Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 september 2013, 22:49   #16
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@jennaa;
JA; ik heb het volledig geaccepteerd. Mijn eigen haar is dun, kort & je ziet mijn hoofdhuid. Dat is geen issue meer voor mij; ik ben hier niet meer mee bezig. Thuis loop ik zonder pruik; geen probleem.
Mijn man & kinderen hebben ook mijn korte koppie & mijn haarwerk geaccepteerd. No big deal

Ik zit op het forum om de volgende redenen:
1) om lotgenoten over de drempel te helpen naar een mooi haarwerk
2) om lotgenoten te ondersteunen & te adviseren (zover mijn kennis reikt)
3) om meer kennis te vergaren (voor mezelf) & te delen met anderen

Laatst gewijzigd door Astrid26; 4 september 2013 om 06:02
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2013, 22:58   #17
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Gelukkig dat er mensen zou als jij op dit forum zitten die af en toe een blik positiviteit opentrekken en lotgenoten weten op te beuren
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2013, 16:10   #18
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik vind het zo zonde dat sommige vrouwen zolang blijven 'aanmodderen' met oa medicatie! Terwijl dit zelden een mooie volle haardos oplevert. Er zijn zoveel andere mogelijkheden die gelijk een mooi resultaat geven (oa haarstukjes, haarwerken, gedeeltelijk of volledig).
Ik ben beland in de wondere wereld van de haarwerken (pruiken)
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2013, 21:42   #19
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Ik zit op het moment wel aan anti-depressieve medicatie te denken op advies van psygoloog, al ben ik daar wel angstig voor. Ik ben zo gestresst dat ik soms s'morgens met witte handen (fenomeen van raynaud) wakker word met grote pupillen en vastgeroeste schouders. Je zou denken dat je een spook tegen kwam haha. Het zit niet alleen meer in me hoofd maar mijn lijf begint het ook onderhand te begeven. Ik kan me op mijn werk nog wel normaal voordoen maar s'avonds en vooral in het weekend ben ik redelijk tot zwaar depri. Overal kom ik haar tegen die ik zo snel mogelijk wegveeg om ze niet te hoeven zien en ik probeer spiegels te vermijden zodat ik niet op me kop hoef te kijken wat ik vooral in mijn vrije tijd toch steeds stiekem doe. Ik voel me echt een clown, me voor iedereen leuk en positief voor te doen maar van binnen ben ik het echt aan het verliezen. Misschien kan medicatie de obsessie verminderen, zodat ik eindelijk weer iets anders kan doen dan stressen. Het lijkt me zo fijn om gewoon weer te leven ipv te overleven.
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 16:59   #20
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Hoi Pliekie, ik begrijp heel goed dat je overweegt medicatie te slikken om van de ergste depressieve gevoelens af te komen en je leven weer beter op te kunnen pakken. Het nadeel van regulier anti-depressiva is alleen dat ze haaruitval als mogelijk bijwerking kunnen hebben. Was voor mij de reden om er niet aan te beginnen. Je zou st janskruid kunnen overwegen: een natuurlijk en goed middel tegen die depressieve gevoelens. Alleen moet je dan wel goed controleren of dat kan met eventuele andere medicatie die je gebruikt: st janskruid kan er voor zorgen dat de werking van bv de pil en androcur negatief wordt beïnvloed.
Al eens een haarwerkje overwogen? Kun je jezelf in ieder geval weer met een goed gevoel aankijken in de spiegel en rustig op zoek gaan naar andere oplossingen. Sterkte & succes!
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 17:40   #21
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Jammer jammer jammer; ik lees zoveel angst voor het dragen van een haarstuk, haarwerk of pruik. Men gaat liever aan de medicatie, hier lees ik zelfs anti-depressiva. Alsof hier je haarproblemen mee oplossen?!

Ik heb zelf ook jaren lopen klooien met camoufleren; ik legde elke haar zo neer dat je geen hoofdhuid zag en spoot er een bus haarlak op! Als ik nu foto's zie van die tijd denk ik: wat zit mijn haar stom & tuttig, echt belachelijk!
Ik draag sinds juni een synthetisch haarwerk en echt jullie geloven het of niet: er ging weer een wereld voor me open. Geen gedoe met camoufleren, denken van zien ze mijn hoofdhuid ja/nee etc etc.
Nu ziet mijn eigen haar er helemaal niet meer uit, dunner kan het niet & korter ook niet. Het kan mij nu niets meer schelen. Ik zet in de ochtend mijn pruik op, plak hem vast en ik hoef nergens meer aan te denken. Echt, ik had het jaren eerder moeten doen die pruik!

