Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juli 2013, 18:01   #31
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
ik heb shampoo van lipogaine gekocht en dat gebruik ik nu maar ik zie nu dat er ook saw palmetto in de shampoo zit. is dit ook een risico bij uitsluitend uitwendig gebruik?
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 20:56   #32
El Señor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 16
Citaat:
Als je problemen hebt, dan is het heerlijk om er een labeltje PFS aan te kunnen plakken. Maar het is allerminst zeker dat zoiets als PFS ook echt bestaat.
Volstrekte onzin, het post finasteride syndroom is een bestaande aandoening. Momenteel lopen er verschillenden onderzoeken waar al het een ander van naar buiten druppelt in de media.

Zoals ik al eerder vermeldt heb sta ik in persoonlijk contact met iemand die deel uitmaakt van het Post-Finasteride Syndrome Foundation. Steeds meer bezorgde urologen en endocrinologen nemen contact op met het PFS Foundation om eerlijke en oprechte informatie op te vragen over deze aandoening. Dit omdat de artsen zelf ook weten hoe het corrupte werelde van de farmaceutische industrie werkt, de onderzoeken die door Merck zijn complete bullshit.

Hier een leuk artikel waarin een oud arts beschrijft hoe dit wereldje werkt:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opini...enbedrog.dhtml

Citaat:
En bijna alles is mogelijk, maar of het dan ook werkelijk zo is ... ik betwijfel het en ik heb nog niemand een mechanisme zien beschrijven dat zou kunnen leiden tot permanente schade. Daarom raak ik niet in paniek.
Haha komiek, dit mechanisme is jaren terug al beschreven. Momenteel lopen de onderzoeken om een geneesmiddel te vinden. s' Werelds beste artsen uit verschillende vakgebieden werken werken achter de schermen om een oplossing te vinden (denk aan endocrinologen, neurologen etc). Zelfs onderzoeksinstellingen naar het zogeheete "Kennedy's Disease", een ziekte waarbij mensen geboren worden met een androgene resistentie, hebben hele grote interesse in de onderzoeken naar PFS.

Voor de geintereseerden heb ik een screenshot gemaakt die het PFS in een notendop uitlegt. Deze screencap is afkomstig van de PFS theorie die jaren geleden is opgezet door een geniale arts.

Verder wil ik iedereen meegeven niet teveel te luisteren naar de bagatelliserende comments van AntonieH als het op bijwerkingen aankomt.
Ik vind dat hij zijn status als moderator niet serieus neemt. Je zou een neutraal standpunt moeten innemen als het aankomt op zaken als serieuze gezondsheidproblemen die duizenden mensen oplopen door het slikken van deze troep. Ik vind het zeer kwalijk hoe jij je status als moderator misbruikt door dit niet serieus te nemen. Sterker nog, je maakt zieke mensen belachelijk en begint een systematische laster propaganda campagne waarbij je op iedere negatieve post over finasteride probeert te ontwrichten door het zaaien van ongefundeerde twijfel en met maken van misplaatste, ronduit zielige grapjes met als enig doel het belachelijk maken van iemand die oprecht zijn verhaal komt doen.

Het zijn zaken als deze wat mij doet twijfelen aan de ware intentie van de heer AntonieH en ik krijg steeds meer het vermoeden dat AntonieH bepaalde belangen te behartigen heeft bij het plaatsen van zijn berichten.

AntonieH is geen arts en heeft geen enkele bevoegdheid om ook maar iemand advies te geven als het op het gebruik van medicijnen aankomt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png PFS in een notendop.png‎ (63,0 KB, 49x gelezen)
El Señor is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 23:20   #33
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Señor Bekijk bericht
Het zijn zaken als deze wat mij doet twijfelen aan de ware intentie van de heer AntonieH en ik krijg steeds meer het vermoeden dat AntonieH bepaalde belangen te behartigen heeft bij het plaatsen van zijn berichten.

AntonieH is geen arts en heeft geen enkele bevoegdheid om ook maar iemand advies te geven als het op het gebruik van medicijnen aankomt.
Inderdaad, ik heb geen enkele bevoegdheid. Ik geef nooit advies, ik geef alleen mijn eigen mening en die strookt dus duidelijk niet met de jouwe. Mij verdacht maken maakt jouw verhaal echt niet waarderder en ik denk eerlijk gezegd dat de kritische haarweblezer daar ook wel doorheen prikt

Ik vind dat ieder zijn eigen afwegingen moet maken, zijn eigen gevoel moet volgen en uiteindelijk zijn eigen keus moet maken. Dat kan door met boerenverstand naar zaken te kijken en door je te laten leiden door achterdocht, vermoedens en paniek. Ieder zijn keuze. Om die reden laat ik gewoon alle informatie staan, ook als ik het er niet mee eens ben of onwaarschijnlijk vind. Zelfs persoonlijke aanvallen wis ik niet. Mijn rol van moderator is een technische, niet een inhoudelijke. En als ik echt het kwade genius was waar je me kennelijk voor ziet, waarom zou ik dan de moeite nemen om te discussiëren? Ik zou je verdachtmakingen kunnen 'aanmerken' als laster en je een ban geven. Simpel.

