Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 oktober 2007, 15:54   #16
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Thumbs down stoppen

Ik sluit mij aan bij Maartje, laten we nu maar stoppen met deze discussie!
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2007, 12:32   #17
Wika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2007
Berichten: 4
Hey,

Wat leuk een positieve reactie, Ik moet zeggen dat ik vrij lui ben wat mijn haren betreft dus vooral in de winter laat ik nog wel eens het een en ander staan. Mijn oksels scheer ik dan weer wel maar dat is mij meer te doen om de geur die er anders in blijft hangen. En ja helaas denkt niet de hele wereld er zo over dus na het zwembad ga iktoch altijd volledig ointhaard want tegen starende blikken kan ik niet zo goed.

groetjes Wika
Wika is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2007, 20:39   #18
sessie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2007
Berichten: 1
hallo allemaal
ik ben nieuw hier.

ik sluit me aan bij yoeri.
ik ben man, 25 jaar en heb dezelfde voorkeur..
vind vaak dat mensen zeuren over dat ''schaamhaar vies is''.. het is mode..en iedereen praat en doet elkaar na omdat het zo ''hoort''..

ik vraag me echt af of er nog vrouwen rondlopen die gewoon ''schijt'' hebben om het zo te zeggen en het dus natuurlijk laten staan. Net als veel mannen dat doen..

en wat een onzin dat iemand hier zegt dat men inhet midden oosten veel behaard is.. pure onwetendheid..
sessie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2007, 15:10   #19
edelsteen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2007
Berichten: 2
Heerlijk Yoeri, dat zulke mannen nog bestaan. Ik vind het zo naar dat door het maatschappelijke beeld vrouwen zichzelf vies vinden en niet kunnen accepteren omdat anderen zo heftig op ze reageren...Ik zit er zelf ook mee en vind het moeilijk om mezelf op die manier te accepteren. Wel goed nieuws voor vrouwen met overtollig haar: veel haar schijnt voor kracht te staan. Dus we zijn krachtige vrouwen! Da's dan wel weer mooi meegenomen...
edelsteen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2007, 16:41   #20
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edelsteen Bekijk bericht
Heerlijk Yoeri, dat zulke mannen nog bestaan. Ik vind het zo naar dat door het maatschappelijke beeld vrouwen zichzelf vies vinden en niet kunnen accepteren omdat anderen zo heftig op ze reageren...Ik zit er zelf ook mee en vind het moeilijk om mezelf op die manier te accepteren. Wel goed nieuws voor vrouwen met overtollig haar: veel haar schijnt voor kracht te staan. Dus we zijn krachtige vrouwen! Da's dan wel weer mooi meegenomen...
dat mag dan ook wel, kwestie van alle negatieve beoordelingen op te vangen. ;-)
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2007, 16:26   #21
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Misschien moet je een naar het midden Oosten...
Dit vindt ik nou echt nergens op slaan, vrouwen luchten hier hun hart op zoek naar hulp, door wat je nu zegt kwets je een heleboel vrouwen
Dus als je het middenoosten komt ben je bij voorbaat al flink behaard

Ik denk dat velen het met mij eens zijn dat wat jij zegt echt niet kan zeker niet op zo'n forum
en Youri
Je bent inderdaad niet op het goede adres hier, hier komen vrouwen anomiem bijeen om advies van elkaar te krijgen en een soort steun te ontvangen op zoek naar oplossingen voor hun overmatige beharing
De vrouwen die jij zoekt hebben zeker geen hirsutisme, maar hebben lak aan het schoonheidsideaal en scheren hun oksols niet.
Vrouwen met hirsutisme hebben last van beharing op vooral hun gezicht hals , rug en borst lopen hun hele leven al vanalles om het te verbergen en gelukkig is er de afgelopen jaren veel goeds voor vrouwen met hirsutisme, zoals ipl en laserbehandelingen,
Ik snap je best wel, maar ik denk echt niet dat men hier zit te wachten op een haren fetishist
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2007, 19:09   #22
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby Bekijk bericht
Dit vindt ik nou echt nergens op slaan, vrouwen luchten hier hun hart op zoek naar hulp, door wat je nu zegt kwets je een heleboel vrouwen
Dus als je het middenoosten komt ben je bij voorbaat al flink behaard

