Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2004, 22:38   #1
Korn-Girl-666
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 2
Question Ik ben nieuw hier en heb een vraag...

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben. Ik zag in de Flair dit internet-adres staan en dacht, ik ga maar even kijken...
Ik trek al vanaf de brugklas haren uit me hoofd, meestal 1 tegelijk, soms iets meer. Maar geen bossen tegelijk.
Toen ik in de brugklas zat was ik 13, ik ben nu 23.
Er is niet echt een grote kale plek, alleen achter op me hoofd heb ik wat korter/droger/dunner haar omdat daar wel wat weg is. Toch valt het nog te verbergen met het wat kortere haar middenin me kruin.
Ik ben altijd doodsbang om naar de kapper te gaan, die vragen altijd wat het is, zeg ik, weet ik niet, droog haar ofzo???
Ik schaam me verrot om naar de kapper te gaan, nu is me haar dan eigenlijk weer te lang met wat piekerige stukjes ertussen.
Dus mijn vraag, zit ik hier goed met dit probleem? Zo ja, wat kan ik eraan doen? Ik had heel dik haar met veel volume is nu wel dunner en slap/zwaar...
Help! Waar kan ik heen met dit probleem, ben bang om erover te praten, dit is voor het eerst dat ik erachter kom dat het een soort ziekte is.

Please, help, ik ben radeloos...
Korn-Girl-666 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 10:11   #2
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hoi,
Als je inderdaad zelf je haar voortdurend uittrekt, dan denk ik dat je hier op de goede plaats zit... Ik denk dat je eens rond moet kijken, hier en daar wat lezen, en dan zul je wel merken of je jezelf in de beschrijvingen herkent. Misschien is het nogal confronterend, en zul je schrikken van al die verhalen en onze openheid daarover. Die openheid komt niet vanzelf, die moet groeien. Als je niet meteen meer over jezelf durft te vertellen, neem dan gerust je tijd om eerst gewoon wat te lezen. Schrijf pas als je er zelf klaar voor bent! Veel sterkte in ieder geval!
Groetjes
janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 21:21   #3
susa30
susa30
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Locatie: Brabant
Berichten: 18
hoi corn girl,

ook ik las het in de flair....vorige week en dacht ook he ff surfen naar die site, ik wist niet dat dit beestje een naam had, dus voelde al direct meer begrepen en moet zeggen dat het me bevalt om hier actief te zijn, al is het nog maar een paar dagen dat ik hier kom... dus welkom hoor...
ja de oplossing kan ik je niet geven helaas, ik ben ook nog zoekende hier en hoop dat ik het iets meer onder controle kan krijgen want de drang is groot en het voelt zo lekker he...

ik ben 31 jr en trek ook net als jij haar voor haar en het liefste de stugge en kronkelige en dikke haren... dan zet ik die haar tussen mijn vingers en trek met mijn nagel erlangs om een krul van te maken... maf he als je dat ze leest/schrijft maar de kick is lekker dusse...tja...

maar meid schrijf lekker mee en herkenbaar zal het zeker zijn hier...
liefs susanne
__________________
susa30 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2004, 12:21   #4
Korn-Girl-666
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 2
Kapper

Ik zit nogsteeds met een vraag...ik wil dolgraag naar de Kaspper maar ik schaam me voor mijn afgebroken en geplukte haar...
Hoe kan ik het simpel vertellen aan een kapper? En zijn er kappers in Gouda die al weten wat het is enzo?
Korn-Girl-666 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2004, 15:16   #5
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik denk niet dat een ander jou kan influisteren wat je tegen de kapper moet zeggen. Daar moet je zelf over nadenken. En ook al neem je je iets voor, dan moet je altijd nog afwachten met wat voor persoon je te maken hebt en hoe de sfeer is.
Ik ben zo ver gekomen dat ik er geen moeite mee heb om tegen een kapper te zeggen wat het probleem is. Ik zeg dat ik trichotillomanie heb, en als ze dat niet kennen, zeg ik dat ik mijn eigen haar uittrek. Dan kennen ze het meestal wel, ook al wil dat niet zeggen dat ze er veel over weten of gepast op reageren. De ene is gevoeliger en hulpvaardiger dan de andere, en daar moet je gewoon een beetje geluk mee hebben.
Ik ging er niet altijd zo makkelijk mee om! Eerder, een paar jaar geleden, als ik het vertelde, moest ik meteen huilen en schaamde me dood. Dat geeft niets, hoor! Je voelt je dan alleen zo rot... Maar als je dan een lieve kapper hebt, troost die je een beetje en probeert er toch nog wat van te maken...
Als jij er nog heel veel moeite mee hebt om erover te praten, dan moet je dat niet doen. Als de kapper dan vragen stelt, moet je gewoon eerlijk en op een nette manier zeggen dat je daar liever niet over wilt praten. Daar moet hij/zij ook begrip voor hebben. Misschien trekt hij/zij er wel conclusies uit, maar daar hoef je je niets van aan te trekken.

Kortom, it's up to you!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2004, 16:34   #6
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Hoi Korn-girl,

Ik weet wel een kapper in Zoetermeer (niet zo ver van Gouda), nl. mijn kapper die er alles vanaf weet en ook weet hoe het geknipt moet worden om het zoveel mogelijk te verbergen. Ik zit al mijn hele leven (35 jaar) bij hem. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

Groeten,
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nieuw hier. grietje TTM - Algemeen 5 15 november 2004 22:47
Nieuw hier... LaLluvia TTM - Algemeen 2 21 juni 2004 20:54
Hoi, nieuw en vraag blablabla Haarproblemen bij vrouwen 5 16 juni 2004 22:52
hallo ik ben nieuw hier carin39 TTM - Algemeen 5 17 september 2002 23:03
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.