Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 24 september 2020, 19:56   #1
Stekkiebap27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2020
Berichten: 41
Geslacht:
6100 grafts Esteworld

Beste mannen,

Vanaf mijn 16e ben ik al kalende en heb dit altijd een groot probleem gevonden. Ondertussen is het ruim 6 jaar verder en heb al talloze dingen geprobeerd om de haaruitval tegen te gaan (finasteride, minoxidil, derma roller, biotine). Helaas werkte geen enkele werkte echt goed voor mij. De finasteride was ik trouwens na een maand mee gestopt vanwege bijwerkingen en ben ook niet meer van plan om dat te gaan nemen in de toekomst. Omdat ik toch erg ontevreden was met de situatie ben ik me gaan verdiepen in haartransplantaties.

Uiteindelijk ben ik bij Esteworld terecht gekomen. Ik heb hier 2 consults gehad (1 fysieke en 1 telefonische) en hier hebben ze mij een reëel beeld kunnen geven van wat ze voor me konden betekenen. Vanwege het best wel verre stadium van kaalheid raadde Margo van Esteworld mij een dubbele behandeling aan. Ze vertelde mij dat ik een enorm sterk donor gebied heb met veel multi-grafts. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en gekozen om er gewoon voor te gaan.

Vanwege corona waren er een paar aanpassingen geweest in de behandeldata maar gelukkig was Esteworld erg flexibel. Mijn behandeling stond gepland op 21 september. Met gezonde spanning de behandeldag ingegaan, wat uiteindelijk een best wel lange zit was geworden. Ik werd om half 8 's ochtends al opgepikt vanaf het hotel en ik was rond 19:00 weer terug in het hotel. Vooraf was geschat dat er tussen de 5000 en 5500 grafts zouden worden verplaatst maar dit is uiteindelijk dus 6100 geworden. Mijn donorgebied bleek flink sterk te zijn (geluk bij een ongeluk).

Na de behandeling heb ik eigenlijk alleen in de avond nog last gehad van napijn. De dagen erna bijna nergens last van gehad en gewoon Istanbul verkend, top! Op het moment van typen ben ik weer net terug in NL en is de herstelfase in volle gang. Ik gebruik nu voor 7 dagen de lotion en de shampoo die ik van Esteworld heb meegekregen. Daarnaast neem ik biotine en ga ik weer met minoxidil beginnen zodra dit mogelijk is. Raden jullie nog andere producten aan?

Ik zal regelmatig hier updates sturen met hoe de situatie ervoor staat. Ben zelf erg benieuwd naar hoe het resultaat gaat zijn, aangezien 6100 grafts enorm veel is. De foto's die zijn bijgevoegd waren genomen tijdens de eerste dagen na de behandeling. Ik zal op dag 10 ook een update sturen, hopelijk zijn de korstjes er dan af.

Tot nu toe ben ik in ieder geval erg tevreden met hoe alles is verlopen bij Esteworld. Maar uiteindelijk telt het resultaat! Let me know what you think.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-05-27 at 14.40.37.jpeg‎ (134,0 KB, 2188x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2020-04-01 at 16.07.05.jpg‎ (144,5 KB, 1779x gelezen)
Bestandstype: jpg CD574C72-F75D-4ABC-B1D1-CC4A81460880.jpg‎ (149,2 KB, 1655x gelezen)
Bestandstype: jpg 2D5BAFC9-CBBB-4A98-AB1C-EDB7718507A2.jpg‎ (146,9 KB, 1371x gelezen)
Bestandstype: jpg 45E4C19C-FB17-48AE-9B4F-7AC2906A54A1.jpg‎ (143,4 KB, 1189x gelezen)

Laatst gewijzigd door Stekkiebap27; 24 september 2020 om 22:56
Stekkiebap27 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 00:02   #2
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Da’s een flink aantal zeg.
Succes met je herstel
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 00:31   #3
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Wow dat is idd een flink aantal,veel multi grafts in combinatie met een goed donor gebied is inderdaad een geluk bij een ongeluk!

Ben erg benieuwd hoe je resultaat gaat worden! Heb nu ongeveer 7 jaar geleden ook 2 haartransplantaties gehad in Belgie waar ik erg tevreden mee ben, maar van de Turkse klinieken heb ik wel van Esterworld de mooiste resultaten gezien!

Succes, ik blijf het zeker volgen!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 14:39   #4
Blauwbaard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2014
Berichten: 87
Geslacht:
6100 grafts? Volgens mij is dat wel een record!
Blauwbaard is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 14:50   #5
Stekkiebap27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2020
Berichten: 41
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbaard Bekijk bericht
6100 grafts? Volgens mij is dat wel een record!
Haha ja dat denk ik ook! Heb hier op haarweb nog niet zoveel grafts voorbij zien komen. Ze hebben gelukkig wel echt een heel erg groot gebied getransplanteerd.
Stekkiebap27 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 15:35   #6
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Succes met herstel!

