Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 augustus 2010, 20:40   #16
Sisca
Sisca
 
Geregistreerd: 3 augustus 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 1
Tips of behandelingen?

Zo vreemd ben ik dus niet!?
Tot voor kort gaf ik mijn allergieën de schuld van mijn 'tics'. Ik voel vaak ergens kriebel, en dan begin ik...
Ik pluk een beetje aan m'n hoofdhaar, maar gelukkig zo weinig dat het niet opvalt. Mijn wimpers en werkbrauwen moeten er vaak aan geloven. Ik bijt nagels. En ik pulk/krab aan oneffenheden op mijn huid (gezicht, armen, benen, rug, etc.).
Een tijd geleden kwam ik erachter dat een kennis van mij ook wimpers plukt. Zij wist niet hoe het kwam. Maar allergisch was ze niet.
Hierdoor begon ik te twijfelen of het door mijn allergie wordt getriggerd. Op het internet heb ik TTM gevonden.
Tjé, dit is dus wat ik al mijn hele leven heb!
Volgens mij heb ik het deels onder controle. Nou ja, ik ga nog steeds liever niet zwemmen of naar de sauna vanwege mijn wimpers en wenkbrauwen.
Mijn wenkbrauwen en wimpers werk ik bij met eyeliner, waardoor je het bijna niet ziet. Alleen ik eet ze wel op. Man, dat is raar om toe te geven. En ik heb in de informatie gelezen dat dit heel gevaarlijk kan zijn. Daar ben ik wel van geschrokken. Ik ga proberen dat echt te laten.
Voor m'n nagelbijten heb ik wel een methode om minder te bijten! M'n nagels lakken helpt bij mij best een tijd. Dan blijf ik er enkele dagen van af. En m'n nagels vijlen werkt het best. Al er een kleine oneffenheid is, dan betrap ik mezelf erop dat ik ga bijten. Dus ik heb altijd een nagelvijl bij me om, nadat ik 'per ongeluk' heb gebeten, meteen de nagel(s) helemaal glad kan vijlen. Al maanden heb ik nu 9 normale nagels (met een klein wit randje). Daarbij bijt ik nog wel, maar bij maar 1 nagel en bij de andere nagels soms waarna ik meteen ga vijlen.
Het plukken van mijn wenkbrauwen en wimpers ben ik aan het minderen door als ik weer zo’n kriebel voel, te krabben in plaats van meteen te gaan plukken. Echt heel bewust m’n ooglid of wenkbrauw te krabben. Het enige nadeel voor mij is dat als ik vergeet dat ik net met een stof (of een dier) in aanraking ben geweest waar ik allergisch voor ben, mijn oog juist nog veel geďrriteerder wordt.
Nog een ander feitje in de informatie waardoor ik een ‘aha’-moment had. Ik heb sinds een jaar een aantal spierwitte hoofdharen. Dit verweet ik aan het ouder worden. Maar toch, witte haren op je 31e? Maar volgens de info komt dit dus omdat ik haren pluk! Mijn witte haren, en trouwens ook de kroeshaartjes, zijn dus een gevolg van mijn plukken.
Vreemd dat ik zo’n rustig gevoel krijg nu ik dit weet.
Liefs zou ik niet meer willen plukken. Dat wil ik eigenlijk al jaren. Maar ermee stoppen lukt me toch steeds niet.
Heeft er iemand ervaring met medicijnen of therapie? Of zijn er mensen die op een andere manier totaal hebben kunnen stoppen?
Sisca is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tips & Tricks voor mensen met een haarwerk. Salvamia Haarwerken 0 16 januari 2005 15:15
Tips bruder TTM - Algemeen 5 24 oktober 2004 12:26
Zelf rug scheren (of met ontharingscreme ontharen). Iemand tips? notsosmooth Hirsutisme - Algemeen 0 23 februari 2004 15:09
tips van helmdragers?? Annelies Haarwerken 0 29 januari 2004 19:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.