Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 september 2013, 20:12   #31
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Astrid is zo'n blije eikel die de wereld leuker wil maken. God zij dank doet ze dat ook hier.

Straks laat ik op advies van Astrid nog mijn eigen lange haren afknippen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 20:21   #32
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@Hakuna; hahahaha grapjas
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 20:27   #33
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@Hakuna. Ik bedenk me ineens iets. Als jij je lange lokken laat afknippen; heb ik een mooi haarwerk van echt haar
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 20:42   #34
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
@Hakuna. Ik bedenk me ineens iets. Als jij je lange lokken laat afknippen; heb ik een mooi haarwerk van echt haar

Als mijn haar de lengte heeft bereikt van Rapunzel dan mag iedereen hier een metertje van mijn haar hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=eTOqaT6kr3w

Vooral na 27 seconden en na 41 seconden en vooral na 1:01 minuten.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 20:48   #35
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Dit wordt een historisch moment op haarweb: Hakuna gaat voor een kort en pittig kapsel en ik koop een hoed.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 20:52   #36
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elser Bekijk bericht
Dit wordt een historisch moment op haarweb: Hakuna gaat voor een kort en pittig kapsel en ik koop een hoed.
Zon kort pittig kapsel heb ik tot januari 2010 gehad, in 2004 zelfs een keer gemilimeterd. Een van die oudere fotos waarin ik mijn haar nog vrij kort heb zijn op dit forum gewoon terug te vinden in een van mijn eerste topics. Daarin staan zelfs nog fotos waarin mijn haar van halflang naar lang is gegaan met tussenposen van telkens een halfjaar.

Tegen het eind van dit jaar, begin volgend jaar zal ik weer een update plaatsen in dat topic met nieuwe fotos dan is het verschil nog duidelijker te zien, want bij 1 of 2 cm haargroei is het mijn huidige haarlengte nauwelijks verschil te zien.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2013, 19:49   #37
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Mijn moeder is indertijd ook heel vroeg met een haarwerk begonnen en dat waren toentertijd nog niet eens zulke mooie. Ik heb haar niet anders gekend, eerlijk gezegd. Maar iedereen had het altijd over haar prachtige haar , terwijl ze in het echt weinig had. Mijn oma heeft ook zolang ik me kan herinneren een pruik gehad.
Ik heb het nog niet nodig, maar heb er geen moeite mee. Ik heb geleerd, dat de buitenwereld zo nauw niet kijkt.
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2013, 21:21   #38
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@Polydox: wat jij hier zegt is waar. Ik draag nu een aantal maanden een synthetisch haarwerk en geen haan die er naar kraait. Alleen maar positieve reacties, in de trant van: wat zit je haar goed etc. etc.

Fijn dat jij er ook zo luchtig over denkt; jij spreekt tenslotte uit ervaring en jij hebt van dichtbij meegemaakt hoe mensen om gaan met pruikdraagsters; de buitenwereld kijkt niet zo nauw (prachtig verwoord)
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2013, 22:32   #39
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik heb het hier al eens eerder geschreven dat je door stress de haaruitval niet tempert. Vanaf het moment dat im mijn haarwerk in huis had en hem had opgezet werd ik zoveel rustiger. Ik heb hem mijn man geshowt en hem terug in de doos gelegd voor het uur u. Ik had voor nog heel weinig haar, een scheiding van ca 4mm en een kaal plekje op mijn kruin. Minox werkte bij mij niet maar de Diane stabiliseerde wel. Nu na een jaren is mijn haar een stuk voller(het kan dus wel degelijk teruggroeien) en mijn haarwerk ligt nog op de plek waar ie begon.

Ik ben nu 47 en ik ben ijdeler dan ooit, maar ik hou zo van het leven dat ik toch ga stoppen met de Diane want ik zie er nog steeds leuk uit met datzelfde haarwerk.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2013, 12:16   #40
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Pliekie, je schrijft in je bericht van 19 september dat Intermedica binnenkort weer fina mag voorschrijven. Hebben ze je dat verteld tijdens je laatste consult? En hebben ze ook aangegeven waarom dat dan zo is? Ben 1 van die mensen die er geen moeite mee heeft om een pilletje-per-dag te slikken, als dat helpt om mijn haar enigzins te behouden & ben daarom reuze benieuwd. Vertel....
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2013, 13:00   #41
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Volgens mijn dermatoloog is Ids Boersma, de enige die nog steeds - ondanks dat er geen officiële toestemming is - fina voorschrijft aan vrouwen. Als ik dit wilde gaan gebruiken kon mijn dermatoloog evt. wel bemiddelen en afspraak voor mij maken bij die Boersma. Ze zei nog wel: Houd er rekening mee dat je consult & medicatie zelf moet betalen; dit kan aardig oplopen.
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar volgens mij kan je zo een afspraak maken bij Ids Boersma.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2013, 16:31   #42
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Hoihoi,

