Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2024, 12:36   #1
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Pet, Toppic, haar wassen na ht?

Beste leden,

Weten jullie wanneer je je haar weer normaal kunt wassen na een ht? En het dragen van een pet/muts, toppic etc? Met Toppic zegt de ene persoon 2 weken en een arts 3 maanden ofzo?

Bedankt!
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2024, 20:41   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Je kliniek informeert je hierover. Ik heb een complete instructie gehad. Na dag 10 (waarbij de behandeldag 0 is) mag je je haar weer wassen zoals je gewend was van voor de behandeling. Wel met Neutral shampoo.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2024, 21:03   #3
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Ah ok, ja ik ga het opvragen. En weet je het toevallig ook met een pet en Toppic?
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2024, 00:38   #4
Merve Arslan
Mercure Istanbul Clinics
 
Merve Arslan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 30
Geslacht:
Beste meneer Robbert!

Heeft uw kliniek dit niet met u besproken? Of bieden ze geen 24/7 nazorg service voor uw vragen? Het lijkt er niet op, gezien uw vragen, maar dat is niet heel erg! Daar is dit forum voor.

Wat betreft het wassen van uw haar na de haartransplantatie:

U heeft een speciale lotion gekregen waarmee u uw haar ongeveer 10 dagen lang moet wassen (hoop dat u deze wel heeft meegekregen). U begint hiermee op de tweede dag na de haartransplantatie. Als u bijvoorbeeld op maandag een haartransplantatie heeft ondergaan, begint u op woensdag met deze wasprocedure, die ongeveer 10 dagen duurt.

Breng de lotion aan op de behandelde gebieden, laat deze 30 minuten intrekken en spoel vervolgens af. Herhaal dit ongeveer 10 dagen lang, totdat alle korstjes verdwenen zijn.

Als na 10 dagen wassen de korstjes er nog steeds niet af zijn, mag u ze met lichte masserende bewegingen proberen weg te wassen nadat de lotion 30 minuten heeft ingetrokken.

Als de korstjes niet direct verdwijnen, forceer of pulk er dan niet aan. Herhaal de procedure de dagen erna gewoon opnieuw totdat u korstvrij bent.

Zodra u helemaal vrij bent van korstjes, dus na ongeveer 12 dagen kunt u teruggaan naar uw normale wasroutine.

Let er de eerste maand nog wel op bij bet afdrogen. Wrijven met een handoek is de eerste maand niet toegestaan bij het drogen. Gebruik een schoon doekje en droog uw haren met deppende bewegingen.

Gebruik ook niet zomaar elke shampoo na deze periode van ongeveer 10 dagen. Een medische shampoo wordt aanbevolen. Een voorbeeld van een shampoo die wij altijd aanraden is "The Mossi London".

Pet/muts kan op zich na een paar weken, wij houden voor alle zekerheid 1 maand aan.

Merve Arslan
Health Consultant
Mercure Istanbul Clinics
__________________
🏥 YOUR EXPERT IN HAIR RESTORATION


24/7 WhatsApplijn: WA.ME/905411548055
WWW.MERCUREISTANBUL.NL

Laatst gewijzigd door Merve Arslan; 11 februari 2024 om 01:14
Merve Arslan is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2024, 09:21   #5
Erik.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2023
Berichten: 75
Geslacht:
De juiste nazorg was een belangrijke reden dat ik persoonlijk gekozen heb voor een haarkliniek waar je twee keer door hen gewassen wordt. Een haartransplantatie is gewoon een operatie en daar hoort gedegen nazorg bij. Dat doet iemand ook als hij/zij een ooglidcorrectie of borstoperatie ondergaat. Ik snap niet dat mensen bij een haartransplantatie zo lichthartig doen? Ook merk ik verschil in aanpak. Bij de ene kliniek ga je pas na tien dagen wassen (wat moet dat gaan jeuken en stinken dan op je hoofd?) en bij andere krijg je alleen een instructievideo. Bizar voor het geld dat je doorgaans neerlegt!

Ik kreeg als advies om de eerste tien dagen geen pet te dragen. Daarna mocht het weer kort (een uurtje) en na een maand volledig. Ik gebruik geen topic dus kan je daar niet bij helpen. Lijkt me net als gel en wax dat je dat ook een maand moet vermijden?

Succes met de komende weken. Doe vooral de eerste week rustig aan.
Erik. is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2024, 10:08   #6
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Nee het is omdat ik het eind maart gepland heb staan. Bedankt voor de uitleg allemaal!!!
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2024, 11:25   #7
Anoniem!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2018
Berichten: 10
Geslacht:
Hoi merve,

Op dag 10 heb ik mijn korsten eraf gewassen (gemasseerd). Hierdoor kwamen de korsten met veel haren los. Ben ik hierdoor me grafts verloren? Doordat mijn schedel gevoelloos was kon ik niet goed inschatten of ik het te hard heb gedaan of niet. Wanneer weet je of je grafts verloren heb tijdens het wassen? Ik lees op internet dat bloed een goede indicator is. Klopt dit?
Anoniem! is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2024, 14:30   #8
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem! Bekijk bericht
Hoi merve,

