Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juni 2010, 17:31   #91
Lied
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 5
Hoi Chantal,

ik wil je niet vertellen wat je moet doen maar ik heb nare dingen gehoord over de nep diane pil, dat mensen hun haar erg snel verloren wanneer ze er mee stopten enzo sneller dat met de gewone diane pil. Als je aandringt bij je dokter geven ze je denk ik wel de gewone diane pil mee, dat heb ik ook gedaan een aantal jaar geleden. Ik kreeg toen trouwens geen haaruitval maar mijn acne kwam wel snel terug.
Lied is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 16:18   #92
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hoihoi allemaal,
heb eindelijk de uitsalg van mijn bloed (dit is nu voor de 2de x getest),
de waardes waren allemaal weer normaal.
Verder had dokter baerveldt niet veel te vertellen en heb dus nog steeds geen diagnose wat ik nu eigenlijk heb.
Ben naar hem gegaan voor een second opinion maar ben eigenlijk niks wijzer.
Ben terug aan de pil gegaan en merk hier verder niks van hij zei je kunt hier ook niet van verwachten dat je haar terug groeit (klinkt ook wel logisch).
Maarja mijn haar valt nog steeds uit , heb meer moeite met het camoufleren , en hij zegt ik zie alleen maar wat dunner haar.
Verder geen vervolg afspraak als er wat veranderd kan ik altijd bellen.......
Daar moet ik het meedoen.
Op dit moment laat ik mijn haar groeien zodat mijn pony straks het wat kan camoufleren, dus eerst nog ruim een half jaar voor *** lopen ...tja je moet iets als dit al mijn mogelijkheden zijn,
wil nog niet aan de minox mss later.
Maar waar ik nog steeds niet overuit kan is dat ik niet weet waarom ik haaruitval heb en dokterbaerveldt het mij ook niet kan vertellen, daarvan baal ik als een stekker,
het enige wat hij meer heeft gedaan is een simpel bloedonderzoek er is toch nog veel meer te ontdekken/onderzoeken.
Sorry maar ben een beetje negatief wat haar haaruitval toch frustrerend zijn.
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2010, 17:13   #93
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Tja een bezoek aan de dermatoloog is ook niet alles.
Ben ik ook achter gekomen.
En de oorzaak niet weten is vreselijk.
Minox lijkt mij ook niets.
Sterkte!
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 11:16   #94
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Even een relativerende gedachte: waarom zijn de bananen krom? Met andere woorden: weet je ooit een oorzaak voor de ellende die je overkomt? Waarom krijgt iemand kanker of een herseninfarct, terwijl die persoon altijd gezond geleefd heeft? Waarom is er zoveel oorlog, honger en andere ellende in de wereld? Waarom is mijn vriendin zoveel mooier en succesvoller dan ik? Het idee dat er voor alles een oorzaak is, klopt ergens misschien wel, maar wij weten als mens (nog) veel te weinig van vrijwel alles, om die ooit te kunnen achterhalen. Dat geldt voor 95% van alle dingen en heus niet alleen voor haaruitval! En tja, stel dat je een oorzaak hebt, helpt dat dan? Maakt dat het probleem oplosbaar? Hoogstwaarschijnlijk niet, want de medische wetenschap is ook zo ver gevorderd nog niet. Sommige dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn en er je hoofd over (blijven) breken, maakt het heus allemaal niet beter of makkelijker.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 11:20   #95
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Trouwens, wat is dat toch altijd voor gezeur over minoxidil? De pil is veel vreselijker, hoor! Minoxidil druppel je 's morgens en eventueel 's avonds even over je hoofd en je masseert het 10 seconden in. That's it! Je kunt tijdelijk een shedding krijgen, maar dat betekent eigenlijk alleen maar dat het werkt en het hoeft bovendien helemaal niet. Verder heb je er geen enkele last van (tenzij je er allergisch voor bent, maar dat geldt ook voor brood, melk en vrijwel alle andere producten die er bestaan) en niemand die het ziet, ruikt of voelt.