Nou ik geloof de diagnose daarzo gewoon niet. AGA is miniaturisatie van de haren en ik de loop der tijd worden die haren steeds dunner. Vorig jaar was mijn haardikte voorop minder dan midden/achter, maar nu is mijn haar voorop evendik als achter. De haargrens is een beetje teruggetrokken en doorschijnender(wat zij overigens niet zien) wat ik ook kan vinden bij chronisch TE. (http://www.huidarts.com/cgi-bin/pati...fid=1219602351) Ook zie ik op de haarfoto's geen dunne pigmentloze haartjes, alleen is er wat minder haar te vinden dan achter. Maar intermedica zegt dat ook het dunner worden van de paardestaart AGA is. En dat kan inderdaad zo zijn maar ook bij chronisch TE word de paardenstaart dunner.

Daarbij ben ik nu een aantal keren bij de psyg geweest en die verdenkt dat ik al vele jaren chronische stress heb na mijn verhaal op papier gezet te hebben en daardoor kan het hoge cortisol in het bloed de hormoonbalans op zijn kop zetten en tatataaa... haaruitval tot gevolg hebben. Chronisch TE. De oorzaak chronische stress. Ik weet niet of het interessant is maar ik wil het toch even kwijt... nu ik al die problemen op papier zie is het misschien toch ernstiger geweest dan ik had verwacht en ik had er geen idee van dat ik niet eens meer emoties kan hebben op het moment zelf, maar alles in me hoofd stop en het mezelf schuldig en zwak voel om dit naar buiten te brengen. Bij deze zet ik het dus even hier neer....

STOP MET DE CLOWN UIT TE HANGEN PLIEKIE

Sorry voor al dat psygische geklets van mij. Ik ga eraan werken zal ik maar zeggen...

GHG, Intermedica verwacht binnenkort weer Finasteride voor te gaan schrijven, maar een datum of verdere info daar heb ik niet naar gevraagd. Je zou kunnen informeren. Ik begrijp dat je dat zou willen proberen, zeker als je weet dat je AGA hebt. Alleen vraag ik me af wat het motief daarzo is, geld verdienen aan wanhoop lijkt me meer aanwezig dan het daadwerkelijk helpen van mensen. Maar ik kan het mis hebben...
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2013, 08:48   #43
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Ik heb inmiddels al bij Intermedica geïnformeerd. De verwachting is dat ze aan het einde van het jaar, legaal maar wel met voorwaarden, weer fina en duta mogen voorschrijven.
Mogelijk speelt geld verdienen aan wanhoop een rol bij Intermedica (heb ik ze ook al eens voorgelegd), maar ik heb het eerder 1,5 geslikt en het leek me wel iets te helpen. Dus het maakt niet zoveel uit. Daarnaast: als je een apotheek vindt die, vwb duta, de pillen wil maken (dosering is nogal afwijkend), dan kun je daar ook met je receptje terecht (volgens Intermedica), waardoor het vast goedkoper wordt. Moet je alleen wel zo'n apotheek vinden, schijnt nogal lastig te zijn.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2013, 19:12   #44
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Is er onderzoek gedaan naar fina & duta bij vrouwen?
Wat is het resultaat? Bijwerkingen ? Wat doet het op lange termijn met je ?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2013, 19:18   #45
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
He Astrid wat flauw, je weet net zo goed als ik dat er nog niet zoveel onderzoek is gedaan als wenselijk is. Er zijn vooral veel ervaringscijfers, en die lijken hoopgevend.
We maken nou eenmaal allemaal onze eigen, en vooral verschillende, keuzes. Enne.....als er geen vrouwen zijn die 't spul willen proberen, kan er ook nooit een goed onderzoek gedaan worden......

Laatst gewijzigd door GHG; 26 september 2013 om 19:20
GHG is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.