Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2005, 11:53   #1
daspeedo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 5
Waar te beginnen???

Hallo,

Ben een jonge gast van 21 (in september) uit België, Heb al van kinds af een groot voorhoofd en dus ook inhammen. Nooit heb ik echt last gehad van haaruitval, toch niet dat ik denk in elk geval. Zelfs nu niet heb ik het gevoel dat ik haar verlies. Hoewel ik na het douchen wel wat haren vastheb alsk door m'n haar ga. Maar dat lijkt me nog niet erg verondrustend als je weet dat het normaal is dat een mens rond de 40 haren per dag verliest...

Op de foto's zie je drie foto's van m'n inhammen en op een vierde foto zie je mijn voorhoofd en daarnaast mijn vader zijn hoofd, waar niet veel meer opstaat. Mijn nonkels en grootvader hebben allemaal zulke haarcoup. Dus geen haar meer in feite. Nu mijn moeder heeft blond haar en haar vader heeft nog redelijk wat haar, maar toch ook minder. De vraag is, nu zal ik waarschijnlijk ook binnen aan paar jaar dit lot ondergaan van mijn vader en nonkels?

Ik sta er niet voor te springen, momenteel heb ik wat langer haar en valt het mee, maar mijn haar is wel heel dun. Ik maak me zorgen, wat kan ik doen? Heb al is een keer van de kapper een shampoo met 42 ampules met daarin aminexil geprobeerd. Het enige wat ik daarvan merkte was dat mijn hoofdhuid wel meer ontspannen was als anders.
Ik zoek een goede tricholoog voor raad. Ik hoop door me er nu al vroeg mee bezig te houden om later niet met dezelfde coup als m'n vader te zitten. Begrijp me niet verkeerd, hij staat er nu mee, zo ken ik hem, maar ik denk dat ikzelf hier niet gelukkig mee ga zijn...

Dus ter conclusie, ik ben ongerust, weet niet waar te beginnen, dit forum is zooo groot, graag hulp!

groeten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 1.gif‎ (50,0 KB, 158x gelezen)
Bestandstype: gif 2.gif‎ (87,6 KB, 145x gelezen)
Bestandstype: gif 3.gif‎ (75,3 KB, 134x gelezen)
Bestandstype: gif 4.gif‎ (39,7 KB, 155x gelezen)

Laatst gewijzigd door daspeedo; 21 juni 2005 om 11:56
daspeedo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 11:56   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Begin eens in het haarwoordenboekje zou ik zeggen (zie voor link mijn signature). Daar wordt ook met symbooltjes aangegeven welke haargroeimiddelen op dit moment helemaal "hot" zijn.

Tipje van de sluier: aminexil is dat in elk geval niet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 11:58   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Welkom op het forum trouwens

En inderdaad is er veel info. Neem rustig de tijd om alles eens op je gemak door te nemen: door zelf veel kennis op te doen kun je haaruitval het effectiefst bestrijden. Zoals ik al zei is het haarwoordenboekje een goed uitgangspunt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 12:02   #4
daspeedo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 5
ok, bedankt, inderdaad, heb meteen een paar dingen kunnen ophelderen...
Heb je een persoonlijke mening over mijn situatie? Wat zijn mijn kansen
daspeedo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 12:03   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik kan je kruin niet zien op de foto's, maar ik ga ervan uit dat die nog intact is.

In dat geval heb je een flinke NW2. Opzich ben je er redelijk op tijd bij als je snel ingrijpt. Hergroei op de inhammen is moeilijk tot niet haalbaar, maar je moet wel in staat kunnen zijn om te behouden wat je nu hebt. En dat is toch redelijk wat

Neem ook de rubriek Medicijnen/haargroeimiddelen eens door.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 12:09   #6
daspeedo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 5
ok,

Heb net even gecheckt, kruin is intact, enige probleem is dat mijn haar zo fijn is natuurlijk, het ziet er niet dik uit, maar op de kruin staat zeker nog een hoop, weliswaar fijn, haar.

Alvast dikke merci
daspeedo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 09:22   #7
daspeedo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 5
Heb nu wat rondgekeken en gelezen. Het komt erop neer dat ik maar wat moet proberen van die medicijnen...
Zou misschien toch liever eerst een arts raadplegen. Een tricholoog, helaas hebk nog niets gelezen over een goede haardokter in België...
daspeedo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 10:40   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Maar waarschijnlijk heb jij altijd al fijn haar gehad? Ik bedoel, daar hoeft AGA niets mee te maken te hebben. Fijn haar is een eigenschap, net zoals krullend haar, dik haar, stug haar enzovoort. Het lijkt er naar mijn idee op dat jou haar bovenop niet echt verschilt van je haar aan de zijkanten, waarbij de haren aan je zijkanten ook fijn zijn?