Ik denk dat velen het met mij eens zijn dat wat jij zegt echt niet kan zeker niet op zo'n forum
en Youri
Je bent inderdaad niet op het goede adres hier, hier komen vrouwen anomiem bijeen om advies van elkaar te krijgen en een soort steun te ontvangen op zoek naar oplossingen voor hun overmatige beharing
De vrouwen die jij zoekt hebben zeker geen hirsutisme, maar hebben lak aan het schoonheidsideaal en scheren hun oksols niet.
Vrouwen met hirsutisme hebben last van beharing op vooral hun gezicht hals , rug en borst lopen hun hele leven al vanalles om het te verbergen en gelukkig is er de afgelopen jaren veel goeds voor vrouwen met hirsutisme, zoals ipl en laserbehandelingen,
Ik snap je best wel, maar ik denk echt niet dat men hier zit te wachten op een haren fetishist
Dag baby,

ik begrijp je reatie volkomen, maar denk dat je de reactie van lanny gewoon met een korrelte zout moet nemen, iedereen flapt er wel eens dingen uit, gemeend of niet, die mss niet helemaal op hun plaats zijn, of mss gebaseerd op vooroordelen, niemand weet echter alles, en, ik denk dat het in dit geval, zeker goed bedoeld was. Dat dat niet zo overkwam is iets anders, maar gezien het feit dat waarschijnlijk de intentie goed was, vind ik dit persoonlijk minder erg. Niettemin begrijp ik je reactie volkomen, en als antropoloog zijnde, absoluut, maar goed, ik zal evenzeer wel eens dingen op het forum gezet hebben, die mss niet helemaal 'kommilfoo' waren, mensen zijn tenslotte niet perfect, wij evenmin(een van de redenen ook waarom we spijtig genoeg op dit forum zitten).
tss haakjes, er zitten hier ook vrouwen en mannen met overbeharing(niet gebaseerd op mannelijk beharingspatroon en kan zowel plaatselijk, als over het gehele lichaam een sterke verergering zijn van beharing), niet alleen hirsutisme(is gebaseerd op een mannelijk beharingspatroon). Vaak wordt dit over een kam geschoren, de gevolgen en uiterljike kenmerken zijn (of kunnen zijn)echter totaal anders.

Wat de reactie op youri betreft, indien het om een fetisjisme gaat, kan ik je enkel maar gelijk geven.
xxx m
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2008, 01:06   #23
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Gelukkig nieuw jaar allemaal.
Ik wens iedereen een zorgeloos 2008, wat je oplossing op overbeharing ook is.

Heel veel liefs,

Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2008, 14:03   #24
yoeri35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Berichten: 17
Beste allen,

Blijkbaar willen sommigen van jullie mij veroordelen voor één of andere weirdo, grappig eigenlijk... dan is er eens iemand die zich niet stoort aan vrouwen met overbeharing en jagen jullie die de hoek in... eigenlijk behandel je mij net zoals jullie het haten om behandel te worden... En mocht ik dan een 'haar fetischisme' hebben en je het onder de noemer 'afwijkingen' kon plaatsen vind ik niet dat je me zo moet behandelen... maar net als bij de perfecte 'wouldbe coverbabes' met alle perfecte maten zijn er mensen die sommige dingen snappen en andere niet... diversiteit moet er zijn... ik kan er alléén maar achterstaan....
'k Wil hier zeker niemand persoonlijk aanvallen hoor... gewoon even ventileren ;-)
En 'k blijf bij mijn mening dat behaarde vrouw mooi, naturel en aantrekkelijk zijn... en zelfs artistiek... trouwens is het me opgevallen dat er in boeken van zw/wit fotografie waarbij naakte vrouwen poseren vaak heel vaak de vrouwen ongeschoren zijn.... Maar wie begreep vroeger Van Gogh.....