Ik ben wel benieuwd of je nagedacht hebt over de lange termijn. Je bent nu pas 22 en hebt duidelijk last van een vrij agressieve vorm van kaalheid, je gebruikt nul medicatie/middelen; Ben je niet bang dat de haaruitval doorgaat achter je geimplanteerde haren (en je dan al erg snel door je donor heen bent met zo'n grote operatie)? Waarschuwde Esteworld je hier voor?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 16:18   #7
Stekkiebap27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2020
Berichten: 41
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Succes met herstel!

Ik ben wel benieuwd of je nagedacht hebt over de lange termijn. Je bent nu pas 22 en hebt duidelijk last van een vrij agressieve vorm van kaalheid, je gebruikt nul medicatie/middelen; Ben je niet bang dat de haaruitval doorgaat achter je geimplanteerde haren (en je dan al erg snel door je donor heen bent met zo'n grote operatie)? Waarschuwde Esteworld je hier voor?
Yes heb zeker nagedacht over de toekomst. In eerste instantie ging ik uit van 5000-5500 grafts, maar zijn er dus uiteindelijk iets meer geworden. Mn donorgebied is vrij sterk, en zelfs na deze grote behandeling denk ik dat ik nog steeds wel een redelijk aantal grafts overhoud voor een toekomstige behandeling als die nodig is. De artsen bij esteworld vertelden met dat ik alleen terug hoefde te komen voor een 2e behandeling als ik niet tevreden zou zijn met de dichtheid van het geïmplanteerde haar.

Echter zou het kunnen dat er nog haar gaat uitvallen buiten het geïmplanteerde gebied. Dit eventuele gebied zal denk ik niet heel groot kunnen zijn omdat ze al op zo'n groot gebied hebben getransplanteerd. Hopelijk kan ik dit dan opvullen met de rest van mn sterke donorhaar. Als ik dan nog steeds niet tevreden ben met de dichtheid zou ik ervoor kunnen kiezen om van die micro tattoo stipjes te kunnen nemen (weet even de naam niet meer).
Stekkiebap27 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 18:43   #8
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Natuurlijk vervelend dat je op zo'n leeftijd al in vergevorderd stadium zit in het kaalheidsproces.

Ik ben benieuwd in hoeverre 6100 grafts een goede dekking zal geven, hebben ze iets verteld over aantal grafts per cm²?

Zelf heb ik in mijn donorgebied ca. 6500 grafts zitten welke gebruikt kunnen worden voor een eventuele HT. Maar dit zou alsnog niet voldoende zijn voor een volledige en voldoende dekking, mocht ik ooit volledig kaal zijn. Denk dat dat voor ieder persoon geldt.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 19:57   #9
Stekkiebap27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2020
Berichten: 41
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Natuurlijk vervelend dat je op zo'n leeftijd al in vergevorderd stadium zit in het kaalheidsproces.

Ik ben benieuwd in hoeverre 6100 grafts een goede dekking zal geven, hebben ze iets verteld over aantal grafts per cm²?

Zelf heb ik in mijn donorgebied ca. 6500 grafts zitten welke gebruikt kunnen worden voor een eventuele HT. Maar dit zou alsnog niet voldoende zijn voor een volledige en voldoende dekking, mocht ik ooit volledig kaal zijn. Denk dat dat voor ieder persoon geldt.
Bij esteworld vertelden ze me dat ik nog minimaal 2000 grafts over heb uit m'n donorgebied voor mogelijke toekomstige behandelingen. Ze adviseren mij om met een dht-blocker (essengen6 plus) aan de gang te gaan en een product wat de doorbloeding stimuleert. Wellicht is een volgende behandeling dan helemaal niet meer nodig. Denken jullie dat dit een goed idee is? Ben zelf redelijk skeptisch over die producten aangezien de positieve effecten verdwijnen zodra je ermee stopt het te gebruiken. Ze hebben trouwens niks verteld over een aantal grafts per cm2. Wel zie ik zelf dat de voorkant een hogere dichtheid heeft dan de achterkant of course.
Stekkiebap27 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 22:03   #10
inhammen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 23
Zonder fina wordt het dweilen met de kraan open. Ik geef je 2 tot 3 jaar voordat je het ziet in het midden. Een tweede hs geeft je dan nog een jaartje als het al voldoende dekking geeft.

ps. heb je trouwens al gedacht aan (0,25ml) topishe fina? Niet de 1ml, maar er zijn er genoeg die geen bijwerkingen meer hebben maar geen terugval ervaren.