De pil daarentegen kan gevolgen hebben, waar ik nog wel een boekje over open kan doen... Blijf die maar gerust 20 jaar slikken, kijken wat er nu eigenlijk het meest vreselijk is!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 12:19   #96
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Tja, ik snap dat ook niet. Steen en been klagen over haaruitval (begrijpelijk natuurlijk), maar een van de best werkende middelen met weinig bijwerkingen (in ieder geval met veel minder invloed op het lichaam dan de pil) gewoon niet willen gebruiken. Ik vat 'm niet. Het kost je per dag ongeveer 2 minuten...

Leg eens uit, dames, waarom je dan geen Minoxidil wilt gebruiken?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 22:46   #97
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hoihoi,
waarom ik nog niet aan de minox wil?
wil zelf niet gaan experimenteren er is nog geen derma geweest die mij aanraad dit te gaan proberen.
Ben eerst aan de fina geweest daarna dutasteride, daarna second opien bij andere derma en deze raad mij toch weer de fina aan, omdat dit het beste zou zijn....
Om nu zelf het te gaan proberen zonder advies van de derma in combinatie met fina ,
Moet ik op het internet ( of haarweb) gaan uitpluizen hoeveel % heb ik nodig en wat als het meer uitvalt of erge uitslag krijg dan kan ik hem vertellen ach laat ik dat maar een keer proberen.
Ik durf eigenlijk niet met de fina te stoppen , het effect wat ik heb van fina?
In ieder geval geen nieuwe haargroei het is ook niet gestopt, mss stabiliseert het bij mij geen idee.
Het is bij mij meer dat mijn bloed is getest op 2 soorten hormonen dat tie aan de hoge kant waren , terug aan de pil en beide hormonen waren weer normaal, er is niet getest hoe mijn ijzergehalte en dergelijke waren.
Echt een verklaring doet er ook niet toe, maar hij kan mij ook niet vertellen wat voor soort haaruitval ik heb wel zegt hij ik zie op dit moment geen aga.... je hebt verschillende soorten maar kan er bij mij geen 1 noemen dat is nou mijn frustratie.
Mijn haaruitval: waarom ? weet hij niet.
Waar het op lijkt (patroon) weet hij niet.
Als ik in de toekomst vragen had kan ik bellen!!!
Als ik geen oorzaak weet dan kan ik natuurlijk wel van alles op eigen houtje proberen.
Snap je mijn verhaal een beetje....
Als hij of ik zou weten waar mijn haaruitval( patroon) op lijkt dan kan ik me er meer in gaan verdiepen en weet ik het verloop.
Vandaar mijn frustratie...........laat het nu groeien zodat ik de kalende plekken wat kan bedekken.
Ik waardeer het wel erg dat jullie met mij meedenken
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 11:24   #98
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Om het samen te vatten:

Dutasteride werkte niet
Fina werkt ook niet.

Waarom zou je dus zo doorgaan, na twee jaar slikken?

Ik stel niet voor dat je van alles op eigen houtje moet gaan doen, maar je zou het met de dermatoloog kunnen overleggen. Mijn eigen dermatoloog adviseerde het wel.
Finasteride werkt overigens bij vrouwen meestal niet, zeker niet in de lage dosering die jij hebt, alleen volgens Ids Boersma wel. Er is geen goed onderzoek naar gedaan.
Boersma verkoopt zelf geen minoxidil. Zijn artsen zijn behalve met Finasteride eigenlijk nergens mee bekend.

