Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2004, 22:37   #1
grietje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Locatie: holland
Berichten: 56
Smile nieuw hier.

Hoi Allemaal.
Vorige week kwam ik toevallig een pagina tegen die over ttm ging, ik weet niet eens meer welke dat precies was.
Door even verder te surfen kwam ik hier terecht en m'n mond viel open van verbazing.
IK BEN NIET DE ENIGE!!!!die trekt aan haren en wimpers.
Ik was echt overdondert en vond ook dat ik nu maar eens moest "opbiechten" aan mijn vriend.Ik heb altijd gezegt dat ik het niet zelf deed, vanmorgen heb ik het hem verteld, en hij reageerde heel lief.Zelf vind het nl nogal een abnormale "tic".
Jammer dat er zo weinig info is in het nederlands, ik kan me momenteel niet zo goed consentreren op die lange engelse en/of duitse verhalen.

Ik ben nu 28 jaar en doe dit al vanaf mijn 12e/13e ongeveer, ik weet alleen nog dat ik in het begin wel een oogpotloodje bij me had om de kale plekken op wimpers en wenkbrauwen te maskeren.Ik ben druk bezig deze site te leren kennen en de berichten te lezen, en lees best veel herkenbare dingen.
Ik zou ook wel heel graag mensen willen leren kennen die hetzelfde hebben.Ik woon nu in Amsterdam, wie wil...mail me
Ik denk/hoop dat ik hier heel veel steun kan vinden, en hoop regelmatig van me te laten horen.

xxx grietje
grietje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2004, 12:25   #2
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Welkom Grietje
we kennen het allemaal hoor, dat gevoel van overdondering toen we hier terechtkwamen! Het doet deugd, he, al die herkenbare verhalen. Voor verdere nederlandstalige info kun je hier Fara's scriptie downloaden, en je kunt Bolleke haar boek halen, zoals je al voorstelde. Sterk van je dat je het meteen verteld hebt aan je vriend.
groetjes
Jolien

Laatst gewijzigd door jolien; 14 november 2004 om 12:27
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2004, 17:46   #3
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi Grietje

Welkom op ons Haarweb. Ik hoop en denk dat je erg veel steun en herkenning zult vinden hier. Erg moedig van je om het aan je vriend te vertellen, een eerste belangrijke stap richting acceptatie en eventueel richting genezing. Er is wel info te vinden in het Nederlands maar dat is wat lastig nog. We (haarwebmaster enz) zijn van plan info te bundelen om het hier aan te kunnen bieden. Tot die tijd kan je inderdaad de scriptie van Fara lezen, het boek van Bolleke op de kop tikken (Met de handen in het haar) of eventueel kijken op deze (nog in ontwikkeling zijnde) website: http://www.trichotillomanie.tk

Veel leesplezier en steun toegewenst via deze site.

Groetjes
Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2004, 21:20   #4
susa30
susa30
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Locatie: Brabant
Berichten: 18
ook nieuw

hoi grietje,

ik kan je handje schudden, ik ben ook nieuw, persvers sinds vandaag hier actief ! ook ik doe het al lange tijd, ik denk vanaf 11 jarige leeftijd en ben nu 31 jaar...
ik trek mijn hoofdhaar eruit...met ups en downs...
mijn vriend en mam weten erook van en verder niemand, echt een geheim want ik schaam me er enorm voor dat ik me niet kan bedwingen...echt een tik !

ik hoop ook hier steun te vinden dus wie weet komen we elkaar vaker tegen hier...ps geweldig he dat dit bestaat he !! ik voel me daardoor al erg opgelucht..

liefs bloempie
susa30 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2004, 21:57   #5
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
welkom

Hallo Grietje,

Ik weet niet of je het gezien heb, maar ik heb je een paar dagen geleden een emailtje terug gestuurd.

In elk geval heet ik je hier van harte welkom.

Groetjes Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2004, 22:47   #6
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Grietje,

Welkom bij ons! Neem rustig de tijd om te lezen. Zoveel is al geschreven, zoveel momenten van herkenning. Soms gaat het moeilijk, sommige verhalen zijn confronterend. Dus kan dit forum ook wel eens emotionele momenten veroorzaken. Maar één ding is zeker, je bent hier niet alleen!

Ik wens je veel sterkte en steun aan je lotgenoten.
Daniëla (Bolleke)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hallo,ben hier nieuw Avs TTM - Algemeen 5 24 oktober 2004 14:44
Nieuw hier... LaLluvia TTM - Algemeen 2 21 juni 2004 20:54
ben hier nieuw en ook weer niet maantje AA - Algemeen 19 11 april 2004 21:33
hallo ik ben nieuw hier carin39 TTM - Algemeen 5 17 september 2002 23:03
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.