Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2004, 13:33   #181
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Een feit is dat 5-ar, met name typ II, een hoofdbestanddeel is van het hele AGA proces. Bij AGA wordt dan volop DHT geproduceerd door 5 alpha-reductase en testosteron, de receptorcellen in de haarwortels zijn actief, er is dus vraag en aanbod. Een ketting is net zo sterk als z'n zwakste schakel, verminder je je DHT door het gebruik van een krachtige 5-ar inhibitor, dan schakelen de receptorcellen zichzelf uit.

En of de ''route'' van AGA helemaal is voorgeprogrammeerd, eigenlijk wel, je ziet dat AGA vaak toeslaat bij het frontale gedeelte en een bitemporale recessie op gang zet en daarom zeg ik ook (vooral tegen Haarmannetje) vaak, begin vroeg. Is je AGA toestand nog in een vroeg stadium, begin dan als de bliksem met medicatie.
Volgens mij weet jij er wel veel van, DHTkiller .

Maar er zit wat in indedaad dat het een keten is en wanneer je de eerste schakel onschadelijk maakt, houdt het op. Dus wanneer je met een topical spiro je haarlijn onder controle krijgt, zal het daarachter niet verder gaan. Zou ook wat zijn zeg, wanneer je zo'n dun lijntje overhoudt .

Ik weet ook wel dat dit het moment is voor mij om er wat aan te doen. Mijn haarlijn is wel een cm opgeschoven sinds het begin, maar nog niets ernstigs verder. Daar waar de haarlijn eerder zat zitten nu nog vrij lange blonde haartjes, dus het is allemaal nog vrij vers zeg maar. Maar ik zit gewoon zo met die vraag over het stoppen van fina en het verdere verloop. Ik wil niet graag meemaken dat wanneer ik na 5 jaar bijvoorbeeld stop, ik opeens in één jaar geen haar meer overheb (omdat het zonder fina anders al zover zou zijn geweest).
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 13:35   #182
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
dat is ook heel moeilijk te beoordelen. Ik weet het ook niet zeker, maar ik heb wel sterk het gevoel dat het minder is geworden.
Waarom heb je dat gevoel? Het lijkt mij namelijk helemaal niet logisch. Voor het lichaam gebeurt er namelijk niets kunstmatigs. Er is gewoon minder DHT en dus gaat het proces veel langzamer en als er weer meer DHT komt, gaat het proces weer op het oude tempo verder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
overigens kan AGA binnen 7 maanden natuurlijk wel een hoop doen. Er zijn mannen bij wie AGA de hele boel binnen het jaar heeft gekortwiekt. Bij mij zal dat zo snel niet gaan als ik in mijn familie kijk, maar een kwart centimeter per half jaar naar achter zou nog wel kunnen.
In mijn familie gaat het gelukkig ook allemaal niet snel. Mijn vader had zelfs begin 20 al vrij diepe inhammen, maar pas begin 30 begon het wat op te vallen. In 10 jaar tijd was er bovenop in ieder geval niet veel veranderd.
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 13:36   #183
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik wil niet graag meemaken dat wanneer ik na 5 jaar bijvoorbeeld stop, ik opeens in één jaar geen haar meer overheb (omdat het zonder fina anders al zover zou zijn geweest).
dat risico loop je, maar dat is toch nog altijd beter dan niks?? dan heb je iig 5 jaar winst en velen op dit forum denken dat er dan al een "wondermiddel" is, dus...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 13:38   #184
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Waarom heb je dat gevoel? Het lijkt mij namelijk helemaal niet logisch. Voor het lichaam gebeurt er namelijk niets kunstmatigs. Er is gewoon minder DHT en dus gaat het proces veel langzamer en als er weer meer DHT komt, gaat het proces weer op het oude tempo verder.
het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat fina niet zo effectief is voor mij, waardoor de bitemporale recessie zich ondanks de suppressie van 5-alpha-reductase toch, weliswaar in vertraagt tempo, voortschreidt.

