vrouwen je voor gegaan en hebben gekozen voor een haarwerk en zijn erg blij met de stap die zij genomen hebben.

Jessicablogt is erg leuk om te lezen! Ze stelt zich kwetsbaar op en Anja ook. Voor en na vind ik prachtig om te zien. Zo kan je goed zien wat een haarwerk met je doet!

Jammer dat jullie te ver weg wonen, want onze mini bijeenkomst zou een leuk en informatief moment voor jullie zijn. Wij komen met een aantal lotgenoten bij elkaar. Een aantal lotgenoten die komen draagt al een haarwerk en een aantal (nog) niet.

Wij komen bij elkaar om kennis te maken, kennis te delen en ervaringen uit te wisselen.
Ons motto van de mini bijeenkomst is: Alles mag, niets hoeft!

Nic en ik zullen verschillende haarwerken 'showen' (opzetten) en laten zien hoe 'anders' je er steeds uit ziet en wat een haarwerk met je doet. De lotgenoten kunnen zelf ook pruikjes opzetten, passen etc.; mag wel, hoeft niet!

Wij hopen dat de mini bijeenkomst een leuke en vooral een leerzame, informatieve én gezellige dag wordt met een lach en een traan! Mochten jullie je bedenken: jullie zijn van harte welkom; de deur staat voor jullie open!

Laatst gewijzigd door Astrid26; 11 juni 2014 om 21:19 Reden: tikfout
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2014, 23:22   #170
Marlyscka
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Belgium, Antwerp
Berichten: 24
Geslacht:
@ Marleen en Astrid,

Ik weet het. Ik wacht altijd veel te lang. Ik ben gewoon zo bang dat ze het gaan zien. Vlakbij mij is er ook een zaak met haarwerken in een kapsalon, maar ik weet niet of ze een goede naam hebben.
Ik vind het echt spijtig dat de bijeenkomst zo ver is, anders had ik zeker gekomen.
Die blog van Jessica heb ik ook al eens gelezen. Zij is echt zo positief hè.
Ik ben ook die medicatie beu, ik neem het al zo lang en dat kan toch niet goed zijn denk ik.
Door al die positieve ervaringen hier van vrouwen met een haarwerk, wil ik echt de stap zetten; maar ik vind het zo moeilijk te geloven dat niemand dat gaat zien. Ik ben trouwens ook niet handig in die dingen.
En soms denk ik ook, dan zien ze het maar, als ik er maar beter uit ziet.
Bedankt voor jullie toffe reacties. Dat doet echt deugd.
Marleen
Marlyscka is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2014, 11:41   #171
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Marlyscka (ik noem je steeds bij je nickname, want de 2 Marleens is soms beetje verwarrend

Als je nog niet bekend bent met de 'wondere wereld' van haarwerken zou ik wel alert zijn als je bij een kapsalon annex haarwerker gaat kijken. Ik heb zelf nl. slechte ervaringen met een kapsalon, die er haarwerken 'bij doet'. Zij gaf mij verkeerde onderhoud- en wasinstructies; binnen 3 maanden was mijn mooie dure haarwerk 'verkloot'.

En zij adviseerde mij mijn haar aan de voorkant (pony) weg te scheren, zodat ik daar de pruik vast kon plakken. NOOIT DOEN als je nog eigen haar / pony hebt, want juist met je eigen haar/pony kan je 'spelen' en een mooie haarlijn creëren. Ik heb mijn pony weer laten groeien en ik haal mijn pony onder mijn haarwerk vandaan; zie ook mijn foto's in mijn fotoalbum.

Tenzij de eigenaresse van de kapsalon zelf ook een haarwerk draagt; dan zit je wel goed! Dan weet ze wel waar ze het over heeft.

Anders zou ik je toch aanraden een goede haarwerker te zoeken, die knippen 'erbij' doet (dus andersom). Een haarwerker heeft verstand van haarwerken en weet waar hij het over heeft; zij kunnen je haarwerk stomen, knippen en evt. repareren.

Jammer dat je in België woont. In NL weet ik wel een aantal goede haarwerkers .....

Nog een TIP; neem je moeder, vriend/man, vriendin of je zus mee als je op pad gaat. Soms kan het erg emotioneel zijn en is het goed om iemand bij je te hebben!