Welk belang behartig jij, Senor? Je eigen belang? Wil je voor jezelf bewijzen dat jouw keuzes goed waren door zoveel mogelijk anderen met verhalen jouw kant op te drijven? Zieltjes redden? Leef je bij de waan dat meer 'gelovigen' jouw waarheid sterker maken?

Kom liever eens met inhoudelijke verhalen in plaats van paniek, verdachtmakingen, paranoïa en illustratieve jij-bakken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 18 juli 2013 om 23:23
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 00:44   #34
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Señor Bekijk bericht

AntonieH is geen arts en heeft geen enkele bevoegdheid om ook maar iemand advies te geven als het op het gebruik van medicijnen aankomt.
Hij mag dan wel geen arts oid zijn, maar levert naar mijn mening wel een nuchtere en waardevolle bijdrage aan dit forum. En dat waardeer ik.

En daarbij weet hij zijn standpunten goed en met duidelijke voorbeelden te onderbouwen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 01:48   #35
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Hij mag dan wel geen arts oid zijn, maar levert naar mijn mening wel een nuchtere en waardevolle bijdrage aan dit forum. En dat waardeer ik.

En daarbij weet hij zijn standpunten goed en met duidelijke voorbeelden te onderbouwen.
Dat eerste ja!

Dat tweede, nou er is helaas niemand die met zekerheid kan zeggen dat 'het waarschijnlijk wel goed zit allemaal'. Als jij een onderbouwing kan vinden die dat stukje onzekerheid zou kunnen wegnemen, zou niemand meer twijfelen aan fina gebruik
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 12:58   #36
El Señor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 16
Citaat:
Inderdaad, ik heb geen enkele bevoegdheid. Ik geef nooit advies, ik geef alleen mijn eigen mening en die strookt dus duidelijk niet met de jouwe. Mij verdacht maken maakt jouw verhaal echt niet waarderder en ik denk eerlijk gezegd dat de kritische haarweblezer daar ook wel doorheen prikt
Leuke verdraaiing van het feit dat je mensen aanspoort medicijnen te slikken waarvan steeds meer in meer naar buiten komt dat mensen er langdurige en misschien wel blijvende schade aan over houden. Gezien de moderator status en de "bijdragen" aan dit forum wek je toch het beeld een expert te zijn. Bewust of onbewust zullen mensen jouw mening hoog in het vaandel hebben, compleet onterrecht kan ik daarbij vermelden.

Met deze gedachte in het achterhoofd zal elk weldenkend mens een stap terugnemen in het adviseren van mensen een medicijn te slikken waar mensen aan kapot gaan.

De illusie dat ik de mening van de met haaruitval geobsedeerde "kritische haarweblezers" zal veranderen heb ik nooit gehad. De mensen die overwegen finasteride te gebruiken en hier op dit forum terrecht komen, daar doe ik het voor.

Citaat:
Hij mag dan wel geen arts oid zijn, maar levert naar mijn mening wel een nuchtere en waardevolle bijdrage aan dit forum. En dat waardeer ik.
De mening van AntonieH is bevooroordeeld zonder enige objectieve onderbouwing. En behalve dat vind hij het behouden van wat haar op zijn hoofd duidelijker belangrijker de dan gezondsheidsproblemen die je ervan oploopt. Niks nuchters aan, eerder misleidend en gevaarlijk voor zichzelf en anderen.

Citaat:
Mijn rol van moderator is een technische, niet een inhoudelijke. En als ik echt het kwade genius was waar je me kennelijk voor ziet, waarom zou ik dan de moeite nemen om te discussiëren? Ik zou je verdachtmakingen kunnen 'aanmerken' als laster en je een ban geven. Simpel.
De vermeende "verdachtmaking" markeren als laster zou uitsluitend gebeuren op grond van jouw persoonlijke interpertatie en dat zou je enkel technische positie in geding brengen. Doet me denken aan de ene keer dat ik een week gebanned werd na aan te geven te walgen van de member "Limbo" die mij een levenslang lijden aan PFS toewenste. Ja AntonieH, je rol is echt technisch en je dient de neutraliteit op voortreffelijke wijze.

Citaat:
Welk belang behartig jij, Senor? Je eigen belang? Wil je voor jezelf bewijzen dat jouw keuzes goed waren door zoveel mogelijk anderen met verhalen jouw kant op te drijven? Zieltjes redden? Leef je bij de waan dat meer 'gelovigen' jouw waarheid sterker maken?
Wat mijn belangen zijn lijkt me geen geheim. Dat jij dit probeert om te draaien en er nog een verwijt van durft te maken is ronduit verwerpelijk, wat laag zeg.

En wat voor waan praat jij over? Ik baseer me op onderzoeken en uitspraken van artsen, meetbare resultaten. Goed geprobeerd AntonieH.

