Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 augustus 2023, 16:34   #16
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wowmuchhair Bekijk bericht
Ik ken er niets van, maar ziet er goed uit


Hoe lang heb je op de wachtlijst gestaan bij dr. Couto ?

Van 1e telefonisch contact tot consultatie met Dr. Couto was 1,5 jaar. 2 jaar later de operatie. Moet er wel bij zeggen dat de operatie oorspronkelijk een half jaar eerder gepland stond, maar ik had de financiën toen nog niet rond en ik was ook heel druk met werk. We hebben het dus uitgesteld.



Bekijk het youtube kanaal eens:
https://www.youtube.com/@FUEXPERTCLINIC
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2023, 18:41   #17
wowmuchhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
Van 1e telefonisch contact tot consultatie met Dr. Couto was 1,5 jaar. 2 jaar later de operatie. Moet er wel bij zeggen dat de operatie oorspronkelijk een half jaar eerder gepland stond, maar ik had de financiën toen nog niet rond en ik was ook heel druk met werk. We hebben het dus uitgesteld.



Bekijk het youtube kanaal eens:
https://www.youtube.com/@FUEXPERTCLINIC

Was het véél meer dan 10.000€ ?
wowmuchhair is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2023, 20:04   #18
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Ik heb er EUR 14.250 voor betaald.
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2023, 23:49   #19
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
Ik heb er EUR 14.250 voor betaald.

Je doet goed of niet vind ik, is toch een levensveranderende ingreep. Goede keuze. Die 14,000 is niks op een leven.
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2023, 18:14   #20
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
Ik heb er EUR 14.250 voor betaald.
valt *redelijk* mee voor iemand met zo'n status! mooi man!
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2023, 18:25   #21
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Dankje en inderdaad, zo denk ik er ook over. Ik heb mezelf op een gegeven moment 2 opties gegeven. Of ik ga mijn overgebleven haar de rest van m’n leven millimeteren. Of ik ga heel grondig de optie van een HT onderzoeken en de operatie dan ook ondergaan, en zeker niet bezuinigen op kwaliteit.

Los van de technische en artistieke vaardigheden van de dokter vind ik sociale interactie met arts ook heel belangrijk. Bij Dr. Couto en zijn team wist ik direct dat dit allemaal goed zat. Een dokter die de afgelopen 20 jaar zijn techniek tot in de perfectie heeft geoptimaliseerd en zeer begaan is met zijn patiënten.
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2023, 08:41   #22
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
Dankje en inderdaad, zo denk ik er ook over. Ik heb mezelf op een gegeven moment 2 opties gegeven. Of ik ga mijn overgebleven haar de rest van m’n leven millimeteren. Of ik ga heel grondig de optie van een HT onderzoeken en de operatie dan ook ondergaan, en zeker niet bezuinigen op kwaliteit.

Los van de technische en artistieke vaardigheden van de dokter vind ik sociale interactie met arts ook heel belangrijk. Bij Dr. Couto en zijn team wist ik direct dat dit allemaal goed zat. Een dokter die de afgelopen 20 jaar zijn techniek tot in de perfectie heeft geoptimaliseerd en zeer begaan is met zijn patiënten.
Hoe lang ben je daar gebleven?
edit; ik bedoel in spanje.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2023, 16:09   #23
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Ik ben 6 dagen in Madrid gebleven. Een dag van tevoren aangekomen en 2 dagen na operatie weer terug. Voor vertrek naar de luchthaven hebben ze mij de eerste wassing voorgedaan.

Naast de anesthesie wordt er een vrij groot volume van een zoutoplossing tussen de schedel en hoofdhuid geïnjecteerd. Dit moet je lichaam door zwaartekracht en metabolisme kwijtraken. Zeker bij de grotere operaties verspreid over meerdere dagen kan dit resulteren in zeer veel zwelling. Op de derde dag van de operatie zat één oog door de zwelling bijna volledig dicht en op de dag voordat ik terugging was het, het ergst, ik zag er uit alsof K.O. was gegaan in de boksring: beide ogen blauw en ik kon amper zien. Dit is normaal en niks om je zorgen om te maken, het is ook geen trauma maar gewoon vocht dat je lichaam moet kwijt raken. Op de dag van mijn terugreis zag mijn gezicht er gelukkig niet meer aangrijpend uit.
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2023, 22:18   #24
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
Dankje en inderdaad, zo denk ik er ook over. Ik heb mezelf op een gegeven moment 2 opties gegeven. Of ik ga mijn overgebleven haar de rest van m’n leven millimeteren. Of ik ga heel grondig de optie van een HT onderzoeken en de operatie dan ook ondergaan, en zeker niet bezuinigen op kwaliteit.