Laatst gewijzigd door Astrid26; 12 juni 2014 om 12:05 Reden: nog wat tekst toegevoegd
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2014, 16:31   #172
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlyscka Bekijk bericht
@ Marleen en Astrid,

Ik weet het. Ik wacht altijd veel te lang. Ik ben gewoon zo bang dat ze het gaan zien. Vlakbij mij is er ook een zaak met haarwerken in een kapsalon, maar ik weet niet of ze een goede naam hebben.
Ik vind het echt spijtig dat de bijeenkomst zo ver is, anders had ik zeker gekomen.
Die blog van Jessica heb ik ook al eens gelezen. Zij is echt zo positief hè.
Ik ben ook die medicatie beu, ik neem het al zo lang en dat kan toch niet goed zijn denk ik.
Door al die positieve ervaringen hier van vrouwen met een haarwerk, wil ik echt de stap zetten; maar ik vind het zo moeilijk te geloven dat niemand dat gaat zien. Ik ben trouwens ook niet handig in die dingen.
En soms denk ik ook, dan zien ze het maar, als ik er maar beter uit ziet.
Bedankt voor jullie toffe reacties. Dat doet echt deugd.
Marleen
Marleen,

Je moet er niet aan denken wat de anderen zullen denken want je zal alleen maar heel positieve reacties krijgen. Denk maar hoe goed je je zal voelen.

Ik had niet veel haar meer en borstelde het op zij en naar achter terzeldertijd en schoof het dan met mijn handen over elkaar zodat het in laagjes over elkaar lag. Dan een heleboel haarlak erover. Mijn zijsplit was echt al goed uitgedund. Ik gebruikte dan camouflagepoeder. Die viel dan op mijn hoofd tussen de haren. Je kon dan van die donkere plekken zien op mijn hoofd want ik heb donkerbruin haar.

Ik dacht toen ook dat ze op mijn werk onmiddellijk zouden zien dat ik een haarwerk droeg. Neen hoor, enkel toffe reacties dat ik er zo goed uit zie.
Toch voelde ik me er niet goed bij dat ik daar met mijn geheim zat. De derde dag heb ik het verteld en kreeg ik heel veel begrip. De collega's vonden mijn synthetisch haarwerk super goed geslaagd. Van klanten kreeg ik telkens dagelijks complimenten. Mijn zelfvertrouwen had ik terug !
Ik heb al dikwijls gezegd dat ik het beter vroeger had gedaan.

Er viel een grote pak van mijn schouders want ik moest me niet meer dagelijks bezig houden met minox, medicatie, supplementen, vitamines. Mijn bussen haarlak heb ik weggegeven.
Ik was herboren.

nu nog krijg ik na een half jaar nog bijna dagelijks positieve reacties dat mijn haar zo mooi is.
Daar geniet ik van. Niet bij iedere gelegenheid voel ik me goed om het te bekennen dat ik een haarwerk draag. Zoals gisteren nog aan de schoolpoort zei een mama, die kapster is, dat mijn haar zo mooi is en dat ik me er waarschijnlijk heel goed bij voel. Dat kon ik alleen maar beamen maar ik kon daar aan de schoolpoort niet uitleggen dat het een hw is.

Woon je ver van Madena ? Dit lijkt me wel een geschikte hw zaak.

Ik hoop echt dat je de stap zet hoor. Je zal je er veel beter bij voelen.

Gr.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2014, 20:55   #173
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlyscka Bekijk bericht
@ Marleen en Astrid,

Door al die positieve ervaringen hier van vrouwen met een haarwerk, wil ik echt de stap zetten; maar ik vind het zo moeilijk te geloven dat niemand dat gaat zien. Ik ben trouwens ook niet handig in die dingen.
En soms denk ik ook, dan zien ze het maar, als ik er maar beter uit ziet.
Bedankt voor jullie toffe reacties. Dat doet echt deugd.
Marleen
Hi meid, ben ik weer

Mijn ervaring is dat niemand het ziet, ALS je maar een haarwerk hebt wat bij je past, waar jij je lekker bij voelt, wat je zelfvertrouwen geeft. Met een synthetisch haarwerk hoef je niet handig te zijn; opzetten, handen erdoor en ready to go. Je gelooft het of niet, maar sinds ik haarwerken draag heb ik nooit meer een bad hair day.