Ik zat laatst op het station in Utrecht en ik zag veel mensen lopen met 'raar' haar. Meiden met volle bossen rood, zelfs paars & roze haar. Ze liepen te kakelen, te lachen, te genieten, te sjansen, te flirten, etc. Schamen zich nergens voor. Ik weet niet of het nep haar was of echt, maar dat doet er niet toe.

Iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar ik weet zeker dat niemand zich prettig voelt bij dun haar waarbij je je hoofdhuid ziet. Sinds ik een pruik draag krijg ik alleen maar complimenten en niemand kijkt raar naar mijn haar. Iedereen denkt nog steeds: kappertje & kleurtje.
Niemand stelt mij de vraag: Is het echt? Is het nep? Is het een pruik? Wat heb je ineens veel haar?
Zelfs mijn dochters van 5 en 7 jaar vinden dat ik mooier ben met pruik. En als er mensen zijn die eerlijk zijn, dan zijn het kinderen
Als ze het niet mooi vinden of nep dan zeggen ZIJ het wel.

Ik vind dat eigenlijk raar, want ik ging van dun haar naar veel haar. Maar niemand merkt het op!

Wat is het dan toch dat die schaamte voor een pruik telkens weer om de hoek komt!??
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 19:36   #22
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Nou, het is niet zo zeer de schaamte van een pruik maar het verlies van mijn haar. Zoiets als afscheid van je tanden nemen en een kunstgebit in doen. Dan heb je wel tanden, maar niet meer van jezelf. En dat is op jonge leeftijd heel vervelend. Het is nog niet ernstig genoeg om een haarwerk te nemen, voor mensen die me niet lang kennen zal het niet meteen opvallen. Maar als het zo door gaat en het verder zichtbaar word dan zal ik ook een pruik of haarstuk nemen. De ene is helaas vatbaarder voor depressieve gevoelens dan de andere en als deze gevoelens al 2 jaar aanwezig zijn vind ik dat ik er wat aan moet doen. Ik heb een vrij dwangmatig karakter en ik kan me moeilijk bij iets neerleggen, ben echt ziek van de stress. Ik vind het fantastisch Astrid dat jij er zo goed mee omgaat en ik hoop als het zover komt ik er ook zo over zal gaan denken.

Bijwerking haaruitval zie ik inderdaad niet zitten, ik ga maandag naar de huisarts om te overleggen wat de beste keuze is. St janskruid is tegenwoordig ook op recept te krijgen toch? Die preparaten van de drogist zijn vast niet sterk genoeg om mijn dwanggedachten en neuroses aan te pakken. Dat de pil niet goed meer werkt is niet zo erg, heb toch allang geen behoeftes meer lol.
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 19:45   #23
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Dat verwoord je mooi Pliekie. Want hoe fijn ik het ook vind voor Astrid dat ze zo relatief makkelijk 'aan de pruik' is gegaan. Er zijn mensen (zoals jij en ik) bij wie het verlies van haar raakt aan iets in ons diepste wezen dat niet zomaar weg is door er een pruik op te drukken. Dat dat niet handig is, dat we dat zelf doen omdat er minder handige denkpatronen aan ten grondslag liggen, dat het zonde van onze tijd en energie is: allemaal vreselijk waar. Maar door die kennis wordt het (jammer genoeg) niet zomaar anders. Ik worstel ook met behoorlijk depressieve gevoelens omdat mijn haar uitvalt, ik er niks aan kan doen, ik regelmatig een rotgevoel krijg als ik me zelf in de spiegel zie. En ja, ik zou er heel wat voor over hebben als ik dat 'uit' kan zetten. Maar dat lukt me tot op heden vaak niet. Dus als er een pilletje is dat mensen als Pliekie en mij daarbij op weg kan helpen (en daarnaast die minder handige denkpatronen mbv bijvoorbeeld een psych aan te pakken), gewoon omdat wij blijkbaar zoiets wel nodig hebben, dan is dat prima toch?!
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 20:01   #24
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Alopecia is verlies / dunner / diffuus worden van je haar; dat is een feit.
Ik begreep van mijn huisarts & dermatoloog het volgende: bij AGA 'kan' je haaruitval stabiliseren door gebruik van minoxidil. Bij de een slaat het aan, bij de ander niet! Als het aanslaat levenslang blijven gebruiken. Verder zeiden ze dat - als je geen afwijkende bloeduitslagen hebt - voeding, extra vitamines & mineralen, kruiden of wat dan ook geen zin heeft. Dat is allemaal geldklopperij... Ik ben nuchter en geloof ook niet in die rommel!