Beste wensen nog al laat u niet opnaaien door de cosmeticahunters die hier pontencieel clienteel ronselen....

xxx
yoeri@hotmail.com
yoeri35 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2008, 16:05   #25
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoeri35 Bekijk bericht
Beste allen,

Blijkbaar willen sommigen van jullie mij veroordelen voor één of andere weirdo, grappig eigenlijk... dan is er eens iemand die zich niet stoort aan vrouwen met overbeharing en jagen jullie die de hoek in... eigenlijk behandel je mij net zoals jullie het haten om behandel te worden... En mocht ik dan een 'haar fetischisme' hebben en je het onder de noemer 'afwijkingen' kon plaatsen vind ik niet dat je me zo moet behandelen... maar net als bij de perfecte 'wouldbe coverbabes' met alle perfecte maten zijn er mensen die sommige dingen snappen en andere niet... diversiteit moet er zijn... ik kan er alléén maar achterstaan....
'k Wil hier zeker niemand persoonlijk aanvallen hoor... gewoon even ventileren ;-)
En 'k blijf bij mijn mening dat behaarde vrouw mooi, naturel en aantrekkelijk zijn... en zelfs artistiek... trouwens is het me opgevallen dat er in boeken van zw/wit fotografie waarbij naakte vrouwen poseren vaak heel vaak de vrouwen ongeschoren zijn.... Maar wie begreep vroeger Van Gogh.....

Beste wensen nog al laat u niet opnaaien door de cosmeticahunters die hier pontencieel clienteel ronselen....

xxx
yoeri@hotmail.com

even een reactie op yoeri, of haarfetisjisme een afwijking is, weet ik niet, ik ben niet de persoon om hierover te oordelen, over het algemeen wordt dat weliswaar zo benoemd in de psychiatrie en DSM 4, maar voor mij is het eerder een bepaalde vorm van seksuele voorkeur, of seksuele prikkeling door (overmatige) haargroei(Daarbij moet er natuurlijk nog eren onderscheid gemaakt worden tss mensen die mensen graag naturel zien, en mensen die mensen graag overbehaard zien). Iedereen heeft zijn eigen seksuele voorkeur, goesting, ..., en ik ben de laatste om deze voorkeur te veroordelen of mensen die deze voorkeur hebben, daar gaat het absoluut niet om(althans voor mij toch niet).
Wel stel ik me de vraag of mensen met een dergelijke voorkeur, die vanuit die voorkeur op zoek zijn naar.., mensen op deze site zoeken. Niet omdat ik de seksuele voorkeur veroordeel, integendeel, maar eerder omdat deze website en de oorspronkelijke intentie van deze site, daar niet voor bedoeld is, namelijk een site voor mensen met overbeharing die contacten met lotgenoten zoeken voor vragen, antwoorden, ..... Het gaat hier dus om een duidelijk nuanceverschil.


Ik begrijp dat je het vervelend vind, en deze thread is ook niet persoonlijk op jou gericht, maar eerder in het algemeen, denk ik, op dergelijke situaties.

Wat de fotografie betreft, zelden zijn dat vrouwen, of mensen met overbeharing, tenzij in een boek over rariteiten of extremiteiten (of gekaderd in het uiten of tonen van dingen die verborgen worden(moeten worden) gehouden voor anderen, opvallen of speciaal zijn). Met de huidige ontwikkelen heb je overigens goede kans dat het over 50 jaar allemaal geschoren of geepileerde vrouwen zijn(indien de trend van Amerika overwaait naar Europa).

Nog een laatste, gewoon behaard zijn is een ding, overbehaard zijn een ander.

Alleszins veel succes!!

Laatst gewijzigd door Marte; 7 januari 2008 om 16:14
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2008, 18:56   #26
282282
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2008
Berichten: 1
Yourie,

Ik kan me volledig vinden in hetgeen je te vertellen hebt.

Ik ben een jongeman van 31 jaar, en ook zoals jij val ik op vrouwen die niet beantwoorden aan het hedendaags schoonheidsideaal, die zich puur natuur houden, die zich niet ontharen, niet te veel of liefst GEEN makeup gebruiken, of hier en daar te kampen hebben met (over)beharing, een buikje hebben, wat o zo gevreesde cillulities hebben, de inperfectie qua, en daar ...zoals de wereld, en de NATUUR tenslotte is.

