Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2013, 20:35   #16
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Jennaa,

De referentiewaarden die bij mijn uitslag staan voor Hb zijn 7,2 - 9,5. Dus ik dacht, ik zit beetje in het midden ervan.
De kosten voor bloedprikken bij een servicelab vallen me mee, ik weet niet wat het basisbedrag is, maar het bedrag voor ferritine valt mee.

Ik zou als ik jou was ook eens naar Biotine kijken. Heb hier op Haarweb gelezen dat er onderzoek naar is gedaan en een arts zegt dat 2500 mcg per dag kan helpen bij AGA patienten. (Mocht je geen AGA hebben dan is extra Biotine nog steeds goed voor je haar, misschien in iets lagere dosering.) Ik heb het opgebouwd, en toen ik een tijdje op de 2000 per dag zat, merkte ik verschil. Haar was steviger, waardoor het een veel vollere bos leek. Dus ik kan me wel iets voorstellen bij de werking van 2500 mcg per dag, als je het een tijdje slikt dan. Ik ben nu terug naar 1000 mcg gegaan, want last van maag en pukkeltjes, en omdat ik niet weet waar het van komt, voor de zekerheid even de Biotine gehalveerd. En ik merk het verschil aan mijn haar duidelijk. Ik kan het dus eigenlijk wel aanraden. (Er schijnt overigens een verband te zitten tussen inname van Biotine en B 5, de Biotine schijnt de B 5 te verdrijven uit je systeem doordat het enigszins dezelfde werking heeft, en dat zou acne kunnen veroorzaken, dus ik moet dat nog even uitzoeken en evt. iets meer B 5 slikken dan dat nu in mijn B complex zit.)
Houd ons svp op de hoogte als je verschil merkt door jouw regime.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2013, 09:39   #17
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
Welke Biotine slikken jullie als ik vragen mag
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2013, 15:07   #18
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debje23 Bekijk bericht
Welke Biotine slikken jullie als ik vragen mag
Ik slik Solgar en als ik die even ergens niet kan kopen, dan Bonusan. Ik weet niet of er veel verschil in zit door bijv. de hulpstoffen of de kwaliteit van de Biotine (weet niet of dat uberhaupt kan, kwaliteitsverschil van de werkzame stof), maar ik heb gisteren nog eens goed nagedacht, en het lijkt wel alsof ik minder klachten/bijwerkingen (zoals beschreven...) heb als ik Biotine slik van Solgar, ik weet alleen dus niet zeker of het toeval is en de klachten door iets anders dan Biotine komen.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2013, 22:50   #19
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Ja ik wou ook eigenlijk een multi gaan slikken ik heb een mooie gezien met vitamine B6 pyridoxaal 5 fosfaat. Want dat schijnt weer beter te zijn als de
pyridoxine variant. Ortho basis 103 van aov.
Daar zit 100mg B5 in, dan moet ik als ik het begrijp nog 1500mcg bijslikken?
Ik heb ook gelezen dat L-Cysteine goed voor je haar is.
Ik had huid en haar pillen van het kruitvat daar zat dit ook in. Ik was een tijdje gestopt met die pillen en slik nu alleen ijzer om te kijken of dat de oorzaak is maar mijn haar wordt alleen maar slechter dus ik wil wel weer supplementen gaan gebruiken.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2013, 02:52   #20
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Ja, 2500 mcg wordt geadviseerd bij AGA. Maar als je geen AGA hebt, kun je misschien iets minder gebruiken. (Dat is puur gebaseerd op gevoel hoor.)
Oh, ik wist dat niet, dat verschil in B 6. Zo meteen even mijn Vit B complex checken

Ik kom even op bovenstaande terug (paar minuten later...). Die 2500 mcg gaat dus over Biotine (B 8). Jij noemt B 5, dat is pantotheenzuur. (Hoeveel je daarvan moet slikken om niet door de Biotine te worden verdreven, weet ik niet; wist ik het maar...)

Laatst gewijzigd door Vana; 6 september 2013 om 03:06
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2013, 23:01   #21
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Ik slik nu iets meer als 7 weken ijzer en heb het idee dat mijn haarverlies iets minder wordt. Maar heb natuurlijk ook al een hoop verloren. Maar gebruik nu ook sinds anderhalve week minox. Wat wel heel raar was is dat ik soms best veel jeuk had maar sinds ik minox gebruik is het een stuk minder.
Heb vorige week weer bloed laten prikken en ferritine was nu gestegen van 22 naar 48. Dus slik nog even door.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2013, 14:19   #22
dorky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2010
Berichten: 33
Wat goed om te horen Jennaa! Hopelijk gaat het nog verder verbeteren voor je! Mijn ferritine was 6 maanden geleden 2, is opgeklommen naar 13 en de huisarts vindt dat ruim voldoende. Toch ga ik nu ook nog maar eens een ijzerkuurtje aanvragen!!!
dorky is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2013, 21:30   #23
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Lieve meiden, ik hoop dat ijzer opkrikken iets voor jullie kan betekenen.
Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar mijn bloed is op van alles en nog wat getest (schildklier, bloedarmoede/ferritine en op van alles en nog wat). Ik had prachtige bloeduitslagen; daar kwam niets uit. En toch had ik haaruitval. AGA zei de dermataloog en adviseerde mij minoxidil. Ik denk dat minoxidil wel het enige middel is dat "kan" helpen bij AGA.