Ik raad je aan niet te lang te wachten tot je de stap maakt naar een gedeeltelijk haarwerkje of volledig haarwerk. Nu heb je nog haar en dan ziet echt helemaal niemand dat je 'ineens' een haarwerk draagt.

Ik was bij Haartendens in Woerden en kocht daar een pruik. Ze zeiden wel dat ik er opvallend makkelijk mee om ging & dat kwamen ze zelden tegen ! Dus ja, het is bijzonder hoe ik er mee om ga. Nuchter & simpel
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2013, 18:01   #25
Filosofieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 25
Als ik me niet vergis, kan sint-janskruid de werking van de pil onderdrukken. Dat zou ik wel even nalezen in de bijsluiter of navragen bij de apotheek....
Filosofieke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2013, 21:35   #26
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Hoihoi,

Niet alle kruiden zijn rommel, Sint Janskruid is uiteindelijk volgens wetenschappelijk onderzoek net zo effectief gebleken als anti-depressieve medicatie bij matige tot ernstige depressie. 5-HTP daarentegen waar ik in het verleden veel baat bij heb gehad is helaas niet onderzocht op langetermijn effecten, maar dat het werkt weet ik zeker. Als de Sint Janskruid niet gaat helpen ga ik over naar de 5-HTP.

Ja ben weer naar de Intermedica kliniek geweest, mijn haar was volgens hen nog steeds hetzelfde dan vorig jaar. Men keek bij de foto's niet naar het aantal haren of haardikte maar naar de scheiding en die zag er normaal uit. De haardikte was zelfs toegenomen en nu net zo dik voor als achter (vast door de dure supplementen die ik beter kon blijven slikken ). Maar ik heb wel een lichte vorm van AGA en ik was er op tijd bij??? Ik vind het heeeel raar. De vorige keer was mijn haar volgens foto's dunner voor dan achter en het midden. Nu zijn ze overal even dik maar ik heb wel AGA en binnenkort mag er weer finasteride aan vrouwen verkocht worden dus kon ik dat overwegen.

Wat een onzin.... ik bedoel geen idee of ik AGA heb of niet. Maar het verhaal klopt gewoon niet. Dit lijkt geldklopperij. Mijn haar is niet dun achter de haargrens, er zitten dus gewoon minder haren omdat er veel is uitgevallen! Ook is er een foto op mijn achterhoofd gemaakt waar ook minder haar zat dan in het midden en volgens hen site word het haar achter de haargrens en de kruin dunner bij AGA, maar mijn achterhoofd was te wijten aan TE. Misschien heb ik voor en achter altijd minder haar gehad dan in het midden, dat weet geen mens. Ik wacht het allemaal wel af... Er gaat voorlopig geen finasteride troep in mijn lijf... ik ga ervoor zorgen dat ik me beter ga voelen en wacht af wat mijn haartjes gaan doen.

Laatst gewijzigd door pliekie; 19 september 2013 om 21:44
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 08:43   #27
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Astrid is zo'n blije eikel die de wereld leuker wil maken. God zij dank doet ze dat ook hier.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 10:25   #28
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@agatha; prachtig verwoord . .

Laatst gewijzigd door Astrid26; 20 september 2013 om 11:31
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 19:55   #29
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Hahaha ja ik ben ook erg blij met Astrid's reacties, hoewel het allemaal een droevige gebeurtenis is brengt ze toch steeds weer een beetje zon. Ik heb nog nooit iemand zoveel lol zien hebben met een pruik.
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 20:12   #30
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Bedankt meiden, ik help jullie graag. Ik ben een optimist en mijn glas is altijd halfvol

Ik zei net nog tegen iemand anders, die ook zo worstelt met haar dunne haar:

Wat is erger; dun haar of een mooi haarwerk (synthetisch of echt haar; dat is waar je zelf voor kiest).
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.