Laatst gewijzigd door inhammen; 25 september 2020 om 22:09
inhammen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 22:37   #11
Stekkiebap27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2020
Berichten: 41
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inhammen Bekijk bericht
Zonder fina wordt het dweilen met de kraan open. Ik geef je 2 tot 3 jaar voordat je het ziet in het midden. Een tweede hs geeft je dan nog een jaartje als het al voldoende dekking geeft.

ps. heb je trouwens al gedacht aan (0,25ml) topishe fina? Niet de 1ml, maar er zijn er genoeg die geen bijwerkingen meer hebben maar geen terugval ervaren.
Bij esteworld vertelden ze me dat een volledig kaal hoofd ongeveer 200cm2 is. Als je uitgaat van een gemiddeld aantal van 40 grafts per cm2 kom je dus in totaal uit op 8000 grafts voor het hele hoofd. Mijn sterke donorgebied zou dan dus toereikend kunnen zijn.

En ja ik heb gedacht aan die topische finasteride. Bedoel je daarmee bijvoorbeeld de Essengen 6 plus? Hoorde van een maat van me die ook een HT heeft gehad dat hij nu zelf een lotion maakt van Minoxidil met finasteride. Mensen ervaring hiermee?
Stekkiebap27 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 23:17   #12
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stekkiebap27 Bekijk bericht
Bij esteworld vertelden ze me dat een volledig kaal hoofd ongeveer 200cm2 is. Als je uitgaat van een gemiddeld aantal van 40 grafts per cm2 kom je dus in totaal uit op 8000 grafts voor het hele hoofd. Mijn sterke donorgebied zou dan dus toereikend kunnen zijn.
ieder hoofd is anders, maar tenzij je een extreem klein hoofd hebt is het echt een utopie dat je met 8000 grafts een volledig kaal hoofd (zeg Norwood 7) ook maar enigszins vult. Minstens het dubbele.. (en zoveel donor heeft niemand)

de gemiddelde mens heeft 100.000 haren, de gemiddelde graft is 2,5e haar ofzo? google er maar eens op. je donor is veel eerder op dan je kaalheid.

niet om je nu bang te maken, want in dat stadium zit je nog lang niet (en kom je ook misschien wel nooit), maar zou wel netjes zijn als Esteworld realistisch is in hun schattingen.

Laatst gewijzigd door minten; 25 september 2020 om 23:23
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2020, 13:32   #13
Stekkiebap27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2020
Berichten: 41
Geslacht:
Dag 10 update

Ondertussen iets minder dan 10 volle dagen geleden dat ik de behandeling heb gedaan. Het herstel gaat voorspoedig. Af en toe nog wel hoofdpijn, maar hopelijk verdwijnt dat snel nu de korstjes er allemaal af zijn. Hebben jullie nog tips om de rode huid sneller te laten wegtrekken?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg BA463BB9-3D71-4E10-9B0E-22E7F00CF319.jpg‎ (144,9 KB, 963x gelezen)
Bestandstype: jpg BA54BE0A-3F7F-44B4-98A3-58737A299D32.jpg‎ (142,7 KB, 954x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_4393.jpg‎ (147,4 KB, 1010x gelezen)
Stekkiebap27 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2020, 17:42   #14
Waylon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Je idd sterke donorhaar ! Als t goed is krijg je een volle bos haren. Het is nu afwachten ... Hoeveel heeft het gekost 6000 graft en hoeveel uren ze bezig bij jou ? Jouw baard groei kunnen ze ook gebruiken voor je haartransplantie.

Laatst gewijzigd door Waylon; 30 september 2020 om 17:47
Waylon is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2020, 18:36   #15
Stekkiebap27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2020
Berichten: 41
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waylon Bekijk bericht
Je idd sterke donorhaar ! Als t goed is krijg je een volle bos haren. Het is nu afwachten ... Hoeveel heeft het gekost 6000 graft en hoeveel uren ze bezig bij jou ? Jouw baard groei kunnen ze ook gebruiken voor je haartransplantie.
Het heeft me 3500€ gekost, maar heb wel mediakorting gekregen. Ze zijn bijna 10 uur lang bezig geweest. Was rond 08:00 bij de kliniek en ik ging rond 18:30 weer naar het hotel. Ja ze zouden inderdaad ook mijn baardhaar kunnen gebruiken voor op mn hoofd! Weet alleen niet of dat gebruikelijk is.
Stekkiebap27 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
6000 grafts, 6100 grafts, esteworld

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.