Ik ben nooit aan minox begonnen en ondertussen ben ik nog meer haar verloren en lijkt het meer op TE (alles bovenop is diffuus). Mij maakt het eerlijk gezegd niet meer uit wat het is, waar het mij omgaat is dat de huisarts & dermatoloog maar wat roepen. Wees voorzichtig met allerlei medicatie, want waar "te" voor staat is natuurlijk nooit goed. Heel veel succes & sterkte.
Lief groetje van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2013, 19:53   #24
wahine25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2013
Berichten: 2
hoi,
Ik ben nieuw op dit forum, maar wil toch even reageren.
6 jaar geleden heb ik voor het eerst een periode van zwaar haarverlies gekend. Ik ben toen ongeveer de helft van mijn haar kwijt geraakt. Aangezien ik in die tijd een volle haarbos had was dit niet merkbaar voor mijn omgeving. Na enkele maanden stopte het haarverlies weer, doch mijn haar zijn sindsdien erg verdund en het is nooit meer terug volledig het oude geworden. Nu heb ik sinds een 2- tal maanden opnieuw last van hevige haaruitval. Mijn hoofdhuid wordt op verschillende plaatsen zichtbaar en het wordt steeds erger. Ik ben reeds bij 2 verschillende dermatologen geweest, die beide spreken over TE. Ik vermoed zelf dat dit komt door tekorten. Uit mijn bloedonderzoek bleek enkel een licht tekort aan vitamine B, waarvoor ik nu inspuitingen krijg. Ik ben echter al meer dan 14j vegetarier en ik heb regelmatig te kampen met ijzertekort. Mijn laatste bloedcontrole bij de huisarts gaf aan dat mijn ijzer goed stond, maar mijn ferittine stond iets te laag. Sindsdien neem ik ijzerpillen in. Heeft iemand een idee over welke periode het haarverlies zou moeten stabiliseren? Want het is momenteel al zichtbaar voor de omgeving en het wordt steeds erger. PS: de dermatoloog heeft mij ook minoxidil voorgeschreven. Kan ik hier best mee starten? Ik ben nog een jonge vrouw en zou in de toekomst graag nog kinderen krijgen.
wahine25 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2013, 20:37   #25
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@wahine25; in de bijsluiter van minoxidil staat dat je minox NIET mag gebruiken tijdens de zwangerschap of als je binnenkort zwanger wilt worden. Er staat niets over zwanger worden in de toekomst en gebruik minox; ik zou je adviseren dit te overleggen met je dermatoloog.

Onthoud wel dat minox je haaruitval 'kan' stabiliseren en nieuwe (dons)haartjes 'kan' geven. Verwacht er geen volle haardos van.
Als je kaalheid nu al zichtbaar wordt zou ik toch aanraden spoedig te beginnen met minox - na overleg met je dermatoloog ivm je kinderwens. Hoe eerder je erbij bent hoe beter het resultaat, mits het aanslaat. Meestal duurt dit een maand of 6 voordat je enig resultaat zult bemerken; dus je moet wel geduld hebben. En dit goedje moet je levenslang blijven gebruiken. Stop je met minox dan komt de haaruitval weer terug. Tijdens de zwangerschap zou je dan even moeten stoppen en daarna weer beginnen met minox. Genoeg stof om over na te denken en te bespreken met je dermatoloog. Succes & sterkte meid. Groetjes van Astrid

Laatst gewijzigd door Astrid26; 14 oktober 2013 om 20:39 Reden: typefout
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2013, 21:19   #26
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
@dorky heb je inmiddels al een kuurtje?

@Wahine weet je toevallig je waarde nog? Als de arts zegt dat het iets te laag is is het vaak veel te laag. De arts moet niet naar de referentiewaarden kijken. Om je haar vast te houden moet je minimaal een waarde van 40 hebben en 80 voor hergroei.
Ik slik vanaf Augustus ijzertabletten maar het klimt maar langzaam omhoog. Mijn haaruitval is wel iets verminderd. Maar nog iets teveel. Maar het was ook echt dramatisch. Soms wel 500 haren per dag. Nu rond de 70-180 per dag. En met wassen 200-250. Weet niet of dat aan de ijzertabletten of de minox ligt.
Heb nu 4 weken minox 2%.Onthoud wel dat je van minox een shedding kan krijgen. Hoeveel procent heeft de dermatoloog je voorgeschreven?
En verder wat Astrid zegt misschien wel 6 maanden.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2013, 21:21   #27
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
5% minox werkt beter dan 2% .....
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2013, 21:52   #28
wahine25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2013
Berichten: 2
De ijzerwaarde zelf waren goed; maar ferritine stond geloof ik maar op 8.
Veel te weinig dus als ik dat hier zo hoor. Ik neem momenteel wel bioijzer in. (dit neem ik het best op). Is het te overwegen om een ijzerinfuus te vragen om mijn ferritine gehalte op te krikken? Ik heb een voorschrift voor minoxidil 2%. Ik plan niet om onmiddellijk zwanger te worden, eerder over een jaar of 2.
wahine25 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2013, 20:11   #29
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Ijzerinfuus zou ik persoonlijk niet voor kiezen tenzij je ook bloedarmoede hebt. Bio ijzer is wel goed maar qua mg vaak wel een stuk minder als voorgeschreven ijzertabletten. Maar mss wordt het wel beter opgenomen omdat er vaak vitamine C en lysine aan toe is gevoegd. Minox mag je gewoon gebruiken tot aan je zwangerschap volens mij. Even overleggen met je arts.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2013, 13:40   #30
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Ja precies als je ijzer inneemt moet je ook genoeg vitamine C binnenkrijgen anders kan je lichaam het niet opnemen.
pliekie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.