mooie zin he, DHTkiller??
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 13:46   #185
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat fina niet zo effectief is voor mij, waardoor de bitemporale recessie zich ondanks de suppressie van 5-alpha-reductase toch, weliswaar in vertraagt tempo, voortschreidt.

mooie zin he, DHTkiller??
En dat heb je zo even in een maandje gezien? Laurens, ik kan me niet voorstellen dat je in een maand kunt zien hoever je haarlijn gevorderd is, tenzij het heel snel gaat allemaal. Na een jaar vind ik het nog moeilijk te beoordelen.
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 13:47   #186
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
En dat heb je zo even in een maandje gezien? Laurens, ik kan me niet voorstellen dat je in een maand kunt zien hoever je haarlijn gevorderd is, tenzij het heel snel gaat allemaal. Na een jaar vind ik het nog moeilijk te beoordelen.
huh? een maandje? ik gebruik al 7 maanden fina hoor... misschien ben ik niet helemaal duidelijk, maar als ik mijn haar vergelijk met hoe het 7 maanden geleden was is het volgens mij minder (diepere inhammen). dat is alles wat ik probeer te zeggen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 13:49   #187
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
huh? een maandje? ik gebruik al 7 maanden fina hoor... misschien ben ik niet helemaal duidelijk, maar als ik mijn haar vergelijk met hoe het 7 maanden geleden was is het volgens mij minder (diepere inhammen). dat is alles wat ik probeer te zeggen.
Oooooohhh, je bent al 7 maanden bezig? Mijn excuses, Laurens . Ik dacht dat je net begonnen was, maar dat was Druifstuif als ik mij nu goed herinner. Sorry .
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 15:37   #188
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Wat moet ik nu?
ik snap je twijfels niet zo goed, gewoon gaan met die banaan, kortetermijndenken en maar het beste ervan hopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Trouwens, Laurens, ken je OSH101 met het actieve ingredien PS1? Dat is ook veelbelovend en het komt eraan.
ik heb er van gehoord. is nog erg weinig over bekend. volgens mij wordt het een soort sterkere variant van minoxidil. het zal geen anti-androgene werking hebben omdat het ook zou werken voor mensen met alopecia areata en alopecia door chemotherapie enzo. dus is de kans groot dat het geen wonderen zal verrichten, tenzij het iets doet met inflammation of het auto-immuunsysteem (waarschijnlijk de oorzaak van alle alopecia's). dat hopen we dan maar.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 18:47   #189
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
tja het heeft niet zoveel zin om te gaan bedenken hoe het na je fina/duta periode zal zijn, dat kalingsproces zet zich toch wel door, dus rem het gewoon zo lang het kan. Als het daarna terug komt 'with a vengeance', tja, dan ben je al een stuk ouder en heb je langer van je haar mogen genieten.
Carpe Diem in deze
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 25 juli 2004, 18:52   #190
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
tja het heeft niet zoveel zin om te gaan bedenken hoe het na je fina/duta periode zal zijn, dat kalingsproces zet zich toch wel door, dus rem het gewoon zo lang het kan. Als het daarna terug komt 'with a vengeance', tja, dan ben je al een stuk ouder en heb je langer van je haar mogen genieten.
Carpe Diem in deze
Ja, hier zit wel wat in. Ik bedoel, nu erger mij er ook aan. Ik kan mij dan beter gewoon een paar jaar niet ergeren wanneer het mocht werken. Inderdaad, daarna ben je weer ouder en hopelijk voorzien van een wederhelft. En ja, voor mij persoonlijk zou het veel uitmaken of ik een vaste relatie heb of niet. Nu ben ik onzeker over mijzelf, maar als ik een vaste vriendin zou hebben, dan zou het me weinig meer uitmaken. Dat weet ik zeker.
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 18:56   #191
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Trouwens, zijn er kenmerken bekend die kunnen voorspellen of fina wel of niet aanslaat bij je? Bijvoorbeeld leeftijd, gevorderdheid enzovoort? Of is dat echt zo onzeker als wat en weet niemand waardoor het bij de één wel werkt en bij de ander niet?