Ik 'durfde' ook niet naar werk de eerste dag met haarwerk. Misschien heb je het al gelezen? (zie mijn weblog: http://www.haarweb.nl/forum/blog.php?b=407

Na een aantal maanden heb ik op werk verteld dat ik haarwerken draag. Niemand, echt niemand had het gezien of heeft het door gehad. Ik ervaar dat mensen 'globaal' naar je haar kijken en dan weer over gaan tot de orde van de dag. Hier heb ik ook wat over geschreven in mijn weblog.
Zie: http://www.haarweb.nl/forum/blog.php?b=441

Laatst gewijzigd door Astrid26; 12 juni 2014 om 20:59
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2014, 21:22   #174
Marlyscka
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Belgium, Antwerp
Berichten: 24
Geslacht:
Hallo Astrid en Marleen
Het is ook dankzij jullie positieve ervaringen dat ik de stap echt wil zetten.
Een jaar geleden had ik al aan mijn dermatoloog gezegd dat ik eigenlijk een haarwerk wilde omdat ik het niet meer zag zitten met hoe mijn haar was. Maar volgens haar valt het nog mee en ze raadde dat af omdat als je met een haarwerk begint, je het altijd zal moeten dragen.
Nu verlies ik weer een tijdje minder haar, maar dat zijn gewoonlijk maar periodes.
Ja, ik moet de stap echt zetten.
Madena is toch nogal ver, maar ik heb er ook al heel veel goede dingen over gehoord. En ik kan dan wel met de trein gaan. Beter iets verder en een goede zaak, dan dichtbij en bij een slechte haarwerker terecht komen.
Nogmaals bedankt voor jullie toffe reacties

Marleen
Marlyscka is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2014, 22:50   #175
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlyscka Bekijk bericht
Hallo Astrid en Marleen
Het is ook dankzij jullie positieve ervaringen dat ik de stap echt wil zetten.
Een jaar geleden had ik al aan mijn dermatoloog gezegd dat ik eigenlijk een haarwerk wilde omdat ik het niet meer zag zitten met hoe mijn haar was. Maar volgens haar valt het nog mee en ze raadde dat af omvat als je met een haarwerk begint, je het altijd zal moeten dragen.
Nu verlies ik weer een tijdje minder haar, maar dat zijn gewoonlijk maar periodes.
Ja, ik moet de stap echt zetten.
Madena is toch nogal ver, maar ik heb er ook al heel veel goede dingen over gehoord. En ik kan dan wel met de trein gaan. Beter iets verder en een goede zaak, dan dichtbij en bij een slechte haarwerker terecht komen.
Nogmaals bedankt voor jullie toffe reacties

Marleen
Marleen,

5 jaar geleden was ik echt depressief door mijn slechte haartoestand. 10,50 jaar na mijn haartransplantatie had ik weer de moed en hoop in verbetering dmv medicatie want die haartransplantatie was zinloos geweest en na 2 bevallingen zat er geen fut meer in mijn haar en was die weer goed uitgedund. Toen heb ik het Haarweb ontdekt.

ik zat te wenen bij de dermatologe toen ik mijn verhaal deed. Ik zei dat ik vreesde dat ik over enkele jaren een pruik moest dragen. Ze zei me : dit zal je niet moeten doen, maar ik moest zeker de behandeling volgen die ze voorschreef.
Toen heb ik terug met volle moed dagelijks de minoxidil op mijn hoofd gesmeerd, vitamines, pillen genomen.....meer dan 5 jaar.

ik wenste dat ik 5 jaar geleden de moed had om een haarwerk te dragen dan had ik geen tijd verloren... en had ik niet zoveel geld verspild, en had ik niet zoveel haarfrustraties gehad.

Nu is het voor jou echt het moment hoor, stel het best niet uit.
Bel eens naar een haarwerkzaak voor een discreet gesprek en pas eens een paar haarwerken. Je bent nog altijd niet verplicht om onmiddellijk te belissen tot aankoop.
Je kan dan gerust een 2de zaak bezoeken om te vergelijken. Noteer desnoods je vragen op voorhand om je een beetje voor te bereiden waarover je onzeker bent.

het opzetten is echt niet moeilijk hoor. Ik kan het mijne zelfs in het donker opzetten .

Haarwerk wassen heb ik de eerste keer mogen laten doen in de haarwerkzaak. Daar heeft de verkoopster het me heel mooi uitgelegd. Daarna heb ik het zelf gewassen.

