Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Bekijk resultaten enquête: Gebruik je weleens speciale Siliconen produkten voor je haar?
Ja 3 100,00%
Nee 0 0%
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 april 2015, 19:05   #1
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
Siliconen. Onderhouden van 'kunsthaar' met 'kunstprodukten', oke?

Inleiding
Siliconen worden tegenwoordig veel gebruikt in shampoos en is eigenlijk niet zo goed voor het eigen bio haar, wat bekend is.. plaatst een laag eromheen wat niet ten goede komt aan o.a. de ventilatie en vochthuishouding. Na gebruik krijg je het niet weg met water of natuurlijke shampoos, maar wel met shampoos inclusief sulfaten die een diepere reinigende werking hebben.. nu is het ook zo dat de meeste shampoos in de drogist ook sulfaten (SLES, SLS) hebben maar netals siliconen, in een lagere dosering.

Siliconmix (hogere dosering)
De hogere doseringen komen veelal voor in ‘kunstmatige’ producten van bijvoorbeeld Siliconmix (een van de bekendste) o.a. siliconen zitten in cremespoelingen, sprays, leave in conditioners. De shampoo van Siliconmix heeft weer een hogere dosering Sodium Laureth Sulfaat (SLES) wat een hogere uitdrogend effect heeft v haar en hoofdhuid. (ze reinigen zodanig dat beweerd wordt dat je een fiets of garagevloer mee kan schoonmaken). Ook lees ik artikelen waarin staat dat bij langdurig gebruik en blootstelling aan het hoofdhuid de stof SLS,SLES kankerverwekkend kan zijn ivm op den duur absorptie van kleine deeltjes ervan in de hersenen.. zie https://www.heelnatuurlijk.nl/haarinfo/shampoo-sls.html http://www.femmemagazine.nl/beauty/s...delijk-is-het/)

Maar anderzijds gaat het vaak (althans bij mij) om kunsthaar, een pruik/ haarwerk, waarbij het de natuurlijke verzorging ontbeert (geen natuurlijk ventileren en/of vochthuishouding), dus zou je het kunsthaar wel kunnen verzorgen (wassen en cremespoelen) nadat je het eraf gezet hebt; dus ‘kunsthaar’ met ‘kunstproducten’ kan dan wel, denk ik dan..
Want ik merk zelf ook na mijn eerste aanschaf onlangs, dat het heel zachtmakend en heel ontwarrend (van klitten) is.

Naar aanleiding hiervan heb ik enkele vragen/discussiepunten:

Gezondheid:
Ik heb weleens meer hoofdpijn gekregen bij gebruik van de cremespoeling (‘intensieve haarbehandeling’) tijdens het douchen (haarwerk toen wel erop ivm het gemak), maar ook weleens bij gebruik van de andere produkten o.a. de Shine spray en Leave in (sterk verdund in water). Dit heb ik ook elders gelezen dat het meer voorkomende klachten zijn. Wie heeft er ervaring mee en wilt dit delen?

Gebruik :
- Waarom wordt het haar wit-achtig na enkele dagen (snap ook dat het de siliconen zijn..) maar ook bij relatief weinig gebruik van de leave-in (ivm heel sterk verdund tot 15x met water) en Shine spray? Ik streef het haar van het haarwerk slechts 1x per week te wassen.. is dat te weinig?
- Welke (sterke)sulfaten shampoo:
Welke is het beste om de vervuiling (de lagen siliconen op elkaar en het vuil wat het aantrekt) en het haar steeds meer ‘belast’ te verwijderen? Voldoet de Siliconmix shampoo als goede SLES reiniger ..? Tips, trucs.
- Is het beter het haarwerk/pruik ‘erop’ of ‘eraf’ te wassen..? (dus zonder contact hoofdhuid ivm zo voorkomen ivm o.a. de gezondheidseffecten?)

- En tot slot, wat is het effect van siliconengebruik op de duurzaamheid van het haarwerk? Langer, idem of korter mee denken jullie?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Vr groet
Haired is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.