Een forse NW2 lijkt het mij ook, zoals Laurens zegt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 12:57   #9
daspeedo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 5
Jep, inderdaad, dus heb gewoon al altijd fijn haar gehad...Ms maak ik me zorgen om niks...
daspeedo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 03:31   #10
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee daspeedo,

Je zit een beetje in het zelfde schuitje als ik. Ook ik kwam er deze maand ongeveer achter dat mijn ook van nature hoge voorhoofd nog wat hoger werd. Na ongeveer anderhalve week flinke stress en angst (ik ben 22 en ging er vanuit dat zoiets pas op m'n veertigste zou beginnen) heb ik zeer veel op internet gezocht. Kwam onder andere met producten als Nihafor en Alopesan 400 in aanraking, welke me wel ideaal leken, maar uiteindelijk niet bewezen werkzaam zijn. Ik ben uiteindelijk op dit forum gekomen waar finasteride het beste bewezen middel lijkt te zijn, en ook volgens de consumentenbond zijn finasteride en de topical (opsmeerbaar) minoxidil de twee best bewezen middelen tegen haaruitval.

Als ik jou was zou ik me er proberen niet teveel zorgen over te maken. Dit is alleen maar slecht voor je haar!

Ga naar de huisarts en zeg dat je je er veel zorgen over maakt (wat waarschijnlijk ook zo is) en dat je graag finasteride zou willen proberen. Dit kan in de pil Propecia waarin 1mg finasteride zit en welke per pil 1,55 euro kost en je per jaar dus meer dan 550 euro aan kwijt bent. De andere pil is Proscar en hierin zit 5mg finasteride in. Deze wordt voorgeschreven aan mannen met prostaatproblemen en worden (althans in Nederland) vergoed door het ziekenfonds. Ik heb nu pillen proscar welke ik in vijfen snij en iedere dag een stukje van slik. Mocht je dokter het niet willen voorschrijven raak dan niet in paniek. Er zijn zat internetsites waar je goedkoop Proscar kan kopen.

Verder kan je minoxidil proberen te gebruiken. Jou haar is vrij kort zie ik, dus het is makkelijker op te brengen dan met lang haar. Het kost wel wat, maar ook dit is geloof ik goedkoper te kopen via het internet.

Verder zou ik als ik jou was Rooscure shampoo gaan gebruiken waarin "ketoconazol" zit en wat goed schijnt te zijn voor mannen met haarproblemen. Ook is shampoo met rozemarijn goed voor je haar. Ik zou van je normale shampoo's overstappen naar deze shapoo's.

Verder: ga groene thee drinken. Zeer lekker EN gezond voor je haar. Ga multivitaminen slikken waarin de B6 vitaminen in de vorm van p-5-p zitten en NIET in de vorm van pyridoxine. Deze zijn voor zover ik weet alleen van het merk Plantina te koop. Ga verder veel sporten, niet stressen, gezond eten, weinig suiker eten.

Dat je dun haar hebt maakt geen ene ^$(*)^ uit. je hebt zat mensen met dun haar die nooit kaal worden en mensen met dik haar dit het wel worden. Dat je opa van moeders kant nog haar heeft lijkt me iets positiefs! Daarnaast hoeft het niet percee door te zetten. Jack Nicholson kreeg ook op vrij jonge leeftijd flinke inhammen, maar heeft sinds dien niets meer verloren. maarja ik weet ook niet of hij er dingen voor slikte of gebruikte. (Weet iemand dit?) Maar misschien heb je wel de coupe van de vader van je moeders kant!

Nou ja dit is wat ik er tot nu toe van snap. Maar ik ben hier pas 3 weken. Ik zou gewoon veel op het forum gaan hangen. Veel het "haarwoordenboekje" lezen en zulks!

Veel succes!

Guoy
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 06:05   #11
kloete
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 92
He Despeedo,

Ik weet wat je voelt. Ik merkte sinds mijn 21e dat mijn haar grens achteruit ging en dat mijn haar bovenop dunner werd. Ik heb ook een NW II, maar geen flinke. In de bijlage kun je zien hoe mijn haargrens naar achteren is gegaan. Bovenop is het dunner geworden, maar dat kun je op deze foto's niet goed zien. Ik ben een half jaar geleden dit forum beginnen met doorlezen en 2 maanden later een beslissing genomen ten aanzien van een regime c.q. behandelmethode, welke je kunt zien in mijn siganture onderin.

http://www.haarweb.nl/forum/attachme...tachmentid=810
http://www.haarweb.nl/forum/attachme...tachmentid=811

Als je begint, verwacht niet te snel resultaten. Ik ben nu eventjes bezig maar mijn haar heeft nog geen enkele wijziging ondergaan. Mijn meetpunt is een jaar. Dan ga ik evalueren.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je niet al te druk te maken, je voelt je er alleen maar meer klote door.

Bereid je dus eerst goed voor door dit forum te lezen, zodat je alle vragen voor jezelf kunt beantwoorden.

Succes
__________________
Regime:
Proscar (1.25 mg finasteride per dag, vanaf 10/01/2005)
Rooscure (2x in de week, vanaf xx/02/2005)

Status:
Inhammen en dunner wordend haar bovenop. Geen last van haaruitval.
kloete is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Propecia waar verkrijgbaar ? Lucky Medicijnen/haargroeimiddelen 41 25 maart 2016 13:53
Waar zitten de haarwerk fabrikanten en waar is Do gebleven?? Salvamia Haarwerken 8 18 augustus 2004 23:20
Consult finasteride, waar en wat? Ssss Medicijnen/haargroeimiddelen 3 13 augustus 2004 15:54
wat en waar tristis Medicijnen/haargroeimiddelen 2 13 oktober 2003 16:48
waar moet je nou voor kiezen!?!?!?! jose Haarwerken 13 12 november 2002 19:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.