Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van een kaal geschoren hoofd bij een man?
Niet mooi. Ik zie liever een man met een haarwerk / pruik dan een kaal hoofd. 4 40,00%
Hangt ervan af; een jonge 20-er ziet er zo stoer uit, maar boven de 40 staat dat minder 2 20,00%
Ik vind een kaalgeschoren hoofd beter, dan een pruik of dunnend haar. 3 30,00%
Ik vind een kaal hoofd bij een man per definitie altijd mooier. 1 10,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 maart 2015, 01:02   #1
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
Hoe stoppels bij kaalscheren verbergen?

Ik ben 44 en draag al ca 20 jaar haarwerken en daardoor heeft (vrijwel) niemand mij kaal gezien in mijn naaste en directe omgeving. Na start dragen haarwerk nam mijn kaalheid alleen maar toe en ben bovenin dus in de afgelopen 20 jaren geheel kaal geworden.. Rest eigen bio haar achter-, zijkant en slapen is vrij dun.. en daarmee als donorhaar geen optie voor een eventuele haartransplantatie. Bovendien moet dat ook 'onderhouden' worden en wellicht over een poos opnieuw een aanvullende transplantatie..puur omdat na een poos (vele jaren) er wellicht sprake kan zijn van enige haaruitval.. dus kostbaar en teveel gedoe, los van kansen op mislukking, misvormde hoofdhuid etc.

Ik neig mijn hoofd kaal te scheren en zo door het leven te gaan!

Alleen zit ik met de stoppels van mijn eigen bio-hoofdhaar, die ondanks dicht tegen huid goed eraf scheren er toch duidelijk aan de hand van de contouren te zien zal zijn dat bij mij sprake is van mannelijke kaalheid !

Bij een donkere hoofdhuid -als van Humberto Tan of nog donkerder- zie je de stoppels amper.. maar hoe lichter de tint (ikzelf heb een lichte tint), hoe beter je de overgang kaal naar donkere stoppels in een soort grote ronde circel zal kunnen zien..
Nogmaals ik heb veel scheertips bekeken (met richting mee, tegen richting in, warme handdoek op hoofd om beter af te kunnen scheren etc..), dus daar gaat het me niet om. Maar wel om hoe de overgebleven (onvoelbare, maar wel zichtbare) stoppels te kunnen verdoezelen -zeker in eerste fase- en (op een liefst natuurlijke wijze) zo onzichtbaar mogelijk te maken.

Weet iemand raad? Tips zijn van harte welkom!

PS svp de enquete hierboven niet vergeten.

Alvast bedankt.

Mvg
Haired

Laatst gewijzigd door Haired; 2 maart 2015 om 01:18
Haired is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 13:38   #2
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Het is toch niet te zeggen of een geschoren hoofd beter staat dan een haarwerk. Als je een mooie ronde schedel hebt dan kan dat zeker een optie zijn, en anders heb je weinig keus.
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 16:10   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Smaken verschillen en het ligt ook aan wat voor een hoofd iemand heeft. Sommige mannen zijn kaal én onweerstaanbaar.....
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 18:53   #4
hoihallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2010
Berichten: 85
Geslacht:
Hallo Heared,

De mogelijkheid bestaat om stoppels na te bootsen dmv micropigmentatie zodat het lijkt alsof je niet kalend bent. Je moet maar een googlen!

Groet
hoihallo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 14:37   #5
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Verbergen, verdoezelen, allemachtig zeg. Ik ben een kaalgeschoren vrouw van 48 met (dankzij A Areata) een heel interessant stoppel/vlekkenpatroon op mijn bol. Daar loop ik regelmatig gewoon mee rond (voor speciale omstandigheden gebruik ik een pruik). Haarverlies is geen schande. Je bent wie je bent, met of zonder haar. Maak het leven niet moeilijker dan het al is.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 14:47   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Chapeau, Carla!!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 15:04   #7
hoihallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2010
Berichten: 85
Geslacht:
Uh, gaat heel haarweb niet over "verbergen" en "verdoezelen"? Hetzij met een pruik, gedeeltelijk haarwerk etc?
Haarverlies is geen schande maar als je je er onprettig onder voelt moet je zeker de mogelijkheden onderzoeken die er zijn. Dat is geen zwakheid.
hoihallo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 15:20   #8
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Chapeau, Carla!!
LOL Astrid, hoedje, goed idee, heb ik nog niet
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 15:33   #9
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoihallo Bekijk bericht
Uh, gaat heel haarweb niet over "verbergen" en "verdoezelen"? Hetzij met een pruik, gedeeltelijk haarwerk etc?
Haarverlies is geen schande maar als je je er onprettig onder voelt moet je zeker de mogelijkheden onderzoeken die er zijn. Dat is geen zwakheid.
Hoihallo, ben ik niet met je eens. Haarweb is volgens de eigen 'kop' een support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen. Haarproblemen kun je op allerlei manieren aanpakken: proberen op te lossen (oorzaak haarproblemen achterhalen, medicatie, supplementen, etc.) en ermee leren leven als dat oplossen niet lukt.

Binnen dat leren leven heb je weer allerlei opties. Persoonlijk vind ik dat verbergen en verdoezelen vaak leiden tot stress. Natuurlijk niet onder alle omstandigheden, en dan is het fijn en prima dat er hulpmiddelen zijn zoals pruiken en zo. Daar kan ik zelf ook erg van genieten.