Citaat:
Kom liever eens met inhoudelijke verhalen in plaats van paniek, verdachtmakingen, paranoïa en illustratieve jij-bakken.
Projecteer alsjeblieft jouw kinderachtige discussie technieken niet op mij.
El Señor is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 13:05   #37
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
in de studies werd gesproken van slechts 2% dat sides ondervond..ik denk eerder dat het omgekeerd is en dat 2% geen sides had...de forums bulken van de mensen die libido en erctiestoornissen hebben met het gebruik van fina of duta
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 18:55   #38
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Sorry voor de misschien domme vraag:

Is Saw Palmetto qua gezondheid niet beter dan Fina?
Fina zal wel sterker zijn qua werking?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 21:23   #39
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Sorry voor de misschien domme vraag:

Is Saw Palmetto qua gezondheid niet beter dan Fina?
Fina zal wel sterker zijn qua werking?
Er is niks doms aan je vraag hoor. Allereerst; ze zijn beiden niet goed voor je lichaam. SP is grotendeels een natuurlijk product en de kans op sides is wel wat kleiner. Het effect is wel iets minder dan Fina. Misschien kan je SP kwa dht verlaging een beetje vergelijken met 0,5 mg Fina (een halve dosis), maar zelfs dan is de verlaging van 0,5mg Fina nog iets groter.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2013, 18:43   #40
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Er is niks doms aan je vraag hoor. Allereerst; ze zijn beiden niet goed voor je lichaam. SP is grotendeels een natuurlijk product en de kans op sides is wel wat kleiner. Het effect is wel iets minder dan Fina. Misschien kan je SP kwa dht verlaging een beetje vergelijken met 0,5 mg Fina (een halve dosis), maar zelfs dan is de verlaging van 0,5mg Fina nog iets groter.
Dank je!
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2013, 00:01   #41
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Er is niks doms aan je vraag hoor. Allereerst; ze zijn beiden niet goed voor je lichaam. SP is grotendeels een natuurlijk product en de kans op sides is wel wat kleiner. Het effect is wel iets minder dan Fina. Misschien kan je SP kwa dht verlaging een beetje vergelijken met 0,5 mg Fina (een halve dosis), maar zelfs dan is de verlaging van 0,5mg Fina nog iets groter.
Hoe weet je dat, of hoezo denk je dat? Elders wordt gezegd dat het effect van SP en dan iets van minimaal 400 mg 85% gestandaardiseerd nog geen 20% van het effect van 1 mg fina heeft.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2013, 23:25   #42
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Ik heb Propecia 13 jaar lang gebruik zonder bijwerkingen en met een goed resultaat..
Ik moest er mee stoppen, en nu gebruik ik een maand lang Saw palmetto samen met Revita..
Ik ervaar nu een heftige shedding (die ik bij Propecia totaal niet had!) en ja mijn erectie's zijn ook minder sterk.

Maar na je verhaal te hebben gelezen denk ik van er gewoon voor te gaan..
als je nog actief bent op deze site even eigenzinnige vraag hoe gaat het nu met je haaruitval?
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2013, 16:35   #43
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik begrijp niet dat je meer bijwerkingen ervaart bij saw palmetto dan fina.. Beide producten doen hetzelfde, alleen doet fina het meer/beter. Het lijkt me om diezelfde reden dan ook weinig logisch dat je met saw palmetto resultaten zult bereiken dat je niet had met fina. Overigens, finasteride stopt niet zomaar met werken, dat werd hier al eens op het forum besproken, dacht ik. Als je aga zich toch doorzet na 13 jaar fina, neem je denk ik beter meer fina of voeg je duta ofzo toe. Nu ben je eigenlijk van een klasse A bestrijdingsmiddel naar een klasse C of D gegaan.. Ik vrees echt dat saw palmetto je haar niet zal redden.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2013, 17:21   #44
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Overigens, finasteride stopt niet zomaar met werken, dat werd hier al eens op het forum besproken, dacht ik
.
Ik weet niet of Finasteride en Dutasteride wel hun kracht behouden na jaren van gebruik? Ikzelf heb jaren dutasteride geslikt met perfecte (met hoofdletter P) resultaten. En na een jaar of 7-8 ging het bergafwaarts. Dermatoloog vertelde toen ook in eerste instatie dat Finasteride/Dutasteride niet ineens stopt met werken. Een aantal jaren later zei hij weer dat bij een bepaalde percentage gebruikers de werking wel stopte. Misschien waren ze (dermatologen) intussen tot die conclusie gekomen???
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2013, 17:51   #45
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Hmm, wellicht bestaan er studies over. Interessante vraag uiteraard. Ik dacht altijd dat de werking niet afnam, alleen dat aga agressiever kon worden op latere leeftijd. Er zijn in elk geval ook genoeg 'getuigenissen' van mensen die al 15+ jaar fina gebruiken, zonder dat de werking afneemt.. Maar ja, er zijn altijd uitzonderingen in beide richtingen. Ik buig me er eens over.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
blockers, dht, pfs, saw palmetto

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.