Ik ben er zelf ook geweest, en dat hele consult daar is een lachertje.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 27 juli 2010 om 16:48
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 11:26   #99
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Korthaar Bekijk bericht
Tja een bezoek aan de dermatoloog is ook niet alles.
Ben ik ook achter gekomen.
En de oorzaak niet weten is vreselijk.
Minox lijkt mij ook niets.
Sterkte!
Je ijzer is te laag, maar daar doe je verder niets aan, je haar is in zeer slechte toestand, en je bent wanhopig, schrijf je. Waarom zou je dan geen minoxidil proberen?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 14:35   #100
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Inderdaad (maar weer eens)! Minoxidil is het middel dat het minste kwaad kan en wat door de bank genomen meer resultaat heeft bij vrouwen dan finasteride, dus "op eigen houtje experimenteren" lijkt me een wat groot woord. Je hebt hier de resultaten van talloze lotgenoten toch gelezen? Ik hoor bijna nooit iemand met een positief effect van fina en vergelijkbare middelen. Wel van minoxidil, van de Diane pil, supplementen en goede voeding. Wat mij betreft kunnen die dermatologen die nergens antwoord op hebben en bovendien zwaar gesponsord worden door de farmaceutische bedrijven naar de - je weet wel - lopen.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 14:48   #101
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
En dan nog iets: als het geen AGA is dan hebben die hormonen allemaal überhaupt geen zin! Dan zit je alleen maar je lijf vol te pompen met stoffen die ervoor zouden kunnen zorgen dat je straks wél hormoongerelateerde haaruitval of andere leuke verschijnselen krijgt.

Minoxidil is helemaal niet ingewikkeld. Niks uit te pluizen; je kunt 2% nemen of 5%. De laatste is wat sterker maar werkt daardoor ook beter. Je hebt ook minoxidil met allerlei toevoegingen, maar om een zo zuiver mogelijk resultaat te krijgen, zou ik daar niet mee beginnen. Mocht je uitslag of wat haartjes in je gezicht krijgen, dan stop je er weer mee, maar die bijwerkingen zijn vrij zeldzaam en bovendien omkeerbaar en tijdelijk. Als je tijdelijk meer haaruitval (een shedding) krijgt, moet je je al helemaal niet druk maken, want dit betekent dat het middel voor jou werkt. In een versneld tempo vallen dan de haren uit die de komende maanden toch wel uit zouden vallen, om daarna plaats te maken voor gezonder haar. Maar lang niet iedereen heeft daar veel last van.

Kortom, hoe moeilijk is het nou? Niet dat het een wondermiddel is (dat is niks) maar er wordt hier zo dramatisch over gedaan, terwijl ik zelf juist denk dat al die hormonen je in je latere leven nog wel eens voor wat onaangename verrassingen kunnen plaatsen. Maar goed, ieder zijn eigen keuzes.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 20:50   #102
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hoihoi,

Even in het kort mijn "verhaaltje":
in 2007 merkte ik haaruitval vooral bij het wassen mijn handen zaten er vol van , waar ik nog nooit geen last van had gehad..

