Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 april 2014, 20:56   #1
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Gestopt met Minoxidil

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels gestopt met de minox. Ik had het idee dat de haaruitval stress gerelateerd was, aangezien de TE gestopt is na inname van anti depressieve medicatie. Ik zie na 2 maand stoppen met Minox nog geen verschil tussen het wel of niet smeren. Veel korte haartjes (5 tot 10cm) op mijn bolletje, geen idee of dit hergroei of AGA is. Heb geen zin meer in al dat haargedoe, dermatologen en die onzekerheid! en ga kijken of het zonder Minox weer goed komt.

Ik zou iedereen die obsessief veel stress heeft over haarverlies willen aanraden om evt. medicatie te overwegen. Het heeft mijn leven zoveel draaglijker gemaakt en ik kan nu weer anders naar mijn hoofd kijken.

Veel groetjes Pliekie
__________________
test

Laatst gewijzigd door pliekie; 30 april 2014 om 21:00
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2014, 23:26   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
2 maanden is veel te snel...

Maar weet het hele verhaal niet. Je hebt nu wel medicatie maar geen minox meer?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2014, 08:56   #3
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Pliekie

Het zou inderdaad stress gerelateerd kunnen zijn. Maar het zou ook kunnen zijn dat je haar over een paar maanden weer begint uit te vallen. Dat kan niemand zeggen.
Mocht je meer haaruitval bemerken kun je toch weer snel overwegen om minox te gebruiken. Dan zou ik er niet te lang mee wachten want vaak werkt het de 2e keer niet meer zo goed en gaan haren voorgoed verloren.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2014, 08:12   #4
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
Mijn haar valt juist (veel) meer uit sinds het gebruik van antidepressiva. Dus ook dat zal wel per persoon verschillend zijn.
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2014, 13:36   #5
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Voor in het midden was het dun en is het ook na gebruik met Minox dun gebleven. Ik was nu mijn haar alleen met Neutral shampoo zonder parfum omdat ik er allergisch ben ervoor op de bekende sprayplaatsen. (armen, decollete) Op mijn hoofd weet ik niet maar voor de zekerheid geen parfum meer op me hoofd. De jeuk en uitval van lange haren op mijn hoofd is weg sinds ik medicatie slik. (is dus stress gerelateerd). Korte haren die uitvallen even in het niet gelaten omdat je deze vaak niet opmerkt, al zie ik er weinig tot geen op mijn kussen. Het is bij mij echt dat plekje voorop mijn hoofd en de haargrens die zichtbaar dunner is. Terugtrekkende haargrenzen komen wel vaker voor bij langdurige TE en ook bij de mannelijke vorm van AGA. Dus het is 1 van die twee vrees ik, want mijn middenscheiding en kruin zien er goed uit. En als me voorkant kaal wordt moet ik helaas zowiezo een pruik want dat is niet weg te werken. Naja ik zie wel hoe het loopt. Hergoei van TE kan 8 tot 12 mnd. duren. En mijn stress is nu sinds 3 tot 4mnd. sterk verminderd, dus dat gaat nog wel even duren. Ik hou jullie op de hoogte!


Groetjes pliekie

Paulien wat voor anti-depressivum slik je? Misschien scheelt het ook per merk? Hoe gaat het met je stress nu overigens? Ik heb Citolapram 30mg per dag nu. Ik was ook vreselijk depressief en obsessief, ik wilde iedere ochtend met het opstaan liever doodvallen dan verder te moeten gaan. En nu sta ik op irriteer me er aan en ga dan gewoon werken, de weekenden zijn nog steeds wat lastig omdat ik geen verplichte afleiding heb en ik niet echt enthousiasme kan vinden wat te ondernemen. Maar alles beter dan wat het was....
__________________
test

Laatst gewijzigd door pliekie; 5 mei 2014 om 13:51
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2014, 19:02   #6
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
2 maanden Minox is nog veel te kort zoals gezegd, daarnaast geeft Minox niet altijd hergroei maar kan stabiliseren van de haaruitval ook een resultaat zijn. Mooi dat het nu rustig is, dat is in ieder geval lekker.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2014, 19:51   #7
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Ja ik ben blij dat ik mijn emoties nu beter onder controle heb. Al had ik het wel zwaar toen ik bij de kapster zat... voorheen bagetaliseerde ze het volgens mij (omdat ik daar jankend en panisch zat) door te zeggen dat het wel wat dunner was maar niet extreem. Nu zei ze, ja het is inderdaad een stuk dunner geworden. En iemand die je haar al meer dan 10 jaar doet zal daar wel gelijk in hebben. Ik bleef dit keer kalm en vroeg: Is het overal dunner of vooral op de voorkant? overal zei ze dus misschien is er nog hoop....

Ik smeerde de Minox ook alleen op de voorgrens, ik neem aan dat de stabilisatie dan daar te zien moet zijn? Of kan de rest van het haar daarvan ook stabiliseren? Ik hou het ff goed in de gaten (net alsof ik dat niet elke dag doe haha)
__________________
test
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2014, 21:49   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Minoxidil verspreid ook gedeeltelijk onder de huid, maar is met name effectief waar je het smeert.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.