Op dag 10 heb ik mijn korsten eraf gewassen (gemasseerd). Hierdoor kwamen de korsten met veel haren los. Ben ik hierdoor me grafts verloren? Doordat mijn schedel gevoelloos was kon ik niet goed inschatten of ik het te hard heb gedaan of niet. Wanneer weet je of je grafts verloren heb tijdens het wassen? Ik lees op internet dat bloed een goede indicator is. Klopt dit?
Na 10 dagen zitten de grafts definitief vast (bij een gezonde patient). Als haartjes loskomen blijft de graft zitten. Geen paniek dus. Bloed verliezen na 10 dagen is geen goed teken.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2024, 14:34   #9
Anoniem!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2018
Berichten: 10
Geslacht:
Thanks Klapz! Ik heb geen bloed verloren en ben naar mijn weten gezond! Dit stelt me gerust ! Ik ga ervan uit dat de grafts er nog zitten. Nog 1 vraag het was op de 10e dag en niet na de 10e dag. Maakt dat enig verschil?
Anoniem! is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2024, 22:37   #10
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem! Bekijk bericht
Thanks Klapz! Ik heb geen bloed verloren en ben naar mijn weten gezond! Dit stelt me gerust ! Ik ga ervan uit dat de grafts er nog zitten. Nog 1 vraag het was op de 10e dag en niet na de 10e dag. Maakt dat enig verschil?
Nee maakt niet uit. Geen zorgen. In principe na 7 dagen zelfs zit het al behoorlijk vast hoor.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2024, 08:25   #11
Anoniem!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2018
Berichten: 10
Geslacht:
Thanks voor je reactie!
Anoniem! is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2024, 22:47   #12
Merve Arslan
Mercure Istanbul Clinics
 
Merve Arslan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 30
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem! Bekijk bericht
Hoi merve,

Op dag 10 heb ik mijn korsten eraf gewassen (gemasseerd). Hierdoor kwamen de korsten met veel haren los. Ben ik hierdoor me grafts verloren? Doordat mijn schedel gevoelloos was kon ik niet goed inschatten of ik het te hard heb gedaan of niet. Wanneer weet je of je grafts verloren heb tijdens het wassen? Ik lees op internet dat bloed een goede indicator is. Klopt dit?
Hallo meneer/mevrouw,

Bloed is een teken dat er mogelijk een wondje is, maar het hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat er een graft is uitgevallen.

Maar na dag 10 zitten de grafts doorgaans stevig vast, waardoor de kans klein is dat er volledige grafts zijn uitgevallen. Ook is het normaal om haarverlies te ervaren op dit punt, dus maakt u zich geen zorgen.

Als u wilt kunt u contact met ons opnemen dan kunnen we u bijvoorbeeld laten zien hoe wij de wassing uitvoeren.

Het is van cruciaal belang om gedurende de eerste 10 dagen het ontvangende gebied niet aan te raken.

Gebruik de eerste 10 dagen enkel deppende bewegingen om de lotion aan te brengen, laat deze 30 minuten intrekken en om uw hoofd te drogen gebruik een schone doek en droog uw hoofd met deppende bewegingen.

Pas na dag 10/12 mag u voorzichtig de korstjes verwijderen door zachtjes te masseren tijdens het wassen.

Niet alle korstjes hoeven in één keer te worden verwijderd. Als lichte masserende bewegingen niet voldoende zijn om de korstjes te verwijderen, forceer of pulk dan niet. Probeer het de volgende dag op dezelfde manier te wassen, en mogelijk nog een dag daarna.

Gedurende de eerste 10 dagen dient u ook geen te warm water te gebruiken. Maar na deze periode kunt u wel iets warmer water gebruiken en de lotion 45 minuten laten intrekken in plaats van 30 minuten. Dit zal het wat vergemakkelijken.

Maak u zich geen ook zorgen, meestal zullen de korstjes na enkele wasbeurten vanzelf loskomen. Het is belangrijk dat de korstjes uiteindelijk verdwijnen, maar zo nauw is dit niet en dit wordt als het goed is door de kliniek samen mee bijgehouden en gecontroleerd.
__________________
🏥 YOUR EXPERT IN HAIR RESTORATION


24/7 WhatsApplijn: WA.ME/905411548055
WWW.MERCUREISTANBUL.NL

Laatst gewijzigd door Merve Arslan; 12 februari 2024 om 22:55
Merve Arslan is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2024, 22:52   #13
Merve Arslan
Mercure Istanbul Clinics
 
Merve Arslan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 30
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
Nee het is omdat ik het eind maart gepland heb staan. Bedankt voor de uitleg allemaal!!!
Hallo Robbert!

Oooo gelukkig, super!

Heel graag gedaan. We hopen op het beste voor u.

Heel veel succes meneer Robbert.

Merve Arslan
Health Consultant
Mercure Istanbul Clinics
__________________
🏥 YOUR EXPERT IN HAIR RESTORATION


24/7 WhatsApplijn: WA.ME/905411548055
WWW.MERCUREISTANBUL.NL
Merve Arslan is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2024, 08:32   #14
Anoniem!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2018
Berichten: 10
Geslacht:
Bedankt voor je reactie Merve!
Anoniem! is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2024, 08:45   #15
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Bedankt!!
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.