Los van de technische en artistieke vaardigheden van de dokter vind ik sociale interactie met arts ook heel belangrijk. Bij Dr. Couto en zijn team wist ik direct dat dit allemaal goed zat. Een dokter die de afgelopen 20 jaar zijn techniek tot in de perfectie heeft geoptimaliseerd en zeer begaan is met zijn patiënten.

Zo denk ik er ook over. liever wat meer betalen voor kwaliteit. grafts zijn nu eenmaal niet oneindig ook... .
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2023, 16:54   #25
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Hallo allemaal,


hierbij een update, 2 maanden na de operatie. de haarzakjes zijn nog in een diepe rust. Ik wacht geduldig af. Ik bewerk mij hoofd elke week met een tondeuse daarom is het korter dan jullie wellicht zouden verwachten. Morgen trim ik het weer terug tot +/- 2mm. Wanneer de haren goed beginnen door te komen zal ik het laten doorgroeien.


Verder gebruik ik nog altijd dagelijks de rozenbottelolie op mijn hoofd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (118,6 KB, 215x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (134,9 KB, 158x gelezen)
Bestandstype: jpg 4.jpg‎ (141,6 KB, 141x gelezen)
Bestandstype: jpg 5.jpg‎ (137,5 KB, 122x gelezen)
Bestandstype: jpg 6.jpg‎ (141,9 KB, 137x gelezen)
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2023, 16:56   #26
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Nog een wat foto's van bovenaf en occipital donorgebied.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0255 (2).jpg‎ (146,6 KB, 169x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0253 (2).jpg‎ (140,9 KB, 99x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0254 (2).jpg‎ (144,8 KB, 106x gelezen)
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2023, 17:50   #27
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
Hallo allemaal,


hierbij een update, 2 maanden na de operatie. de haarzakjes zijn nog in een diepe rust. Ik wacht geduldig af. Ik bewerk mij hoofd elke week met een tondeuse daarom is het korter dan jullie wellicht zouden verwachten. Morgen trim ik het weer terug tot +/- 2mm. Wanneer de haren goed beginnen door te komen zal ik het laten doorgroeien.


Verder gebruik ik nog altijd dagelijks de rozenbottelolie op mijn hoofd.
Zou je dat wel doen met een tondeuse? Ik heb dat pas na een halfjaar aangedurfd... Maargoed, je zult vast voorzichtig te werk gaan.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2023, 12:58   #28
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Zou je dat wel doen met een tondeuse? Ik heb dat pas na een halfjaar aangedurfd... Maargoed, je zult vast voorzichtig te werk gaan.

Volgens de postoperatieve instructies 'the hair from the receipient area and donor can be cut to match it from the 3th week after the hair transplant'. Ik ben dus begonnen het haar te trimmen vanaf week 3 en ik ga er mee door tot maand 4 of als de dokter zegt dat groei meer gestimuleerd moet worden.

Je moet uiteraard voorzichtig zijn, en als het niet goed voelt moet je het natuurlijk sowieso niet doen. Als je er wel voor kiest dan is het van belang de tondeuse met de groeirichting van de haren mee bewegen, NIET tegen de groeirichting in. Mes van de tondeuse moet uiteraard vlijmscherp zijn en goed geolied, anders kan het voorkomen dat de machine aan de haren begint te trekken. Ik denk dat dit trekken eventueel voor wat stress in de haarzakjes kan zorgen. Dit wil je voorkomen. Maar voor de rest denk ik dat de geplaatste haarzakjes in principe goed verankerd zijn de hoofdhuid vanaf week 3.
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2023, 15:26   #29
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
ideaal wel zo om het kort te dragen. Ziet er allemaal goed uit ook, het lijkt er op dat je een mooi resultaat zult hebben. veel succes nog!
Ik zit nu op 3 maanden en een week en het begint snel te veranderen. Ik heb alles laten groeien, wat niet altijd zo mooi oogt. Weldra open ik ook een topic.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2023, 18:19   #30
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Ik ken de arts niet maar blijkbaar is het een goede arts. Heel veel succes met je haartransplantatie nazorg en resultaat.

Wat mij alleen op valt is dat u zegt dat je een tondeuse gebruikt, na 3 weken al. Heeft u dit met de arts besproken? Het is verstandig om de eerste periode geen tondeuse te gebruiken.

Zou zonde zijn als u het mooie werk daardoor verpest, denk attendeer u even. Heel veel succes.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
couto, haartransplantatie spanje


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.