Eerste bezoek derma : niks aan de hand komt vanzelf terug.
2008 bezoek ha doorverwezen boersma : mannelijke kaalheid tot 2009 fina 1,25 mg na ruim 10 mnd nog steeds haaruitval geen stabilisatie, hierna meteen door aan de duta 0,15mg 6mnd, geen verbetering.
Januari 2010 second opien aangevraagd dokter baerveldt : ik zie geen aga wat het wel is weet ik niet , ik zie wel wat dunner wordend haar??? waar je zo op mijn hoofdhuid kijkt vooral achter op mijn hoofd de zijkanten en mijn nekrand verdwijnt....
Terug verwezen naar de fina en de pil ( heb de fina zelf verhoogd naar 2,5mg) maar tot nu toe nog steeds vele in haren in mijn handen en douche putje en moet ik tegen mijn zin mijn haren weer wat langer laten groeien om het te camoufleren..
Baerveldt zegt dat ik er teveel mee bezig ben tja wat wil je ik moet mijn haren redelijk maken voordat ik de deur uitga en word je keer op keer geconfronteerd...
Conclusie: ik verwacht geen bossen haar terug maar al die haren in mijn handen tijdens het wassen moet gewoon minder worden lijkt me.
Dokter baerveldt kan me dus niet vertellen waarom en zegt met de fina houd je het ergste tegen en dat was het .... daar kan ik het meedoen.
Ben weer terug aan de pil ondanks mijn man gesteriliseerd is..... en ik rook en ben 33 jaar...dit kan ook narigheid met zich meebrengen.
Minoxidil brengt sommige haren terug en kan voor alle haaruitvallen(soorten) gebruikt worden??
Aangezien hij zei ik zit volgend jaar in een ander ziekenhuis zijn er vragen hoor ik het, met andere worden je hebt de pil en je fina meer kan ik niet doen voor je omdat het nog niet zo extreem is als bij andere zoals ik lees?
Ik ben er vroeg bij nou en... tja wat heb ik er aan om weer te gaan als ik nog hier en daar een plukje heb? dan schaf ik een haarwerk aan en heb ik hem ook niet meer nodig.
Omdat ik dus nu geen afspraken meer hoef te maken en niet onder een controle sta mag ik dan b.v stoppen met de fina en evt de pil? (slik de pil nu vanaf februari maar heb nog geen effecten gemerkt).
En moet ik dit doorgeven aan mijn derma?
Het is niet dat ik minox niet zou willen gebruiken maar niet alles tegelijk pil fina en minox en wat ook een rol speelt is de kosten.
Waarom raad hij mij geen andere optie aan dan fina , hij ziet toch ook dat het niet veel effect heeft die 1,25mg waar ik mee doormoest gaan? (foto destijds"boersma) iemand ideen?
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 22:02   #103
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Hoi!

Ik ben net als jou ook aan de pil, en dat terwijl het bij ons ook niet meer nodig is...Grrrr zijn we er nog niet vanaf!

Ik ben vandaag op pad gegaan voor aminozuren, een kennis van mij wees me erop en na wat speurwerk op i-net beschouw ik dit als (1na)laatste middel. (laatste is minox) Ik ben nu 1,5 mnd aan de diane met extra voedingssub. Ma krijg ik bloeduitslag van me ijzer en vit B12, wat aan de lage kant was..
Ik wil de diane zo'n half jaar aankijken...dus ik heb nog wel ff.

Bij mij weten ze ook niet wat het is..iid geen aga zei de derma (vemoedelijk TE?)

Hier heb ik een site over aminozuren

http://www.aminozuur.com/


liefs
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2010, 10:18   #104
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Je moet je voeding in orde hebben. Met een onevenwichtig eetpatroon kun je gebrek hebben aan allerlei stoffen, niet alleen aan aminozuren.

Als je al vermoedt, dat je ijzergehalte en B12 laag zijn, zou ik daar eerst iets aan doen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2010, 10:20   #105
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
hoihoi,


Omdat ik dus nu geen afspraken meer hoef te maken en niet onder een controle sta mag ik dan b.v stoppen met de fina en evt de pil? (slik de pil nu vanaf februari maar heb nog geen effecten gemerkt).
En moet ik dit doorgeven aan mijn derma?
Het is niet dat ik minox niet zou willen gebruiken maar niet alles tegelijk pil fina en minox en wat ook een rol speelt is de kosten.
Waarom raad hij mij geen andere optie aan dan fina , hij ziet toch ook dat het niet veel effect heeft die 1,25mg waar ik mee doormoest gaan? (foto destijds"boersma) iemand ideen?
Het is nog te vroeg om het effect van de Diane echt goed te kunne inschatten.

Verwacht gewoon niet te veel van dermatologen. Het zijn geen wonderdokters, en vaak hebben ze ook niet echt heel veel kennis.

Het is aan jou wat je wilt gebruiken. Als ik jouw post lees, heb je je nauwelijks verdiept in de middelen die er zijn. Wat Minoxidil, Fina en Duta doen, staat in het Haarwoordenboekje.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.