Overigens denk ik dat ik maar wel aan de fina ga, ondanks die onzekerheidfactor voor de toekomst. Zoals in mijn post hierboven: liever een paar jaar mooi vol haar, dan die jonge jaren langzaam aan meer en meer haar verliezen. Maar zoals ik al zei, ik wacht even af met de resultaten van VinDiesel. Overigens zit ik er ook wel eens aan te denken om eerst dat Maxogain te gebruiken. Dan hebben we er meteen weer iemand hier bij die iets nieuws probeert. Ik kijk nog wel effe deze maand.
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 19:02   #192
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
Haarmannetje, alsjeblieft houd op met twijfelen en begin aan fina! Het heeft geen zin om op VinDiesel te wachten met zijn RK19. Zelfs al heeft dat effect dan ddurt dit zeker een half jaar voordat je daar iets over kan zeggen. Bovendien dan ga je je toch niet baseren op het effect bij 1 persoon terwijl fina een WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN werking heeft gemeten over honderden proefpersonen?

In een half jaar kun je overigens wel veel haar verliezen en daarbij: ook al staat je hoofd nog vol met haar, je kunt - onzichtbaar - al vele haarcycli doorlopen hebben en dus al een aardige hoeveelheid van de voorraad haar die je voor een leven beschikbaar staat (elk haarzakje levert slechts 20 cycli) verloren hebben.

Ik heb zelf niet super veel progressie geboekt met fina en schakel wellicht over enige tijd over naar duta, maar het proces is zeker sterk vertraagd...
__________________
Regime:
- 1 mg finasteride in pil met extra voedingsstoffen
(via Haarkabinet, sind 1-1-03)
- minoxidil 5% (Kirkland, cheapregaine, sinds 1-10-03)
- Saw Palmetto (cheapregaine, sinds 1-7-04)
- extra vitaminen (Davitamon) en groene thee
- MSM biozwavel (Kruidvat)
- biergist (Kruidvat)

Status:
NW 1,5. 28 jaar. Haar gaat nog steeds langzaam achteruit
Pieter is offline  
Oud 25 juli 2004, 19:07   #193
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter
terwijl fina een WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN werking heeft gemeten over honderden proefpersonen?
duizenden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 19:11   #194
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter
(elk haarzakje levert slechts 20 cycli) verloren hebben.
beste pieter, ik ben het helemaal met je vurige betoog eens. alleen klopt het niet dat ieder haarzakje maar 20 cycli zou hebben. haarzakjes kunnen oneindig haar produceren. zelfs bij mensen die AGA hebben kunnen de sterk verschrompelde haarzakjes weer tot leven gewekt worden.

dermatologen als boersma houden echter nog graag vast aan de verouderde theorie van de cycli. dit kan twee redenen hebben:

1) ze verdiepen zich totaal niet in nieuwe inzichten aangaande AGA en de medicijnen omdat de geldmachine toch al lekker draait.

2) ze gebruiken dit om mensen schrik aan te jagen zodat ze sneller aan hun troepmedicijnen gaan.

waarschijnlijk is het een combinatie van deze redenen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 19:15   #195
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
Cheers, bedankt voor deze toevoeging. Ik hoop samen met jou dat die 20 cycli-theorie onzin is!
__________________
Regime:
- 1 mg finasteride in pil met extra voedingsstoffen
(via Haarkabinet, sind 1-1-03)
- minoxidil 5% (Kirkland, cheapregaine, sinds 1-10-03)
- Saw Palmetto (cheapregaine, sinds 1-7-04)
- extra vitaminen (Davitamon) en groene thee
- MSM biozwavel (Kruidvat)
- biergist (Kruidvat)

Status:
NW 1,5. 28 jaar. Haar gaat nog steeds langzaam achteruit
Pieter is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.