Komaan mensen, wij (ik toch) zijn opgegroeid in de jaren 70 / 80 toen het ontharen nog geen must was bij de vrouwelijke bevolking, de inperfectie van je lichaam nog niet iets was om jezelf van kant te maken of uit te hongeren...en de jaren 60 dan?...iemand?...het is enkel de laatste 10 a 15 jaar, grotendeels de schuld van de media, reklame en schoonheidsmiddelen industrie, dat er zo gek gedaan wordt over wat zichtbare haartjes, wat kilotje's meer or whatever.

IN WAT VOOR EEN WERELD LEVEN WE TEGENWOORDIG??

Dus meiden die zich tot deze site wenden omdat ze zich schamen voor hun (over)beharing...wanhoop niet en steek je zeker niet weg in schaamte...als er hier een paar "wierdo's" openlijk verklaren dat ze niet vies zijn van een paar haartjes, kilotje's meer of minder, die bevestigen dat niet voor iedereen het huidige schoonheidsideaal geld...hoe zit dat dan over de ganse planeet?

(net zoals met meiden met een pondje meer...iedereen vind het vies en lelijk, maar op het internet val je van de ene BBW site op de andere...met hirsutisme net hetzelfde...tik maar in op je google en kijk naar het aantal site's )

Moeten al de vrouwen er dan uitzien (en blijven uitzien) als meisjes van 12 jaar?? KOM NOU!!

Mijn motto...let it grow, and dont be ashamed of your body..

Laatst gewijzigd door 282282; 6 februari 2008 om 19:16
282282 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2008, 11:47   #27
galleries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2008
Berichten: 1
ik kan mij enig sinds wel vinden in t verhaal van yourie bedoel ik ga liever met iemand om die zich zelf is dan maar met de massa mee doet omdat dat "zo hoort" of nu toevallig de trend is, haar op je hoofd is niet vies maar ergens anders wel??dit is gewoon aangepraat zoals en geloof vind ik, bedoel waarom vies of lelijk? omdat zo is zeggen ze dan tja...

ik ken wel vrouwen die overbehaard zijn en zoiets hadden van naja t is zo.. mensen zullen in eerste instantie wel heel ff raar kijken maar je bent wel meer dan alleen dat natuurlijk!! bedoel iemand met een wijnvlek in t gewzicht is ook niet alleen maar die wijnvlek of andere fysieke afwijkingen ect t zit vooral in je hoofd dat je denkt dat de ander alleen dat ziet en dat is dus verre van de waarheid.

zelf ben ik vegeleken met andere mannen ook overbehaard een werd ook mee gepest op school en sport(he behaarde aap haha..) enzo maarja ik snap wel dat voor vrouwen de schoonheids ideaal wat anders ligt..

ik zeg niet van laat alles maar staan en accepteer t maar(dat is makkelijk praten) dat moet iedereen voor zich zelf weten maar persoonlijk heb ik daar geen problemen mee of vind t niet raar/vies een vele manen/vrouwen met mij .
galleries is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 00:41   #28
Dududileri
HaarWeb lid
 
Dududileri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2008
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Misschien moet je een naar het midden Oosten...
Jij weet goed genoeg dat niet alleen de vrouwen in het midden-oosten behaard zijn.. Je kunt ze ook gerust hier in NL vinden, ja ook de nederlandse... zucht
Dududileri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 12:02   #29
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
welkom op dit forum dududileri, ik had er zelf ook al op gereageerd, evenals een aantal andere mensen. Inderdaad er is geen enkel onderscheid, het blijkt zelfs (uit een onderzoek dat ik gelezen heb) dat Europese mensen (waaronder dus ook vrouwen) het meest behaard zijn. Het enige verschil is mss dat men er over het algemeen van uit gaat dat dat enkel of vooral bij zuiderse mensen is, omdat zij vaker een donkerder beharingspatroon hebben dan in Europa, maar zelfs dan nog, ook in Europa zijn er veel mensen met een donker beharingspatroon. Dus ja...
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.