Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2004, 21:35   #1
tito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2004
Berichten: 10
Lang haar & Haaruitval

hey, ik ben hier nieuw...

Ik heb gehoord dat als je (als jongen) lang haar heb, je haar steeds zwakker wordt, dan dat je kort haar heb, dus als je lang haar heb later ook meer haar kwijt raakt, op oudere leeftijd..
en aangezien ik liever geen haaruitval wil.. is het het niet waard vin ik..

maar heeft iemand hier ervaring mee? of iemand die hier antwoord op kan geven?
is dat waar? of niet?
tito is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 21:39   #2
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Dat is onzin. Het lijkt misschien alsof je meer haar verliest (er breekt misschien ook wel meer haar), maar je wordt er niet kaal van hoor.
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 22:26   #3
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
hee tito dit staat ook haaks op wat er in een andere tread staat. Deze tread heet interessant artikel culturele revolutie. Daar wordt gesuggereerd dat lang haar kaalheid wat tegen zou gaan.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 22:48   #4
tito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2004
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
hee tito dit staat ook haaks op wat er in een andere tread staat. Deze tread heet interessant artikel culturele revolutie. Daar wordt gesuggereerd dat lang haar kaalheid wat tegen zou gaan.
thx ik zal het lezen
tito is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 11:48   #5
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Tito, je kunt zonder problemen je haar lang dragen. Het is een fabeltje dat het later dan sneller uit zou vallen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 18:27   #6
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tito
hey, ik ben hier nieuw...

Ik heb gehoord dat als je (als jongen) lang haar heb, je haar steeds zwakker wordt, dan dat je kort haar heb, dus als je lang haar heb later ook meer haar kwijt raakt, op oudere leeftijd..
en aangezien ik liever geen haaruitval wil.. is het het niet waard vin ik..

maar heeft iemand hier ervaring mee? of iemand die hier antwoord op kan geven?
is dat waar? of niet?
Dan zou je je haren aan de zijkanten en achter op het hoofd ook kwijt moeten raken, want die zijn dan ook lang. Blijf op deze site, Tito. Lees de posts goed op je gemakje door, dan zul je begrijpen dat androgenetische kaalheid door hele andere factoren worden bepaald.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 18:53   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Dat lijkt mij echt pure BS. Waarom zou dat dan bij een man wel zo zijn en bij een vrouw niet? Dat klopt echt van geen kant. Ik zou mij er geen zorgen over maken. Kijk ook eens naar bijvoorbeeld Ozzie die al tig jaren lang haar heeft en kijk eens naar andere rocksterren van weleer.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 18:56   #8
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Sixties- en seventies rcokers Mick Jagger, Paul Mc Cartney, David Bowie en Ozzy, ze zitten allemaal nog goed in hun haar.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2005, 15:25   #9
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
lang haar zorgt voor meer haaruitval?

Beste lotgenoten, ik heb mijn haar nu al een tijdje laten groeien en het is al aardig lang, verder heb ik er highliights in. Ik was mijn haar 1 keer in de week met rozemarijn of met rooscure shampoo, verder ik gebruik ik glans wax en slik al zo een kleine 4 jaar finasteride icm met sp en p5p. Ik merk dat ik sinds mijn haar wat langer is, zeker aan het eind vd week dat ik veel haaruitval heb, maar ook aan de zijkanten en achterkant, mischien daar nog wel meer als bovenop....Hoe kan dit?
na het wassen is mijn haar overigens vrij futloos en doe daarom na het wassen best veel wax in, maar ja..
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 12:52   #10
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
k Heb begrepen dat een bijwerking van DHT-suppressors kan zijn dat je overige lichaamsbeharing wat dunner kan worden. En dat geldt mogelijk dus ook voor je haar aan de zijkanten en achterkant van je hoofd, dat in theorie niet getroffen wordt door AGA. Zelf heb ik dat ook enigszins gemerkt. Mits het binnen de perken blijft, lijkt het me niet iets om je zorgen over te maken.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 19:30   #11
Christiaan72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Berichten: 17
Beste Cees,

Vervelend! en herkenbaar die problemen. Hoe lang is je haar en hoe draag je het? Ik heb een tijd een staartje gehad en dat was ook niet al te bevorderlijk voor mijn lange haar. Afwisselen hielp
Christiaan72 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 19:46   #12
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Beste lotgenoten, ik heb mijn haar nu al een tijdje laten groeien en het is al aardig lang, verder heb ik er highliights in. Ik was mijn haar 1 keer in de week met rozemarijn of met rooscure shampoo, verder ik gebruik ik glans wax en slik al zo een kleine 4 jaar finasteride icm met sp en p5p. Ik merk dat ik sinds mijn haar wat langer is, zeker aan het eind vd week dat ik veel haaruitval heb, maar ook aan de zijkanten en achterkant, mischien daar nog wel meer als bovenop....Hoe kan dit?
na het wassen is mijn haar overigens vrij futloos en doe daarom na het wassen best veel wax in, maar ja..
1 keer in de week wassen is erg weinig als je iedere dag wax in je haar smeert. Dat verstopt je porieen etc. Het lijkt me iig niet gezond. Was je haar eens elke dag voor de verandering. Afwisselend met een milde shampoo als Switzal babyshampoo en de daaropvolgende dag met rooscure.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 21:20   #13
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik heb ook al wel langer haar. Ik was mijn haar om de 2 dagen met Nizoral. Mijn haar is meestal na 2 dagen terug vettiger dat ik het moet wassen. Kan toch geen kwaad dat ik om de 2 dagen was met Nizoral??
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2005, 12:19   #14
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik draag het een beetje warrig naar voren! Ik heb een tijd gehad dat ik mijn haar 3 keer in de week waste en toen had ik beduindend mionder haaruitval. Het is nu echt meer eind van de week als me haar wat vettig begint te worden! En kijk als je het 1 keer in de week wast, valt er zoiezo meer uit in 1 keer dan dat je het bijvoorbeeld drie keer per week wast!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 10:46   #15
dagobert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2004
Berichten: 19
Als ik mijn haren kam als het langer is dan heb ik mijn kam ook snel vol met haren , alsof de kam ze eruit trekt.
dagobert is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Dag lieve mensen, hier een heel lang verhaal van een meisje met AA Monique Haarproblemen bij vrouwen 4 24 oktober 2003 12:28
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.