Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 maart 2015, 20:54   #1
imvd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Haarkleuring gaat er snel uit

Dag forummers, ik hoop dat hier een kapper aanwezig is of iemand die er ervaring mee heeft.

4 jaar geleden ben ik voor het eerst mijn haar gaan verven, van eigen kleur rood naar verf bruin. Dit deed ik met kleurspoeling. 2 jaar daarna ben ik overgestapt op kruidvat eigenmerk, niet opgelet dat dit permanente verf was. Kocht altijd donkerbruin, maar werd uiteindelijk toch zwart na intrektijd.
Nu gebruik ik ondertussen alweer een jaar kleurspoeling, en loop ik tegen iets vervelends aan.
Ik moet mijn 'uitgroei' na maximaal 3 weken weer echt verven, omdat het er anders gewoon niet uitziet. Ik was mijn haar 1 keer in de 2/3 dagen, dus na 7/8 wasbeurten moet ik het weer verven. Dat is dus al 1 ding wat niet zou moeten kunnen. Ze hebben het namelijk altijd over 28 wasbeurten kleurbehoud. Dat dit niet echt zo werkt snap ik natuurlijk ook wel, maar 7 wasbeurten is wel extreem kort.

Daar komt nog bij dat de uitgroei die ik van de permanente verf zou moeten hebben, nu na een jaar toch onderhand wel minstens 9 centimeter zou moeten zijn.
Echter, als ik dus uitgroei heb na 3 weken, is dit maar 3 tot 4 centimeter vanaf de haarwortels.
Je zou dan toch denken dat die minstens 9 cm zou zijn, aangezien de kleurspoeling dus vervaagt op het gedeelte dat gewoon weer rood is uitgegroeid.

Hoe is dit allemaal mogelijk? Ik snap er echt helemaal niets van. Mijn kapster weet het ook niet. Ik doe niets geks met mijn haren, doe er na het wassen wat arganolie in bij de uiteinden en gebruik verder alleen mousse van Syoss om mijn krullen in bedwang te houden.

De reden dat ik dit graag wil weten is omdat ik erachter gekomen ben dat ik allergisch ben voor PPD, en ik dus speciale haarverf moet gaan kopen. Deze is over het algemeen wat duurder, en iedere 3 weken verven wordt dan wel een duur grapje. Stoppen met verven is niet echt een optie, ik wil absoluut niet mijn eigen kleur terug..

Alvast bedankt!
imvd is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.