Zo, genoeg verteld. Tot later.

Hou ons op de hoogte, hè.

Gr.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2014, 15:42   #176
Marlyscka
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Belgium, Antwerp
Berichten: 24
Geslacht:
Hey Marleen,

Dat was bij mij ook bij de dermatologe. Ik moet elk jaar op controle gaan en dan zegt ze dat het toch helpt en dan moet ik voortdoen met de medicatie en minoxidil. Vorig jaar zat ik er ook bijna te huilen. Dit jaar ben ik niet meer geweest, het is toch altijd hetzelfde en mijn huisarts schrijft die medicatie ook voor. In het begin dat ik er ging had ik ook eens gezegd dat ik een haartransplantatie wou en ze zei er niet zo veel op, maar ik kon het toch niet laten doen omdat het zoveel kost. Maar zij zei niet dat dat bij vrouwen niet altijd gaat. Dat heb ik ook pas later op haarweb ontdekt.
Ik vind het echt schandalig dat jij dat hebt laten doen en dat ze je niet gewaarschuwd hebben dat dat bij veel vrouwen niet mogelijk is. Het is dan zo duur.
Maar ik ga er nu echt werk van maken en laat jullie iets weten
Marleen
Marlyscka is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2014, 19:41   #177
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Veel sterkte & succes Malyscka; houd je ons wel op de hoogte?
Spannend hoor!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 20:38   #178
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Vandaag gingen we midgetgolfen. Het was heerlijk weer, maar wat een wind. Bij het groepje voor ons was een wat oudere dame, ze was prachtig gekleed, maar o o o o wat was haar haar ontzettend dun. Vooral door die harde wind was het goed te zien. Ik merkte wel dat ze het steeds probeerde te bedekken en 100 x haar dunne haartjes goed legde. Ik herkende mezelf in haar; zo 'was' ik ook altijd met mijn haartjes bezig voor mijn pruikentijd. Ik had best met haar te doen.

Toen we het parcours hadden afgelegd ging ik even naar het toilet en die mevrouw stond haar haartjes te kammen en vol te spuiten met haarlak. Ik schudde even met mijn hoofd en duwde mijn lok omhoog en alles zat weer top. Ze keek mij aan en maakte nog een opmerking iets in de trant van: "Jij hebt nog een lekkere volle haardos, ik moet het doen met mijn dunne haartjes'....
Het lag op het puntje van mijn tong, maar toch zei ik niet dat ik een haarwerkje droeg.

Achteraf nu ik weer thuis ben denk ik: WAAROM zei ik niet tegen haar dat het bij mij een haarwerkje was?

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Laatst gewijzigd door Astrid26; 28 juli 2014 om 20:42
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 22:12   #179
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
In dit geval had ik het denk ik gezegd. Misschien zou het haar over de streep trekken want er zijn ook mooie haarwerken voor oudere dames. Zelfs in grijs. Met haarwerk zou ze er ook weer top uitzien.

Maar het kan best zo zijn dat ze toch door het gebeurwn in het toilet gaat nadenken om er iets aan te doen, ook al wist ze niet dat jij een haarwerk droeg.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2014, 12:18   #180
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
De ultieme haarwerktest

Gisteren BBQ bij kennissen en haar dochter met kleine kinderen was er ook bij. De dochter is al jarenlang kapster en sinds kort voor haar zelf begonnen. Ik heb haar weleens eerder ontmoet toen ik nog mijn AGA haar strak naar achteren droeg met een ienie mienie knotje en een bus haarlak erop

Ze zag me en het eerste wat ze zei was:
Ik herkende je haast niet; wat zie je er goed uit en wat zit je haar leuk!

Naderhand kwam ze naast me zitten en ze zat bijna bovenop me

Ze begon weer over mijn haar:
Wat zit je haar lekker vlot en keurig in laagjes geknipt en wat een mooie kleur. Welke kapper ben je geweest? Ik vertelde dat ik sinds kort mijn haar laat kleuren & knippen door Kees en ik er erg tevreden over ben. Ze zei gelijk: mannen, ja die kunnen over het algemeen goed knippen!
Ik liet het hier verder bij en het gesprek ging verder over koetjes en kalfjes.

Moraal van het verhaal:
Zelfs een kapster ziet niet dat ik een synthetisch haarwerkje draag!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.