Maar als je je blijvend gedwongen voelt om je haarproblemen voor je naaste omgeving te verbergen denk ik dat je er problemen bij aan het maken bent. Dat dat zwakheid zou zijn heb ik niet gezegd. Integendeel, het zal juist vast een heleboel kracht kosten. Die kracht kun je ook voor leukere dingen gebruiken.

Mensen zijn vaak bang om zich te laten zien zoals ze zijn, ze voelen zich kwetsbaar. Dat begrijp ik wel, maar ik vind het ook jammer. Ik heb op mijn kaalheid (nu alweer vier maanden) in direct contact alleen nog maar positieve reacties gehad.

Natuurlijk zijn er ook vreemden op straat (of in de volle Jaarbeurs zoals afgelopen weekend) die naar me staren en dat vind ik niet prettig. Dan kan ik een pruik of muts op zetten als ik wil. Of ik trek me er niks van aan (het begint al te wennen merk ik) en dan hoop ik bij te dragen aan een wereld waarin haar of geen haar niet meer zo ontzettend belangrijk is. Zodat we allemaal lekker onszelf kunnen zijn. Wat volgens mij ook een doelstelling van Haarweb is, of mag zijn!
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 16:00   #10
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
@Carla: Dank voor je reactie. Mag ik vragen hoe je eerder voor de dag kwam (langer dan 4 maanden geleden) als je sinds 4 maanden pas kaal door het leven gaat?
Haired is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 16:02   #11
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
Allen, dank voor de reacties zover en zeker ook Hoihallo voor zijn tip van HMP; hier zal ik zeker tzt over nadenken, maar zeker ook Carla voor haar moed en ideeën.
Ik geef toe dat deze site inderdaad is i.h.a. voor haarproblemen, waar zowel kaalscheren (Carla’s algemene oplossing) als verdoezelen (van Hoihallo, de mijne en vele anderen als algemene) oplossing wordt gekozen. Kortom de waarheid zit ergens in het midden

Ik vind dat Carla ook gelijk heeft als ze zegt dat een ieder zichzelf moet zijn.. maar dat is een kunst, hoe doe je dat..? Ik denk dat de invulling hiervan geen standaard antwoord is.. en dus p.p. verschillend.
Haired is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 16:04   #12
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
wordt het niet vlekkerig op den duur...+ kostbare grap..?!

@ hoihallo
bij HMP (pigmentatie) heb ik donkere stipjes nodig (vrijwel zwart haar) die vermoedelijk ca 3-5 jaar mee moeten kunnen zoals ik op meerdere websites lees (bij niet donker, dan zou dat veel korter meegaan..). Wat ik vrees is dat je op den duur alleen maar vlekjes op de hoofdhuid ziet en zeker nadat je dat een keer herhaald hebt..??
Hoe vaak heb jij dat al gedaan en wat is je ervaring? Of waar kan ik dat terugzien?
Bovendien een erg kostbare grap als je bovenin geheel moet doen.. ik las bedragen boven de E 1000..??!
Haired is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 16:38   #13
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haired Bekijk bericht
@Carla: Dank voor je reactie. Mag ik vragen hoe je eerder voor de dag kwam (langer dan 4 maanden geleden) als je sinds 4 maanden pas kaal door het leven gaat?
Hoi Haired, voordat ik besloot dat kaalscheren de beste optie was, had ik al sinds jaren voortschrijdende AA, dus kale plekken die zich eerst over mijn hoofd 'verplaatsten' (steeds dichtgroeiden) maar later alleen groter werden. Mijn haar viel er eerst nog heel gemakkelijk overheen, maar later werd dat bewust verbergen, vandaar mijn ervaring met de stress die dat geeft. Ik kan je vertellen dat ik een kaal hoofd veel mooier vind dan het meer dan half kale dat ik op het laatst had. Het was echt meteen een opluchting.

Onder de mensen komen was wennen, dat is zeker. Ik heb veel steun aan mijn partner, die accepteert mijn nieuwe 'look' zo volkomen dat ik met hem eigenlijk overal kaal durf te zijn. Dan vergeet ik het vaak ook totaal.

Bepaalde omgevingen zijn beter geschikt dan andere. In een museum bijvoorbeeld, voel ik me er best artistiek mee en dan ben ik onder kunstliefhebbers, dus geen probleem Pas was ik in een Belgische universiteit (in een stampvolle kantine!) en daar keek men niet op of om, heel prettig was dat. Dat soort passende omgevingen helpen, daardoor ga ik me steeds vrijer voelen en dat is heerlijk.

Misschien kun je het gewoon eens uitproberen, ergens waar het voor je gevoel niet uitmaakt, op vakantie of zo? Zou je dat liever alleen doen of juist met iemand die je kent, partner, vriend, familie? Je zal zien dat - zeker bij een man - niemand steil achterover slaat of raar gaat doen. De meeste mensen zullen helemaal niet reageren, en daar heb jij dan zo'n buikpijn voor gehad.

Camoufleren kan altijd nog, of je haarwerk weer pakken. Maar als je jezelf kunt bevrijden van het idee dat er iets te verbergen valt, win je veel.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 18:07   #14
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik vind je een stoere meid!

Ik durf en doe het niet. Mijn haarwerk is mij heilig. Als ze zien dat het een haarwerk is en er naar vragen zeg ik het gewoon (is me nog nooit gebeurd trouwens).... Dat ik een haarwerk draag boeit me niet meer.
Ik ben zoals ik ben: Astrid mét pruik
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 18:09   #15
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
De enquete vul ik niet in, want dat boeit me verder niet. Slaat ook nergens op, maar goed, ieder zijn ding!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.